Koneellisen tulon ja poiston ilmanvaihto on paras lähes kaikkialla.
Paras ei herättäisi niin paljon kritiikkia. Jännä on se kun ihminen alkaa tuntea esim.vetoa uudessa asunnossa, niin syytetään hänet, jos toinen tuntee samoin, niin "vielä yksi välittäjä", hänelle yritetään vakuutta ettei ole väärin asennettua koneellista ilmastointia. Että talo on vasta rakennettu, kaikki on tarkistettu. Rakennus/asennusmiesten näkkulmasta mitään väärin ei voi asettaa, vaikka tietävät hyvin että hyvinkin voi, muttei ole munaa myöntää sitä.
Sitten kun tyytymättömien ääni tulee voimakkammin esille, niin selviä, että joo, oli se väärin, onhan tässä vika. Meillä kävi näin lämmityspattereiden väärän perussäädön takia, kohisi niin että jotkut, mm minä etujoukossa olin ihan kypsä. Isännöitsijä sanoi asukkaan pitää kutsua viranomainen mittamaan melua/kohina. Kutsuin, melu ylitti suositun rajan.
sitten tuli korjaus ja todettiin että perussäätö oli ihan sekaisin, jopa todettiin että niin päin persetta säätöä harvoin nähty ja oliko läämmitysverkkoa koskaan edes perussäädetty.
Kun l.verkko oli ihan sekaisin, huoltomies muuta tehnytkaa kun juossut päästämässä ilmaa tai muuten tsekkamassa sieltä, hän säätti jotain mihin ei pitänyt koskea pannuhuoneessa, sitten puolustivat itseään jopa että kuka vain olisi voinut tulla kiukkuisena tulla sitä laitetta säätämään (!) Menee ja tietää. Mutta voi myös ymmärtää näitä ihmisiä jotka jollakin konstein meni sinne, jos joku saattoi ymmärttämään sitä edes vähän, ja tehdä, nimittäin melu on melu - ketä tahansa voi tehdä hulluksi.
Kyllä minä uskon tämän uuden perussäätön tehneita miehia - perussäätö oli ihan päin persetta. Sitä kunnostettiin kokonaan.
Nyt on hiljasta ja tasaisesti lämmintä, asukkaat ovat tyytyväisiä. Mutta sitten esiin ryömivät kaikki maailman "uutuksien" myyjät - myyvät jotain sellaista mihin Itse ei voi vaikuttaa, ei voi säätä, ei voi sulkea, koska jotain mene siellä jossain sekaisin, koska näin on vakuutettu/valehdeltu - nyt leikkivat jo hengitysilmalla.