Alkoholi se vasta liian halpaa onkin, suhteessa aiheuttamiinsa kustannuksiin.
Kyllä, ainoa ongelma on oikeastaan vuotovaikutus - eli matkustajatuonti naapurimaista lisääntyisi liikaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alkoholi se vasta liian halpaa onkin, suhteessa aiheuttamiinsa kustannuksiin.
Hemmetti, on tämä ilmastonmuutos vouhotus mennyt sellaisiin mittasuhteisiin että. Tämmöisen pienen valtion kuin Suomi pitäisi olla ottamatta mitään kantaa koko asiaan. Tulee vain uusia verotusmuotoja ja suojatyöpaikkoja herroille sekä asiantuntijoille.
Suomi kuluttaa päivässä noin 195 000 barrelia öljyä.
Vuodessa se tarkoittaa noin 71 175 000 barrelia joista noin 85% ostetaan Venäjältä.
Yksi barreli Urals-öljyä maksaa tänään noin 63 dollaria. Vuodessa Suomi maksaa siis noin 3,8 miljardia dollaria Venäjälle öljystä. Se on enemmän kuin Suomen puolustusbudjetti.
Tuotantokustannusten jälkeen ryssä kaapii voittoa noin 50% eli noin 1,9 miljardia dollaria. Sillä rahalla ostaa joka ikinen vuosi noin 400 T-90 taistelupanssarivaunua.
Aina kun tankkaat, rahoitat Putinin sotakoneistoa.
Ei aina tankatessa. Abc ja St1 alkoivat joskus vuonna 13 tms ostaa öljynsä Shelliltä ja Norjasta vanhan Neste/Venäjäöljyn sijaan.
Kivoja laitteita esim. kauppakeskusten parkkihalleissa..
Bemarin hybridi syttyi tuleen – palomiehet joutuivat upottamaan sen valtavaan vesitankkiin
Palavien sähköautojen ja isommilla akuilla varustettujen hybridien sammuttamisessa on omat kommervenkkinsä.
Hollannin Bredassa sijaitsevan BMW-liikkeen pihassa syttyi maanantaina palamaan i8-hybridiurheiluauto, jonka sammuttamiseen vaadittiin hieman epätavanomaisia keinoja.
Paikalle saapunut pelastuslaitoksen yksikkö sammutti nopeasti 160 000 euron arvoista autoa nuolleista liekeistä suurimmat, mutta nopeasti kävi ilmi, ettei se tulisi riittämään. Auton akut nimittäin kävivät sen verran kuumina, että tilanne vaati hieman järeämpiä keinoja.
Pelastuslaitos toi paikalle vedellä täytetyn kontin, johon ajoneuvo upotettiin kokonaan. Hollantilaismedian mukaan autoa pidettiin veden alla vuorokauden ajan.
Viranomaisten mukaan palo sai alkunsa teknisestä viasta.
Tesla on ohjeistanut pelastusviranomaisia palavien sähköautojen sammuttamiseen. Sen mukaan palavan akuston sammuttamiseen saatetaan tarvita lähes 11 500 litraa vettä sekä vuorokauden verran aikaa. Akusto saattaa nimittäin syttyä uudelleen jopa tunteja varsinaisen tulipalon sammuttamisen jälkeen.
Bemarin hybridi syttyi tuleen – palomiehet joutuivat upottamaan sen valtavaan vesitankkiin
Palavien sähköautojen ja isommilla akuilla varustettujen hybridien sammuttamisessa on omat kommervenkkinsä.www.mtvuutiset.fi
Ei aina tankatessa. Abc ja St1 alkoivat joskus vuonna 13 tms ostaa öljynsä Shelliltä ja Norjasta vanhan Neste/Venäjäöljyn sijaan.
Ei aina tankatessa. Abc ja St1 alkoivat joskus vuonna 13 tms ostaa öljynsä Shelliltä ja Norjasta vanhan Neste/Venäjäöljyn sijaan.
Väärin. Biokaasu autoilija voi olla tukematta.Aina kun tankkaat, Vladimir hyötyy.
Hemmetti, on tämä ilmastonmuutos vouhotus mennyt sellaisiin mittasuhteisiin että. Tämmöisen pienen valtion kuin Suomi pitäisi olla ottamatta mitään kantaa koko asiaan. Tulee vain uusia verotusmuotoja ja suojatyöpaikkoja herroille sekä asiantuntijoille.
Jakakaa tehtaat viiden tehtaan blokkeihin. Jokainen vähentäköön saman verran.Eli Suomi on liian pieni eikä Suomen tartte tehdä mitään.
Tietysti täten myös vaikka Pirkanmaa on liian pieni ja Tampere vasta pieni onkin. Puhumattakaan vaikkapa Kalevan kaupunginosasta tai siellä olevasta Sammonkadusta tai sillä kadulla asuvasta perheestä tai ihmisestä. Liian pieniä, ei tarvi tehdä mitään.
No, lähdetään sitten laajentamaan. Onko Pohjoismaat tarpeeks isoja? Joo? Ei? Tartteeko Pohjoismaiden tehdä mitään?
Jos ei Pohjoismaiden niin tartteeko EU:n jo alkaa tekemään jotain? Siinä on sentään 500 miljoonaa ihmistä? Ei kai, koska kuka siellä EU:ssa mitään tekee kun ei kerran pohjoismaalaiset, suomalaiset, tamperelaiset, kalevalaiset, sammonkatulaiset tai siellä asuvat Virtasetkaan mitään tee.
No entäs sitten ns vapaa maailma, läntiset demokratiat? Alkaa olla jo miljardi ihmistä. Pitäskö niitten tehdä jotain? No ei varmaan koska EU:kaan ei tee koska Pohjoismaat ei tee...
No menipä hankalaksi. Kiinalaisten ainaki pitää tehdä jotain, niitä on yli miljardi. Vaan mitä tuumaa kiinalaisessa kylässä asuva Wu Ling Long? Vittuakos minä mitään teen kun ei ne yltäkylläisyydessä asuvat miljardi länkkäriäkään halua mitään tehdä, ja minä olen vain yksittäinen kiinalainen...
Tämän tarinan pointti on se, että ilmastokeskustelussa kannattaa hetkeksi avartaa ajatusta sen yksittäisen kansallisvaltion ulkopuolelle. Jos koko ihmiskunnan jakaa 5,5 miljoonan ihmisen osastoihin, jokainen osasto voi nostaa kädet pystyyn ja todeta ettei meidän tartte tehdä mitään kun meitä on liian vähän.
Ehkä ilmastoasiaa mieltäessä pitää käyttää jotain muuta suuretta kuin 5,5 miljoonan ihmisen osastoa. Ilmasto ei ymmärrä kansallisvaltioiden rajoja sen enempää kuin tavan ihminen ymmärtäisi muurahaispesän sisäisiä rajoja.
Eli Suomi on liian pieni eikä Suomen tartte tehdä mitään.
Tietysti täten myös vaikka Pirkanmaa on liian pieni ja Tampere vasta pieni onkin. Puhumattakaan vaikkapa Kalevan kaupunginosasta tai siellä olevasta Sammonkadusta tai sillä kadulla asuvasta perheestä tai ihmisestä. Liian pieniä, ei tarvi tehdä mitään.
No, lähdetään sitten laajentamaan. Onko Pohjoismaat tarpeeks isoja? Joo? Ei? Tartteeko Pohjoismaiden tehdä mitään?
Jos ei Pohjoismaiden niin tartteeko EU:n jo alkaa tekemään jotain? Siinä on sentään 500 miljoonaa ihmistä? Ei kai, koska kuka siellä EU:ssa mitään tekee kun ei kerran pohjoismaalaiset, suomalaiset, tamperelaiset, kalevalaiset, sammonkatulaiset tai siellä asuvat Virtasetkaan mitään tee.
No entäs sitten ns vapaa maailma, läntiset demokratiat? Alkaa olla jo miljardi ihmistä. Pitäskö niitten tehdä jotain? No ei varmaan koska EU:kaan ei tee koska Pohjoismaat ei tee...
No menipä hankalaksi. Kiinalaisten ainaki pitää tehdä jotain, niitä on yli miljardi. Vaan mitä tuumaa kiinalaisessa kylässä asuva Wu Ling Long? Vittuakos minä mitään teen kun ei ne yltäkylläisyydessä asuvat miljardi länkkäriäkään halua mitään tehdä, ja minä olen vain yksittäinen kiinalainen...
Tämän tarinan pointti on se, että ilmastokeskustelussa kannattaa hetkeksi avartaa ajatusta sen yksittäisen kansallisvaltion ulkopuolelle. Jos koko ihmiskunnan jakaa 5,5 miljoonan ihmisen osastoihin, jokainen osasto voi nostaa kädet pystyyn ja todeta ettei meidän tartte tehdä mitään kun meitä on liian vähän.
Ehkä ilmastoasiaa mieltäessä pitää käyttää jotain muuta suuretta kuin 5,5 miljoonan ihmisen osastoa. Ilmasto ei ymmärrä kansallisvaltioiden rajoja sen enempää kuin tavan ihminen ymmärtäisi muurahaispesän sisäisiä rajoja.
Niin tai vain kollektiivisesti vähennämme hengittämistä, kuristaminen vie turhaa energiaa ja aiheuttaa siten päästöjä.Lopulta voimme vaikka kuristaa itsemme hengiltä.
Eli Suomi on liian pieni eikä Suomen tartte tehdä mitään.
Tietysti täten myös vaikka Pirkanmaa on liian pieni ja Tampere vasta pieni onkin. Puhumattakaan vaikkapa Kalevan kaupunginosasta tai siellä olevasta Sammonkadusta tai sillä kadulla asuvasta perheestä tai ihmisestä. Liian pieniä, ei tarvi tehdä mitään.
No, lähdetään sitten laajentamaan. Onko Pohjoismaat tarpeeks isoja? Joo? Ei? Tartteeko Pohjoismaiden tehdä mitään?
Jos ei Pohjoismaiden niin tartteeko EU:n jo alkaa tekemään jotain? Siinä on sentään 500 miljoonaa ihmistä? Ei kai, koska kuka siellä EU:ssa mitään tekee kun ei kerran pohjoismaalaiset, suomalaiset, tamperelaiset, kalevalaiset, sammonkatulaiset tai siellä asuvat Virtasetkaan mitään tee.
No entäs sitten ns vapaa maailma, läntiset demokratiat? Alkaa olla jo miljardi ihmistä. Pitäskö niitten tehdä jotain? No ei varmaan koska EU:kaan ei tee koska Pohjoismaat ei tee...
No menipä hankalaksi. Kiinalaisten ainaki pitää tehdä jotain, niitä on yli miljardi. Vaan mitä tuumaa kiinalaisessa kylässä asuva Wu Ling Long? Vittuakos minä mitään teen kun ei ne yltäkylläisyydessä asuvat miljardi länkkäriäkään halua mitään tehdä, ja minä olen vain yksittäinen kiinalainen...
Tämän tarinan pointti on se, että ilmastokeskustelussa kannattaa hetkeksi avartaa ajatusta sen yksittäisen kansallisvaltion ulkopuolelle. Jos koko ihmiskunnan jakaa 5,5 miljoonan ihmisen osastoihin, jokainen osasto voi nostaa kädet pystyyn ja todeta ettei meidän tartte tehdä mitään kun meitä on liian vähän.
Ehkä ilmastoasiaa mieltäessä pitää käyttää jotain muuta suuretta kuin 5,5 miljoonan ihmisen osastoa. Ilmasto ei ymmärrä kansallisvaltioiden rajoja sen enempää kuin tavan ihminen ymmärtäisi muurahaispesän sisäisiä rajoja.
Tuo sana "mitään" on aika mysteeri. Suomi voi tehdä paljonkin ilmaston hyväksi. Parasta siinä on, että sen ei tarvitse millään muotoa liittyä Vihreiden ja kumppaneiden ilmastohössötyksiin.
Suurin teko mitä me voimma maana tehdä on tukea meidän teollisuutta,autoilua, koulutusta, kehitystä.- Vahvalla taloudella voimme viedä osaamistamme saastuttaviin maihin ja luonnollista tietä vaihtaa omaa kulutusta puhtaampaa. Varmasti on tulokset parempia kuin väkisin täällä omaan jalkaan pureminen. Ajatuskin minkäänlaisesta lisäveroista vaikkapa autoiluun tällä hetkellä on puhdasta pahuutta. Se osuu suoraan pieneen tuloluokkaan. Erityisest lapsiperheisiin. Mitään merkitystä sillä ei ole ilmaston kannalta kunhan taas kurjistetaan.
Autoilun kurjistamisen lisäksi meillä on nyt ehdokkaita jotka kannattavat teollisuuden voimakasta säätelyä tässä globaalissa kilpailussa. Politiikassa olevilta olen kuullut siellä olevista ihmisistä joilla on voimakas vastustus kaikkeen tuottavaan teollisuuteen. Melkein neljännes koko meidän työvoimasta on teollisuuden palveluksessa ja tämän vuoksi ilmastohössötys niiden ihmisten toimesta jotka sitä ajavat on vastuuttomin politiikan muoto pitkään aikaan. Kaikki mikä on maan hyvinvoinnille tuhoisaa saastuttaa aina lopuksi myös ympäristön.
Kyllä tämä ilmastohössötys vaatii kunnon kriittisen suhtautumisen. Se ei ole niin, että ilmastohössötys pelastaa maailman ja muut tuhoavat sitä. Se saattaa olla jopa toisinpäinkin,kun katsoo ketkä siellä touhuaa eturintamassa.
Joo, oon kyllä pääosin samaa mieltä. Asia on vakavasti otettava, syytä on vaan miettiä millä keinoilla homma klaarataan, vieläpä ideaalitilanteessa niin että elintaso pysyy vähintään samana ellei jopa kasva.
Mä näen tässä "hössötyksessä" nimenomaan elintason kasvun edellytyksiä. Suomessa ei ole öljyä eikä maakaasua, sen sijaan Suomessa on mahdollista tehdä sähköä ja lämpöä riittävästi kaikkiin omiin tarpeisiin ja ylikin, vieläpä puhtaasti ja taloudellisesti kannattavasti. Siksi kaikki ne toimet joilla vähennetään venäläisen öljyn ja maakaasun käyttöä ovat tervetulleita sekä taloudellisesti että ympäristön vuoksi. Suomessa on myös mineraaleja ja insinööriosaamista esimerkiksi akkuteknologiaan ja -tuotantoon.
Oli kyse sitten liikenteestä, maataloudesta, teollisuudesta tai rakennusten lämmityksestä, siirtyminen öljyttömään talouteen on Suomelle paljon enemmän mahdollisuus kuin uhka.
Oli kyse sitten liikenteestä, maataloudesta, teollisuudesta tai rakennusten lämmityksestä, siirtyminen öljyttömään talouteen on Suomelle paljon enemmän mahdollisuus kuin uhka.
Meillä on jo yhdellä huoltoautolla ajettu E85 noin 10000km. Bensaa tankattu vain kevään kovimmilla pakkasilla muutaman kerran. Hinta ero parhaimmillaan on ollut E85 0.929 vs. E95 1.59 ja ehkä kuitenkin pääasia on ettei killingit valu vanjan laariin.
Tämän takia vihreää aatetta kannattaa karttaa kuin ruttoa. On täysin puten mädättämä. Pitäisikö muistella mistä se kivihiili pääosin tulee.E85 on etanolia 70-85 til-%. Loppu on PutteOilia, eli kyllä se osille pääsee tässäkin tapauksessa.