Ilmastopsykoosi -ketju

Miksi Suomen pitäisi näin kiireellä ne puolittaa, vaikutus globaalisti mitätön.Hinta on kyllä kova.
Sitä voi kysyä Juha Sipilältä tai Antti Rinteeltä. Juha Sipilän hallitus otti tavoitteeksi, että vuoteen 2030 mennessä liikenteen päästöt puolitetaan, ja nykyinen hallitus jatkaa samalla linjalla. Tavoite on asetettu ja nyt etsitään hyviä keinoja sen toteuttamiseksi.
 
Tämä on luultavasti paras tapa puolittaa liikenteen päästöt. Jos palstalaisilla on tiedossa parempia tapoja, niin kertokaa ihmeessä (en pidätä hengitystäni tätä odotellessa).

laita talteen: emme me sitä kehitystä aloittaneet, emme todellakaan aloittaneet

hiukan kuin "vihapuheen" kanssa, ketkä aloittivat, ketkä eivät valvoneet rajoja.
Nyt sitten ollaan kehittelemässä lisää ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Sitä voi kysyä Juha Sipilältä tai Antti Rinteeltä. Juha Sipilän hallitus otti tavoitteeksi, että vuoteen 2030 mennessä liikenteen päästöt puolitetaan, ja nykyinen hallitus jatkaa samalla linjalla. Tavoite on asetettu ja nyt etsitään hyviä keinoja sen toteuttamiseksi.

Eihän tähän keinoja etsitä, koska sellainen on ollut olemassa ainakin viimeiset sata vuotta toimintojen keskittämisen muodossa. Valtion näkökulmasta yhteen isoon betonikuutioon sullottu kansa on vihrein mahdollinen ympäristöteko.
 
sullottu kansa, joka ei edes enää teoriassakaan kykene tuottamaan omaa ruokaansa eikä liikkumaan ilman jotain vitun kiintiöitä on mitä parhaiten hallittavissa oleva kansa.

se voi myös olla tulevaisuudessa myös varsin kyvytön kansa, jos ajatellaan mm. maanpuolustusta, kun sullominen, ahtaminen ja keskittäminen on riittävän kauan muutaman sukupolven ajan jatkunut.

ennen sitä piti vitsinä että vihreät tekevät suuresta osasta Suomea luonnonsuojelualueen.
enää se ei minua naurata.

tulevaisuudessa tarkistetaan bensakiintiöt kännykkään ladatusta paskasti toimivasta appsista, jonka teki ministeriölle helsinkiläinen mediatoimisto kun oli vihreä myyntijohtaja vai olikos se demari yhteiskuntasuhteista vastaavana..

vitun vittu, ei olisi uskonut, että säännöstelyksi voi mennä ilman sotaa tai jakeluun liittyvää suurta poikkeustilannetta. Mutta tuon tyyppisen temppuilun seuraus voi olla "poikkeustilanne", ja pidempi sellainen.

Sitä tuumailin että entä jos ruuasta tulee pula juuri Helsingissä,
niin mitä kortteja katsotaan, puolueen jäsenkirjoja?

paska paikka niin ilman bensaa pärjää, ilman sähköäkin, mutta perunat on arvokkaita.
 
Viimeksi muokattu:
sullottu kansa, joka ei edes enää teoriassakaan kykene tuottamaan ruokaansa eikä liikkumaan ilman jotain vitun kiintiöitä on mitä parhaiten hallittavissa oleva kansa.

toisaalta, se voi olla tulevaisuudessa myös varsin kyvytön kansa, jos ajatellaan mm. maanpuolustusta. Kyvyt ovat lähinnä somessa ja virtuaalilasien käytössä. Mitä niillä tekee jos on sähköt poikki?

Niillä voi heittää vesilintua. Talouskasvun puutteen kurimuksessa valtio yrittää korjata rotkoon matkalla olevan puoliperävaunurekan kohtalon ei jarruttamalla vaan laittamalla isompaa vaihdetta silmään.

Valtiosta riippuvainen yksilö on kunniakkain kansalainen mitä valtio voi kuvitella. :)
 
Paluu menneisyyteen,tuleva 20 luku näkee miten elettiin sata vuotta sitten,Justin seisoo sontikärryn päällä hajareisin,pellavapaita tuulessa hulmuten,jatsarit syvällä paskassa,lapio heiluu,kompostoitunut paska lentää peltoon,Poku hirnahtelee sontikärryn edessä,paskaa lapioiva Justin muistelee aikoja kun sai vielä traktoriin naftaa,kortti on täynnä,ei saa edes bensaa autoon enää Tässä kuussa,joutaa sekin tuonne Pellon taakse suostumaan traktorin kanssa,mutta onnellinen on Justin,nyt pelastuu ilmasto,ehkä ilmastojumala Gretakin huomaa Justinin toimet ja peukuttaa..
 
Asukaslukuun suhteutettuna suomalaisten lentomatkoista kertyy koko maailmassa toiseksi eniten hiilidioksidipäästöjä
Liikenteen päästöjä tutkivan järjestön, ICCT:n vertailussa Suomen edellä on vain Singapore, kun lentämisen päästöt suhteutetaan asukaslukuun.

Hallitukselle kärkihankkeeksi, että Helsinki-Vantaa avoinna vain pari-kolme päivää viikossa. Loppuu se turha lentely. Ja Itämeren risteilyt ankaralle haittaverolle, sen sijaan, että varustamoille maksetaan yritystukia. Siinä Rkp:llekin tilaisuus osoittaa ilmastoaktiivisuutta.
 
Tämä on luultavasti paras tapa puolittaa liikenteen päästöt. Jos palstalaisilla on tiedossa parempia tapoja, niin kertokaa ihmeessä (en pidätä hengitystäni tätä odotellessa)

Olet ihan oikeassa, on jo melko mahdotonta vetää paremmaksi. :ROFLMAO: Bensa, voi, viina(no ei sentään), maito ja liha kortille vaan. Saisimme positiivista kansainvälistä näkyvyyttä ja olalle taputtajien(päin naamaa naurajien) määrä olisi melkoinen.

Jotain on tietysti tehtävä, ettei lentomatkustamiseen tai Itämeren kelluviin juottoloihin tarvitse puuttua, joku roti sentään siis.

Rinteen hallitus käynnisti yhteiskunnassa melkoisen aivomyrskyn, toinen toistaan luovempia ideoita tursuaa eetteriin ja toteuttamiskelvottomuus ei haittaa mitään, kunhan idea on vain hyvä. Jotain sukua, anteeksi vain, sille entiselle NLlle. Siellähän määräävä tekijä ei ollut todellisuus vaan se, miten asioiden olisi pitänyt olla ja se määrittikin todellisuuden. Hyvin meni.
 
Sitä voi kysyä Juha Sipilältä tai Antti Rinteeltä. Juha Sipilän hallitus otti tavoitteeksi, että vuoteen 2030 mennessä liikenteen päästöt puolitetaan, ja nykyinen hallitus jatkaa samalla linjalla. Tavoite on asetettu ja nyt etsitään hyviä keinoja sen toteuttamiseksi.

Tuetaan vähäpäästöisten ajoneuvojen hankkimista porkkanalla. Tämänkin työryhmän lopputulos oli pelkkää keppiä ihmisille, joilla ei ole nyt realistisia vaihtoehtoja.

Muutamat porkkanat ensihätään:
  • Käyttövoima- ja ajoneuvovero kokonaan pois 50mg päästäviltä tai alle ajoneuvoilta (myös moottoripyörät yms.)
    • Ei ole realistista olettaa, että kaikki hankkivat sähköauton
  • Lautaustolppia jokaiselle levähdysalueelle, torille jne.
    • Tässä esim. Baltian maat jo Suomea edellä
  • Konversiokitit maakaasun ja biopolttoaineiden käyttöön mahdollisimman edullisiksi
    • Tässä about koko Itä-Eurooppa ja Euraasia Suomea edellä
  • Mahdollisimman laajat liityntäpysäköinnit reiluilla hinnoilla
 
Tuetaan vähäpäästöisten ajoneuvojen hankkimista porkkanalla. Tämänkin työryhmän lopputulos oli pelkkää keppiä ihmisille, joilla ei ole nyt realistisia vaihtoehtoja.

Muutamat porkkanat ensihätään:
  • Käyttövoima- ja ajoneuvovero kokonaan pois 50mg päästäviltä tai alle ajoneuvoilta (myös moottoripyörät yms.)
    • Ei ole realistista olettaa, että kaikki hankkivat sähköauton
  • Lautaustolppia jokaiselle levähdysalueelle, torille jne.
    • Tässä esim. Baltian maat jo Suomea edellä
  • Konversiokitit maakaasun ja biopolttoaineiden käyttöön mahdollisimman edullisiksi
    • Tässä about koko Itä-Eurooppa ja Euraasia Suomea edellä
  • Mahdollisimman laajat liityntäpysäköinnit reiluilla hinnoilla

Porkkanoita, joihin kenelläkään ei ole varaa. Pitäisi olla sitä surullisen kuuluisaa talouskasvua eli ihmiset ja organisaatiot voivat perustella infrahankkeet, joiden käyttöönoton kautta epäsuoraan saadaan enemmän liikevaihtoa.

Periaatteessa ilmastohuuhaa on pakottamista talouskasvun mierolle tielle, kun vapaaehtoinen investointi ei enää toimi joten täytyy turvautua valtion kautta pakottamiseen.
 
Jotain on tietysti tehtävä, ettei lentomatkustamiseen tai Itämeren kelluviin juottoloihin tarvitse puuttua, joku roti sentään siis.


”Pellevon taloustutkimus PTT:n viime vuoden helmikuussa julkaistu raportti kertoo, että Suomen ulkomaankaupan kappaletavaraviennistä yli 60 prosenttia kuljetetaan matkustaja-autolautoilla. Tuonnista vastaava osuus on noin puolet.”

Suomelle luulisi olevan tärkeämpää pitää meri- ja lentoyhteydet länteen kuin muulle lännelle pitää näitä yhteyksiä Suomeen?
 
Yksi potentiaalinen ja suht edullinen tapa vähentää co2 päästöjä on nyt St1.sen kokeilussa oleva geoterminen energia. Jos puolet kaukolömmöstä saataisiin siitä, niin päästövähennys ja rahallinen säästö olisi huomattava puhumattakaan kauppataseen tasapainottumisesta.

Toivottavasti tästä tulee edullinen lämmitysmuoto eikä pysy kalliina kuten nykyinen kaukolämpö on...

https://www.st1.fi/geolampo
 
Tulee mieleen Threads-elokuvan kohta, jossa kertoja sanoo meneillään olevan viimeinen kerta kun Britanniassa käytetään maatalouskoneita.
 
Rinteen hallitus käynnisti yhteiskunnassa melkoisen aivomyrskyn, toinen toistaan luovempia ideoita tursuaa eetteriin ja toteuttamiskelvottomuus ei haittaa mitään, kunhan idea on vain hyvä. Jotain sukua, anteeksi vain, sille entiselle NLlle. Siellähän määräävä tekijä ei ollut todellisuus vaan se, miten asioiden olisi pitänyt olla ja se määrittikin todellisuuden. Hyvin meni.
Juha Sipilän hallitus otti tavoitteeksi liikenteen päästöjen puolittamisen vuoteen 2030 mennessä. Rinteen hallitus jatkaa Sipilän hallituksen linjalla. Kepulaisten messias Juha Sipilää mukaillakseni: ei pidä vatuloida vaan pitää ryhtyä toimiin.

Huvittavaa, että mainitset Neuvostoliiton.

Kylmän sodan aikana tälläistä päästölupajärjestelmää kyllä käytettiin liikenteen päästöjen vähentämiseen. Valtio, jossa tämä järjestelmä oli käytössä, ei kyllä ollut Neuvostoliitto. Itseasiassa aivan päinvastoin, sillä kyseinen valtio oli Neuvostoliiton arkkivihollinen. Nimittäin Yhdysvallat. Hyvin on kieltämättä mennyt: Yhdysvallat voitti kylmän sodan ja on maailman ylivoimaisesti vaikutusvaltaisin valtio. Eipä ole yksityisautoilukaan Amerikan Yhdysvalloissa loppunut.

Tämä mainittiin Ylen jutussakin.

Tietääkseni Neuvostoliitossa ei mitään päästökauppajärjestelmää ollut käytössä. Ylipäätään päästökauppajärjestelmä on järjestelmänä lähempänä markkinataloutta kuin suunnitelmataloutta, joten sikäli ei yllätä, että Yhdysvalloissa tälläistä käytettiin.

Päästölupajärjestelmä on hyvinkin toteuttamiskelpoinen järjestelmä, kuten Yhdysvaltojenkin esimerkki osoittaa. Myös EU:ssa on käytössä päästökauppajärjestelmä. Kyseessä ei ole mitenkään toteuttamiskelvoton järjestelmä.

Nykyinen hallitus kyllä nostaa polttoaineveroa, mutta se ei ole yhtä hyvä keino.

Tuetaan vähäpäästöisten ajoneuvojen hankkimista porkkanalla. Tämänkin työryhmän lopputulos oli pelkkää keppiä ihmisille, joilla ei ole nyt realistisia vaihtoehtoja.

Muutamat porkkanat ensihätään:
  • Käyttövoima- ja ajoneuvovero kokonaan pois 50mg päästäviltä tai alle ajoneuvoilta (myös moottoripyörät yms.)
    • Ei ole realistista olettaa, että kaikki hankkivat sähköauton
  • Lautaustolppia jokaiselle levähdysalueelle, torille jne.
    • Tässä esim. Baltian maat jo Suomea edellä
  • Konversiokitit maakaasun ja biopolttoaineiden käyttöön mahdollisimman edullisiksi
    • Tässä about koko Itä-Eurooppa ja Euraasia Suomea edellä
  • Mahdollisimman laajat liityntäpysäköinnit reiluilla hinnoilla
Porkkanat maksaa, ja rahaa ei ole loputtomiin. Sähköautoilun tukeminen ei kuitenkaan ideana ole hulluimmasta päästä. Nuo tavat eivät kuitenkaan välttämättä johda haluttuun tavoitteeseen. Päästölupajärjestelmä voidaan toki yhdistää esim. sähköautoilun tukemiseen.
 
Sitä tuumailin että entä jos ruuasta tulee pula juuri Helsingissä,
niin mitä kortteja katsotaan, puolueen jäsenkirjoja?

paska paikka niin ilman bensaa pärjää, ilman sähköäkin, mutta perunat on arvokkaita.

Jos tuohon meriliikenteeseen tulee häiriötä, niin Helsinkiläiset ovat ihan riemuissaan nettomaksajan roolistaan kun maaseudulta saadaan edes jotain syötävää... tiedä sitten katsonko puolueen jäsenkirjaa perunoita ja kananmunia myydessäni, pääasia että ostajalla on rahaa.. kysyntä ja tarjonta.. niih
 
Back
Top