Ilmastopsykoosi -ketju

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vonka
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tossa ymmärryksessä mäkin olin vielä jokin aikaa sitten. Fingridin sepät kumminki sanoi, että lisää mahtuu. No, lisää tulee sitten.

Lisäähän toki voi rakentaa, kun ostetaan säätövoima ulkomailta (=Venäjä). Jotkut eivät ilmeisesti näe tässä ongelmaa.
 
Joo, aika surkeaa laatua noin kalliiksi autoksi. Saada nähdä minkälaisia nämä pirssit on sitten kun ikää kertyy se 5-10vuotta ja kilometrejä alla.

Tesla kävi konkan partaalla ja kulurakenteita on leikattu kovalla kädellä että kassavirtaa on saatu positiiviseksi. Pakkohan sen on jossain näkyä. Musk vetää yrityksiään aina kovalla riskitasolla.
 
Tässä viestiketjussa ei ole ymmärretty sumeaa logiikkaa, sitä on persuihin, ydinvoimaan, tuulivoimaan, Venäjään, ja yms. vaikka minne ja kaikkien vastustamiseen käytetty.
Mutta ilmeisesti ette ole ymmärtänyt mitä tuo oikeasti tarkoittaa, ehkä se on minun syyni kun en selventänyt tarkemmin Sumeaa Logiikkaa. Voisin tähän asentaa paljon matemaattisia kaavoja ja selvittää mitä se tarkoittaa yms. mutta nyt en laiskuuttani jaksa, huomenna maanantai ja pitäisi nukkumaan ennättää.
Tuossa yksi, mikä selventää asiaa kiinnostuneille.

Ja niin edespäin, tuossa melko hyvin on selvitetty sumean logiikan periaate.
En yöllä jaksa tarkemmin selvittää, huomenna maanantai.
Mutta jatkakaa toki!
Kunhan käsitteet on oikein.
 
Viimeksi muokattu:
Vinkki: Reaktori voi posahtaa. Ydinvoimat tuottavat eriasteisia jätteitä, jotka pitää säilöä peruskallioon pitkäksi aikaa. PS -> muttakun räjähtävät lepakot ja TUULIVOIMA!

Vinkki: Reaktorit eivät posahda. Jätteiden säilöminen peruskallioon ei ole ongelma.
 
Viimeksi muokattu:
Huhuh tuota partiolaisten julistetta. Tuollaista lapsille?? Onko partiolaisliike kaapattu?

Ja tuohan on varsin radikaalia, etenkin kun kohderyhmä ovat suomalaiset. Siis niinkö että "älä lisäänny"?

Eipä olisi uskonut. Minä kuvittelin tähän asti että partiolaisliike pysyttelee erossa politiikasta. Tässä on todellakin jotain samankaltaista kuin 60-70 luvuilla.
 
Viimeksi muokattu:
Mahtaa Baden-Powelli kääntyillä haudassa.

Onneksi omaan lapsuuteni kuului klassisia poikakirjoja: Seton, London, Curwood, Verne jne...
(Seton : Rolf salolla ja Kaksi partiopoikaa :love: )

Nykyään ne varmaan kiellettäisiin koska toksinen maskuliinisuus ja vain kaksi sukupuolta.
 
Vinkki: Reaktorit eivät posahda. Jätteiden säilöminen peruskallioon ei ole ongelma.

Jos "ydinvoimalaonnettomuuden" eli virallisemmin vakavan reaktorionnettomuuden syntymekanismi kiinnostaa niin linkin blogissa on asiaa avattu perusteellisesti.
Vakava reaktorionnettomuus

Lyhyesti sen voi kuvata näin:
1. Alkutapahtuma, esim. maanjäristys (case Fukushima).
2. Pikasulku - laitos ajataan alas ja fissiotehon tuotto laskee >90%. Jäljelle jää radioaktiivisesta hajoamisesta syntyvä tehontuotto, n. 7%, joka jatkuu hitaasti alenevana "kuukausia".
3. Jälkilämmönpoisto eli jäähdytys häiriintyy tai menetetään.
4. Reaktorin jäähdyte alkaa kiehua. Jos lisävettä ei saada, veden pinta reaktoripainesäiliössä alkaa laskea. Reaktorisuojarakennuksen paine alkaa kasvaa.
5. Vedenpinnan laskettua tarpeeksi, paljastuvat polttoainesauvat ylhäältä alkaen ja alkavat ylikuumentua.
6. Polttoainesauvojen saavuttaessa tiettyn lämpötilan, alkaa zirkonium-suojakuoren ja veden välinen eksoterminen reaktio, jossa zirkonium hapettuu, vesi hajoaa ja syntyy vetyä. Jos vedyn määrä reaktorisuojarakennuksessa ylittää räjähdysrajat, tapahtuu vetyräjähdys. Vetyräjähdys on ainoa räjähdys, joka tällaisessa tapahtumaketjussa esiintyy. Se kuitenkin todennäköisesti rikkoo suojarakennuksen ja on se "visuaalinen juttu" koko onnettomuusketjussa.
7. Kun lämpötila on siirrävän korkea ja Zr-suojakuori riittävästi haurastunut, polttoaine sulaa/hajoaa ja materiaali vajoaa reaktoripainesäiliön pohjalle, jossa se joko jähmettyy tai sulattaa reiän säiliön pohjaan. Kiina-ilmiötä ei kuitenkaan tapahdu kuin elokuvissa.

Tshernobylin onnettomuudessa ei tapahtunut vetyräjähdystä vaan höyryräjähdys, joka hajotti "koko laitosyksikön" ja levitti käytettyä polttoainetta mm. laitoksen katolle. Pelastushenkilöstölle säteilysairauden aiheuttamia kuolemantapauksia oli noin 30. Lisäksi n. 10000 ihmistä on kuollut saastuneista elintarvikkeista ja laskeumasta saamansa radioaktiivisen jodin aiheuttamiin kilpirauhassyöpiin onnettomuutta seuranneiden kolmen vuosikymmenen aikana. Muiden syöpien ja kuolemantapausten ja Tshernobylin onnettomuuden välinen syy-yhteys onkin sitten lähes mahdoton selvittää. Ts. kuoliko putoamiseen vai sitä seuranneeseen äkkipysähdykseen, kuoliko vodkan vai radioaktiivisuuden aiheuttamaan syöpään jne? Vertailun vuoksi lukuja eräistä muista energiantuotantoon liittyvistä onnettomuuksista sekä lukuja energiantuotannon aiheuttamista kuolemantapauksista
 
Viimeksi muokattu:
Dieselautojen alamäki käänsi Euroopan CO2-päästöt nousuun, ja meno vain jatkuu


Uusien autojen keskimääräinen hiilidioksidipäästö kilometriä kohden oli vuonna toissa vuonna 118,5 grammaa, Euroopan ympäristövirasto (EEA) raportoi.
EEA:n eilen julkaisema viimeistelty raportti vahvistaa alustavat tulokset vuodelta 2017. Nousua vuoteen 2016 oli 0,4 grammaa.

Eurooppalaisen autokannan hiilidioksidipäästöt siis nousivat toissa vuonna ensimmäistä kertaa 2010-luvulla. Nousua selittää bensiiniautojen suosion kasvu dieselautojen kustannuksella. Raportista kertoo Euroopan autonvalmistajien liitto (ACEA).

MODERNIN BENSIINIMOOTTORIN hiilidioksidipäästö on 10–40 prosenttia suurempi kuin modernilla dieselmoottorilla.

”Ottaen huomioon dieselautojen suosion jatkuneen laskun 2018, kaikki merkit viittaavat valitettavasti siihen, että eurooppalaisen autokannan hiilidioksidipäästöt nousevat toista vuotta peräkkäin”, toteaa ACEAn puheenjohtaja Erik Jonnaert tiedotteessa.

Bensiinikäyttöiset autot muodostavat Euroopassa ensirekisteröitävistä autoista tällä hetkellä 58 prosenttia. Dieselautojen osuus on syöksynyt 35 prosenttiin. Vain kaksi prosenttia rekisteröitävistä autoista on sähköautoja.
bensa1.jpg

Eri käyttövoimien osuus Euroopan uusien autojen markkinasta.



EUROOPAN UNIONIN asettamien tiukkojen päästörajoitusten (jotka tulevat voimaan 2021, 2025 ja 2030) saavuttaminen tulee Jonnaertin mukaan olemaan hyvin haasteellista ympyrädiagrammin näyttäessä tältä.
Huolimatta siitä, että valmistajat investoivat vahvasti laajentaakseen vaihtoehtoisten käyttövoimien portfoliotaan, kuluttajat eivät varsinaisesti rynni niitä ostamaan, Jonnaert toteaa.

Sähköauton ostamisen merkittäviä kynnyksiä ovat edelleen merkittävästi kalliimpi hinta sekä latausverkoston puutteet.

AUTONVALMISTAJAT PAINOTTAVATKIN hallitusten ja EU:n lainsäätäjien vastuuta panostaa infrastruktuuriin, jotta yhteisiin ilmastotavoitteisiin päästään. Euroopassa on tällä hetkellä 150 000 julkista sähköauton latausasemaa. Euroopan komission laskeman mukaan niitä tarvittaisiin vuoteen 2030 mennessä noin 2,8 miljoonaa.

EEA:n raportin muihin keskeisiin havaintoihin voit tutustua tästä.



https://tekniikanmaailma.fi/diesela...-meno-vain-jatkuu/?shared=964961-f8a54fe8-500
 
Euroopan komission tutkimuskeskus ennustaa Intian ohittavan 28 EU-maan yhteispäästöt vuoteen 2020 mennessä.

Mikään ei voi pelastaa ilmastoa, elleivät miljardit ihmiset Aasiassa muuta radikaalisti käytöstään.

Suomen vuotuiset hiilidioksidipäästöt ovat 56 miljoonaa tonnia ja ne laskevat kuuden prosentin tahtia. Intian päästöt ovat 2,5 miljardia tonnia ja ne kasvavat reilun viiden prosentin tahtia, eli vuodessa yli kaksi kertaa koko Suomen päästöjen verran.



 
Lopettakaa rahan kantaminen Kiinaan ja muualle kauko-itään. Ei matkailua sinne eikä hankintoja sieltä.
Ilmastotekoa edes sen verran että lopetetaan rahallinen saastuttajien tukeminen.
.
 
Euroopan komission tutkimuskeskus ennustaa Intian ohittavan 28 EU-maan yhteispäästöt vuoteen 2020 mennessä.

Mikään ei voi pelastaa ilmastoa, elleivät miljardit ihmiset Aasiassa muuta radikaalisti käytöstään.

Suomen vuotuiset hiilidioksidipäästöt ovat 56 miljoonaa tonnia ja ne laskevat kuuden prosentin tahtia. Intian päästöt ovat 2,5 miljardia tonnia ja ne kasvavat reilun viiden prosentin tahtia, eli vuodessa yli kaksi kertaa koko Suomen päästöjen verran.


Eikö tuo nyt ole aika pöljä esimerkki? Kuten moneen kertaan on todettu, suomalaisten CO2-päästöt henkeä kohden ovat noin viisinkertaiset Intiaan nähden.

Olisi aika helvetin tekopyhää saarnata intialaisille että joo, teidän täytyy nyt pysyä köyhinä tai ajella kalliilla sähköautoilla, kun me mentiin jo pilaamaan ilmasto ennen teitä ja rikastuttiin melko lailla siinä sivussa.
 
Eikö tuo nyt ole aika pöljä esimerkki? Kuten moneen kertaan on todettu, suomalaisten CO2-päästöt henkeä kohden ovat noin viisinkertaiset Intiaan nähden.

Olisi aika helvetin tekopyhää saarnata intialaisille että joo, teidän täytyy nyt pysyä köyhinä tai ajella kalliilla sähköautoilla, kun me mentiin jo pilaamaan ilmasto ennen teitä ja rikastuttiin melko lailla siinä sivussa.
Melko pöljää olisi ajaa omaa tuotantoa ja kilpailua alas vain sen takia että Intiassa tehdään samat hommat halvemmalla ja saastuttaa enemmän.
vieläkun tämä sinun esimerkkisi tarkoittaa Intian kohdalla sitä että ne köyhät ei edelleenkään "saastuttaisi" mutta se Intian väkilukuun suhteutettu pieni eliitti sitten saisi kääriä rahat ja saastuttaa niitten köyhien kustannuksella.
 
Eikö tuo nyt ole aika pöljä esimerkki? Kuten moneen kertaan on todettu, suomalaisten CO2-päästöt henkeä kohden ovat noin viisinkertaiset Intiaan nähden.

Olisi aika helvetin tekopyhää saarnata intialaisille että joo, teidän täytyy nyt pysyä köyhinä tai ajella kalliilla sähköautoilla, kun me mentiin jo pilaamaan ilmasto ennen teitä ja rikastuttiin melko lailla siinä sivussa.
Miten Suomi on rikastunut Intian kustannuksella?

Toki voisimme lopettaa lämmityksen ja ajaa polkupyörillä jotta pääsisimme henkilökohtaisissa CO2-päästöissä lähelle intialaisia mutta onko se kansantaloudellisesti järkevää?
 
Ilmastoteko olisi se, ettö me rikkaat saastuttavat länkkärit rakennettais esim sinne Intiaan ydinvoimaloita jotta voisivat luopua enemmän saastuttavista energiamuodoista. Se olis ilmaston kannalta paljon hyödyllisempää kuin kiusata ihmisiä täälä harvaan asutussa pohjolassa aivan älyttömillä jutuilla mm. yksityisautoiluun liittyen.
 
Back
Top