Ilmasota

Luftwaffen Bf 109 -kuski kertoo mm. ilmataisteluista lännessä. Hommana oli sitoa P-51 Mustang -saattohävittäjät taisteluun että Fw-190:t pääsisivät pommareiden kimppuun.

 
Putkiunelmia -sarjassa nipponin poijjaat suunnittelivat tähtimoottoria työntäväksi voimakoneeksi. Pääasiallinen vaikutin taisi olla se, että heillä oli varsin vähän nestejäähdytteisten moottorien valmistuskapasiteettia.
 
Putkiunelmia -sarjassa nipponin poijjaat suunnittelivat tähtimoottoria työntäväksi voimakoneeksi. Pääasiallinen vaikutin taisi olla se, että heillä oli varsin vähän nestejäähdytteisten moottorien valmistuskapasiteettia.
Tuossa mainittiin ohimennen myös Saburo Sakain kirjassaan kehuma Reppu hävittäjä ( Mitsubishi A7M Reppu )
 
Amerikkaa ei varsinaisesti pommitettu Saksan toimesta toisessa maailmansodassa, mutta sitä kyllä suunniteltiin. Ohessa pari suunnitelmaa tuhon airuiksi.


Perinteisen ilmahyökkäyksen lisäksi suunnitteilla oli kaiketi myös laukoa U-veneistä V-1 -raketteja.


Ja sitten toki oli myös idean asteella mannertenvälinen ohjuskin.

 
Luftwaffen Bf 109 -kuski tarinoi tunnin verran.



Horst Petzschler was a Luftwaffe Me-109 (or Bf-109 for our German and European friends) Ace who flew both on the Eastern Front and Western Front. He flew 297 combat missions, had 26 confirmed victories, and was shot down 13 times. In an unfortunate twist of fate, he ended up after the war in a Russian P.O.W. work camp.
 
Aina ei tule priimaa. Narval on eräs esimerkki siitä, kuinka ilmailutekniikan murrosvaiheessa projekti voi lähteä vikasuuntaan.

Voiko sotakone onnistua ilman aseita? Voi.
 
Luftwaffen Bf 109 -kuski tarinoi tunnin verran.



Horst Petzschler was a Luftwaffe Me-109 (or Bf-109 for our German and European friends) Ace who flew both on the Eastern Front and Western Front. He flew 297 combat missions, had 26 confirmed victories, and was shot down 13 times. In an unfortunate twist of fate, he ended up after the war in a Russian P.O.W. work camp.

Jatko-osa Mersu-kuskin tarinaan.

 
Where to aim at a moving fighter, from a USAAF training manual. This page explains in layman's terms how the relative speeds of the bomber and target aircraft must be considered when aiming. Rather than aim in front, as you typically would when you are stationary and leading a target, you must aim slightly behind, as your bullets will retain the forward motion of your aircraft as they travel.

Sivulta lähestyvää hävittäjää opastetaan ampumaan taakse ennakon sijasta, mielenkiintoista.

Lähde: https://www.facebook.com/photo/?fbid=977289001075424
 

Liitteet

  • 438164706_977289054408752_5170739743536795159_n.jpg
    438164706_977289054408752_5170739743536795159_n.jpg
    73.9 KB · Luettu: 17
Back
Top