F-35 Lightning II

(Offtopicia)
Itse en haikaile hakaristien perään. Vaikkei hakaristi merkitsisikään meille mitään äärioikeistolaisuutta, on sen merkitys muuttunut viime vuosisadalla, halusimme tai emme. Symbolit ovat viestejä ja viestillä on sekä lähettäjä, että vastaanottaja ja vastaanottaja voi ymmärtää viestin väärin ja käyttää sitä propagandatarkoituksessa. (Vrt. Hrushtshevin "Hautaamme teidät")
Sinivalkoinen kokardi on varsin hyvä tunnus!
 
(Offtopicia)
Itse en haikaile hakaristien perään. Vaikkei hakaristi merkitsisikään meille mitään äärioikeistolaisuutta, on sen merkitys muuttunut viime vuosisadalla, halusimme tai emme. Symbolit ovat viestejä ja viestillä on sekä lähettäjä, että vastaanottaja ja vastaanottaja voi ymmärtää viestin väärin ja käyttää sitä propagandatarkoituksessa. (Vrt. Hrushtshevin "Hautaamme teidät")
Sinivalkoinen kokardi on varsin hyvä tunnus!
Kyllä ne jenkeissä riemastuis, kun näkisivät että heidän valmistamassa koneessa olisi hakaristit. Siellä olis monta ryhmää mielensäpahottajia!
 
Hornetissa on pintaa vaikka kuinka paljon. Mikä tekee hornetin pinnasta pienemmän kuin se todellisuudessa on?


Minkälaisen pitää lentävän kappaleen olla että yksi neliömetri on yksi neliömetri?

Onko esim Havillandin M2 oikea M2?


Katso liite: 30702
Kyseessä oli lähestyvän Hornetin pinta-ala. Siihen ei oltu laskettu ripustimissa olevia juttuja. Eli varmasti käytännössä isompi. Mutta näin lukee uudessa Ilmatorjunta lehdessä.
 
No tuo ei sinällään ole hakaristi vaan sama kuin sankarihaudoissa, kunniamerkeissä ja esim mannerheimristinritareilla. Toki jos tuohon tyylittelisi ruusukkeen vielä keskelle niin entisestään etääntyisi svastikasta. Mutta joo...
Sodan aikaista käyttöä on turha häpeillä.

Mutta ei sitä kyllä ikinä voi enää uudelleen ottaa käyttöön vaikka tyylittelisit merkin keskelle puuhevosen persereiän.
 
Viimeksi muokattu:
Pari noin viikon vanhaa linkkiä tuli yhdellä peliforumilla vastaan. Erityisesti B ja C mallit taistelevat erilaisia teknisiä ongelmia vastaan. Sori jos ilmiselviä vitjan vakkareille, mielenkiintoisia yhtä kaikkia. A-tyyppi näyttäisi olevan loppujen lopuksi kuitenkin hyvin lähellä varsinaisen sarjatuotannon aloittamista.

Defense News: https://www.defensenews.com/air/201...lock-to-fix-serious-unreported-f-35-problems/
F-35B and F-35C pilots, compelled to observe limitations on airspeed to avoid damage to the F-35’s airframe or stealth coating. Cockpit pressure spikes that cause “excruciating” ear and sinus pain. Issues with the helmet-mounted display and night vision camera that contribute to the difficulty of landing the F-35C on an aircraft carrier.


Daily Beast: https://www.thedailybeast.com/ameri...lth-fighter-that-cant-fight?ref=home?ref=home
Here’s something the public didn’t know until today: If one of the U.S. military’s new F-35 stealth fighters has to climb at a steep angle in order to dodge an enemy attack, design flaws mean the plane might suddenly tumble out of control and crash.

Also, some versions of the F-35 can’t accelerate to supersonic speed without melting their own tails or shedding the expensive coating that helps to give the planes their radar-evading qualities.

Otsikoiden takaa kuitenkin:

“CAT 1-As are loss of life, potential loss of life, loss of material aircraft. Those have to be adjudicated, have to be corrected within hours, days. We have no CAT 1-A deficiencies,” Winter said. Instead, the deficiencies on the books all fall under category 1B, which represents problems “that have a mission impact with a current workaround that’s acceptable to the war fighter with the knowledge that we will be able to correct that deficiency at some future time,” Winter added.

Toimitusaikataulujen kannalta kuitenkin merkittäviä ongelmia:

And the clock is ticking. By the end of 2019, Defense Department leaders are set to make a critical decision on whether to shut the door on the F-35’s development stage and move forward with full-rate production. During this period, the yearly production rate will skyrocket from the 91 jets manufactured by Lockheed Martin in 2018 to upward of 160 by 2023.

Generally speaking, the department’s policy calls for all deficiencies to be closed before full-rate production starts. This is meant to cut down on expensive retrofits needed to bring existing planes to standard.

The F-35 Joint Program Office appears to be making fast progress, but not all problems will be solved before the full-rate production decision, said Vice Adm. Mat Winter, the Defense Department’s F-35 program executive.

Tässä vielä tiedossa olevat category 1 ongelmat:

Another document obtained by Defense News noted that at least 13 issues would need to be held as category 1 deficiencies going into operational tests in fall 2018.

The 13 deficiencies include:
  • The F-35’s logistics system currently has no way for foreign F-35 operators to keep their secret datafrom being sent to the United States.
  • The spare parts inventory shown by the F-35’s logistics system does not always reflect reality, causing occasional mission cancellations.
  • Cabin pressure spikes in the cockpit of the F-35 have been known to cause barotrauma, the word given to extreme ear and sinus pain.
  • In very cold conditions — defined as at or near minus 30 degrees Fahrenheit — the F-35 will erroneously report that one of its batteries have failed, sometimes prompting missions to be aborted.
  • Supersonic flight in excess of Mach 1.2 can cause structural damage and blistering to the stealth coating of the F-35B and F-35C.
  • After doing certain maneuvers, F-35B and F-35C pilots are not always able to completely control the aircraft’s pitch, roll and yaw.
  • If the F-35A and F-35B blows a tire upon landing, the impact could also take out both hydraulic lines and pose a loss-of-aircraft risk.
  • A “green glow” sometimes appears on the helmet-mounted display, washing out the imagery in the helmet and making it difficult to land the F-35C on an aircraft carrier.
  • On nights with little starlight, the night vision camera sometimes displays green striations that make it difficult for all variants to see the horizon or to land on ships.
  • The sea search mode of the F-35’s radar only illuminates a small slice of the sea’s surface.
  • When the F-35B vertically lands on very hot days, older engines may be unable to produce the required thrust to keep the jet airborne, resulting in a hard landing.
The Pentagon has identified four additional category 1 deficiencies since beginning operational tests in December 2018, mostly centered around weapons interfaces, Winter said.

“They are not catastrophic. If they were, they'd have to stop test. There's nothing like that,” he said. “They will be straightforward software fixes. We just need to get to them.”

Those four category 1 deficiencies will likely not be fixed or downgraded before the full-rate production decision, he said. Additionally, the service will likely need more time to address the F-35B engine thrust issue and the radar’s sea search mode problem. The problems that occur when the "B" and "C" models fly in excess of Mach 1.2 will not be fixed, as they are considered to have extremely low probability of occurring during operations.

All told, Winter expects to have about nine category 1 deficiencies still on the books as the F-35 moves to full-rate production: the eight problems defined above, and whatever surprises occur as the jet continues operational tests.
 
Pari noin viikon vanhaa linkkiä tuli yhdellä peliforumilla vastaan. Erityisesti B ja C mallit taistelevat erilaisia teknisiä ongelmia vastaan. Sori jos ilmiselviä vitjan vakkareille, mielenkiintoisia yhtä kaikkia. A-tyyppi näyttäisi olevan loppujen lopuksi kuitenkin hyvin lähellä varsinaisen sarjatuotannon aloittamista.

Defense News: https://www.defensenews.com/air/201...lock-to-fix-serious-unreported-f-35-problems/



Daily Beast: https://www.thedailybeast.com/ameri...lth-fighter-that-cant-fight?ref=home?ref=home


Otsikoiden takaa kuitenkin:



Toimitusaikataulujen kannalta kuitenkin merkittäviä ongelmia:



Tässä vielä tiedossa olevat category 1 ongelmat:
Tässä kertaalleen laitettu lämärin vastine. Kovin hyvin toimittaja ei ole läksyjään tehnyt, kun esimerkiksi tuon ALIS-palomuurin kehittämisestä linkattiin tännekin uutisia jo viime vuoden puolella...


Lockheed Martin Comments on Defense News Reporting
Lockheed Martin // June 12, 2019
Below, please find comments from Lockheed Martin on improvements underway addressing the items identified in Defense News’ June 12 article series.

Overall Comment

The F-35s today are meeting or exceeding performance specifications and delivering unprecedented capability and safety compared to legacy fighter aircraft. The feedback we receive from F-35 pilots is exceptional – and any pilot who has flown a legacy jet consistently relays back that if they are being sent in to harm’s way – they want the F-35, every time.

These issues are important to address, and each is well understood, already resolved or on a near term path to resolution. We’ve worked collaboratively with our customers and we are fully confident in the F-35’s performance and the solutions in place to address each of the items identified.

ALIS Sovereign Data Management


ALIS meets data sovereignty requirements. Late last year, some customers requested that the F-35 enterprise develop additional capability to enable more data control.

We rolled out the additional Sovereign Data Management tool to international F-35 operators earlier this year, which allows them to manage aspects of their data that is sent to the F-35 Hybrid Production Support Integration (HPSI) team – and early feedback from the fleet is positive. It is also important to note that this has no impact to mission performance or safety of flight.


Part Inventory Data


This is a major focus at Lockheed Martin and we are implementing several actions including automation and enhanced supplier accountability processes that are delivering improved performance. Through automation, data is now vetted and validated automatically versus manually, improving speed and ensuring accurate EEL information is present before a part is delivered to the flight line.

With these new actions and related efforts, we’ve seen a 50 percent reduction in EEL and other action requests since 2017. We are confident this is on a path to resolution, which will reduce maintenance times and increase readiness rates. It is also important to note that this has no impact to mission performance or safety of flight.


Cockpit Pressurization

The cabin pressure performance today meets the specified requirement. There have been no reported cases of barotrauma in the fleet and our joint government and industry analysis shows that risk of barotrauma is minimal and that there is no imminent safety issue.The enterprise is always reviewing pilot experience improvements and we have an update that performed successfully in lab testing and will now be flight tested for future integration, based on customer timing priorities.


Cold Weather Battery Performance

This was identified during extreme cold weather testing at negative 30 degrees or below at Eielson Air Force Base, Alaska in February 2018. The probability of the issue reoccurring on aircraft in the operational fleet is very low and with minimal impact to safety of flight or operational performance.

We have developed an update to the software and the battery’s heater control system to resolve this issue – and this updated software is available for users today to load on their aircraft in the event they will be conducting extreme cold weather operations. This will also cut into production in the 2021 timeframe. We are confident this is on a path to resolution.

F-35B and F-35C Horizontal Tail Durability at Sustained Supersonic Flight


The F-35B and C deliver on all performance requirements. The potential for tailboom or horizontal tail damage during prolonged supersonic speeds was found in the highest extremes of flight testing conditions that are unlikely replicated in operational scenarios. In fact, there have been no cases of this issue occurring in the operational fleet. Additionally, this is not identified as a safety of flight concern.

We implemented a change to the coatings on the horizontal tails and tail boom beginning in Lot 8 that increases durability and resolves this concern. This update allows the F-35B and C to deliver on all performance requirements with no tail boom or horizontal tail damage concerns.

F-35B and F-35C Angle of Attack (AOA)

We’ve implemented an update to the flight control system that is planned for integration in the third quarter of this year – and we expect this item to be resolved or downgraded.


Hydraulic Lines Ruptures Caused by Blown Tires

The F-35 has two redundant hydraulic lines and there has never been a case of both lines being impacted, which ensures safe operations. Brake control software updates and pilot training have alleviated this concern and resulted in a significant drop in blown tire events. Additionally, we made minor adjustments to the location placement of hydraulic lines on the F-35C that has resolved the potential for line breaks.

We believe the item is resolved and are standing by for additional customer feedback.

Helmet “Green Glow”

The U.S. Navy continues to fly with their current helmet, demonstrating their confidence in the system, and pilots with greater than 50 night landings operate with the current Gen II helmet at night. The improved Gen III helmet has already been designed, tested and is now being qualified for use. The first few of these new helmets have been delivered and we anticipate the upgraded helmets will resolve both the green glow and night vision conditions identified.

Additionally, as camera and OLED technology advances rapidly, we expect the F-35 helmet to continue to deliver unprecedented levels of situational awareness for pilots and only improve further over time.


Radar Sea Search


The F-35’s current radar sea search function meets the enterprises’ required specification.As we modernize the F-35, we are bringing enhanced search capabilities, which represent an increase from the original requirements, and we stand ready to integrate the upgrade in the future, based on customer priorities and direction.

Thrust limits on hot days

We are supporting the Joint Program Office and Pratt and Whitney, and they can best address questions related to the F-35’s engine, which is Government Furnished Equipment to Lockheed Martin.
 
Jes, kiitos. L&M:n vastine vahvistaa Defense Newsin artikkelin näkökulmaa, että viat ovat korjattavissa. oleellisin riski lienee tuon tuotannon aloittamisen myöhästyminen. Ja toki maksaa taalan poikineen päivittää korjaukset jo toimitettuihin koneisiin.

Suomen mahdollisen toimitusaikataulun ja huomioiden että A-malli on jo pisimmällä muutenkin niin siinä tuskin suurempia huolia.
 
Ehdotan Tursaansydäntä tässä perinteisessä mallissa.


Mursunsyd%C3%A4n%2C_Heart_of_Walrus.PNG
 
Täytyy sanoa, että isot kokardit a´la Draken olisivat kyllä parhaat. Jotenkin vielä sulatin tuon koon pienenemisen, mutta jos sininen ja valkoinen vielä haalistuu harmaan kahdeksi sävyksi niin kuin nykytrendi näyttää olevan.... oi voi!
 
Täytyy sanoa, että isot kokardit a´la Draken olisivat kyllä parhaat. Jotenkin vielä sulatin tuon koon pienenemisen, mutta jos sininen ja valkoinen vielä haalistuu harmaan kahdeksi sävyksi niin kuin nykytrendi näyttää olevan.... oi voi!

Kokardeja riittää maailmassa ja ilman värejä mitään eroa ei ole, Tursaansydän on rautakautinen symboli ja versio hakarististä jota voisi käyttää.
 
Hakaristi on ainut ja oikea ilmavoimien tunnus, sitä käyttämällä Suomi osoittaisi olevansa itsenäinen valtio joka kunnioittaa perinteitä... niin, ei oo eikä tuu koska (tähän jokainen tietää vastauksen).

Vastauksen totisesti tietää kaikki, mutta hakaristitunnuksen käyttöönotto olisi kyllä poliittinen omaan jalkaan ampuminen, ei auta. Hinta siitä ilosta, että saisimme "osoittaa olevamme itsenäinen valtio joka kunnioittaa perinteitä" olisi hyötyihin nähden aivan liian suuri vaikka kuinka selittäisimme Eric von Rosenista ja Thulin typ D:n siipiin maalatuista tunnuksista. Kokardi oli käytössä jo ennen sotia päähineissä eli käytännössä luovuttiin vain sotilaskaluston tunnusmerkistä.

Krimin episodin jälkipöhinöissä Helsinki-Vantaalle perustettiin erityinen hävittäjäosasto näyttämään rajaviivaa naapurille, eiköhän viesti mennyt perille pienilläkin kokardeilla.

Latvian vastaavalla palstalla voitaisiin muuten käydä vastaavaa keskustelua...

30897
 
No tuo ei sinällään ole hakaristi vaan sama kuin sankarihaudoissa, kunniamerkeissä ja esim mannerheimristinritareilla. Toki jos tuohon tyylittelisi ruusukkeen vielä keskelle niin entisestään etääntyisi svastikasta. Mutta joo...
Olen paljolti samaa mieltä, etenkin "Mutta joo... " eli paskaa ei kannata parfymoida. Menee kauan, että 1900-luvun lika kuluu pois.
Sinänsä merkki on jokseenkin globaali onnenmerkki, itse sana swastikakin tulee sanskritin kielestä. Kreivi von Rosen puolestaan löysi sen Gotlannista viikinkien riimukirjoituksista ja otti oitis omaan käyttöönsä.

Suomen ilmavoimien tunnukseksi kulkeutui kuitenkin melko epämääräisen hepun tunnusmerkki: von Rosen oli kansallissosialisti. Sitä merkkiä seliteltiin puoliksi häpeillen aika kauan, joten Ilmavoimien tunnuksen muuttaminen on senkin puoleen melko luonteva asia.

30898

Maailmassa on vielä yksi kunniallisen maan virallinen lippu, jossa swastika komeilee tai ehkä häpeilee, aika pieni on...
 
Back
Top