notareal
Ylipäällikkö
Kannattaa aloittaa aspergerin suhteen tutkiskelemalla vaikka Wikipediasta tai löytyy tuosta kirjallisuuttakin, niin ei tarvitse toistella oireiston omaavan henkilön olevan sairas tai psyykkisesti häiritynyt, kun kysymys ei ole kummastakaan (saattoin tietty tulkita sinut vääri, mutta tämä mielestäni teema toistui useammassa postauksessa). Toki AS persoona voi olla noita molempia, mutta se kyllä pitäisi näkyä henkilöstä ihan eri tavalla. Nuo muut ongelmat tekevät autisminkirjon henkilöt käytännössä toimintakyvyttömiksi, mitä Greta ei selvästikään ole. Tämä aihe on valitettavasti niin laaja ettei siitä forum postauksessa kannata ruveta vääntämään. Pahoittelen, välillä sapettaa nämä stereotyyppiset kommentit jota aiheesta kuule ja joiden taakse menit.Hei, mikä ihmeen hyökkäys tämä on?
Sanoin selvästi että otin venäjänkielisen linkin, ei sellaisen, josta tavallisesti linkan tänne, sanoin että halusin keskustelua.
Jostainhan pitää aloittaa.
Jos jokin linki on fakta ja viimeinen totuus, tuskin olisi tarvetta vaihtaa ajatuksia foorumilla.
Sitä paitsi kirjotin"korjakaa jos olen väärässä". Mistä lähtien pohtiminen ja kysyminen on noloa?
En tiedä mikä on autismin koko kirjo, en tutustunut, sen myönnän. Mutta mitä uutta sinä tarjosit tällä omalla postauksella?
Muuta että kirjo on on ja moninainen.
Ei mulla ole mitään nolona olemisen aihetta.
Ja edelleen olen sitä mieltä että Gretan esiittämä asia ei avannut mitään uutta tässä maailmassa. Juttu haisee kovasti poliittisena pelleilyna, enkä usko tämän tapahtuneen sattumavaraisesti ja spontaanisti.
Sinänsä ei hän tuo mitään uutta esille, mutta haittaako tuo edes, sillä eihän kyse ole siitä. Jos oletetaan että ilmastonmuutos ihmisen aiheuttamana on faktaa (tästä kuiten monta näkemystä), niin hänen sukupolvensa, ovat ne jotka konkreettisesti tulevat asiasta kärsimään. Eikö silloin ole oikeus esittää kysymys että miksi v*** ei asian eteen käytännössä tehdä mitään.
Mutta toki kyyninen mahdollisuus on että hän on vedätyksen julkikuva, jolloin pitäisi kysyä kuka hyötyy tästä? En itse ole perehtynyt sen kummemmin Gretaan tai hänen taustoihin, mutta aina jos asia epäilyttää kannattaa kaivella.