F-35 Lightning II

Mikä tuon nokalla olevan antennin tarkoitus on? Joissain kuvissa sellainen näkyy ja joissain ei?

Tuo yksilö on protoyyppi BF-2, se on instrumentoitu prototyyppikoeloentoja varten. Protoissa on aina tuo masto, jossa on nopeus- ja kohtauskulma-anturit. (Koska koneen rungossa olevien anturien toimintavarmuutta ja profiileja ei ole vielä verifioitu)
F-35BF-2-Hover.3176558.jpg.3176570.jpg
 
Mulla vain tulee tuosta ALISista mieleen helvetin iso tietoturvariski.
Niin, sitä on varmaan vaikea sanoa mitä kaikkea tietoa tuollainen vuotaa valmistajalle tai mahdollisesti jollekin muulle taholle.
 
 
P&W on esitellyt F-135 moottorin v1.0 päivityksiä mm. toimittajille, samalla mainiten että v2.0 päivitykset voisivat olla valmiita F-35 Block 4 koneille.

http://www.defensenews.com/articles/pratt-whitney-pitches-new-f-35-engine-upgrade

Pratt & Whitney recently completed performance tests of an early version of the system, called the fuel burn reduction demonstrator engine, which proved that the upgrade could improve thrust by up to 10 percent and reduce fuel consumption by up to 6 percent, he said. Reporters got to see the prototype in action during a May 30 demonstration at the company’s test rigs.

Afterwards, Steve Burd, the company’s chief engineer for advanced programs and technology, explained that the company funneled capabilities from two technology development programs — the Navy’s fuel burn reduction effort and the Air Force’s Component and Engine Structural Assessment Research (CAESAR) program — into the Growth Option 1.0 configuration.

To upgrade the F135, only the power module would need to be swapped out for a new one with a more efficient compressor and improved turbine, including changes to the system’s cooling, he said.

The new configuration is not funded through current joint strike fighter program of record, but if the F-35 joint program office approves it, the engine could be ready for the second round of upgrades under the Block 4 modernization effort, Bromberg said. The cost of the enhanced engine would be roughly the same as the current F135, but the Pentagon would have to pay for further development and validation of the technology.
 
Ei tuo kyllä kovin valasmaiselta vaikuttanut :D Kieltämättä itsekin odotin että vetäisi sata metriä korkeintaan ylös ennenkuin loppuisi työntö ja tasoittaisi, mutta sinne se saatana vain nousee kuin Raptor ikään..
Kaikki merkit viittaavat siihen että Pariisin lentonäytöksessä on F-35 diggareille nannaa luvassa. Tässä videossa on ilmeisesti kuvaaja sattunut sopivasti paikalle näkemään treenisession:
Alkaa ihan pimeän korkealla kohtauskulmalla suoritettavalla hidaslennolla:
 
Tai sitten Puola hyppää F-35:n yli seuraaviin malleihin, mitä USA:ssa ja Euroopassa on suunnittelupöydillä. Ostopäätös 2025 antaa mahdollisuuksia siihen, jos rohkeus riittää protovaiheen koneeseen.
 
Morten Hanchen uusin kirjoitus konekäännettynä norjasta englanniksi:

https://translate.google.com/translate?sl=no&tl=en&u=http://nettsteder.regjeringen.no/kampfly/2017/06/02/f-35-og-luft-til-luft-rollen/

The king in the air

.............

I'll be a bit more precise: With full war equipment, my experience with F-35A is that

  • It's easier to fly than F-16.
  • It's faster than F-16.
  • It has a longer range than F-16.
  • It flies higher than F-16.
  • It is more maneuverable than F-16.
  • It finds opponents on a longer distance (than F-16 would have done).
  • Opponents discover F-35 later than an F-16 would be found.
  • And it looks tougher!
So what? Is it relevant to compare with F-16? It is not very likely that we meet a hostile F-16. The reason I compare with F-16 is because I know F-16 because F-16 is a mid-to-tree example of a "fourth generation" fighter plane and because rated sources make it difficult to compare directly with more current threats there out.
 
Tässä luultavasti harjoitellaan pilvisen sään matalaa demo-ohjelmaa:


Tässä parempi, vakautettu versio aikaisemmin jaetusta. Todennäköisesti pilvettömän sään ohjelma, sisältää enemmän vertikaalia:


Näin amatöörin silmään näyttää ihan hyvältä varsinkin kun nämä ovat vielä Block3i koneita (rajoitettu 7G:hen)
 
Viimeksi muokattu:
It’s not as easy as simply setting a number, Disbrow said, due to the “lead items and the supply chain” implications. Lt. gen. Christopher Bogdan, who stepped down last month as the F-35 Joint Program Office director, told Air Force Magazine in an exit interview that one of the biggest obstacles to increasing the fighter’s production rate is the ability of parts producers to “keep up.”
http://www.airforcemag.com/Features...Wave-F-35-Rate-Depend-on-Strategy-Review.aspx
 
Valehtelevatko silmäni vai näyttääkö F35:n ilmanottoaukot jotenkin "siistimmin ja virtaviivaisemmin" muotoilluilta kuin missään verrokiksi kuviteltavissa koneissa?
 
Back
Top