Aivan!!!Harvasta asiasta ollaan niin montaa eri mieltä kuin ilmaston muutoksesta.
On niitä jotka eivät usko lämpenemiseen.
On niitä jotka uskovat että ilmasto lämpenee, mutta eivät usko hiilidioksidin vaikuttavan asiaan.
On niitä jotka uskovat lämpenemiseen mutta eivät usko ihmisen toimien olevan ratkaisevassa osassa.
On niitä jotka uskovat että ongelma hoidetaan olemalla hyvä esimerkki saastuttaville maille.
On niitä jotka uskovat ruokavalion olevan ratkaisu ongelmaan.
On iso joukko niitä jotka uskova euroopan hiilineutraaliuden ratkaisevan ongelman.
Itse uskon että lämpenee ja pääosin ihmisen aiheuttamana. Jokainen voi itse laskea julkisesta datasta muutoksen suomessa (noin kaksi astetta 50 vuoden aikana).
Mutta siitä olen harmissani että lietsotaan hysteriaa. Ja myös siitä että todellisista ratkaisuista ongelmaan ei edes keskustella. Jos eurooppa menee hiilineutraaliksi, niin päästöt vain jatkavat kasvuaan koska kaukoidässä lisätään päästöjä paljon enemmän.
Fakta: ilmasto lämpenee
Fakta: se hyvin todennäköisesti aiheuttaa ilmeisen vaikeasti hallittavia seurauksia.
Fakta: jotakin on tehtävä eikä vain odottaa.
TUO on se joka jää kaiken mölyn jalkoihin ja tuo on kuitenkin minusta se kaikkein olennaisin asia.
Vaikka lämpeneminen olisi normaalia sykliä, lämpenemisen seuraukset ovat silti samat. Kun miljardi ihmistä tunkee elinkelpoisiksi jääville alueille, on asia vissiin sitten ok - kysehän on vain luonnollisesta syklistä...