Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Säkylässä vasta remontoidussa kasarmissa oli mukava, kun tupiin ei oltu muistettu hankkia roskiksia. Ei ollut tätä ongelmaa. Toisessa yksikössä AUKissa siihen sitten törmäsin, ja vielä kannelliset roskikset tuvissa, niin helposti jäi huomaamatta joku roska sinne, JA TÄSTÄ SYYSTÄ SIIRRYTÄÄN TAKAISIN TUPIIN VÄLITÖNTÄ MINUUTTIA VIETTÄMÄÄN!Mun mielestä tuvan roskiskäytäntö oli aivan ylivertainen.
Roskakorin piti aina olla tyhjä. Tämä selvä.
Jos jollakin oli roska, se piti tietenkin laittaa roskakoriin, joka sitten ei enää ollut tyhjä, ja se piti lähteä heti tyhjentämään.
Yritin järkeillä ja kysyin, että onko tarkoitus että roskakoria ei käytetä? Ei tietenkään, roskakori on sitä varten että roskat laitetaan sinne.
Ja jos siellä on roskia, se tyhjennetään. Tämä selvä.
Nopeasti alokastupa oppi, että roskille pitää olla muovikassi, joka jemmattiin piiloon ryhmyreiltä. Taidettiin se joskus ripustaa narulla ikkunan ulkopuolellekin.Mun mielestä tuvan roskiskäytäntö oli aivan ylivertainen.
Roskakorin piti aina olla tyhjä. Tämä selvä.
Jos jollakin oli roska, se piti tietenkin laittaa roskakoriin, joka sitten ei enää ollut tyhjä, ja se piti lähteä heti tyhjentämään.
Olisko ne ollut kärkipään orkesterille tarkoitettu jonka sijoitus aika on lyhyt ja kaikkia ei sinne loppupeleissä sijoiteta.MATI:n ja JOHLA:n käyttö tulenjohtoaukissa ja alaisilleni joukkotuotannossa. Kertauksessa kun kävi ilmi, että SA joukolleni ei niitä ole jakaa, joten hyvin tuli kaikki ne tunnit käytettyä.
Aukissa se oli täysin ymmärrettävää, kun sieltä väki meni kaikkiin prikaatin komppanioihin. Joukkotuotannossa ei niinkään, kun alusta asti oli selvillä, että mun porukka sijoitettaisiin sinne, mihin olen yhä sijoitettuna 7 vuotta myöhemmin.Olisko ne ollut kärkipään orkesterille tarkoitettu jonka sijoitus aika on lyhyt ja kaikkia ei sinne loppupeleissä sijoiteta.
Edit. Sijoitus
Jos teidän pumppu koulutettiin joukkojen rotaation varaltaAukissa se oli täysin ymmärrettävää, kun sieltä väki meni kaikkiin prikaatin komppanioihin. Joukkotuotannossa ei niinkään, kun alusta asti oli selvillä, että mun porukka sijoitettaisiin sinne, mihin olen yhä sijoitettuna 7 vuotta myöhemmin.
Ei kai ihan noin mennyt. Saihan roskiksessa olla roskia esimerkiksi päiväpalveluksen päättymisen jälkeen iltavahvuuslakentaan asti eli ns. vapaa-aikana.Jos jollakin oli roska, se piti tietenkin laittaa roskakoriin, joka sitten ei enää ollut tyhjä, ja se piti lähteä heti tyhjentämään.
Kyllä me 80-luvun alussa pidettiin tupa siistinä.Ei kai ihan noin mennyt. Saihan roskiksessa olla roskia esimerkiksi päiväpalveluksen päättymisen jälkeen iltavahvuuslakentaan asti eli ns. vapaa-aikana.
Näin jalkaväkimiehenä, ei mitään havaintoa teidän pinkasta, ehkä silakka diagonaalisesti pinkan päälläKyllä me 80-luvun alussa pidettiin tupa siistinä.
Moniko tietää, minkälainen oli laivaston pinkka?
Kuten vanha sanonta sanoo laivaston seksuaalisesta suuntaumisesta, pinkka on myös samaa tavaraa:Kyllä me 80-luvun alussa pidettiin tupa siistinä.
Moniko tietää, minkälainen oli laivaston pinkka?
Meillä iltatoimet kesti aika pitkään, mutta kivaa oli!Kuten vanha sanonta sanoo laivaston seksuaalisesta suuntaumisesta, pinkka on myös samaa tavaraa:
Tehdään pinkka, kaveri persepystyssä esittää taistelujakkaraa jonka päälle pinkka asetellaan, pinkan tarkastaja koittaa pippellillään ja jos pippeli ei pääse pinkan läpi tulee hylky. Jos ryppyreikä löytyy rätin läpi tai ohi, on tekijä ansainnut kuntsarin ja näin ollen tehnyt pinkan oikein
Lähellä ollaan, mutta kuitenkin niin kaukana
Lähellä ollaan, mutta kuitenkin niin kaukana
Siinä on kolme tasapaksua kerrosta ja Akuankka päällimmäisenä.Niin tästä puuttuu kuinka ruudut pitää olla joka puolelta samaan suuntaan.
Minkälainen se oikeasti on?
Vähän olin kyllä pettynyt PV:n toimintaan, kun ei ollut kehitelty mitään kenttäpinkkaa makuupussin suojapussista ja iltavahvaria tai jotain hölmöä sääntöä makuupussin levittämiseen ennen nukkumaanmenoa. Ei ihme, että moraali laskee kenttäoloissa...