Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Neuvostokoneen tähtimoottorin tie kuivalle maalle oli pitkä prosessi - Nyt moottorin koti on Raatteen portissa
Julkaistu: 15.7.2019 klo 15:42
Kiantajärvestä noin vuosi sitten nostetun moottorin julkistamistilaisuus järjestettiin Raatteen portissa viime viikolla.
Tapani Meriläinen laittoi 9-sylinterisen tähtimoottorin näyttelykuntoon viime talvena. Siviilisukellusryhmää nosto-operaatiossa johtanut Pekka Simula kehuu moottorin kuntoa. – Kyseessä on todennäköisesti parhaassa kunnossa oleva kotimaisesta järvestä koskaan nostettu lentokonemoottori, Simula sanoo. Kuva: Laura Hiltunen
Tarve ei ole kadonnut mihinkään mutta Venäjällä ei rahat riitä uuteen malliin eli jatketaan käyttöikää...Öö..mitä?
http://airrecognition.com/index.php...289-russian-navy-upgrades-be-12-aircraft.html
Russian Navy upgrades Be-12 aircraft
The Russian Navy is upgrading antisubmarine Be-12 aircraft, the Izvestia daily writes. ...Be-12 is the oldest aircraft of the Russian Navy. It made the maiden flight in 1960 and its production ended in 1973....
Tosiaankin näin. Vaan jotenkin tuntuu jo epätoivoiselta alkaa sepittämään runkoa, joista nuorimmatkin ovat 46-vuotiaita. No, lentäähän se B-52 tietysti vielä.Tarve ei ole kadonnut mihinkään mutta Venäjällä ei rahat riitä uuteen malliin eli jatketaan käyttöikää...
Summalle voi olla selityksenä se että Suomessa tehtiin 1963 rahauudistus jossa markan arvoa muutettiin radikaalisti. Tuosta summasta pitää ottaa kaksi nollaa pois jotta luku olisi vertailukelpoinen -63 jälkeiselle tilanteelle.Löysin lähteen, joka sanoi että Mig-21-F13-hankinta maksoi 12 miljardia markkaa, mihin en usko, koska se olisi ollut 1960 vuonna niin iso osa BKTstä.