Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Niin, kuten sanoin, juuri mitään mitä ei voisi valistuneella arvuuttelulla selvittää. Henkilöstövahvuus ja jakautuminen lienevät keskeiset seikat, tosin nehän lienevät vastapuolen tiedossa joka tapauksessa.
Niin, kuten sanoin, juuri mitään mitä ei voisi valistuneella arvuuttelulla selvittää. Henkilöstövahvuus ja jakautuminen lienevät keskeiset seikat, tosin nehän lienevät vastapuolen tiedossa joka tapauksessa.
Edelleen, HS teki väärin julkaistessaan turvaluokiteltua materiaalia ja tästä käynnistetään syystä rikostutkinta. Mutta, tulisi pohtia missä määrin Puolustusvoimien oma salailukulttuuri edistää urkkimishaluja ja vuotojen palvontaa. Toki tiettyihin journalisteihin mikään ystävällinen tiedotustoiminta ei toimi.
Nykyaikana pitäisi pitää aktiivisesti huoli siitä, että julkistetaan asiat jotka ovat selvitettävissä joka tapauksissa jotta luotaisiin kunnioitusta niille asioille joiden pitäisi olla oikeasti salaisia
Vertaa esim. Ruotsin FRA:n. Ihan lukemalla nuo kotisivut ja pohtimalla mitähän Suomen vastaava laitos voisi tehdä olisi voinut kirjoittaa jutun valtaosan.
http://www.fra.se/
Esa Mäkinen HSSalaiseksi merkitseminen on viranomaisen päätös, ei luonnonlaki. Sitä voi ja pitää arvioida aivan kuten muitakin viranomaisten päätöksiä. Mitä ei mielestäsi olisi pitänyt sisällön vuoksi julkaista?
Vahva epäilykseni on, että ajatteluketju alkaa seuraavin sanoin: "Minulla on oikeus..."Nyt täytyy kysyä MITÄ VITTUA SIELLÄ ON AJATELTU!!!!!
Itselle tuossa näkyy monta sellaista seikkaa mitä ei pysty edes valistuneella arvioinnilla selvittämään ellei olla itse organisaatiossa töissä. Muitakin asioita pistää silmään artikkelissa ja valituissa kuvituksissa mutta en lähde niitä tässä yksityiskohtaisesti availemaan. Se että Niinistön suunnalta kommentoidaan koko asiaa kertoo kyllä ettei tämä mikään pikkulapsus ollut. Rikostutkintahan tästä tulee ja varmasti tuomiot kyllä.
Salailuista sanoisin että sotilastiedustelun ollessa kyseessä pitäisi olla ihan selvää että organisaatiossa on salailun kulttuuri, enkä toisaalta näe tässä mitään kausaaliutta/syy-seuraussuhdetta sille että salailu jollain tapaa edistäisi "vuotojen palvontaa".
Ruotsista en puolestaan lähtisi kovin paljoa ottamaan esimerkkiä kun pitivät puolustukseen liittyviä rekistereitään jossain romaniassa sijaitsevassa pilvipalvelussa jonne oli 50 eri ei-auditoidulla alihankkijalla pääsy
Mihin tämä perustuu? Mistä tämä laajemminkin esiintyvä usko Venäjän tiedustelun kaikkivoipaisuuteen?
Muokkausta. Omalta alalta olen todella yllättynyt jos vastapuoli on tietyistä kyvyistä ja järjestelyistä tietoinen. Ei se mahdotonta tietenkään ole, ja ihminen on aina järjestelmän heikoin lenkki.
Mutta niin paljon aikaa ja resursseja, ja se aivokapasiteetti mitä löytyy, on käytetty, että jos SRV on ollut parempi ja asiat saanut tietoonsa, ei voi muuta sanoa, kuin hattua nostaa.
Sanotaanko näin, että jos SRV ei tiedä melko tarkasti (ei erehtymättömästi) tiedä ketä Viestikoelaitoksella on töissä on organisaatio Suomessa epäonnistunut. Ehkä se onkin, mutta en olisi tästä yhtään varma. Eiköhän ko. organisaatio ole Stetson-Harrison analytiikalla eräs tärkeimpiä tiedustelukohteita Suomessa monestakin syystä.
Vahva epäilykseni on, että ajatteluketju alkaa seuraavin sanoin: "Minulla on oikeus..."
Vahva epäilykseni on, että ajatteluketju alkaa seuraavin sanoin: "Minulla on oikeus..."
Nyt täytyy kysyä MITÄ VITTUA SIELLÄ ON AJATELTU!!!!!
Juttu oli mielenkiintoinen