Ilmastopsykoosi -ketju

Ei vittu. Denialismi mainittu, persu, puuttini ja kumppanit.
Ei helvetti että on sakeaa meininkiä vuonna 2019 maanpuolustus henkisellä keskustelufoorumilla.
Joo, mutta jatkakaa ihmeessä!

Lievää huttua: hitleriä ja mao tse tungia ei ole vielä mainittu.:cool:

Sivusta katsoen molemmat osapuolet keskittyvät pätkimään toisiaan enemmän kuin perehtymään de factoihin.
 
Ovatko siis vihreät masinoimassa asiasta tiedotustilaisuutta ja marssittamassa sähköyliherkkiä framille puhumaan ongelmistansa? :cool:
En voi tietää, sinun pitää kysyä onko heillä vielä tarvetta huolestua asiasta vai onko the ilmastonmuutos nyt master..
 
Ei vittu. Denialismi mainittu, persu, puuttini ja kumppanit.
Ei helvetti että on sakeaa meininkiä vuonna 2019 maanpuolustus henkisellä keskustelufoorumilla.
Joo, mutta jatkakaa ihmeessä!

Joo, tietyssä mielentilassa luettuna aika viihdyttävää.
 
Erikoisjännää persulaista sumeaa logiikkaa. Eli jos asiaa ei pidettäisi esillä mediassa, poliitikot ottaisivat homman hanskaansa, persut muiden muassa, ja pistäisivät hiilidioksidipäästöt kaikessa hiljaisuudessa kondikseen.

Tähän saa uskoa ihan yhtä paljon kuin maahanmuuton haitoista hiljenemiseen ja siitä seuraaviin toimenpiteisiin.

Onkos Greenpeacen sekopäiden ja toisen äärilaidan - esimerkiksi SE-porukan - toiminnassa jotain samaa? :D

Kummatkaan eivät vetoa ensisijaisesti järkeen vaan tunteisiin.
 
Alla henkilöautojen rekisteröintitilastoa Norjasta (1-3/2019). Tesla Model 3 myy rajunpuoleisesti; lyönyt fossiilipelit täysin kanveesiin. Ihan tällaista en kyllä odottanut.

Norjan henkilöautojen rekisteröinnit 1-3/2019
1. Tesla Model 3…..6123
2. Volkswagen Golf…..2637
3. Mitsubishi Outlander…..1863
4. Nissan Leaf…..1799
4. BMW i3…..1799
6. Hyundai Kona…..1085
7. Hyundai IONIQ…..1049
8. Jaguar I-PACE…..912
9. Audi e-tron…..798
10. Toyota Rav4…..749
11. Renault Zoe…..707
12. Toyota Yaris…..705
13. Volvo XC60…..667
14. Toyota C-HR…..649
15. Tesla Model X…..632
16. Škoda Octavia…..585
17. Kia Niro…..578
18. Volkswagen T-Roc…..553
19. Ford Focus…..520
20. Volvo V90…..516
Yhteensä…..38 485
[/quote]
 
Ehkä tuo johtuu siitä että ydinvoimaloita on kahdessa paikassa. Niihin on helppo tehdä tarpeellinen suojaetäisyys melua ajatellen. Tuulimyllyjä on noin 700, jos jokaisen ympärille vaaditaan vastaavia etäisyyksiä, niin maankäyttö hankaloituu. Hajasijoituksen ongelmia, myllyjä ei voi sijoittaa kovin lähelle toisiaan.

Infraäänistä en tiedä, melua on alettu pitämään yhä enemmän terveyteen vaikuttavana saasteena, johtunee siitä?

Tietysti voivat olla luulosairaita?

"Tuulivoimaloiden tuottaman infraäänen terveysvaikutuksia on toistaiseksi tutkittu hyvin vähän, eikä pitkäaikaisen altistumisen haittoja voida täysin sulkea pois. Uusia tutkimuksia on käynnissä ja suunnitteilla sekä Suomessa että ulkomailla."

Kannatan tuulivoiman lisärakentamista, mutta haitat pitää minimoida.


Moni tuttu väittää kärsivänsä tuulivoimaloista, kummaa luulosairautta liikkeellä kun muuten ovat terveiden kirjoissa.

Toinen asia on että ne ovat aivan perkeeleen rumia ja pilaavat näkymät siellä minne nousevat.
 
En halua masentaa sähköuskovaa ystäväämme ja huonetoveriamme (@elso ), mutta autoveroaiheisessa ketjussa malli 3 oli juuri äsken keskustelun kohteena, lööppilehti kun ehti ruotimaan sitä. Antaa turskien ostaa, heillä on varaa.

IS:n arvostelu uudesta Tesla Model 3:sta. En tiedä onko hype-ilmiö kääntynyt jo vastareaktion puolelle, mutta kovin hyvä kuvaa autosta ei anneta, pl. suorituskyky joka on kyllä mellevä. Onko kaikissa Tesloissa tuollainen kosketusnäyttöhelvetti? Tuollaisesta ratkaisusta sanon kyllä heti että "koeajamatta paskaa".
Kiihtyvyys 0-100km/h ei liene kaikilla auton ostajilla ensisijainen hankinta-argumentti. Ohituskiihtyvyys on relevantimpi mittari ja ilmeisesti malli 3 on siinäkin hyvä. Toimintamatka, vetokyky ja tilat sekä käytännöllisyys ja toimivuus pohjoisissa olosuhteissa ovat asioita, joita moni arvostaa. Vettä ja lunta takakonttiin, ei kiitos. Kosketusnäytön käyttökelpoisuudesta ja liikenneturvallisuudesta vs. nappulat ja painkkeet voi olla montaa mieltä (en kehota liikennerikkomukseen, mutta koettakaapa käyttää tablettitietokonetta ajaessa). Käyttöliittymän tulisi olla kuitenkin selkeä ja yksinkertainen käyttää. Auton hinta on aika suolainen etenkin tiloihin nähden (takapenkin tiloista tuli pitkä miinus, mikä on tässä hinta- ja kokoluokassa huono juttu). Toimintamatkan tuplaaminen olisi tarpeen, sitten puhuttaisiin jo Asiaa. No, onhan autossa tosin kiistämättömiä hyviä puolia, vaikka miltei kolakärryksi tituleerasivat. Laatu ja kestävyys selviää myöhemmin oikeassa käytössä.
Odottelen edelleen siitä nykyisen työjuhdan korvaajaa. (V70-90/BMW 500/MB E/ jne. jne.) Saa suorittaa.
 
Toinen asia on että ne ovat aivan perkeeleen rumia ja pilaavat näkymät siellä minne nousevat.

Kerro nyt ihmeessä mikä kunnallistekninen tai perusinfraa edustava kyhäelmä olisi jotenkin erityinen ympäristönkaunistaja. Ei mun silmää hivele esimerkiksi teräsbetonisillat, 100kV+ sähkölinjat, useimmat vesitornit, ym ym.

Toki asioista voi nimbyillä ja vinkua, mutta noi on välttämättömiä yhteiskunnan toiminnan kannalta. Ihan yhtä lailla tuulivoima on ilmastonsuojen näkökulmasta oleellinen tekijä.
 
Kerro nyt ihmeessä mikä kunnallistekninen tai perusinfraa edustava kyhäelmä olisi jotenkin erityinen ympäristönkaunistaja. Ei mun silmää hivele esimerkiksi teräsbetonisillat, 100kV+ sähkölinjat, useimmat vesitornit, ym ym.

Toki asioista voi nimbyillä ja vinkua, mutta noi on välttämättömiä yhteiskunnan toiminnan kannalta. Ihan yhtä lailla tuulivoima on ilmastonsuojen näkökulmasta oleellinen tekijä.


Ei voi verrata mitään noista tuulimyllyihin rumentajina, eikä se ole oleellinen tekijä mitenkään, ydinvoima olisi se ainoa oikea ratkaisu Suomen energiaomavaraisuuden kasvattamiseen.
 
En halua masentaa sähköuskovaa ystäväämme ja huonetoveriamme (@elso ), mutta autoveroaiheisessa ketjussa malli 3 oli juuri äsken keskustelun kohteena, lööppilehti kun ehti ruotimaan sitä. Antaa turskien ostaa, heillä on varaa.

Suosittelen koeajoa. Toki tämä ei muuta sitä, että Model 3 on suhteellisen kallis laite, tosin SR:n markkinoilletulo tuo sitä edelleen likemmäksi normaalimpia hintatasoja.

Esitit subjektiivisia näkemyksiäsi, ja niistä on turha kiistellä. Todettakoon, että olen joistain niistä eri mieltä.

Toki olen samaa mieltä esittämästäsi peräkontin ja takalasin asemoinnista, mikä mahdollistaa lumen ja veden pääsyn takakonttiin.
 
Ei voi verrata mitään noista tuulimyllyihin rumentajina, eikä se ole oleellinen tekijä mitenkään, ydinvoima olisi se ainoa oikea ratkaisu Suomen energiaomavaraisuuden kasvattamiseen.
Noi muut pysyy paikallaan, myllyssä lavat liikkuu ja välkehtii. Voisiko se aiheuttaa stressiä alitajunnan kautta? Uhka kivikautiselle ihmiselle?
 
Noi muut pysyy paikallaan, myllyssä lavat liikkuu ja välkehtii. Voisiko se aiheuttaa stressiä alitajunnan kautta? Uhka kivikautiselle ihmiselle?

tuulivoimala2.png



13-3-5428394.jpg


tuulivoimala-jann-lipka.jpg


2321851_.jpg
 
Molemmat ovat tietynlaisia häiriköitä?

Toiset pelottelevat ilmastomuutoksella.
Ja toiset sillä että tänne tulee 100000 arabia vuodessa.

Pelottelevat?

Ilmeisesti Pekalla on halua nähdä mitä tapahtuu, kun ilmakehän hiilidioksiditasoa nostetaan 100-200 ppm:ää ylemmäksi. Utelias kaveri.
Tämän jälkeen 100k arabia saattaa olla jo alimitoitus.
 
Haluatko avata kumpi äärilaidoista on se puhtoisempi puoli?

Suomi Ensin.

Syy: Se ajaa puhtaasti nationalistisen Suomen asiaa loukkaamatta ketään. Se ei kiipeile eduskunnan torneihin. Se ei kiusaa Venäjää eikä öljy-yhtiöitä.

Eiks tää nyt oo päivänselvä juttu?
 
Molemmat ovat tietynlaisia häiriköitä?

Toiset pelottelevat ilmastomuutoksella.
Ja toiset sillä että tänne tulee 100000 arabia vuodessa.

Sisäministeriö valmistautuu kriisitilanteissa massamaahanmuuttoon mutta ei rajojen sulkemiseen


Sisäministeriö julkaisi vuoden 2017 lokakuussa raportin, jossa käsiteltiin turvapaikanhakijoiden vastaanottoa kolmen eri skenaarion näkökulmasta: Suomeen saapuu korkeintaan 10 000, 100 000 tai jopa yli miljoona turvapaikanhakijaa vuodessa (sivulta 179 alkaen sisäministeriön raportissa).

Raportin mukaan alle 10 000 turvapaikanhakijaa vuodessa olisi normaali tilanne, 100 000 hakijaa vuodessa olisi vuoden 2015-2016 kaltainen ”iso episodi”, ja huomattavasti suurempi tilanne, 1 000 000 turvapaikanhakijaa vuodessa liittyisi vakavaan globaaliin tai alueelliseen kriisiin.

Raportin mukaan tilannetta voi verrata Libanoniin: ”Miljoonan tulijan tilanne olisi sama kuin Libanonissa, jolloin sisäministeriö voisi vertailla, miten resilienssiä on siellä kehitetty”.

Suositukset vakavan kriisin hoitamiseksi pitävät sisällään muun muassa valtion ylimmän johdon keskeisen rooli varmistamisen, laajamittaiseen maahantuloon liittyvät opetuksen ja harjoitukset kouluihin, siviilipalvelukseen ja armeijaan, yksityisasuntojen ja lämmitettyjen varastojen käyttöönoton, valmiuslain mukaisen säätelyn (ruuan laatu, rakennusten ja ajoneuvojen käyttöönotto), sähköisten järjestelmien ylikuormittumisen ehkäisemisen, vastaanottojärjestelmän keventämisen, työntekijöiden kieli- ja koulutusvaatimuksista joustamisen, Saksan kaltaisen oppisopimusjärjestelmän tarkastelun sekä viranomaisten toimivaltuuksien tarkistamisen ja lisävaltuuksien antamisen poikkeuslain mukaan.



Miljoonan tulijan skenaariossa sosiaaliset jännitteet lisääntyisivät väistämättä. Etnisten ryhmien väliseen rasismiin, vähemmistöjen sisäiseen syrjintään ja yhteiskunnan vastakkainasetteluun tulisi puuttua avoimesti ja näkyvästi. Osa asiantuntijoista painotti huomioimaan rakentavan yhteiskunnallisen vuoropuhelun merkitystä yleisen turvallisuuden takaamisessa. Sujuvilla vastaanottoprosesseilla voitaisiin pyrkiä ehkäisemään asenteiden koventumista kantaväestön keskuudessa ja tehostamaan turvapaikanhakijoiden integroitumista. (Kuten jo edellä on mainittu yhdenmukainen kielikoulutus, koulutus, asuminen ja työnsaanti ovat tässä tärkeässä roolissa). Jotta turvapaikanhakijoiden rikollisuus ja ääritoiminta eivät lisääntyisi olisi asiantuntijoiden mielestä tärkeää saada turvapaikanhakijat itse mukaan järjestyksen ylläpitoon. Luottamusta turvapaikanhakijoiden ja viranomaisten välillä tulisi kehittää entisestään. Poliittisen väkivallan ja ääritoiminnan torjumiseen on oltava poliisilla riittävät resurssit ja osaamista, ja etenkin siihen, miten vastakkainasettelua yhteiskunnassa voidaan torjua myös viranomaiskeinoin.


.Jotta yleinen turvallisuuden tunne kyettäisiin pitämään mahdollisimman korkealla tulisi poliisilla, pelastuksella ja puolustusvoimilla ja mahdollisesti EU:n kriisituella (EU kriisinhallintajoukot) olla riittävät resurssit ja osaamista väkivallan ja rikollisuuden torjuntaan ja yleisen järjestyksen ylläpitoon. Osa asiantuntijoista oli sitä mieltä, että turvapaikkajärjestelmä ja tutkinta tulisi sellaisenaan lakkauttaa. Oikeus suojeluun tulisi toki varmistaa, ja siirtyminen poikkeusjärjestelyihin tulisi olla suunnitelmallista. Myös todettiin, että prima facie –pakolaisstatus ja erilaiset ryhmästatusjärjestelyt tulisi ottaa käyttöön.

 
Back
Top