Ilmastopsykoosi -ketju

Harvasta asiasta ollaan niin montaa eri mieltä kuin ilmaston muutoksesta.

On niitä jotka eivät usko lämpenemiseen.
On niitä jotka uskovat että ilmasto lämpenee, mutta eivät usko hiilidioksidin vaikuttavan asiaan.
On niitä jotka uskovat lämpenemiseen mutta eivät usko ihmisen toimien olevan ratkaisevassa osassa.
On niitä jotka uskovat että ongelma hoidetaan olemalla hyvä esimerkki saastuttaville maille.
On niitä jotka uskovat ruokavalion olevan ratkaisu ongelmaan.
On iso joukko niitä jotka uskova euroopan hiilineutraaliuden ratkaisevan ongelman.


Itse uskon että lämpenee ja pääosin ihmisen aiheuttamana. Jokainen voi itse laskea julkisesta datasta muutoksen suomessa (noin kaksi astetta 50 vuoden aikana).

Mutta siitä olen harmissani että lietsotaan hysteriaa. Ja myös siitä että todellisista ratkaisuista ongelmaan ei edes keskustella. Jos eurooppa menee hiilineutraaliksi, niin päästöt vain jatkavat kasvuaan koska kaukoidässä lisätään päästöjä paljon enemmän.
Aivan!!!

Fakta: ilmasto lämpenee
Fakta: se hyvin todennäköisesti aiheuttaa ilmeisen vaikeasti hallittavia seurauksia.
Fakta: jotakin on tehtävä eikä vain odottaa.

TUO on se joka jää kaiken mölyn jalkoihin ja tuo on kuitenkin minusta se kaikkein olennaisin asia.

Vaikka lämpeneminen olisi normaalia sykliä, lämpenemisen seuraukset ovat silti samat. Kun miljardi ihmistä tunkee elinkelpoisiksi jääville alueille, on asia vissiin sitten ok - kysehän on vain luonnollisesta syklistä...
 
Mutta siitä olen harmissani että lietsotaan hysteriaa. Ja myös siitä että todellisista ratkaisuista ongelmaan ei edes keskustella. Jos eurooppa menee hiilineutraaliksi, niin päästöt vain jatkavat kasvuaan koska kaukoidässä lisätään päästöjä paljon enemmän.
Make Europa weak again. Saksalaiset hakkaavat satoja miljardeja, ehkä biljoonia, Energiakäänteeseensä ja heidän kansalliset hiilipäästönsä vain kasvavat säätövoimantarpeen vuoksi.
 
Ei jokainen Che-paitaa joskus pitänyt ole vallankumouksen kannattaja eikä Lenin-paitaa pitävä ole bolshevikki jne jne jne.
Luultavasti jokainen joka pitää tänä päivänä Putin-/Trump-paitaa kannattaa paitansa osoittamaa aatetta. Sama pätee anfita-paitaan, turha ottaa verrokiksi Che tai Lenin jotka ovat historiaa.
 
Ylellä Anna Kontula lämmittelee kommunismi kaksi-piste-nollaa. Tietenkin ilmastonmuutoksen varjolla.

Edit: Jännityksellä odotamme ketkä on tulevia kansanvihollisia.
 
Ylellä Anna Kontula lämmittelee kommunismi kaksi-piste-nollaa. Tietenkin ilmastonmuutoksen varjolla.

Edit: Jännityksellä odotamme ketkä on tulevia kansanvihollisia.
Tämän tyyliset ulostulot on aina luoneet uskoa kansalaisissa...

Ilmastoministeri Mikkonen lupaa liikenteen verouudistuksen ensi syksynä: ”Kenenkään autoa ei tulla pihalta hakemaan”

 
Mulla tulee Gretat ja ilmastot korvista. Mulla alkaa vanne kiristää päätä jo aamukahvilla ku uutiset on greta sitä, greta tätä, greta istuu.. väliin se syöpää sairastava tosi-tv mimmi, maisa torpan tissit ja sitte taas greta ja ilmasto. Ihan ku ei mitään muuta maailmassa oo.

tää saavutti jonkinsortin lakipisteen kun toissa päivänä puski pihaan jehovat ja alkoivat paasaamaan ilmastonmuutoksesta. Tiiä miten mulla niin alkokin hihna vinkumaan että päästin hanhet tarhasta. Lähtivät sentään.
 
Itse asiassa kun käänsin kirjotuksen ja postasin tänne, olin hyvin tietoinen että juttu on venäjänkielisestä nettijulkaisusta, ja kirjoitus haiskahdi, kun tiedän varsin hyvin, että siellä päin ei ole mitään vapaata lehdistöä, ja lähteet, josta voinut linkittä tänne,mahtuvat yhden käden sormiin. Mutta halusin keskustelua. Esim.ystäväni pyysi minua jättää koko aiheen, kun ei ole tiedossa kuka on kaiken tämän takana ja mitä ajetaan. Minusta se on kuitenkin tärkeä, koska koko ilmastomuutokseen liittyy paljon ristiriitaista tietoa.
Toki ymmärrän että tyhmyys on ehtimätön luonnonvaraa. Sitä on liika, myös sekin että ihmisiä käytetetään hyväksi, mm psykk.häiriöiset voivat saada aikamoista sotkua, jos saa tukea ylhäältä.

En kiista että Gretalla on oikeus ilmaista itseään. Minun järkeeni ei yksinkertaisesti mahtu miten tälläinen salaman nopea guruksi tuleminen on ylipäänsä mahdollista.
Somessa ilmiöt kehittyvät ajatusta nopeammin.
Mutta jotain tolkkua tuohon asperger parjaukseen, suosittelen tutustumaan autisminkirjonhäiriöön ennen kuin jatkat itsesi nolaamista. Suoraan sanottuna kuulostaa siltä ettet tunne asperger lapsia sekä ymmärrä mistä oireyhtymässä on kyse - et ole sen suhteen yksin.
Faktat faktoina, muuten rupeaa kuulostamaan jutut kuin Venäjän trollitehtaan tuotoksilta. Jos ei ole esittää muuta kuin väitteitä, niin kannattaa hetki miettiä mistä se johtuu, mitkä on olleet omia lähteitä, onko ne luotettavia, ja ruveta kaivamaan faktaa vaikka kiven alta.
Toki ikävää jos Greta on päätynyt hyväksikäytettyksi ”ikoniksi”, mutta onko oikeasti näin? Itse en osaa sanoa, ei ole tullut seurattua.
 
Missähän vaiheessa ilmastovöyhötys korvautuu jollain uudella.
Metoot käänty pikku hiljaa itseään vastaan ja on jo täysin unohdettu juttu.
Muoviroskat... kuka niin vanhoja jaksaa muistella.
Amazonin metsäpalot ei kauaa pysynyt kelkassa mukana.
Pakoloiset vielä sinnittelee mukana...
 
Yle teksti-tv:ssä kertoo, että päivän ilmastolakkoon on osallistunut paljon nuoria. 5000 on ollut kuulemma eduskunnan edessä. Ok.

Poikani koulussa kaikki halukkaat oppilaat saivat vapaapäivän mielenosoituksen takia. Vanhempien ilmoitus riitti. Emme ole kotona aiheesta keskustelleet. Enkä halua tuoda omiakaan näkemyksiäni esiin aiheesta jonka käsittely vaatii mielestäni jonkin verran tietopohjaa.

Luonnollisesti esiteini halusi lähteä stadiin. Kysyin häneltä, että mikä on ilmastonmuutos. Ei tiennyt (eikä tarvitse tietääkään 13v mielestäni) jolloin tuli minulta ja äidiltään välitön kielto. Ei kuin kouluun! Syy? Meidän perheestämme saa osallistua mielenosoituksiin, mutta vain silloin, jos tietää mistä mieltään osoittaa.

Ei ole ehkä kovin yllättävää, että luokalla oli paikalla 4 oppilasta. Muut olivat osoittamassa mieltään. Kuka heistä tiesi asiasta mitään, jääköön kunkin itse pohdittavaksi.
 
Aivan!!!

Fakta: ilmasto lämpenee
Fakta: se hyvin todennäköisesti aiheuttaa ilmeisen vaikeasti hallittavia seurauksia.
Fakta: jotakin on tehtävä eikä vain odottaa.

TUO on se joka jää kaiken mölyn jalkoihin ja tuo on kuitenkin minusta se kaikkein olennaisin asia.

Vaikka lämpeneminen olisi normaalia sykliä, lämpenemisen seuraukset ovat silti samat. Kun miljardi ihmistä tunkee elinkelpoisiksi jääville alueille, on asia vissiin sitten ok - kysehän on vain luonnollisesta syklistä...

Oletetaan fakta, että ilmasto lämpenee. Ok. Hyväksytään
Aiheuttaa vaikeasti hallittavia seurauksia. Ok. Hyväksytään
Jotain on tehtävä. Ok. Hyväksytään.

Pointtisi on, että jos miljardi ihmistä tunkee elinkelpoisille alueille. Vaikka vain luonnollisesta syklistä.

Vastaus on sama, kuin se on aina ollut ihmiskunnan historiassa. Ne, jotka asuvat elinkelpoisilla alueilla ampuvat niitä tulijoita niin kauna kuin he tulevat tai niin kauna kuin alkuperäisiä elinkelpoisilla alueilla asuvia on elossa.

Tätä vastausta ei uskalleta sanoa nykyään, mutta kaikki tietävät että näin asia tosipaikassa on. Jos tulee jääkausi, me menemme etelään ja yritämme raivata edessä olijat pois. Sama asia. Älä erehdy ajattelemaan, että nykyinen hyvin kaksinaismoralistinen ajattelu toimii tilanteessa, jossa edessä on todellinen tuho. Hyväpuhe katoaa hyvin nopeasti tosipaikan tullen. Ihminen on luonnostaan peto. Tämä ei ole kadonnut mihinkään.
 
Vastaus on sama, kuin se on aina ollut ihmiskunnan historiassa. Ne, jotka asuvat elinkelpoisilla alueilla ampuvat niitä tulijoita niin kauna kuin he tulevat tai niin kauna kuin alkuperäisiä elinkelpoisilla alueilla asuvia on elossa.

Tätä vastausta ei uskalleta sanoa nykyään, mutta kaikki tietävät että näin asia tosipaikassa on. Jos tulee jääkausi, me menemme etelään ja yritämme raivata edessä olijat pois. Sama asia

Ns. pehmeä politiikka toimii aikansa. Kun ollaan tosiolevan äärellä keinovalikoima muuttuu ja ihmisen olemuksesta löytyy toden totta se vähemmän kaunis puoli. Näin on ollut ja on oleva. Ihmisen kirjoitettu historia pursuaa näitä tapahtumia. Pelkkä Raamatun vanha testamentti jo kertoo runsaasti tästä lebensraumin kanssa pelaamisesta.

Elintilan vaatimus ei ole tod. uusi. Ja kun siitä tulee pakottava puute alkaa sota. Vahvempi voittaa ja elää Voittomaalla.
 
No niin, nyt alkaa vissiin olemaan päivän psykoosikokoukset pidetty.

Kysymys: Oletteko nyt ylpeitä itsestänne kun saitte agitoitua NUORIA LAPSIA turuille ja toreille itkemään?

Uusi nuoriso karaistaan kovaksi kuin Kruppin teräs. :) Tänään selitettiin radiossa, että -vain ahdistuksen kautta voi syntyä muutos-. Ehkä. Muutos, mutta mihin suuntaan? Jonkun on osattava jossain kohtaa kertoa, millä tavoin edetään päämäärään....muuten voi käydä myös niin, että karaistu nuoriso ohjautuu hyvin monipuoliseen toimintaan......
 
Somessa ilmiöt kehittyvät ajatusta nopeammin.
Mutta jotain tolkkua tuohon asperger parjaukseen, suosittelen tutustumaan autisminkirjonhäiriöön ennen kuin jatkat itsesi nolaamista. Suoraan sanottuna kuulostaa siltä ettet tunne asperger lapsia sekä ymmärrä mistä oireyhtymässä on kyse - et ole sen suhteen yksin.
Faktat faktoina, muuten rupeaa kuulostamaan jutut kuin Venäjän trollitehtaan tuotoksilta. Jos ei ole esittää muuta kuin väitteitä, niin kannattaa hetki miettiä mistä se johtuu, mitkä on olleet omia lähteitä, onko ne luotettavia, ja ruveta kaivamaan faktaa vaikka kiven alta.
Toki ikävää jos Greta on päätynyt hyväksikäytettyksi ”ikoniksi”, mutta onko oikeasti näin? Itse en osaa sanoa, ei ole tullut seurattua.
Hei, mikä ihmeen hyökkäys tämä on?
Sanoin selvästi että otin venäjänkielisen linkin, ei sellaisen, josta tavallisesti linkan tänne, sanoin että halusin keskustelua.
Jostainhan pitää aloittaa.
Jos jokin linki on fakta ja viimeinen totuus, tuskin olisi tarvetta vaihtaa ajatuksia foorumilla.

Sitä paitsi kirjotin"korjakaa jos olen väärässä". Mistä lähtien pohtiminen ja kysyminen on noloa?
En tiedä mikä on autismin koko kirjo, en tutustunut, sen myönnän. Mutta mitä uutta sinä tarjosit tällä omalla postauksella?
Muuta että on kirjo ja se on moninainen.

Ei mulla ole mitään nolona olemisen aihetta.

Ja edelleen olen sitä mieltä että Gretan esittämä asia ei avannut mitään uutta tässä maailmassa. Juttu haisee kovasti poliittisena pelleilyna, enkä usko tämän tapahtuneen sattumavaraisesti ja spontaanisti.
 
Viimeksi muokattu:
Oli vuosi 2045. Talvisodan henki eli, vaikka invaasio olikin nyt erilainen. Tulijoilla ei ollut asetta, eivätkä huutaneet uraata. Reippaat, vapaaehtoisista reserviläisistä kootut paikallisjoukot odottelivat satamaterminaalilla tyynen rauhallisina. Ilmatorjuntakonekiväärit oli suunnattu valmiiksi kohti rantautuvaa autolauttaa. Kun ajoramppi aukesi ja resuinen harmaa massa alkoi valua keulaportista ulos, niin kenenkään ei tarvinut enää antaa tulenavauskäskyä. Kansa taisteli ja hylsyt lensivät.

Historia toistaa itsenä aina suurissa linjoissa. Ja koska tekniset yksityiskohdat vaihtelevat, monet kuvittelevat että asiat "muuttuvat".

Kuvahaun tulos haulle immigrant riots in france

Kuvahaun tulos haulle immigrant riots in london

Yllä Lontoo ja Pariisi 2010-luvulla. Alla Espanjaa 1400-luvulla.


Kuvahaun tulos haulle battle against the moors

Kuvahaun tulos haulle battle against the moors

Mielenkiinnosta kysyn: Jos 2015 1 miljoona tulijaa aiheutti koko Euroopan laajuisen kriisin asian käsittelyn suhteen, niin miten ajattelet 1000xkertaisen tilanteen ratkeavan?
 
Back
Top