Huoltovarmuus

Voi veljet, Panaman kanavakin käy makealla vedelä ja nyt sen puute laittaa jopa kiertomatkalle.
”Ennen kuiva vuosi nähtiin ehkä joka viidestoista tai joka kahdeskymmenes vuosi. Nyt koimme yhden kuivan vuoden 2016, toisen 2019 ja kolmannen 2023. Joten ilmiselvästi meillä on tässä ilmasto-ongelma, johon täytyy puuttua.”
Foreign Policy kirjoitti omassa analyysissään, että logistiikka-alalla varaudutaan jo siihen, että Panaman ongelmat ovat tulleet jäädäkseen.

”Kun äärisäät yleistyvät, laivausyhtiöt, analyytikot ja hallitukset pelkäävät, että Panaman [kuivuus]kriisi ei ole poikkeus vaan uusi todellisuus”, lehti kirjoitti.
 
Liiallisen tehokkuustavoittelun kritiikkiä Baltimoren sillan tuhon johdosta:
One of the under-reported stories from Baltimore is that the USCG's only maintenance base at Curtiss Bay is behind the bridge. This means that medium and high endurance cutters scheduled for maintenance will have to wait for the channel to reopen.
And a reminder that a vast portion of the US Navy’s Pacific assets all berth behind this bridge, completed in 1969, almost 55 years ago.
Guess how many salvage ships the Navy has here to clear the waterway?
Guess how many fireboats San Diego has to rescue & treat victims or put out a fire if a tanker crashes into it?
Guess how many critical port upgrades the Navy made after the 2020 Bonhomme Richard inferno?
Don’t forget icebreakers.
Tilapäinen kanaali suunnitteilla
 
Back
Top