Ilmasota

Pikku mainoksen paikka. Mike Youngin mainiolla Aircrew Interview -sivustolle on kohtapuolin tulossa mielenkiintoinen lentäjähaastattelu. Etelä-Afrikan ilmavoimien Mirage F-1 ja Cheetah -lentäjä muistelee konetyypeillä lentämistä. Lensi sotalentoja Etelä-Afrikan puskasodissa. Tämä mies Cobus Toerien siis kyseessä. Jään odottamaan mielenkiinnolla.

 
Teknisiä yksityskohtia selittävä video MiG-21:sta:


Pari omaakin klippiä tuossa vilahtaa, mutta eivät pilaa pilaa hyvää videota.

Edit: Linkitystä vaihdettu, toi sai lisätietoja ja julkaisi videosta uuden version.

BTW lisätietojen antaja löytyi mun kanavan katsojien kautta :)
 
Viimeksi muokattu:
Viggen. Muistan kun lapsena 70-luvun alkupuolella olin kesälomareissulla sveduissa ja pari Viggeniä lensi todella matalalla kaartaen ja mutkitellen peräjälkeen yli.
 
Viggen. Muistan kun lapsena 70-luvun alkupuolella olin kesälomareissulla sveduissa ja pari Viggeniä lensi todella matalalla kaartaen ja mutkitellen peräjälkeen yli.

Ruottalaisilla on pari lentävää museo-Viggeniä. Lisäksi myös maadoitettuja museokoneita esitellään mielenkiintoisesti. Tässä esim. näytös Viggenin aseistamisesta ja valmistelusta rynnäkkötehtävään.

241282534_10158350705600509_1097856789938453995_n.jpg
 
Viggen. Muistan kun lapsena 70-luvun alkupuolella olin kesälomareissulla sveduissa ja pari Viggeniä lensi todella matalalla kaartaen ja mutkitellen peräjälkeen yli.

Ajoimme joskus 1970-luvulle keikkareisulla Tukholmasta Boråsiin. Yhtäkkiä 4 Viggeniä lensi tiukassa muodostelmaasa matalaltayli. Oli komea näky.
 
Back
Top