Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Arexis näyttää todella pieneltä NGJ:hin verrattuna!Arexis podi näyttää olevan paljon pienempi kuin havainnekuvista olisi voinut luulla.
Saa olla hyvät tekit sisässä, että tuolla NGJ:tä vastaavaa tehdään. Joita oli vielä enemmän kuin yksi iso pömpeli.
Niinhän se teki.Ennen evaluointi lentojen alkua muistan ilmavoimien edustajan toivoneen juuri tämänpäiväisen sään mukaisia kelejejä. Tänään ei kuitenkaan lennetty kun sää ei sitten ollutkaan sopiva. Jotenkin sain sellaisen kuvan että päätöksen teki ensisijaisesti Saab.
Ilmavoimien HX-hankejohtajan Juha-Pekka Keräsen mukaan päätös oli Saabin. Hänen mukaansa lennon peruminen ei vielä tarkoita sitä, että jokin suunnitelluista testeistä jäisi tekemättä. Testijaksolle on aiempaan tapaan varattu yksi varapäivä, ja muidenkin testien yhteydessä suunnitellusta aikataulusta on poikettu.
Jonkinlainen pr-tappio ensimmäistä kertaa Ruotsin ulkopuolella nähdyn E-version jääminen maahan kuitenkin oli. Pirkkalaan oli nimittäin torstaina kokoontunut runsaasti suomalaista ja kansainvälistä mediaa, joka joutui tyytymään kuvaamaan lumisateessa paikallaan seisovaa ruotsalaishävittäjää.
Eversti Keränen ehti jo päivän alkajaisiksi kehua pilvistä, lumisateista ja jäätävää keliä yleisellä tasolla "hyväksi huonoksi sääksi" hävittäjien testaamiselle. Saabin edustajien mukaan testien suunnitelmallisuus painoi vaa'assa enemmän, kun päätös tehtiin.
– Tänään ei sään takia haluttu lentää, koska emme olisi voineet toteuttaa testiä, joka oli suunniteltu. Kyseessä ei olisi ollut vain näytöslento medialle, Gripenin myyntikampanjaa Suomessa johtava Magnus Skogberg perusteli.
– Uskon meidän todistaneen koneen laskeutumisella eilen (Pirkkalaan), ettei rankka ilmasto ja huono sää ole ongelma, säesti Saabin Aeronautics-liiketoiminta-alueen johtaja Jonas Hjelm.
Koko eroon voi olla monta eri syytä. Esimerkiksi se mitä tosiasiassa halutaan häiritä. Onko tarkoitus pimentää pietarin tv asemat vai häiritä vastapuolen tutkia esimerkiksi. Koska Gripenillä on podit mukana niin oletettavaa on, että homma evaluoidaan pv:n taholta ja pv varmasti saa tietoja järjestelmän suorituskyvystä. En siis ole huolissani vehkeiden koosta tilanteessa jossa suorituskyky ratkaisee Sitähän sanotaan että ei se koko vaan se miten sitä käyttääArexis näyttää todella pieneltä NGJ:hin verrattuna!
Ei laita mihinkään järjestykseen.Uskon että PV tekee testit puolueettomasti mitään valmistajaa suosimatta.Suomen puolustuksesta on kyse ja joittenkin koneiden ominaisuudet ei ehkä ole Suomen tarpeisiin sopivia.Monilla näkyy olevan varma tieto ennakkoon mikä kone olisi paras.Voi olla maamme joka köyhä on ja köyhäksi jää kuten sanotaan ottaa huomioon myös elinkaarikustannukset.Siksi tavallinen palkallinen joutuu tyytymään Toyotaan vaikka saisi käytetyn edustus Ässä Mersun samaan hintaan.Edustusauton käyttökulut kalleine huolto ja rengaskuluineen käy ylivoimaiseksi.Setä samulin mammuttibudjetti mahdollistaa ottamaan palvelukäyttöön joka alueelta parhaat koneet kuten B2 tai F22 ja aikanaan SR71.Siellä ei haittaa vaikka huoltoon pitää varata iso ryhmä erikoismiehiä,Suomi voi joutua ottamaan huomioon varusmiesarmeijan ja hajautetun käytön maantietukikohdissa.Katsotaan mihin järjestykseen laittavat
As such, they are well positioned to reach the stated 30% of contract value in industrial cooperation, the vast majority of which will be directed towards direct cooperation according to the company. The program is very ambitious, and in what is something of a surprise still include not only component manufacturing and final assembly of the aircraft, but of the engines as well. Granted most manufacturers stated that a domestic final assembly line was possible at the outset of the HX programme, but there has been relatively little talk of the topic since, and my impression has been that the interest towards the idea from both the manufacturers and Finnish industry have in fact been lukewarm.
Saab is of a different opinion, and stated that it is the best method of ensuring that Finland actually has the ability to overhaul and maintain the aircraft if the supply lines are cut (which is the requirement of the RFQ). Production of aircraft engines is something that hasn’t taken place in Finland for a long time, but Saab expressed confidence in that Patria’s Linnavuori plant is up to the job. Negotiations are currently ongoing regarding the details of the proposal, and the fact that the Hornet’s F404 engine (on which Patria does qualified maintenance) serve as the basis for the Gripen’s F414GE would probably aid in the transition.
Kai nyt sentään voittaja valitaan.Ei laita mihinkään järjestykseen.
Hienoa, saat banaanin. Ilmavoimat tosiaan esittää yhtä konetta hankittavaksi ja thats it.Kai nyt sentään voittaja valitaan.
Hyvä niin. Järjestys se olla pitää.Hienoa, saat banaanin. Ilmavoimat tosiaan esittää yhtä konetta hankittavaksi ja thats it.
Grippenillä Brasiliasta, vastakauppojaHyvä niin. Järjestys se olla pitää.
P.S. Ja kiitos banaanista,kerro vielä mistä sen kävit poimimassa.
Ei nämäkään plikat helposti PV:n valitsemaa konetyyppiä vaihda. Ilmavoimat valitsee vain voittajan (ja toki perustelee). Muut jää sijalle muut.
Toivonpa totisesti, että olet oikeassa.Ei nämäkään plikat helposti PV:n valitsemaa konetyyppiä vaihda.
On siinä eroa. Mutta NGJ pitää sisällään oman voimantuoton ja ilmeisesti myös jäähdytyksen:Koko eroon voi olla monta eri syytä. Esimerkiksi se mitä tosiasiassa halutaan häiritä. Onko tarkoitus pimentää pietarin tv asemat vai häiritä vastapuolen tutkia esimerkiksi. Koska Gripenillä on podit mukana niin oletettavaa on, että homma evaluoidaan pv:n taholta ja pv varmasti saa tietoja järjestelmän suorituskyvystä. En siis ole huolissani vehkeiden koosta tilanteessa jossa suorituskyky ratkaisee Sitähän sanotaan että ei se koko vaan se miten sitä käyttää
Emme kuitenkaan tiedä ihan kaikkea noista podeista jolloin niiden vertaileminen on hyvin vaikeaa. Mille taajuus alueille ne on optimoitu, mikä on teho ja signaalin käsittelykyky, yms, yms... vähän sama kun vertailisi pippeleitä ja päättelisi käyrän ja koon perusteella kuinka kova panomies on kyseessä.On siinä eroa. Mutta NGJ pitää sisällään oman voimantuoton ja ilmeisesti myös jäähdytyksen:
Both Winston and Murphy said the pods being developed will have to have self-contained power supplied given the capacity they’ll need to generate, which will be too much power to be generated from the airplane, Murphy said.
For years, officials have touted the Navy’s Next Generation Jammer as the joint force’s premier standoff electronic attack platform, one at least 10 times more powerful than the legacy one. Part of what will make these three pods — covering the mid, low and high range of the electromagnetic spectrum — so much more effective than the legacy ALQ-99 pod is the sheer power, range and tasking ability.
https://www.c4isrnet.com/electronic...the-navys-next-generation-jammer-so-powerful/
Growlerin häirintäteho kymmenkertaistuu ja samalla stand-off etäisyys vastapuolesta. Gripenin podit tuskin pääsevät samanlaiseen tehoon, varsinkaan jos niissä ei ole omaa voimantuottoa. Gripenin yksimoottorisuus taas rajoittaa voimaa mikä on saatavilla häirintään.
"Size does matter" -John Holmes, American actorEmme kuitenkaan tiedä ihan kaikkea noista podeista jolloin niiden vertaileminen on hyvin vaikeaa. Mille taajuus alueille ne on optimoitu, mikä on teho ja signaalin käsittelykyky, yms, yms... vähän sama kun vertailisi pippeleitä ja päättelisi käyrän ja koon perusteella kuinka kova panomies on kyseessä.
Noista ja niiden tehoista on vain liian vähän tietoa jaossa jotta voisi päätellä mitään niiden kyvyistä.