EUn pakolaispolitiikka - onko järkee vai ei?

Tässä on käynyt selväksi mielipiteen eron merkitys tässä "keskustelussa"
Ei niinkään rodun eikä kansalaisuuden merkityksestä vaan se että Jos ajattelet eri tavoin kuin Eu-vihervasemiston unelmaan uskovat muutut viholliseksi' jonka mielipteet pitää hiljentää ohjeistuksella "keinot vapaat".

Näin on käynyt mm. Teemu Selänteelle sekä Makwan Amirkahinille, jonka mielipiteiden arvostelua tosin hillitsee hänen taustansa...ja muitakin toisinajattelijoita löytyy vaikka kuinka..

Jos ja kun on eri mieltä Eu:sta ja sen ongelmista ja/ tai tästä matuvyörystä ja sen että julkisesti näitää kritisoi, arvostelee ect alkaa sellainen pa*kamyrsky että ei ole ennen nähty.

Tätä on vihervasemmiston ja Eu arvoyhteisöllinen avoin ja tasa arvoinen suvaitsevaisuus jota ei saa arvostella...tai muuten..?
 
Tässä on käynyt selväksi mielipiteen eron merkitys tässä "keskustelussa"
Ei niinkään rodun eikä kansalaisuuden merkityksestä vaan se että Jos ajattelet eri tavoin kuin Eu-vihervasemiston unelmaan uskovat muutut viholliseksi' jonka mielipteet pitää hiljentää ohjeistuksella "keinot vapaat".

@Bushmaster väittää joutuneensa vihervasemmiston jyräämäksi maanpuolustus.net -foorumilla!!!


Tämä on ehdottomasti kyllä kaikkien aikojen paras heitto tällä foorumilla! :p:D:p:eek:o_O

Maanpuolustus.net -foorumihan on tunnettu kukkahattutätien kokoontumispaikka. Meitä suvaitsevaisempaa porukkaahan ei löydy edes vihreiden puoluekokouksesta!
 
Kyllä sinä saat ja ansaitset ihan samanlaisen kohtelun täällä Suomessa kuin kuka tahansa muukin, eli tervetuloa koska vaan takaisin Suomeen.

Ajatellaan hetken ajan parikymppistä pakolaisnaista ja että hänellä 2kk ikäinen vauva. Tai että hän Suomeen saapumisen jälkeen synnyttää pienen vauvan. Minun mielestäni tästä äidistä ja lapsesta tulee huolehtia ihan yhtä hyvin kantasuomalaisesta äitistä ja vauvastakin. Tarjota hänelle siis neuvolapalvelut, äitiuspakkaukset, huolehtia siitä, että heillä on turvallinen asunto, vaippoja, vaatteita, jne. Koska minä en kestäisi ajatusta, enkä haluaisi asua sellaisessa valtiossa, jossa tuollainen äiti ja vauva eläisi jossakin kadulla kokonaan yhteiskunnan turvaverkoston ulkopuolella.

Sanokaapa nyt @Geronimo , @Bushmaster , @Rauhantekijä, @baikal antaisitteko te kuvaamalleni äidille ja lapselle suomalaiset sosiaali- ja terveyspalvelut, vai jättäisittekö heidät oman onnensa nojaan?

Tottakai tulijoille kuuluvat samat palvelut kuin minullekin, ei minulla ole mitään sitä vastaan. Mutta vastaatko sinä tuohon esittämääni kysymykseen eurooppalaisten päämiesten pelkoon euroopan tosiolevasta kestokyvystä? Anna minulle se Armo, että saan luottaa ja uskoa enemmän Niinistön ja Tuskin ja muutaman muun arvioon kuin Tacitus, sinun esittämääsi.

Mitä minä olen pakolaisia ja tulijoita tavannut ja tuntenut, niin tervetuloa vain PERHEET. Minulle ei oikein valaistu ajatus, jonka mukaan pelastukoon ken voi - ryhmien keulilla ryntää invaasio nuoria miehenkarjulaumoja. En mitenkään tajua, jotta se mielletään riemurinnoin PAKOLAISUUDEKSI, joka ei terminä nyt vaan ole oikea, vaikka sitä edelleen ahkerasti viljelläänkin.

Pakolaisleirien PERHEET etunenässä Eurooppaan. Tervetuloa. Ne kotoutuvat ja isät äidit tekevät mielellään töitä lastensa eteen. Oliko Tacitukselle ullatus tämä vilpitön mielipiteeni pakolaisista tai tulijoista?
 
Kyllä sinä saat ja ansaitset ihan samanlaisen kohtelun täällä Suomessa kuin kuka tahansa muukin, eli tervetuloa koska vaan takaisin Suomeen.

Ajatellaan hetken ajan parikymppistä pakolaisnaista ja että hänellä 2kk ikäinen vauva. Tai että hän Suomeen saapumisen jälkeen synnyttää pienen vauvan. Minun mielestäni tästä äidistä ja lapsesta tulee huolehtia ihan yhtä hyvin kantasuomalaisesta äitistä ja vauvastakin. Tarjota hänelle siis neuvolapalvelut, äitiuspakkaukset, huolehtia siitä, että heillä on turvallinen asunto, vaippoja, vaatteita, jne. Koska minä en kestäisi ajatusta, enkä haluaisi asua sellaisessa valtiossa, jossa tuollainen äiti ja vauva eläisi jossakin kadulla kokonaan yhteiskunnan turvaverkoston ulkopuolella.

Sanokaapa nyt @Geronimo , @Bushmaster , @Rauhantekijä, @baikal antaisitteko te kuvaamalleni äidille ja lapselle suomalaiset sosiaali- ja terveyspalvelut, vai jättäisittekö heidät oman onnensa nojaan?

Eikö ole selvää että esittämäsi esimerkki tarvitse apua?....totta kai pitää auttaa....
....mutta kun näitä sinun esittämiä esimerkkejä on vain murto osa kaikista "hädänalaisista partalapsukaisista" ja silti propaganda esittää kuvia vain näistä "hukkuvista lapsista" vaikka totuus näiden "siirtolais" laumojen koostumuksesta on ihan toinen, joka pyritään tarkoituksella mediamyllytyksellä vääristämään ja salaamaan...MIKSI ja ketä tämä valhe muka palvelee..?
 
Koska joillakin näyttää olevan suuria vaikeuksia ymmärtää mitä elintasopakolaisuudella tarkoitetaan, niin selvennän muutamalla esimerkillä. Asian ei pitäisi olla vaikea, ja jos tämäkään ei auta ymmärtämään, niin en voi auttaa.

Epäilen että kyse on tahallisesta halusta olla ymmärtämättä. Tällöin pyritään niputtamaan kaikki maahanmuutto samanlaiseksi. Kyseessä lienee yksi epätoivoisimmista keinoista argumentoida hallitsemattoman maahanmuuton puolesta.

Elintasopakolaisuudella siis tarkoitetaan henkilöä joka esittää pakolaista mutta jonka motiivit ovat taloudellisia eikä hän oikeasti pakene esimerkiksi vainoa. Esimerkiksi tasavallan presidentti Sauli Niinistö on puhunut tälläisistä tapauksista: "On sekä kansainvälistä suojelua tarvitsevia että taloudellisin motiivein sitä hakevia ihmisiä."

1) Henkilö joka muuttaa esimerkiksi töiden perässä ja yhtenä motiivina siis elintason parantaminen. Tälläinen henkilö ei ole elintasopakolainen, koska hän ei esitä pakolaista. Esimerkiksi suomalainen insinööri joka muuttaa Yhdysvaltoihin osittain (tai vaikka täysin) paremman elintason motivoimana ei ole elintasopakolainen.

2) Pakolainen joka pakenee vainoa. Tälläinen henkilö ei ole elintasopakolainen, sillä hän on pakolainen. Se, että maassa johon hän pyrkii on parempi elintaso voi olla tietenkin vetovoimatekijä, muttei se tee hänestä elintasopakolaista.

3) Henkilö joka esittää olevansa pakolainen vaikkei oikeasti koe vainoa (/väkivaltaa tms.) lähtömaassaan, vaan motiivina on parempi elintaso. Tälläinen tapaus on elintasopakolainen.
 
Kyllä sinä saat ja ansaitset ihan samanlaisen kohtelun täällä Suomessa kuin kuka tahansa muukin, eli tervetuloa koska vaan takaisin Suomeen.

Ajatellaan hetken ajan parikymppistä pakolaisnaista ja että hänellä 2kk ikäinen vauva. Tai että hän Suomeen saapumisen jälkeen synnyttää pienen vauvan. Minun mielestäni tästä äidistä ja lapsesta tulee huolehtia ihan yhtä hyvin kantasuomalaisesta äitistä ja vauvastakin. Tarjota hänelle siis neuvolapalvelut, äitiuspakkaukset, huolehtia siitä, että heillä on turvallinen asunto, vaippoja, vaatteita, jne. Koska minä en kestäisi ajatusta, enkä haluaisi asua sellaisessa valtiossa, jossa tuollainen äiti ja vauva eläisi jossakin kadulla kokonaan yhteiskunnan turvaverkoston ulkopuolella.

Sanokaapa nyt @Geronimo , @Bushmaster , @Rauhantekijä, @baikal antaisitteko te kuvaamalleni äidille ja lapselle suomalaiset sosiaali- ja terveyspalvelut, vai jättäisittekö heidät oman onnensa nojaan?

Pieni huomautus tähän väliin, että nykyisessä pakolaistilanteessa tuo on täysin irrelevanttia. Naisten osuus maahantunkeutujien keskuudessa on häviävän pieni. Se, että vaaditaan huomiota tuollaiseen pikkuseikkaan tässä yhteydessä on todellisuudentajun puutetta tai sitten sillä koetetaan harhauttaa kuulijaa.
 
Mutta vastaatko sinä tuohon esittämääni kysymykseen eurooppalaisten päämiesten pelkoon euroopan tosiolevasta kestokyvystä? Anna minulle se Armo, että saan luottaa ja uskoa enemmän Niinistön ja Tuskin ja muutaman muun arvioon kuin Tacitus, sinun esittämääsi.

No, vastaanhan minä, kunhan ensin kerrot minulle, että kuinka minun mielipiteeni eroaa TP Niinistön kannasta tässä asiassa. Mielestäni olen tässä asiassa aikalailla samaa mieltä kuin Niinistökin. Ja uskoisin myös, että jos Sauli Niinistö kirjoittaisi tällä foorumilla yhtenä käyttäjänä, niin hänen kirjoituksensa olisivat enemmän minun tai @Mustaruuti :n tai @elso :n kirjoitusten kaltaisia, kuin sinun @Bushmaster :n, @Rauhantekijä :n tai @Geronimo :n kirjoitusten kaltaista jatkuvaa haistattelua EU:lle ja rasistista paskaa turvapaikanhakijoista.
 
No, vastaanhan minä, kunhan ensin kerrot minulle, että kuinka minun mielipiteeni eroaa TP Niinistön kannasta tässä asiassa. Mielestäni olen tässä asiassa aikalailla samaa mieltä kuin Niinistökin. Ja uskoisin myös, että jos Sauli Niinistö kirjoittaisi tällä foorumilla yhtenä käyttäjänä, niin hänen kirjoituksensa olisivat enemmän minun tai @Mustaruuti :n tai @elso :n kirjoitusten kaltaisia, kuin sinun @Bushmaster :n, @Rauhantekijä :n tai @Geronimo :n kirjoitusten kaltaista jatkuvaa haistattelua EU:lle ja rasistista paskaa turvapaikanhakijoista.

Rauhoitu nyt hyvä mies. Ei me ihan niin pahoja olla kuin sinusta tuntuu. Luitko vilpittömän viestini pakolaisista yllä? Kommentoi nyt sitä hiukka.
 
Tarkoitukseni ei ole kääntää tai muuttaa kenenkään mielipiteitä.

Olen tuonut esiin havaintoja jotka mielestäni ovat epäkohtia mutta ei minulla niiden ratkaisemiseen ole ihmeemmin annettavaa kuin se mitä itse koen oikeaksi mutta kun tuomani epäkohdat tai asiat ovakin vastaan tietyn tahon agendaa ja mielipiteitä niin niitä ei voida hyväksyä vaan ne pitää kyseenalaistaa ja tehdä esittäjästä rasisti tai muu "epä ihiminen" jota voi haukkua mielinmäärin.

Edit.
@Tacitus tuo esiin ihan itse tämän mainitsemani "rasistikortti" tavan jota yleisesti ja julmasti käytetään...tätä on suvaitsevien suvaitsevaisuus niitä kohtaan jotka toisin ajattelevat eivätkä jaa samaa uskoa heidän unelmaansa..
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä sinä saat ja ansaitset ihan samanlaisen kohtelun täällä Suomessa kuin kuka tahansa muukin, eli tervetuloa koska vaan takaisin Suomeen.

Ajatellaan hetken ajan parikymppistä pakolaisnaista ja että hänellä 2kk ikäinen vauva. Tai että hän Suomeen saapumisen jälkeen synnyttää pienen vauvan. Minun mielestäni tästä äidistä ja lapsesta tulee huolehtia ihan yhtä hyvin kantasuomalaisesta äitistä ja vauvastakin. Tarjota hänelle siis neuvolapalvelut, äitiuspakkaukset, huolehtia siitä, että heillä on turvallinen asunto, vaippoja, vaatteita, jne. Koska minä en kestäisi ajatusta, enkä haluaisi asua sellaisessa valtiossa, jossa tuollainen äiti ja vauva eläisi jossakin kadulla kokonaan yhteiskunnan turvaverkoston ulkopuolella.

Sanokaapa nyt @Geronimo , @Bushmaster , @Rauhantekijä, @baikal antaisitteko te kuvaamalleni äidille ja lapselle suomalaiset sosiaali- ja terveyspalvelut, vai jättäisittekö heidät oman onnensa nojaan?

Kiitos että saan tulla Suomeen ja Eurooppaan mutta tuotan sinulle rankan pettymyksen, sillä minä asun Suomessa ja maksan myös veroja Suomeen mutta en ole saanut maahanmuuttoavustuksia enkä mitään muutakaan avustuksia Suomelta, on nimittäin niin etten ole niitä edes hakenut.

Ilmeisesti porukkaa korpeaakin EU:ssa pohjimmiltaan siis pakolaisuus? Ehdottaisin, että se keskustelu käydään pakolaisketjussa. Tai sitten olisi ehkä hyvä jakaa EU keskustelu kolmeen osaan: 1) EU, 2) Euro ja 3) EU:n pakolaispolitiikka. Nyt kaikki on yhtenä vellinä.

Näin tehtiin esim. Ruotsin kohdalla ja se paransi keskustelun laatua (ja myös henkeä) huomattavasti.

Ymmärrän miksi haluat torpata keskustelun täällä onhan se ihan selvää kun lukee EU puolustajien kirjoituksia,niiden tarkoitus on tosin juurikin se että ei keskustella.

Tätä samaa taktiikkaa käytti Kokoomus muutama vaali sitten Suomi 24 keskustelupalstalla hyvällä menestyksellä joten tuo on vain huono kopio siitä mitä täällä tapahtuu.
 
Tämä keskustelu polkee nyt paikallaan, eikä varmastikaan tuo iloa kenellekään, enkä usko kenenkään myöskään muuttavan omaa mielipidetään. Pikemminkin päinvastoin, eli että omista mielipiteistä pidetään entistä vahvemmin kynsin hampain kiinni.

Allekirjoittanut poistuu nyt tästä ketjusta ja siirtyy tuonne Käynnissä olevat sodat ja konfliktit -ketjuihin.

No hard feelings. Jatketaan taas puhtaalta pöydältä muissa ketjuissa. :)
 
No, vastaanhan minä, kunhan ensin kerrot minulle, että kuinka minun mielipiteeni eroaa TP Niinistön kannasta tässä asiassa. Mielestäni olen tässä asiassa aikalailla samaa mieltä kuin Niinistökin. .
Jos olet samoilla linjoilla kuin Sauli Niinistö, niin se on hieno juttu. Olet tolkun mies siinä tapauksessa.

Mutta, viesteistäsi saa käsityksen että pyrit kiistämään tai vähättelemään elintasopakolaisten osuutta nykyisistä turvapaikanhakijoista. Onko tämä tulkinta oikea? Salehan on puhunut siitä, kuinka turvapaikanhakijoiden joukossa on heitä jotka eivät oikeasti ole pakolaisia mutta tulevat paremman elintason perässä. Ja siis Niinistö on suhtautunut heihin kielteisesti.

Alla kaksi lainausta puolustusvoimien ylipäälliköltä:

"Jokainen, joka osaa sanoa sanan ”asylum”, turvapaikka, pääsee sisään Eurooppaan ja Suomeen. Vailla mitään oikeaa perustettakin saa täyden, vuosiakin kestävän tutkinnan, ja pystyy sen jälkeen välttämään pakkotoimia, elleivät turvapaikan edellytykset täytykään, ja siis jäämään sinne, minne väärin perustein tuli.”

"On sekä kansainvälistä suojelua tarvitsevia että taloudellisin motiivein sitä hakevia ihmisiä."
 
Tämä keskustelu polkee nyt paikallaan, eikä varmastikaan tuo iloa kenellekään, enkä usko kenenkään myöskään muuttavan omaa mielipidetään. Pikemminkin päinvastoin, eli että omista mielipiteistä pidetään entistä vahvemmin kynsin hampain kiinni.

Allekirjoittanut poistuu nyt tästä ketjusta ja siirtyy tuonne Käynnissä olevat sodat ja konfliktit -ketjuihin.

No hard feelings. Jatketaan taas puhtaalta pöydältä muissa ketjuissa. :)
Tosiaan ei mitään henkilökohtaista.

vihervaasemmisto savutti ilmeisesti tavoitteensa Kokoomuksen kehittämällä menetelmällä jota käyttää enään Venäjän trollit ja vihervasemmisto ja Venäjän trollitkin on tajunnut ettei kannata tuolla menetelmällä jatkaa.
 
Ymmärrän miksi haluat torpata keskustelun täällä onhan se ihan selvää kun lukee EU puolustajien kirjoituksia,niiden tarkoitus on tosin juurikin se että ei keskustella.

Tätä samaa taktiikkaa käytti Kokoomus muutama vaali sitten Suomi 24 keskustelupalstalla hyvällä menestyksellä joten tuo on vain huono kopio siitä mitä täällä tapahtuu.

vihervaasemmisto savutti ilmeisesti tavoitteensa Kokoomuksen kehittämällä menetelmällä jota käyttää enään Venäjän trollit ja vihervasemmisto ja Venäjän trollitkin on tajunnut ettei kannata tuolla menetelmällä jatkaa.

Minulla on kohtuu paksu nahka. Erityisesti moderaattorin roolissa en ota asioita itseeni. Mutta jospa jätät tuonlaatuiset kommentoinnit moderoinnista täsmälleen tuohon. Rakentavaa palautetta otetaan mielellään vastaan.

Keskustelua ei todellakaan ole estetty. Mutta, toivottavasti keskustelujen laatu nyt paranee, kun nämä asiat ovat omissa säikeissään.

Silvuplee, saa jatkaa.
 
Sanokaapa nyt @Geronimo , @Bushmaster , @Rauhantekijä, @baikal antaisitteko te kuvaamalleni äidille ja lapselle suomalaiset sosiaali- ja terveyspalvelut, vai jättäisittekö heidät oman onnensa nojaan?

Toivoisin että luet kirjoitukseni hieman tarkemmin. Tällöin voit huomata selkeän erottelun siitä mikä on mielestäni ok ja mikä ei. Tykkää tai ei tykkää mutta ne ovat minun mielipiteitäni.
Osaltaan @baikal jo kirjoitti samaa mielipidettä kuin itsekin edustan mutta toistan nyt vielä omalta osaltani uudelleen. Pointtini on korjata sinun käsitysvirheitä minun kirjoituksista.

Raavaat miehet hallitsemattomasti EU:hun ja Suomeen = rajat kiinni.
Hädänalaiset perheet noudettuna YK pakolaispolitiikan hengen mukaisesti pakolaisleireiltä = ok
EU yleisesti = joitain virheitä ja heikkoutta löytyy, mutta korjattavissa, olen aikanaan äänestänyt EU liittymisen puolesta, enkä ole missään kirjoituksessa ehdottanut nyt EU:sta eroamista

Loput details saat ihan itse hakea foorumilta. Hyviä lukuhetkiä.


EDIT: Iso merkitys tällä koko EU siirtolais-sopalla on siinä että kaikki ne turvapaikat mitä nämä raavaat miehet täältä saavat ovat ilmeisestikin pois juurikin niiltä hätää kärsiviltä naisilta ja lapsilta. Se muuten ottaa pannuun.

.
 
Viimeksi muokattu:
Hädänalaiset perheet noudettuna YK pakolaispolitiikan hengen mukaisesti pakolaisleireiltä = ok
Tätä metodia Viro käyttää. Ovat lupautuneet ottamaan 8 perhettä. Virolla on virkamies pakolaisleirillä valitsemassa sopivat tulokkaat. Tosin ovat olleet jo muutama kuukausi siellä eikä vielä ole sopivia perheitä löydetty koska ehtoihin kuuluu että perheen taustat on tarkoin tiedettävä ennenkuin pääsevät Viroon. Ja koska taustojen selvittely on vaikeaa, ellei jopa mahdotonta, niin pakolaisten ottaminen viipyy.
 
edit.

Lisää aiheesta....... "jos et ole meidän puolella olet meitä vastaan"... poliitiset vaihtoehdot ovat vähissä (ja nämä leimataan rasistisiksi tai pro-putin puolueiksi) ketä tai mitä puoluetta tavallinen kansalainen voi äänestää kun on tullut mitta täyteen vihervasemmiston "minulla on unelma-politiikkaa" ?


PÄÄKIRJOITUS
Merkel on vihreiden johtaja
Vaalitulos muuttaa sekä Angela Merkelin asemaan Saksassa että Saksan asemaan EU:ssa.
PÄÄKIRJOITUS 15.3.2016 2:00
Helsingin Sanomat

Saksan liittokansleri Angela Merkel sai sunnuntain osavaltiovaaleissa maksaa politiikastaan, jonka perustana on se, ettei turvapaikanhakijoilta suljeta rajoja. Vaikka linja jo kiristyy, tulokset kertovat, että paine tulee monesta suunnasta. Selväksi kävi myös se, että Saksa jakautuu sekä länteen ja itään että liberaaleihin ja populisteihin.

Vaalien voittaja on maahanmuuttoa vastustava oikeistopopulistinen Vaihtoehto Saksalle. Se imi ääniä sekä Merkelin kristillisdemokraateilta että sosiaalidemokraateilta. Suurinta kannatus oli idässä, Saksi-Anhaltin osavaltiossa.

Myös vihreät voittivat. Puolue tuki näyttävästi Merkeliä, ja vihreät saivat myös tätä linjaa kannattavien kristillisdemokraattien ääniä. Suurimman voittonsa vihreät saivat kristillisdemokraattien ennen hallitsemassa eteläisessä Baden-Württembergissä. Rheinland-Pfalzissa kristillisdemokraatit hävisivät demareille.

Vaalitulos muuttaa sekä Merkelin asemaa Saksassa että Saksan asemaa EU:ssa. Saksa ei ole enää immuuni protestipuolueille. Muut EU-maat eivät voi laskea pois suuria muutoksia suurimman jäsenvaltion poliittisissa linjauksissa. Saksalainen äänestäjä joutuu myös arvailemaan, mille todennäköiselle hallituskoalitiolle vaihtoehtopuolue olisi vaihtoehto.

ja sitten kommenttia linkistä:

Ganbare

15.3. 6:23


Aika mustavalkoiseksi ovat tulkinnat menneet ;" ....Saksa jakautuu sekä länteen ja itään että liberaaleihin ja populisteihin."

Jollet ole meidän puolellamme, olet meitä vastaan; "populisti". 70-luvulla "neuvostovastainen", silloinkin oli vain yksi oikea mielipide, muiden näkemyksiä ei tarvinnut kuunnella.

"Myös vihreät voittivat."

Rheinland-Pfalzin osavaltiossa Vihreät menettivät 2/3 kannattajistaan (15% ->5%),
Sachsen-Anhaltissa meni vain yksi kolmannes, mutta eipä tuo kokonais "voittokaan" kovin kaksinen ollut( 7%->5%).

Noiden lukujen valossa vihreiden menestystä on vaikeaa pitää merkittävänä "voittona". Sen sijaan Vaihtoehto Saksalle puolueen 13%: R-Pfalzissa ja 24%:n ääniosuutta Sachsen -Anhaltissa, voidaan pitää vertaistaan hakevana menestyksenä.

Toki vihreät saivat enemmistön Baden-Württembergin osavaltiossa (30% +6%), CDU:n osuuden kutistuessa 39%:sta 27 prosenttiin.

Selkeä häviäjä oli demarit , jotka menettivät puolet vaatimattomasta kannatuksestaan sekä Baden-Württembergissa että Sachsen-Anhaltissa, Sitä vastoin Rheinland-Pfalzissa he säilyttivät vahvan asemansa.

Vaalien selkeä voittaja oli Vaihtoehtio Saksalle, joka täysin tyhjästä otti kolmanneksen tai jopa nejänneksen ääniosuuden. Valien selkeä häviäjä oli poliittinen establismentti, joka on ylikorrektiudessaan menettänyt yhteyden äänestäjiinsä.

Silmien ja korvien ummistaminen todellisuudelta johtaa varallisille poluille, Siitä ei pelasta oppimestarimainen sormi pysytssä "populismista" saarnaaminen. Kansa äänestää, siten kun se oikeaksi tunetee. Ei oikein tai väärin.



aber

15.3. 7:21
Ilmoita asiaton viesti

Ganbare
Aika mustavalkoiseksi ovat tulkinnat menneet ;" ....Saksa jakautuu sekä länteen ja itään että liberaaleihin ja populisteihin. näytä lisää
"Valien selkeä häviäjä oli poliittinen establismentti, joka on ylikorrektiudessaan menettänyt yhteyden äänestäjiinsä."


Juuri näin, kansalaiset osoittivat, ettei nykyaikana heille voi jatkuvasti esittää sensuroitua tietoa.

Kirjoitus ei maininnut, että Saksan demarit kutistuivat keskisuureksi puolueeksi kahdessa osavaltiossa. Syyksi on sanottu Merkelin linjan peesaaminen maahanmuuttoasioissa mutta myös muualla. Suosittu vihreiden Kretschmann on ollut tiukempi maahanmuuttolinjallaan kuin Merkel. Hän on ehdottanut mm kuponkien käyttöä rahatukien sijaan sekä kielteisen päätöksen saaneiden välitöntä palauttamista. Siksi tuli lisää ääniä Baden-Württembergissä.



Uggo

15.3. 8:16
Ilmoita asiaton viesti

Vihreät pärjäsivät vain yhdessä osavaltiossa, kahdessa muussa kannatus oli viiden prosenttiyksikön luokkaa. Valtakunnallisissa vaaleissa vihreitä uhkaa näin ollen äänikynnyksen alapuolelle jääminen. On hyvin mahdollista että tämä Stasin luoma Troijan hevonen poistuu Saksan seuraavissa vaaleissa puoluekartalta


AfrikastaAlunperin

15.3. 11:49
Ilmoita asiaton viesti
Tuo "vaihtoehto Saksalle" on selkeästi samaa äärioikeistolais-populistis-kristillistä perua, kuin Saksassa samoin populistisesti 80 vuotta sitten mellastanut katolis-kristityn hitlerin johtama natsi-ideologiakiin. Toivottavasti Saksa ei kaiva itselleen ja lankea samaan syvään kuoppaan toistamiseen.


AfrikastaAlunperin

15.3. 11:52
Ilmoita asiaton viesti
Mitenkähän paljon Putinin hallintoseurakunta on tukenut ja rahoittanut tuota vaihtoehto Saksalle -poppoota? Kyseisellä poppoollahan on eniten kannatusta itäisessä Saksassa, eli entisen kommunistisen Itä-Saksan kasvateissa ja siten juurikin eniten Putin-henkisissä tahoissa.

1Suomalainen

13:48
Ilmoita asiaton viesti
Merkelin toimilla on myös laajempia vaikutuksia, mm Britanian EU-ero voi hyvinkin seurata nimenomaan Merkelin nöyristelystä Turkille. Britit tuskin ovat innoissaan samasta unionista Turkin kanssa joka väkirikkaan maana voisi pompotella brittejä. Lähellä on siis "EU-liberaalien" painajainen: ensin lähtee Britania, sitten vasta Merkel vaalitappion seurauksen


Akateeminen

14:16
Ilmoita asiaton viesti
Miten populisti määritellään? Onko henkilö automaattisesti populisti jos vastustaa täysin vapaata maahanmuuttoa?

Muuttuuko Merkel populistiksi, jos hän alkaakin kiristämään maahanmuuttoa?


Kaarela

15:47
Ilmoita asiaton viesti
Ganbare
Aika mustavalkoiseksi ovat tulkinnat menneet ;" ....Saksa jakautuu sekä länteen ja itään että liberaaleihin ja populisteihin. näytä lisää
AfD ei tullut " tyhjästä" ,vaan ryhtyi tietoisesti ratsastamaan pakolaisvastaisuudella,jopa vihalla,islampelottelulla ja populistisella " eliitin" vastaisuudella.

Mistään " ylikorrektiudesta " Saksassa on myös turha puhua,sen verran värikästä on poliittinen elämä viime vuodet ollut.

Juuri populistiset viritelmät ovat " ummistaneet silmänsä todellisuudelta" ja ovat johtamassa Saksaa t o d e l l a vaarallisille poluille.

Oikeistopopulismin esittäminen vastuullisena,todellisuudentajuisena ja turvalliseen tulevaisuuteen kansaa johdattavana liikkeenä paljastaa kyllä " todella" yhden asian : oikeistopopulistin itsensä.

 
Viimeksi muokattu:
Back
Top