F-35 Lightning II

Saatana mikä video, vähemmän koneita kuulemma tarvitaan kuin nykyään, kiitos perkeleesti LM.
Tarkoittaneen sitä, että uskovat Suomesta loppuvan rahat nykyiseen kone määrään jolloin kustannusetua haetaan pienemmästä konemäärästä. Voinee viitata vaikka elinkaari- ja käyttökustannuksiin. Toki kone ei pysty olemaan kahdessa paikassa samaan aikaan ja koneita tuhotaan myös maahan joten tarvitsemme tietynmäärän koneita.
 
Viimeksi muokattu:
Muistakaahan nyt, että kyseessä on LM:n markkinointi materiaali eli ei sitä kannata ihan todesta ottaa ;)
 
Tarkoittaneen sitä, että uskovat Suomesta loppuvan rahat nykyiseen kone määrään jolloin kustannusetua haetaan pienemmästä konemäärästä. Voinee viitata vaikka elinkaari- ja käyttökustannuksiin. Toki kone ei pysty olemaan kahdessa paikassa samaan aikaan ja koneita tuhotaan myös maahan joten tarvitsemme tietynmäärän koneita.
Ei tuo ollut mikään erityisesti Suomen olosuhteita ja HX:ää varten räätälöity video, vaan se geneerinen F-35:n kotisivuilta löytyvä esittelypätkä joka on vain käännetty suomeksi (kuten mustis jo mainitsi). Tuon pohjalta on turha sen kummemmin spekuloida yhtään mitään.
 
Ei tuo ollut mikään erityisesti Suomen olosuhteita ja HX:ää varten räätälöity video, vaan se geneerinen F-35:n kotisivuilta löytyvä esittelypätkä joka on vain käännetty suomeksi (kuten mustis jo mainitsi). Tuon pohjalta on turha sen kummemmin spekuloida yhtään mitään.

Ei ole edes spekulaatiota vaan fakta että suomalaiset kansanedustajat tulkitsevat että koneita tarvitaan vain kourallinen, enemmän tulonsiirtoja ja siltarumpuja jaettavaksi.
 
Ei ole edes spekulaatiota vaan fakta että suomalaiset kansanedustajat tulkitsevat että koneita tarvitaan vain kourallinen, enemmän tulonsiirtoja ja siltarumpuja jaettavaksi.
Ettet nyt vähän liioittelisi yhden markkinointivideon merkitystä? Yhdeksän kansanedustajaa kymmenestä tuskin edes näkee koko pätkää...
 
Ettet nyt vähän liioittelisi yhden markkinointivideon merkitystä? Yhdeksän kansanedustajaa kymmenestä tuskin edes näkee koko pätkää...

Suuri osa ei ole mitenkään puolustukseen myönteisesti suhtautuvia, näkevät sen kilpailevan rahoista heidän omien agendojensa kanssa.
Tilannetta helpottaisi oman puolustusteollisen kompleksin kasvattaminen mittoihin johon nämä loiset voisivat kiinnittyä eri tasoilla ja muuttuisivat sen kannattajiksi.
Kuten huomaat, pidän suomalaisia poliitikkoja täysin moraalittomina, ahneina, itsekkäinä ja siten helposti manipuloitavina.
 
Suuri osa ei ole mitenkään puolustukseen myönteisesti suhtautuvia, näkevät sen kilpailevan rahoista heidän omien agendojensa kanssa.
Tilannetta helpottaisi oman puolustusteollisen kompleksin kasvattaminen mittoihin johon nämä loiset voisivat kiinnittyä eri tasoilla ja muuttuisivat sen kannattajiksi.
Kuten huomaat, pidän suomalaisia poliitikkoja täysin moraalittomina, ahneina, itsekkäinä ja siten helposti manipuloitavina.
Voi kauhistuksen kanahäkki! Eivät kai sentään meidän suoraselkäiset, lahjomattomat, epäitsekkäät, vastuuta kantavat ja korkean moraalin omaavat kirkasotsaiset poliitikko-asiantuntija-osaajamme voi olla tuollaisia!
:eek::eek::eek:;):rolleyes::rolleyes::rolleyes::p:D:D:D
 
Kiireisiä ennemmin. Se yhdistettynä siihen, että valtio ulottuu liian moneen asiaan tekee yksittäisten kysymysten hallinnasta vaikeaa.
 
Jännä tarina kuinka yliopistokurssi säästi arviolta 20 miljoonaa ohjelman elinkaarikuluja suunnittelemalla tehokkaamman mittaustyökalun.
TCU Students Unleash Their F-35 Potential Saving the Program $20 Million! This is one of my favorite unleashing our potential stories as it highlights innovation from an unsuspecting source. Tyler Rup, an engineer working on Manufacturing Technology, and his team, identified the need to improve the performance of a tool on the production floor. The team turned to our future of engineering, an undergraduate engineering group at Texas Christian University (TCU) for help.

The F-35 team armed them with everything they needed to develop a new tool and drive affordability on the program.
After a semester of design and engineering, the team identified the best options, selected a solution, and spent a semester designing a prototype. These aspiring engineers developed a “smart tool” called the digital grip gauge that decreases measurement time, increases quality measurements, and saves data for analyses later. In short, they hit it out of the park and the initial cost savings is estimated to be approximately $20 million for the life of the program.

Thanks to everyone involved with this highly collaborative partnership between TCU and Lockheed Martin. I encourage everyone to look for innovative solutions moving us out of our comfort zone working with individuals and teams that aren’t first on our list to contact. Not only did these Horn Frogs provide us with an incredible product, but it undoubtedly jump started their careers. Congratulations to the TCU engineering group on the completion of the digital grip gauge! I look forward to seeing it in use sometime next year.
https://a855196877272cb14560-2a4fa8...ckcdn.com/17653/f35_weekly_update_5_18_17.pdf
 
Tässä taas lisää sitä paljon puhuttua liikehtimiskykyä. Uskomatonta kyllä, hävittäjälentäjät jotka kehuivat koneen suorituskykyä hornetmaiseksi hitailla nopeuksilla taisivat olla oikeassa ja lirpakkeen deltacanardi-veljeskunta väärässä... Katsokaa esim kohdasta 0.32 - 0.54

 
Israel Completes Order For 50 Lockheed Martin F-35 Fighter jets

http://www.defenseworld.net/news/19...ockheed_Martin_F_35_Fighter_jets#.WTri2miLS71

Israel's Ministry of Defense recently sent a letter to the US Department of Defense to complete the purchase of 17 F-35 jets, Israel's Walla News reported on Thursday. Each plane costs approximately US$100 million. The acquisition was first announced in November 2016, and brings the total number of F-35s purchased by Israel to 50.
 
Tässä taas lisää sitä paljon puhuttua liikehtimiskykyä. Uskomatonta kyllä, hävittäjälentäjät jotka kehuivat koneen suorituskykyä hornetmaiseksi hitailla nopeuksilla taisivat olla oikeassa ja lirpakkeen deltacanardi-veljeskunta väärässä... Katsokaa esim kohdasta 0.32 - 0.54


F-35 suuret korkeusvakaajat toki mahdollistavat nokan suunnan muutoksen hetkellisesti. Mutta siinäkään mielessä tuo ei nyt mitenkään erikoiselta näyttänyt.
 
F-35 suuret korkeusvakaajat toki mahdollistavat nokan suunnan muutoksen hetkellisesti. Mutta siinäkään mielessä tuo ei nyt mitenkään erikoiselta näyttänyt.
Laittaa sitten videon jossa Gripen tekee perässä. Olethan useaan kertaan todennut että sen deltacanardi-konfiguraatio mahdollistavaa samanlaisen liikehtimiskyvyn...
 
Laittaa sitten videon jossa Gripen tekee perässä. Olethan useaan kertaan todennut että sen deltacanardi-konfiguraatio mahdollistavaa samanlaisen liikehtimiskyvyn...

Nämä on vähän hiekkalaatikkojuttuja. Laitan spoilerin taakse, ettei muiden tarvitse katsella.


250px-Neppis.jpg
 
Saapa nähdä onko F-35 osalta sama hypoksia-hankaluus mitä yhdysvaltalaisten hävittäjien suhteen yleisemmin.
http://www.military.com/daily-news/2017/06/09/air-force-grounds-f35-operations-luke-afb.html

The hypoxia incident appears to be isolated to Luke AFB and will not affect the F-35A’s appearance at the Paris air show, Lockheed spokesman says. The aircraft pair for the show will fly from Hill AFB, Utah and their test pilots have not experienced issues, says Lockheed
https://www.flightglobal.com/news/articles/usaf-cancels-f-35a-flying-at-luke-afb-438124/
 
Viimeksi muokattu:
Nämä on vähän hiekkalaatikkojuttuja. Laitan spoilerin taakse, ettei muiden tarvitse katsella.


250px-Neppis.jpg
Gripenin demoissa on hidaslennon kohtauskulma aina ollut silminnähden pienempi, enkä kyllä tuossa nähnyt tuollaista puolisilmukasta post-stall liikkeeseen - manööveriä lainkaan. (F-35 videosta mainitsemani kohta 0.30-0.50)
 
The squadron got to hone its fighting skills earlier this month at Northern Edge, a 12-day training exercise at Joint Base Elmendorf-Richardson, Alaska.
The exercise included the Air Force's 5th-generation F-22 Raptor, as well as numerous fourth-generation fighters, including the F/A-18 Super Hornet, the F-15 Eagle and the F-16 Fighting Falcon.
In the exercise, the largest VFMA-121 has participated in since moving forward to Iwakuni, the F-35s were able to drill on joint operations in the Western Pacific, focusing on aerial interdiction, strike warfare, air-to-air, and offensive counter-air missions.
Rusnok said the F-35's kill ratio from the exercise was not immediately available, though one of the missions he flew racked up eight kills and zero losses, he said, a fairly indicative statistic.
But he doesn't particularly like to talk about those stats.

"Everyone likes to focus on that air-to-air piece. It robs that statistic out of a bigger scenario," he said. "You never hear about the surface-to-air kills we got, the enemy systems degraded. There's a bigger picture."
The exercise, Rusnok said, also tested the F-35's ability to create a "God's-eye view" of the battlespace, with its ability to network and transmit information. Northern Edge showed, he said, that the capability remained strong, even in a dense radio frequency environment that hindered transmissions.
"Where other air systems have problems, we're able to cut through that so easily," he said. "Our ability to resist that kind of attack on the electromagnetic spectrum is huge."
http://www.military.com/daily-news/...-squadron-readies-for-pacific-deployment.html
 
Back
Top