Henkilö, nimeltä Vladimir Vladimirovitš Putin

Putin kävi rakastamassa meitä kaikkia...

Harvassa ovat hetket, jolloin Vladimir Putinia on nähty niin muikeana ja jollain tapaa poikkeuksellisen ujohkon iloisena kuin oli se hetki, jolloin hän vilkutti kameroiden välityksellä kaikille suomalaisille Hotelli Punkaharjun lehdistötilaisuudessa.


52754a9447624391b75cf45f5e737531.jpg


Putinia itseäänkin tuntui hieman huvittavan se, kuinka hän asetteli kätensä kuninkaallistyyppiseen vilkutukseen ja toisti vielä hetken kuluttua saman heilutuksen uudelleen.

Kaiken lisäksi tämä ele tuli Putinilta varmasti täysin spontaanisti eikä se ollut mikään etukäteen harjoiteltu propagandatemppu suomalaisten kosiskelemiseksi.

Kukaan ei nimittäin voinut aavistaa etukäteen, kuinka valtavat kansanjoukot kerääntyisivät Putinin ja tasavallan presidentti Sauli Niinistön saattueen kulkureitin varrelle heiluttamaan kättään.

Ja vaikka osa Punkaharjun ja Savonlinnan yleisömerestä johtuukin siitä, että joukossa oli paljon Suomessa asuvia tai lomailevia venäläistaustaisia ihmisiä, ilmiö ei selity sillä kokonaan.

On kuin itäsuomalaiset olisivat joukolla päättäneet noudattaa Putinin suhteen sitä lähestymistapaa, joka sisältyy Bolshoi-teatterin solistien mukaan myös presidenttien illan kruunanneen Jolanta-oopperan juoneen.

– Jolantan opetus on se, että maailmassa vain rakkaus voi voittaa kaiken. Ja se sama pätee myös politiikkaan, Jolantan pääsolistit Oleg Dolgov ja Jekaterina Morozova filosofoivat IS:lle Savonlinnassa.


http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005305977.html

Arja Paananen kiteyttää todella hyvin sen miten suomalainen media Putiniin nykyään suhtautuu. Ei voi sanoa että suhtautuminen olisi täysin kritiikitöntä, mutta kohtelu on sama kun Ruotsin kuninkaallisilla :D

Sauli ei voi heittää paskaa Vladimirin naamalle. Se olisi median tehtävä, mutta kun meidän media on hampaaton kun vanha hevonen...niin ei lennä paska mihinkään suuntaan.

Meno on kuin vanhoina hyvinä aikoina. Naapurimaan setä aurinkoinen hymyilee muikeasti ja kaikilla on tosi kivaa, kun ikävistä asioista pidetään turpa kiinni ja kaikki rakastavat kaikkia.

On tuossa Paanasen jutussa pari piikkiäkin, mutta kun ne on kiinni ruusukimpussa niin tyhmempi niitä edes huomaa. Yksikään länsimaa ja varsinkaan media ei pääse Putinin nuoleskelussa edes lähelle meitä. Ollaan hyviä jossain, kun on pitkät perinteet mistä voi helposti ammentaa.
Minulle jostain syystä tulee mieleen tämä:
 
Browder itse kaveerasi "Escobarin" kanssa vuosia kunnes tämä päätti ettei enää tarvitse kotimaisia oligarkkeja, eikä varsinkaan ulkomaisia. Juttujen sävy muuttui kummasti sen jälkeen...

Minnes ne venäläiset mm. Hartwallin Areenaa ja Brittiläisiä jalkapallojoukkueita huseeraavat oligarkit katosivat?

Kaikki oligarkit ovat tasa-arvoisia, mutta toiset oligarkit ovat tasa-arvoisempia kuin toiset...

Satojen miljoonien $ korruption paljastanut lakimies päätyy vankilaan ja kuolee siellä. K.O. kuolleen lakimiehen asiaa ajava lakimies tippuu ikkunasta.

Putinilla on vaan pari Ladaa, peräkärry, mökki ja tienaa muutamakytä donitsia per vuosi.

Ja venäläiset lakinaiset lobbaavat vapaata adoptiota Venäjältä Amerikkaan.

...
 
Ne jotka inhoavat Putinia eivät halua mennä lähellekään tai edes kuulla koko asiasta.

Perkele...kolme kertaa odotellut ruuhkassa että naapurimaan tsaari pääsee esteettömästi ja nopeasti Kalastajatorpalle.

Aina se on vähän kyrpinyt, mutta mitä huonoon itsetuntoon tulee...

Gustafssonin mukaan Putin olisi voinut lausua vaikkapa seuraavaa:


"Tahdon kaikkien venäläisten puolesta onnitella Suomea ja suomalaisia itsenäisyydestä. Olette kovalla työllänne, hyvällä koulutuksella ja kulttuurin arvostuksella nousseet arvostettujen kansakuntien joukkoon. Myös rauhan ulkopolitiikkanne ja halunne pitää hyviä suhteita naapurimaihinne ja Venäjään ansaitsee kunnioituksen ja arvostuksen. Jatkuukin hyvä naapuruutemme ainakin seuraavat sata vuotta.

Lämmin onnitteluni kaikkien venäläisten puolesta".


http://www.iltalehti.fi/politiikka/201707282200291244_pi.shtml

Gustafsson antoi kritiikkiä myös medialle ja mediassa esiintyneille, jotka ennen Putinin eilistä vierailua odottivat ja arvuuttelivat kuumeisesti, miten Putin aikoo mahdollisesti onnitella 100-vuotiasta itsenäistä Suomea.

- Mitähän nyt meidän toimittajat sanovat? Kerroin oman pettymykseni...No, onneksi vieläkin näkemäni Jolanta-ooppera lämmittää mieltä ja kertoo, että kyllä Venäjällä kulttuuriakin arvostetaan.


Meno on kun lastentarhassa. Naapurin setä ei silitellyt päätä vaikka ollaan oltu tosi kilttejä ja syöty aamupuurot ihan mukisematta.

 
Putin on juuriltaan täydellinen kommunisti nuorisoliitosta (komsomol) lähtien ja käynyt läpi myös KGB:n koulutukset ja uranputken. Hän tietää erittäin hyvin miten kansalaisia valvotaan ja johdetaan. Siitä hänellä on osaamista Itä-Saksan sekä KGB:n ja Stasi-yhteistyön ajoilta.

Putin johtaa Venäjää yksinvaltiaana oman puolueensa diktatuurin myötä. Aivan samalla tavalla kuin aikoinaan Stalin. Hän on raivannut tieltään (lue murhauttanut) kaikki kilpailijansa ja pääasialliset vastustajansa sekä runsaat pari sataa liian rohkeasti oppositiomediaa edustavaa lehtimiestä ja -naista.

Samalla tavalla kuin Stalinia, häntä voi sanoa vahvaksi johtajaksi. Stalinia palvottiin myös Suomessa joten miksei myös Putinia.
Kaikki tekijät viittaavat siihen että hyvin suurella todennäköisyydellä Putin tulee tapattamaan vielä satoja tuhansia jollei jopa miljoonia kansalaisiaan..
 
Meno on kun lastentarhassa. Naapurin setä ei silitellyt päätä vaikka ollaan oltu tosi kilttejä ja syöty aamupuurot ihan mukisematta.

Reiluuden nimessä tietysti pitää todeta että kyseessä on maakuntakaupunki jossa edes oman maan presidentti vierailee harvoin, saati jonkun muun maan. Helsingissä vastaanotto olisi voinut olla viileämpää. Jos Trump vierailisi vaikka Kajaanissa niin kyllä sielläkin ihmiset tulisivat vilkuttelemaan.
 
Suomalaisten huono kansallinen itsetuntohan tuossa näkyy. Etenkin nyt kun Putinia on muutama vuosi maailman mediassa hehkutettu kuin keisaria (mitä hän melkeinpä onkin) niin tavallinen tallaaja ilahtuu kun sellainen suurmies vaivautuu piskuisen maamme kamaralle astumaan
Kenties enemmään laumasielullisuus ja tyhmyys.
Putin on juuriltaan täydellinen kommunisti nuorisoliitosta (komsomol) lähtien ja käynyt läpi myös KGB:n koulutukset ja uranputken. Hän tietää erittäin hyvin miten kansalaisia valvotaan ja johdetaan. Siitä hänellä on osaamista Itä-Saksan sekä KGB:n ja Stasi-yhteistyön ajoilta.

Putin johtaa Venäjää yksinvaltiaana oman puolueensa diktatuurin myötä. Aivan samalla tavalla kuin aikoinaan Stalin. Hän on raivannut tieltään (lue murhauttanut) kaikki kilpailijansa ja pääasialliset vastustajansa sekä runsaat pari sataa liian rohkeasti oppositiomediaa edustavaa lehtimiestä ja -naista.

Samalla tavalla kuin Stalinia, häntä voi sanoa vahvaksi johtajaksi. Stalinia palvottiin myös Suomessa joten miksei myös Putinia.
Kaikki tekijät viittaavat siihen että hyvin suurella todennäköisyydellä Putin tulee tapattamaan vielä satoja tuhansia jollei jopa miljoonia kansalaisiaan..
Saatan olla väärässä mutta sanan "vahva" käyttö tyraanin ja ihmissyöjän kohdalla(sekä Stalinia että että Putinia kutsutan myös ljudojed ven.людоед) on hyvin kyseenalaista. Kuinka paranoidaalinen oma varjoa säihkähtävä ihmissyöjä ja moraalinen daltonikko voi olla vahva jos pelkkä koko ajan saada elinkautinen/teloituksen jos hän luopuu/tai hänen syöstään vallasta?
Eli toisin sanojen se on vahvempi joka tapattaa miljoonia satannallisin metodein eikä se joka ei tappaa ketään vaan pelastaa ihmishenkeä ottamalla riskia itse kuolla.
Moraaliselta kannalta viimeinen.
 
Pfuck it. Ainoa asia missä Venäjä on viime aikoina ollut jees on se että "Get into Syria". Ja sinnehän saatiin aselepo. Tietenkin tuon plakaatin virittäjät haluaisivat saada tapettua vielä x kertaa tuhat syyrialaista ihmistä.

Helvetin hyödylliset idiootit.

"Aselepo" joka koskee vain osaa sotanäyttämöstä mahdollistaa että Assad voi kääntää voimansa yhdelle puolelle eikä toisesta ole vaaraa. Sehän on vain Assadia hyödyttävä.

Helvetin hyödylliset idiootit!
Kenties enemmään laumasielullisuus ja tyhmyys.

Saatan olla väärässä mutta sanan "vahva" käyttö tyraanin ja ihmissyöjän kohdalla(sekä Stalinia että että Putinia kutsutan myös ljudojed ven.людоед) on hyvin kyseenalaista. Kuinka paranoidaalinen oma varjoa säihkähtävä ihmissyöjä ja moraalinen daltonikko voi olla vahva jos pelkkä koko ajan saada elinkautinen/teloituksen jos hän luopuu/tai hänen syöstään vallasta?
Eli toisin sanojen se on vahvempi joka tapattaa miljoonia satannallisin metodein eikä se joka ei tappaa ketään vaan pelastaa ihmishenkeä ottamalla riskia itse kuolla.
Moraaliselta kannalta viimeinen.

Olen monesta asiasta samaa mieltä kanssasi, mutta et oikein aina ole kärryillä siitä mitä kirjoitetaan. Kysymys ei suoraan liity kielitaidon pintakerroksen, vaan sitä syvemmällä olevaan kerrokseen.

Jos minä nyt lähtisin opettelemaan uutta kieltä, niin minullakin olisi samoja ongelmia vaikka osaisin kaikki normaalisti vastaan tulevat sanat.

Kirjoitetussa suomen kielessä on hiukan sama kuin erossa ilmekielessä eri maissa. Kun kaverini venäläinen tyttöystävä eräässä illanvietossa valitti että suomalaiset eivät ilmaise tunteita kanssakäymisessä, huomautin että hän ei ehkä huomaa että he kyllä tekevät sen. Kun hän kysyi kuinka niin, mainitsin että kulmakarvojen kohotus voi olla isokin merkki joko huomiosta tai paheksunnasta. Hänen maailmassaan sama ilmaistaan hieman eri tavalla.
 
Samoin Maidanilla tuntuu olevan tämä syvä viha venäläisiä kohtaan joka värittää kaiken. Itse en ollenkaan suhtaudu venäläisiin niin jyrkästi ja sen lisäksi erotan Venäjän kansa ja Venäjän johto.
 
Kenties enemmään laumasielullisuus ja tyhmyys.

Saatan olla väärässä mutta sanan "vahva" käyttö tyraanin ja ihmissyöjän kohdalla(sekä Stalinia että että Putinia kutsutan myös ljudojed ven.людоед) on hyvin kyseenalaista. Kuinka paranoidaalinen oma varjoa säihkähtävä ihmissyöjä ja moraalinen daltonikko voi olla vahva jos pelkkä koko ajan saada elinkautinen/teloituksen jos hän luopuu/tai hänen syöstään vallasta?
Eli toisin sanojen se on vahvempi joka tapattaa miljoonia satannallisin metodein eikä se joka ei tappaa ketään vaan pelastaa ihmishenkeä ottamalla riskia itse kuolla.
Moraaliselta kannalta viimeinen.

Juuri noinhan se on...

Tarkennan että sekä Stalin että Putin on vahvoja siinä että yhteiskuntaa ja hallintoa johdetaan sekä väkivallalla uhkaamalla, terrorilla että ennen kaikkea pelolla. Juuri tätä tarkoitusta varten Putin on perustanut oman sisäisen turvallisuuden kaartinsa (400.000 miestä). Tämä on kuitenkin osittain tuttua venäläisille. Suurimman uhan alaiseksi joutuu (vierasmaalaisten ja vähemmistöjen lisäksi) nimenomaan oman puolueen kaaderit sekä hallinto. Näinhän asiat olivat myös Stalinin/kommunismin aikoina.

Uskokaa minua kun ennustan ettei tuota Putin'in omaa 400.000 miehen sisäisen turvallisuuden kaartia ole perustettu vahingossa. Eikä sitä ole perustettu turhan takia. Sille on aivan varmasti olemassa/suunniteltu ja erityisen tärkeä tehtävänsä Venäjällä.
Pienenä vihjeenä kehottaisin miettimään vaikka sitä miksei nykyinen n. 1.000.000 virkamiehen suuruinen miliisijärjestelmä riitä Putinille?
 
Samoin Maidanilla tuntuu olevan tämä syvä viha venäläisiä kohtaan joka värittää kaiken. Itse en ollenkaan suhtaudu venäläisiin niin jyrkästi ja sen lisäksi erotan Venäjän kansa ja Venäjän johto.
Ne on syytä erottaa, mutta samalla valitettavasti tämä kansa on niin kauan ja niin syvästi aivopesty rasistiseen imperialistiseen ideologiaan, joka tulee aiheuttamaan lisää sotia ja kärsimystä. Ennen kuin tuo valtio sakkaa kunnolla ei tuo aivopesu muutu.
 
Tässä tapauksessa vahva ei tarkoita henkisesti vahva vaan sitä että hän on ominut kaiken johtamisen itselleen.
Jos ihminen ei ole henkisesti vahva - hän on henkisesti heikko. Siksi kun puhutaan "vahvoista stalineista ja putineista" henkisestä heikkoudesta heidän kohdalla pitää mainita. Muuten se johtaa harhaan.
Minusta tälläiset "vahvat stalinit ja putinit" kuuluvat samaan paskaluokkaan kuin muutkin vahvat "tappajat", "raiskajat" yms.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ihminen ei ole henkisesti vahva - hän on henkisesti heikko. Siksi kun puhutaan "vahvoista stalineista ja putineista" henkisestä heikkoudesta täytyy mainita. Muuten se johtaa harhaan.
Minusta tälläiset "vahvat stalinit ja putinit" kuuluvat samaan paskaluokkaan kuin muutkin vahvat "tappajat", "raiskajat" yms.

Nämä diktaattorit ovat vielä paljon pahempia kuin tavalliset rikolliset. He murhaavat täysin tunnottomasti omia kansalaisiaan.
 
Herman30 kirjoitti:
Samoin Maidanilla tuntuu olevan tämä syvä viha venäläisiä kohtaan joka värittää kaiken. Itse en ollenkaan suhtaudu venäläisiin niin jyrkästi ja sen lisäksi erotan Venäjän kansa ja Venäjän johto.
-----------------------
Sinä yleistät ja vääristät. Minä erotan järkeviä venäläisiä ja järjettömiä autoritaarisia imerialismista ja vihasta sokeutuneita vatnikeita. Minä näen niin paljon yhteistä Hitlerin ja Putinin palvonnassa ja fasismissa.
Minulle on turhaan kertoa kuinka viattomia ovat viimeisia kun maa ei ehti kuivua verestä. Veriteot tehdään heidän käsillä.
 
En yleistä enkä vääristä; sanoin että tuntuu olevan = ei ole ehdoton totuus vaan minun mielipide/näkemys asiasta.
 
Samoin Maidanilla tuntuu olevan tämä syvä viha venäläisiä kohtaan joka värittää kaiken. Itse en ollenkaan suhtaudu venäläisiin niin jyrkästi ja sen lisäksi erotan Venäjän kansa ja Venäjän johto.

Toisaalta ymmärtäähän sen. Omalta kohdalta pohjoisen asukkina, ei minulla ole niin korkeaa kuvaa Saksasta ja saksalaisista kuin ehkä joillain muilla tämän foorumin lukijoilla.
 
Sen perusteella mitä viime vuosina on saanut lukea lehtijuttuja Saksasta (lähinnä koskien pakolaisteemaa ja venäjänpolitiikkaa) niin ihmettelen miten joku voi erityisesti ihailla sitä maata.
 
En yleistä enkä vääristä; sanoin että tuntuu olevan = ei ole ehdoton totuus vaan minun mielipide/näkemys asiasta.
OK, korjaan. Herman30:lla tuntuu olevan syvä halu yleistää ja vääristää suhtautumiseni venäläisiin.
 
Back
Top