F-35 Lightning II

Nyt vaan sisukkakkaimmille inttajille lusikka kauniiseen kouraan, tuossa eilinen FlightGlobal raportti asiasta, joka sen osalta, etta mitako oikeasti tapahtui vuosina 2015-2016, heratti tunnekuohua:
Recent reports stated that the Defense Department’s office of the Director of operational test and evaluation (DOT&E) had approved some IOT&E testing that would include close air support and reconnaissance missions (esim. ne kyvyt, joista kiisteltiin puuttuvat edelleen listalta. Ja varsinainen keskustelu oli siis siita, miksi merijvk katsoi kayttokelpoiseksi kokonaisuuden, jonka parantamiseen ilmavoimat kayttivat viela vuoden lisaa).

Rima pitää toistaiseksi vaikka paine on varmasti valtava.

"Meanwhile, the Pentagon may be aggravating the issue as the department continues to purchase new F-35s even as its existing inventory is not yet combat capable."
 
Voisiko Israeliin suuntautuneen tietopyynnön aiheena olla Rafael Spice 1000 pommin integraatio?
Sikäli kun olen ymmärtänyt niin koneen valmistajalle suunnattu useampikin softatiedustelu on käännetty tai ohjattu Israeliin koska valmistaja ei tule niitä tekemään tai Israel on niissä jo pidemmällä. Kyseessä ei siis ole vain yhden asetyypin integraatio vaan laajempi nippu.
 
Recent reports stated that the Defense Department’s office of the Director of operational test and evaluation (DOT&E) had approved some IOT&E testing that would include close air support and reconnaissance missions
Lieneekö kyse siitä höperöstä ajatuksesta testauttaa A-10:a vastaan?
Osa on oikeita huolia ja osa politiikkaa ja muuta kalastelua. Ei yksityiskohdista kannata stressata niin paljoa kun 2021 vasta valinta.
F-35:sta tulee liikaa infoa suhteessa muihin ja jos siihen perehtyy liian innokkaasti tulee putkinäkö. Milloin on viimeksi kuultu esim. Gripenistä mitään uutta oleellista? Sanoisin, että yleisesti ottaen aika hiljaista pidellyt ensilennon jälkeen.
 
Lieneekö kyse siitä höperöstä ajatuksesta testauttaa A-10:a vastaan?

Aivan oikein; mutta tuskinpa vaan siita on kysymys.

F-35:sta tulee liikaa infoa suhteessa muihin ja jos siihen perehtyy liian innokkaasti tulee putkinäkö.

Vielakin enemman oikein; tuo putkinako on todella vaarallinen ilmio. Kannattaisi katsella, tutkia, sitten perehtya ,porautuen - vahan laajemmin... ja sitten kirjoitella tanne (pienen sulattelun jalkeen: 1.nain tallaisen jutun. Mutta kun 2.harkitsin sita - vahan laajemmassa kontekstissa, 3.kaiken lukemani perusteella, 4. niin musta nayttaisi silta, etta...)

Itse kun olen lahestynyt asiaa talla tapaa, niin kaikenlainen vastaan tuleva kiukuttelu, keskustelun sijasta, joko harmittaa - tai, useimmiten vain naurattaa.

Ottaen huomioon, etta tilasin Flight Internationalia 8 v iasta alkaen, ja englantia, silloin, alettiin opettamaan vasta 11 ikavuodesta alkaen, niin kylla opettajia ketutti, kun taapero, joka ei osannut sanaakaan englantia (sanoa) korjasi heidan suomen kaannoksiaan. Sanastoa kun eli kertynyt kymmenia tuhansia siina lukiessa.
- jos nyt korjailen vahan Sinun (siina missa muidenkin) asiavirheita, niin ala ota itteeesi
- sehan on vain keskustelun pohjaksi
- luuletko, etta, seurattuani Mike "Mad" Hoaren poistumisia Kongosta, aina saman paikan kautta
- tai sittemmin Kuuden Paivan Sotaa paivatasolla
- ja sitten, viela, puoli vuosisataa naita juttuja yleensakin, niin se on ihan turha yrittaa harnata; Sopii kylla, ei siina mittaan

Tuossa avatarissa, vaikka Jackie yleensa on karate-ka, niin tuolla kuvasta poissa olevalla kadella pieni pyoritys kay kokopaivatyon ohessa aivan vaivatta... let's keep on trucking. Tai jos haluat osaltasi: Carry on, up the Khyber!
 
Aivan oikein; mutta tuskinpa vaan siita on kysymys.



Vielakin enemman oikein; tuo putkinako on todella vaarallinen ilmio. Kannattaisi katsella, tutkia, sitten perehtya ,porautuen - vahan laajemmin... ja sitten kirjoitella tanne (pienen sulattelun jalkeen: 1.nain tallaisen jutun. Mutta kun 2.harkitsin sita - vahan laajemmassa kontekstissa, 3.kaiken lukemani perusteella, 4. niin musta nayttaisi silta, etta...)

Itse kun olen lahestynyt asiaa talla tapaa, niin kaikenlainen vastaan tuleva kiukuttelu, keskustelun sijasta, joko harmittaa - tai, useimmiten vain naurattaa.

Ottaen huomioon, etta tilasin Flight Internationalia 8 v iasta alkaen, ja englantia, silloin, alettiin opettamaan vasta 11 ikavuodesta alkaen, niin kylla opettajia ketutti, kun taapero, joka ei osannut sanaakaan englantia (sanoa) korjasi heidan suomen kaannoksiaan. Sanastoa kun eli kertynyt kymmenia tuhansia siina lukiessa.
- jos nyt korjailen vahan Sinun (siina missa muidenkin) asiavirheita, niin ala ota itteeesi
- sehan on vain keskustelun pohjaksi
- luuletko, etta, seurattuani Mike "Mad" Hoaren poistumisia Kongosta, aina saman paikan kautta
- tai sittemmin Kuuden Paivan Sotaa paivatasolla
- ja sitten, viela, puoli vuosisataa naita juttuja yleensakin, niin se on ihan turha yrittaa harnata; Sopii kylla, ei siina mittaan

Tuossa avatarissa, vaikka Jackie yleensa on karate-ka, niin tuolla kuvasta poissa olevalla kadella pieni pyoritys kay kokopaivatyon ohessa aivan vaivatta... let's keep on trucking. Tai jos haluat osaltasi: Carry on, up the Khyber!
Tuolla Kiinan ja Hong Kongin suunnalla harrastavat Kung Fu:ta. Karate on Japanilaisten touhuja.

Muutenkin vähän niin ja näin, taitaa sinulta eniten korjattavaa löytyä ja paha mieli tulee aina kun joku niin tekee.
Näinhän toki tapahtuu kun tarpeeksi monessa aiheessa esiintyy asiantuntijana.
 
Olin alunperin kiitollinen siita luovuttamastasi "tassahan ei voi muuta kuin repia hiukset paasta" -avatarista.

Kylla tama sormella osoittaminen (how rude!) ja sen paalle naureskelu nayttaa kuitenkin olevan enemman paikallaan.

Jatketaan, selvastikin raksi ruutuun meni "up the Khyber" -vaihtoehtoon. Vaijytys siis heti seuraavan mutkan, odottamassa.
- erilaisella kulttuuripohjalla olisi mahdollista nahda keskustelu myos tiedonvaihtona, ja mielipiteiden punnitsemisena
- ei nayta sopivan pirtaan, vaan Esson baarin mitah-hah (tosin vahan paremmilla sanavalinnoilla) on normi, REF

(kyvyt tassa siis suorityskyvyt, capabilities)
approved some IOT&E testing that would include close air support and reconnaissance missions (esim. ne kyvyt,
 
Olin alunperin kiitollinen siita luovuttamastasi "tassahan ei voi muuta kuin repia hiukset paasta" -avatarista.

Kylla tama sormella osoittaminen (how rude!) ja sen paalle naureskelu nayttaa kuitenkin olevan enemman paikallaan.

Jatketaan, selvastikin raksi ruutuun meni "up the Khyber" -vaihtoehtoon. Vaijytys siis heti seuraavan mutkan, odottamassa.
- erilaisella kulttuuripohjalla olisi mahdollista nahda keskustelu myos tiedonvaihtona, ja mielipiteiden punnitsemisena
- ei nayta sopivan pirtaan, vaan Esson baarin mitah-hah (tosin vahan paremmilla sanavalinnoilla) on normi, REF

(kyvyt tassa siis suorityskyvyt, capabilities)

Sellainen varoituksen sana sitten, että Gyllis on savustanut aika monta nimimerkkiä palstalta F-35-keskustelun kautta. Ylläpidon leka saattaa huitaista yllättäen.
 
https://www.flightglobal.com/news/a...mited-f-35-testing-before-modifying-j-444149/

"This week, the US Air Force clarified DOT&E intends to approve select “pre-IOT&E” events such as cold weather or ship suitability testing. DOT&E expects to approve as many pre-IOT&E events as possible without interrupting ongoing modifications on the 23 test aircraft that will allow formal testing to begin, the service says in an email to FlightGlobal."

"DOT&E has not approved any plans that would allow the start of F-35 IOT&E before all test aircraft are configured with required modifications, a Pentagon spokesman tells FlightGlobal."

Rima pitää toistaiseksi vaikka paine on varmasti valtava.

"Meanwhile, the Pentagon may be aggravating the issue as the department continues to purchase new F-35s even as its existing inventory is not yet combat capable."

Jos DOT&E:n rimaa tarkoitat niin kyllä se on laskenut Gilmoren ajoilta, kuten tuonkin jutun kokonaan lukemalla selviää.
 
Venäläiset tarkkailijat tutustumassa Ørlandin tukikohtaan:

d21438a2-b0b3-447e-b66f-1ded868b589b.jpg
 
Meinaatko ettei pojilla ole kokardikameraa?
kyllä aivan varmasti on. kiinalaiset oli muuten kerran meidän saitilla käymässä ja yleiseen turvallisuuteen vedoten laitatin niille oranssit kokohaalarit ja keltaiset kypärät. Kaikki muu kama kerättiin "turvakaappeihin" siksiaikaa ja ilmoitin turvallisuusporukalle, että olemme vähintään 5 tuntia pois ja ilmoitan heille, ennenkuin lähdemme takaisin jotta kaapit ehditään varmistella ennen paluutamme.. :) löytyi aivan pirukseen kaikea jännää niistä kaapeista kuulemma ja kiinalaiset oli täysin vittuuntuneita... :)
 
F-35 saa rakkautta kanukki-kentsulta, gripukka pyyhkeitä (jopa liian kanssa):

The F-35 is Canada's best fighter plane and will meet Canada's defense needs for the next 50 years. The Canadian government has no other choice, and the acquisition of some 20 F-18s from the Australian fleet is a way for him to save time and avoid losing face before the next election.
Retired General Yvan Blondin, former Commander of the Bagotville Base and now defense systems consultant, was in the front row when Canada conducted studies to determine which would be the best fighter to replace the aging fleet. CF-18.

"To avoid military bias, the work was done by Public Works Canada and the three studies were clear: the F-35, if it fulfilled its promise of performance and cost, was the best device and the best value for money. -price ", explains the retired general.

"Of course, the plane was still developing; problems occurred and the price was high. It was perfectly normal. But since then, the hunter has proven that he is able to fulfill his promises and the costs have gone from $ 120 million to $ 90 million each (estimated delivery price starting in 2022). "

That said, Yvan Blondin is convinced that the F-35 will still be in the lead if we redo the studies and that it will win the tenders that will be launched by the government by 2019. "The Eurofighter (Typhoon) which one Talk a lot is $ 120 million. So much more expensive than the F-35 and it's a fourth-and-a-half, not a fifth generation, aircraft. He is a half-generation late. The French Rafale oscillates around $ 110 million and can not reach the height of the F-35, and the Swedish Gripen is a fourth-generation aircraft. "

stealthy

The CF-18 is also a fourth generation aircraft. So buying an equivalent device like the Gripen is not a strategic gain. The electronic equipment of the Eurofighter or the Rafale makes them fourth and a half generation planes, but they are not stealthy like those of the fifth generation like the F-35 and the F-22 that we saw in Bagotville last summer.

Although it is cheaper to buy, the Gripen would be the worst choice, according to former General Blondin, because it does not have the technological platform to be upgraded in 20 or 25 years. "It's like your iPad. If it's too old, you can not do the updates anymore. That's what will happen with the Gripen and it will not help anymore. "

The Super Hornet (the most serious competitor of the F-35 according to Mr. Blondin, who is 20 years behind the technology) could support this upgrade, but in 35 years, it will be obsolete too, while the F-35 may have a career of 50 years.

American problem

If Canada had to go for a European plane anyway, it would meet another obstacle, according to Yvan Blondin.

"Our planes absolutely need compatible communications systems with the United States. These systems are ultra secret. And if Canada were to say no to the Americans by refusing the Boeing Super Hornets or the Lockheed Martin F-35s, there is no guarantee that they will agree to provide the systems for its new aircraft. They could make life hard for us. "

The Royal Canadian Air Force and the US Air Force must work together for the defense of North American airspace and for NATO missions. Their systems must be compatible.

Retired Lieutenant-General Yvan Blondin spent most of his career as a pilot in Bagotville and was a commander.

https://translate.googleusercontent...1e50f2&usg=ALkJrhi7wunbHZDKTGbdaBWeQsFd22M2cQ
 
https://ekstrabladet.dk/nyheder/sam...sa-amerikanerne-ejer-f-35-reservedele/6957749

"Denmark pays 962 million kroner to gain access to a global spare parts stock shared by all countries using F-35.
Half a billion a year
After that, the Danish Treasury must continue to pay to maintain access to spare parts storage. When the planes are fully phased in, the Ministry of Defense expects that the annual cost will be around 440 million kroner.
But even though Denmark is paying billions of dollars for both equipment and the spare parts that will eventually become more and more in the Danish aircraft, it's formally Americans who own both spare parts and equipment."
///
korjattu google translaattorin kroner = NOK virhe
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top