Hyvää Joulua

1608759608033.png
Toivotetaan täältä Ake-ukinkin luolasta. Kinkkua paistaessa ja Kaskea nautiskellessa!
 
Tein juuri rosolli valmiiksi, aina vastakeitetystä punajuurista (eikä mistään kaupanetikkapunajuurista), valmiit rosollit ovat kauhuruoka.
Rosollini on itse asiassa vinegred, siinä on mm peruna, porkkana, maustekurkku, yksi venäläinen suolakurkku, hiukan makea omena, sipulimurska, mustapippuria/suola ja luomu rypsiöljyä.
Kaikki leikattu tällä kerta kanamunaleikkurilla, jotta palat olisivat esteettisesti pienet tasakuutiot - nopeampikin homma kun käsin.
Lohipalan graavasin itse. Kirjolohenmätiä on, saaristonleipä, suosikkisillia - Sillikonttorin artesaanisillia Gin&kataja on. Suosittelen.
Paprikka-tomaatti-sipuli muhennosta teen huomenna,se maistuu kylmänä ja lämpimänä meikälle, ja syön sen arkenakin, oliivien, nyt tykkään K-kaupan Filos de Luxin kivellisesta kalamatasta, suosittelen, raaan valkosipulin, juustona Juustoportin vuohen GR, ja uuden suosikin Fazerin pellavasiemen&hapanjuuri vehnäpaahtoleivän kanssa.
Perunalaatikko on, mutta lihapuoli on auki vielä, ehkä paistan vain Livornon Luigia.
Jälkkäriksi Arvo Norqvistin kahvi Amigo,jossa on marsipaanimakua ja Lindl musta 85% suklaa, jota tykkän syödä pakastepuolukan kanssa.

Tänä vuonna jopa 2 mini kuusia Ja havuoksa-asetelma sinisin valoin parvekkeella.

 
Hyvää Joulua MP.nettiläisille! En luonnollisesti ikinä paljasta operatiivisia suunnitelmia koska OPSEC mutta koodit "possu" ja "punkku" ovat aktiivisia. :)
 
132002621_1330884627262628_4671253809302647616_n.jpg


 
Tänään on tullut jo vähintään ylensyötyä. Vielä pitäisi paistaa yksi kalkkuna illaksi mutta taitaa olla nyt niin, että syöjistä ei ole suoriutumaan.

Edes suklaa ei putoa, joka kertoo tilanteen olevan kriittisellä rajalla.

Kokeilen jos hieman konjakkia mahtuisi.

Joten Hyvää Joulua kaikille ja muistakaa ahmia niin että huomenna muistatte syöneenne!
 
Hyvää joulua kaikille. Olen yksin possun paistossa, toinen liha on härkää (topside beef). Lohta kävin hakemassa kaupasta, niin myös ruisleipää. Tarkoituksena on tehdä vielä muusia ja hanhen rasvassa paisettuja perunoita, sekä voissa paistettua montaugea ja baby corns. Tyyli on brittiläinen, kastikkeena normi tumma gravy. Kyytipoikana on laadukasta punkkua ja muita nesteitä, jos sille päälle yllän. En odota ketään käymään, joten olen yksin alivuokralaisen ja kissojen kanssa. Tämä vuosi on ollut rankka joten juhlikaa senkin edessä ja muistakaa halia niitä muita.
 
Kuten niin moni muukin, minäkin mässäilin, taas kinkulla ja savulohella.
Nyt vihdoinkin täälläkin rauha maassa.
Oikein hyvää Joulua kaikille kirjoittajille ja lukijoille !
 
Back
Top