Tämän takia vihreää aatetta kannattaa karttaa kuin ruttoa
Siis minkä takia?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tämän takia vihreää aatetta kannattaa karttaa kuin ruttoa
Monen asian ja Jo pelkästään enerkia poliitiikan takia.Siis minkä takia?
Ja @elso tässä on näiden ilmastouskovaisten taso https://www.is.fi/viihde/art-2000006054708.html
Sosiaalisen median vegaanipiireissä tunnettu vegaanivaikuttaja on paljastunut huijariksi miljoonien seuraajiensa silmissä
Näen jo mielessäni remonttimiesten ja tavarantoimittajien muulikaravaanit matkalla helsinkiin kaupunkibulevardeja pitkin, isompien firmojen vankkureissa on aluvanteet....Njaa... kai sitä saa pian alkaa hevoskärryillä ajamaan...
Autoilu kallistuu pian ja paljon, jos tuleva hallitus alkaa toteuttaa virkamiesten näkemyksiä
Ministeriön virkamiehet ottaisivat käyttöön kilometripohjaisen tiemaksun, mahdollistaisivat tietullit kaupunkiseuduilla ja poistaisivat oman auton käytön kannustimet.www.ts.fi
Maaliskuussa Norjassa 58% rekisteröidyistä autoista oli sähköautoja ja 11% ladattavia hybridejä.
Suomi tulee Norjaa noin 6 vuotta jäljessä, eli samankaltaisia lukemia on täällä edessä noin 2025.
Polttomoottoriautojen myynti loppunee Norjassa noin 2025 ja Suomessa noin 2030, ei siksi että se kiellettäisiin vaan siksi ettei kukaan halua enää ostaa vanhentunutta teknologiaa. Polttomoottoriauton kohtalo on sama kuin kirjoituskoneen ja lankapuhelimen.
Pidän näitä näkemyksiä aika naivistisina. Epäilemättä sähköautot tulevat jossain vaiheessa korvaamaan ison osan polttomoottoriautoista. Polttomoottorin käytännön edut ovat kuitenkin monessa asiassa niin suuret ettei nähtävissä olevassa tulevaisuudessa koko autokanta tule siirtymään sähköön. Taannoin ajoimme siskon muuttokuorman yli 500km kuomuperäkärryllä (talvella). Olisiko tuo reissut onnistunut sähköautolla? No ei.
Lisäksi bensiini tulee tietenkin halpumaan siinä vaiheessa kun bensa-autojen määrä vähenee merkittävästi.
(Mekaanisia kirjoituskoneita muuten edelleen valmistetaan, ei tietenkään enää kovin paljon mutta on niille edelleen käyttäjäkunta.)
Heti, kun valikoimiin tulee uusi viisihenkisen perheen ainoaksi käyttöautoksi soveltuva auto, joka liikkuu ilman pysähdyksiä yli 650km, omaa riittävän vetokyvyn ja maksaa maximissaan 30.000€.Kannattaa käydä koeajamassa, saattaa silmät aueta.
Mikään ei estä ajamista sähköautolla maailman tappiin peräkärry perässä, eli kyllä olisi onnistunut. Jos muutto olisi ollut Nuorgamista Rovaniemelle, olisi se ollut melko hidasta mutta oikeastaan kaikilla muilla pätkillä Suomessa ihan tehtävissä oleva juttu, sen kuin ajaa vaan.
Ajastahan kaikki on kiinni.
Latauspisteitä on jonkin verran pääteiden varsilla, mutta latailu kestää kauemmin kuin peruskahvitauko+tankkaus ottaa.
20min pikalataus ei taida olla ihan arkipäivää, ainakaan vielä.
Eli taas puheena "kansan-auto"..Riippuu autosta, reitistä ja laturista. 145kW latausteho on jo aika jämäkkä, sillä tulee parhaimmillaan 100km hieman yli 6 minuutissa ja peräkärryn vetohommissakin 100km 12-15 minuutissa. Tietyillä autoilla ja reiteillä tämä on realismia Suonessa jo nyt.