Ilmastopsykoosi -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vonka
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Suosittelen koeajoa. Toki tämä ei muuta sitä, että Model 3 on suhteellisen kallis laite, tosin SR:n markkinoilletulo tuo sitä edelleen likemmäksi normaalimpia hintatasoja.

Esitit subjektiivisia näkemyksiäsi, ja niistä on turha kiistellä. Todettakoon, että olen joistain niistä eri mieltä.

Toki olen samaa mieltä esittämästäsi peräkontin ja takalasin asemoinnista, mikä mahdollistaa lumen ja veden pääsyn takakonttiin.
Koeajosta:
Yhtään myytävää autoa ei löydy autotalli.comin mukaan Pohjos-Pohjanmaalta.
Teslan vuokraaminen päiväksi paskakaupunnissa maksaa 295 egeä. Yritys nimeltä koneunion vuokraa mallin S P90D autoa. Ko. auto ei ole ostohankintana se realistinen vaihtoehto, hinta, korimalli jne. Taidan säästää rahat.

Autonkäyttötarpeet ovat yleensä subjektiivisia, joten en hämmästele erilaisia mielipiteitäsi. Haluan auton, joka toimii, kestää, on kustannuksiltaan kohtuullinen ja on turvallinen ajaa tällaiselle toistaitoiselle tumpelolle. Käytännöllisyydellä on huomattava painoarvo. Tesla on uusi automerkki ja valmistajan kokemattomuus autonvalmistajana näkyy mm. siinä, että tavaratilan mitoista ja tilavuudesta on hankala saada tietoa muuten kuin katsomalla ja kokeilemalla käytännössä.

Malli X maksaa uutena äkkiseltään katsottuna rapiat 100 k€. Aika monta tuntia saa sorvin ääressä ahertaa. Onkohan tuossa hinnassa kaikki tarpeellinen vai mennäänkö vielä lisävarustelistalle? X-malli olisi valmistajan autoista ehkä lähinnä sitä, mitä tarkoitan. Perän uudelleenmuotoilulla päästäisiin tavaratilan osalta järkevämpään ratkaisuun. Vetokoukkujakin on näihin laitettu. Toimintasäde tuplaksi, kiitos. Niin, ja hintaa reilusti vielä alas. ;)
 
Sisäministeriö valmistautuu kriisitilanteissa massamaahanmuuttoon mutta ei rajojen sulkemiseen













Varamiespalvelu.. Miljoona maahanmuuttajaa vuodessa tai vaikka kahdessa niin kyllä täältä saa valot sammuttaa siinä vaiheessa!
 
Sisäministeriö valmistautuu kriisitilanteissa massamaahanmuuttoon mutta ei rajojen sulkemiseen













Tällaista se on kun on sisäministerin johdolla varauduttu pahimpiinkin kriiseihin.

Nyt on pakko saada hallitus joka pystyy toimimaan kriisin sattuessa muutenkin kuin vain majoituspalveluita kartoittamalla.
 
Tällaista se on kun on sisäministerin johdolla varauduttu pahimpiinkin kriiseihin.

Nyt on pakko saada hallitus joka pystyy toimimaan kriisin sattuessa muutenkin kuin vain majoituspalveluita kartoittamalla.

Tuohan on silkkaa rasismia. Jos pari miljoonaa dynamiittivyötä ujuttautuu piikkilangan ylitse niin kyllä soomalaisen täytyy olla ottamassa nämä vastaan ja tarjota ainakin pari donaa heti kättelyssä sossurahaa.
 
Tällaista se on kun on sisäministerin johdolla varauduttu pahimpiinkin kriiseihin.

Nyt on pakko saada hallitus joka pystyy toimimaan kriisin sattuessa muutenkin kuin vain majoituspalveluita kartoittamalla.
Tuollaiset määrät pitäisi ja pitää pitää rajojen ulkopuolella. AIVAN millä tahansa keinolla. Suomi lakkaa olemasta Suomi jos tuollainen invaasio pääsee tänne tulemaan.
 
Ydinvoima on vihrein vakavasti otettava energiantuottomuoto. Sille (lisänydinvoiman rakentamiselle) on valevihreät eli virheetkin hyväksyntänsä antaneet.

Vain RBMK-tyyppiset reaktorit ovat vaarallisia vakaassa maaperässä. Maanjäristysalueilla kaikki teollisuus, puhumattakaan ydinvoimalaitoksista on istumista aikapommin päällä.
 
Kerro nyt ihmeessä mikä kunnallistekninen tai perusinfraa edustava kyhäelmä olisi jotenkin erityinen ympäristönkaunistaja. Ei mun silmää hivele esimerkiksi teräsbetonisillat, 100kV+ sähkölinjat, useimmat vesitornit, ym ym.

Toki asioista voi nimbyillä ja vinkua, mutta noi on välttämättömiä yhteiskunnan toiminnan kannalta. Ihan yhtä lailla tuulivoima on ilmastonsuojen näkökulmasta oleellinen tekijä.

Tuulivoimassa ei ole Suomen kannalta kauheasti järkeä. Energiamuoto jonka tuotantopohja osuu yleensä kulutushuipun kanssa yksiin ei ole mielekäs yhtälö. Tuulivoima tarvitsisi tolkuttomasti säätövoimaa, johon parhaat vaihtoehdot ovat vesivoima ja hiilivoima. Kummankaan lisärakentamiseen ei ole juurikaan mahdollisuuksia.

Suomen sähköntuotannon kannalta Suomessa alkaa olla jo abaut se määrä tuulivoimaa joka tänne on järkevää rakentaa.

Muuten maisemanpilaajina mikään noista mainitsemistasi asioista ei ole likikään samaa tasoa tuulimyllyjen kanssa, jotka voivat näkyä parhaimmillaan satojen kilometrien päähän.
 
. Tuulivoima tarvitsisi tolkuttomasti säätövoimaa, johon parhaat vaihtoehdot ovat vesivoima ja hiilivoima. Kummankaan lisärakentamiseen ei ole juurikaan mahdollisuuksia.

Tossa ymmärryksessä mäkin olin vielä jokin aikaa sitten. Fingridin sepät kumminki sanoi, että lisää mahtuu. No, lisää tulee sitten.
 
Tuulivoimassa ei ole Suomen kannalta kauheasti järkeä. Energiamuoto jonka tuotantopohja osuu yleensä kulutushuipun kanssa yksiin ei ole mielekäs yhtälö. Tuulivoima tarvitsisi tolkuttomasti säätövoimaa, johon parhaat vaihtoehdot ovat vesivoima ja hiilivoima. Kummankaan lisärakentamiseen ei ole juurikaan mahdollisuuksia.

Suomen sähköntuotannon kannalta Suomessa alkaa olla jo abaut se määrä tuulivoimaa joka tänne on järkevää rakentaa.

Muuten maisemanpilaajina mikään noista mainitsemistasi asioista ei ole likikään samaa tasoa tuulimyllyjen kanssa, jotka voivat näkyä parhaimmillaan satojen kilometrien päähän.

Vaikuttaa siltä että asiantuntijat ovat kanssasi eri mieltä ja tuulivoiman määrä kasvaa huomattavasti.
 
Alla henkilöautojen rekisteröintitilastoa Norjasta (1-3/2019). Tesla Model 3 myy rajunpuoleisesti; lyönyt fossiilipelit täysin kanveesiin. Ihan tällaista en kyllä odottanut.

Norjan henkilöautojen rekisteröinnit 1-3/2019
1. Tesla Model 3…..6123
2. Volkswagen Golf…..2637
3. Mitsubishi Outlander…..1863
4. Nissan Leaf…..1799
4. BMW i3…..1799
6. Hyundai Kona…..1085
7. Hyundai IONIQ…..1049
8. Jaguar I-PACE…..912
9. Audi e-tron…..798
10. Toyota Rav4…..749
11. Renault Zoe…..707
12. Toyota Yaris…..705
13. Volvo XC60…..667
14. Toyota C-HR…..649
15. Tesla Model X…..632
16. Škoda Octavia…..585
17. Kia Niro…..578
18. Volkswagen T-Roc…..553
19. Ford Focus…..520
20. Volvo V90…..516
Yhteensä…..38 485
[/QUOTE]

Teslalle tuoli koeajossa hiukan muutakin kuin suitsutusta... https://www.is.fi/autot/art-2000006059535.html?ref=rss
 

Joo, aika surkeaa laatua noin kalliiksi autoksi. Saada nähdä minkälaisia nämä pirssit on sitten kun ikää kertyy se 5-10vuotta ja kilometrejä alla.
 
Viimeksi muokattu:
Siis tarkoitin koeajoa ihan liikkeen kautta hommattuna:

Kiitos linkistä, suunnittelin samalla auton. Hinta on yli 100 000 euroa. Ihanan kallista.
Malli X olisi minulle se ainoa, joka jollain lailla vastaisi tarpeitani. Merkittävin puute virtuaalipaperilla on toimintamatka. Kiihtyvyyttä ja huippunopeutta on enemmän kuin riittävästi, joten siitä ei ole kenkä purista.

Eräs asia, johon haluan kiinnittää huomiota, on laatu. Muutamien käytettyjen Tesla -merkkisten autojen nahkapenkit näyttävät kuvissa nuhjaantuneilta ja venähtäneiltä jopa lyhyen (13tkm) ajorupeaman jälkeen. Voi tietysti johtua käyttäjästä, penkin muotoilusta tms. ja toki laadusta saa paremman kuvan luonnossa ja kokeilemalla kuin kuvia katsomalla. Otetaan vertailukohdaksi Volvon, Mersun ja Bemarin laatuvaikutelma, kuinka esim X vertautuu niihin? Paljonko 8v Teslasta saa vaihdossa?
 
Kiitos linkistä, suunnittelin samalla auton. Hinta on yli 100 000 euroa. Ihanan kallista.
Malli X olisi minulle se ainoa, joka jollain lailla vastaisi tarpeitani.

Jaguarin i-Pacen minä noista valitsisin. Liekkö laatu (edes) samaa tasoa kuin saman konsernin Land Rover Discovery Sportissa?

Tesla päätyy kohta jollekin isommalle valmistajalle.
Mutta mille.

Ongelmia tulee heti kun maailmatalous alkaa isommin tökkiä. Tesla kaatuu siihen.
 
Kiinalainen teräs syntyy Indonesiassa hurjin päästöin - ”Täytyy luoda hiilidioksidivero Euroopan rajalle, ja pakottaa nämä toimijat samoihin sääntöihin”

Siitä vähän suhteellisuudentajua keskusteluun siitä, kannattaako Suomen kaltaisen vientivetoisen talouden tapattaa itsensä ideologiaan ja moraaliposeeraukseen.
 
Ilmastopolitiikkaa pitää tehdä niin, että teollisuus pysyy elinvoimaisena, tai muuten ei riitä paukkuja ekologisesti kestävämmän yhteiskunnan rakentamiseen. Olettaisin, että Persuja lukuunottamatta kaikki puolueet ja näiden kenttäväki on tämän takana.
'Käännän asiat päälaelleen, mitähän ne siitä tuumaa.'

Jossain vaiheessa EU-tasolla pitäisi lähteä ajamaan aasian maiden raskaampaa hiiliperusteista verotusta.
Ongelma numero yksi on tiedossa ja sen ratkaisematta jättäminen syö kaiken hyödyn muilta toimilta, mutta sitä lähdetään ratkomaan vasta 'jossain vaiheessa' ja keskitytään toisarvoisiin asioihin.
Toisin sanoen lopputuloksesta viis, kunhan lähetetään viesti omasta 'paremmuudesta'. Ahneen ja ylimielisen loppu tuppaa olemaan samanlainen.
 
Jaguarin i-Pacen minä noista valitsisin. Liekkö laatu (edes) samaa tasoa kuin saman konsernin Land Rover Discovery Sportissa?

Tesla päätyy kohta jollekin isommalle valmistajalle.
Mutta mille.

Ongelmia tulee heti kun maailmatalous alkaa isommin tökkiä. Tesla kaatuu siihen.
+112 000 euroa. Halvempikin versio löytyy eli menee satasen nurkille. En löytänyt vetokoukkua. Jaguarin laadun luulisi ainakin nahkatyön osalta olevan säällinen.
 
Back
Top