Gyllis1
Respected Leader
Varmaan oli eri opettaja kun en traumatisoitunut ihan samanlailla.Sulla on kansainvälisen politiikan tunnit jääneet aikanaan lukiossa väliin?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan oli eri opettaja kun en traumatisoitunut ihan samanlailla.Sulla on kansainvälisen politiikan tunnit jääneet aikanaan lukiossa väliin?
Saab suuntasi vastauksensa keskustan kansanedustaja Mikko Kärnälle. Kärnä oli todennut, että ”Gripen taisi reputtaa testit ennen kuin ne alkoivatkaan”.
Ihan mielenkiinnosta, herääkö "stelthillä ei tee kymmenen vuoden päästä mitään" -osastolla tästä mitään ajatuksia?Saab kertoo, ettei evaluointien yksityiskohtia voida avata tarkemmin.
– Mutta yhtenä yleisenä esimerkkinä on mm. infrapunaperusteiset sensorit. HX Challengen päätarkoitusenahan on verifioida eri järjestelmien toimivuus, Saabilta todetaan.
Jos puhutaan laajemmin häiveestä, eikä vain tulenjohtotutkia vastaan suunnatusta poikkipinta-alan pienentämisestä, etuja on muitakin. Mm suunnatut parvilinkit ja LPI-tutkat. Tuon emmissiokontrollin takia ei se elektorinen säteilykään ole välttämättä kuolemantuomio.Häivekoneella on se etu, että se ei hävittäjän tai aktiiviohjuksen tutkassa anna yhtä pitkälle kaikua kuin muut modernit taistelukoneet. Kaikki muu on sille paikallistamisuhkaa yhtä lailla kuin muillekin. Kummankaan ei parane itse säteillä mitään radiotaajuuksilla.
Kappas vaan, tihrustin tuota vasemmanpuoleista kuvaa josta oli sopivasti rajattu pois.Vasemman (edestä katsottuna oikealla) siiven alla
Katso liite: 36894
Saab to test electronic attack jammer pod on Gripen
Saab will later this year conduct a first test flight of a Gripen C/D carrying a pod-housed electronic attack jammer, as it eyes potential sales opportunities with European air forces.www.flightglobal.com
Jos puhutaan laajemmin häiveestä, eikä vain tulenjohtotutkia vastaan suunnatusta poikkipinta-alan pienentämisestä, etuja on muitakin. Mm suunnatut parvilinkit ja LPI-tutkat. Tuon emmissiokontrollin takia ei se elektorinen säteilykään ole välttämättä kuolemantuomio.
Tiettyjä toimenpiteitä on myös tehty lämpöjäljen pienentämistä varten.
Antennien lukumäärästä voi päätellä jotain.Parvilinkin käyttölogiikasta ja emission minimoinnista tiedetään aika vähän, paitsi että yksi kandidaatti markkinoi lateraalisten antennien olevan suuntaavia.
Aika vähän; antennien sisuskalut merkitsevät enemmän. Jos yhdellä reunalla konetta on yksi levy, se säteilee aika laajalle ellei säde ole antennin sisällä hyvin tarkasti muodostettu aktiivisen suuntaavaksi. Muutoin täytyy kääntää kone tarkalleen sellaiseen suuntaan, että sen levyn kiinteä suuntaus osuu kaverin vastaanottimeen.Antennien lukumäärästä voi päätellä jotain.
Ylimääräisiä koelentoinstrumentoinnin piuhoja menee eri puolilla konetta, tuossa voi olla niiden solmupiste kätevästi esillä. Vanhemmassa mallissa lennontallentimen telakka taitaa olla suunnilleen tuossa; laatikko peittää piuhoja näkyvistä. Yleensä noissa kohdissa on joku kansi päällä ja alla hirmuinen laatikko- ja kaapelijoukko., voi olla että gripeniinkin tulee.Ihan kuin tuosta puuttuisi jotain kun laitteisto ja piuhat on noin esillä?
Aika olematon humina kuului, kun GLEX meni tästä päältä yhdeksässä kilometrissä. 190KIAS nopeuksilla ei kummoisia tehoja ja polttoaineenkulutuksia tarvita. Taitaa olla joku testaus käynnissä Suomen ilmatilassa aiemmista uutisista poiketen.