Ilmastopsykoosi -ketju

Turve voidaan korvata muilla energialähteillä ja siksi turpeesta tullaan luopumaan. Pidemmillä matkoilla Lentämistä on vaikea korvata, minkä takia lentäminen jatkuu (itseasiassa yleistyy) jatkossa.
Ei ainakaan vielä

Kuluneen puolen vuoden aikana säät ja lakot ovat osoittaneet turpeen tarpeellisuuden polttoon perustuvassa energiantuotannossa. Puuta ei ole ollut riittävästi tai se on ollut huonolaatuista. Turpeen avulla lämpöä on voitu tuottaa näissä poikkeuksellisissakin oloissa. –Olisi vastuutonta poistaa turve polttoainevalikoimasta kielloilla tai verotuksella
 
Kyseessä siis Jaguar merkkinen fillari;) on tullut kyllä 1200 Sporalla kurvailtua nuorena,kypärä vielä tallissa,mattamusta avo jossa raggariteippi ja Lady Luck tarra:)
"Ketterästi polkee faari, kun faarilla on Jaguaari."
Itselläni kun on kaksi Kone ja Terän Jaguaaria. ;)

Jaguaari polkupyöränä on parhautta. vakaa ajettava, mainio ajoasento, hyvin tehty runko jne. Ja se on kestohyödyke eikä mene kaupunkiajon rytyytyksessäkään heti solmuun kuten useimmat nykypyörät.

Kärsin elämäni toistaiseksi suurimman tappion, kun rosvo varasti paskakupunnissa nyk. kansainvälisen koulun pihalta vm. -65 Jaguarin 80- 90-lukujen taitteessa. Väri ruskea valkoisilla tehosteilla, tarakan alla laatikko. Varkauden aikaan ylärungossa oli hopeanvärinen tarra tunnisteena. Kyseinen rikos ei vanhene koskaan ja savu nousee heti korvista kun edes vähän ajattelee asiaa. Pkrl, (vihapuhetta ja terveyteen kohdistuvia synkkiä uhkauksia varasta kohtaan).
 
Pitäisikö muuten Suomen suurimpien kaupunkien dieselautojen liikennettä rajoittaa, kuten joissakin maailman kaupungeissa on tehty?
 
Pitäisikö muuten Suomen suurimpien kaupunkien dieselautojen liikennettä rajoittaa, kuten joissakin maailman kaupungeissa on tehty?
Kyllä.

Esimerkiksi voitaisiin kieltää aluksi kaikkien dieselkäyttöisten moottoreiden käyttö kehä kolmosen sisäpuolella. Kiellettyjen listaan kuuluisivat tietysti myös mm. dieselkäyttöiset maanrakennuskoneet, jakeluautot, sairaaloiden varavoiman gensetit ja laivat satamassa.
 
Jaguaari polkupyöränä on parhautta. vakaa ajettava, mainio ajoasento, hyvin tehty runko jne. Ja se on kestohyödyke eikä mene kaupunkiajon rytyytyksessäkään heti solmuun kuten useimmat nykypyörät.

Kärsin elämäni toistaiseksi suurimman tappion, kun rosvo varasti paskakupunnissa nyk. kansainvälisen koulun pihalta vm. -65 Jaguarin 80- 90-lukujen taitteessa. Väri ruskea valkoisilla tehosteilla, tarakan alla laatikko. Varkauden aikaan ylärungossa oli hopeanvärinen tarra tunnisteena. Kyseinen rikos ei vanhene koskaan ja savu nousee heti korvista kun edes vähän ajattelee asiaa. Pkrl, (vihapuhetta ja terveyteen kohdistuvia synkkiä uhkauksia varasta kohtaan).

Minulta varastettiin miranolilla vihreäksi maalattu naisten 50-luvun Husqvarna -30 asteen pakkasilla 1995 opiskelukaupungissa Vieläkin vinotuttaa.
Väriä lukuunottamatta ihan jees käyttöpyörä oli.

Mutta Jaguaarit ja Peto-pyörät (myös Kone ja Terän merkki) ovat kyllä mukavia pelejä. Nämä minun ovat 1940-luvulta sodan jälkeistä tuotantoa. Itselläni toinen Jagge oli käyttöpyöränä 90-2000-luvuilla. Sain perheen/suvun sotaveteraaneilta ne Jagget.
 
Kyllä.

Esimerkiksi voitaisiin kieltää aluksi kaikkien dieselkäyttöisten moottoreiden käyttö kehä kolmosen sisäpuolella. Kiellettyjen listaan kuuluisivat tietysti myös mm. dieselkäyttöiset maanrakennuskoneet, jakeluautot, sairaaloiden varavoiman gensetit ja laivat satamassa.
Todellisuus iskisi parissa viikossa kun näin tehtäisiin, kannatan ehdottomasti
 
Suomessa ei olla tunaroitu.Nyt oltaisiin tulossa jakamaan hyödyt muillekin."
Suomen ilmanlaatu on maailman parasta, selviää tuoreesta Maailman terveysjärjestön WHO:n(siirryt toiseen palveluun) julkaisemasta tilastosta. Asiasta kertoo Ilmatieteen laitos(siirryt toiseen palveluun) verkkosivuillaan.
Suomessa pienhiukkasten pitoisuus on keskimäärin 6 mikrogrammaa kuutiometriä kohden, mikä on matalin maakohtainen luku maailmassa. Lähes yhtä vähäiseen määrään pääsevät Viro, Ruotsi, Kanada, Norja ja Islanti.
Lähi- ja Kaukoidässä ja Afrikassa on tilaston perusteella huonoin ilmanlaatu. Listan häntäpäähän sijoittuvat Uganda, Mongolia, Qatar, Intia ja Kamerun. Huonoimman ilmanlaadun maissa pienhiukkaspitoisuudet ovat yli kymmenkertaisia verrattuna parhaimmistoon, kertoo Ilmatieteen laitos sivuillaan.
WHO:n julkaisemaan tilastoon on koottu pienhiukkasten mittaustietoja 2 500 paikkakunnalta lähes sadasta eri maasta vuosina 2008–2016.
Erikoistutkija: Suomen kärkipaikalle selkeä syy
Ilmatieteen laitoksen erikoistutkijan Pia Anttilan mukaan on olemassa selkeitä syitä sille, miksi Suomessa ilmanlaatu on parasta maailmassa. Hänen mukaansa Pohjoismaissa, Kanadassa ja Virossa ollaan kaukana isoista päästökeskittymistä.
Anttila sanoo, että yksi syy kärkisijaan on kehittynyt teknologia.
– Meillä on teollisuudessa tehty jo pitkään ympäristönsuojelutyötä. Autotkin ovat suhteellisen hyviä, kun verrataan maailman keskimääräiseen autokantaan.
Yhdeksi vaikuttavaksi tekijäksi Anttila listaa sen, että suomalaisia on aika vähän.
– Meillä ei synny pahemmin valokemiallisia saasteita. Ei ole kuumaa aurinkoa, ei aavikkoja ja paljon sateita ja suhteellisen kostea ilmasto. Tämä on monen asian summa, Anttila selvittää.
 
Turpeesta ja sen poltosta pari kysymystä: Mikä turpeen poltosta tekee siitä ilmastolle niin haitallisen kuin väitetään? Miten se vertautuu esim kivi-tai ruskohiilen, öljyn tai puun polttoon lämmöntuotannossa ? Kysyn tätä koska en tiedä. Miten turvetta käytetään muissa maissa joissa sitä muodostuu hyödyksi energian tuotannossa?
 
Suomessa suurinta käyttö ja kaksinkertainen suoreservi pohjanmeren öljyyn verrattuna .Jos Saksassa tai Ranskassa olisi yhtä tärkeä niin olisi luokiteltu uusiutuviin kuten Suomi esitti. "Energiana turvetta käytetään Suomessa, Irlannissa, Ruotsissa ja Virossa. Kokonaiskäyttö on noin 3,4 Mtoe eli 39 TWh vuodessa. Suurin merkitys turpeella on Irlannissa ja Suomessa, jossa turpeen osuus primäärienergiasta on 5-7%. Ruotsissa ja Virossa osuus vaihtelee 1-2% välillä. Turpeella lämmitetään noin 2 miljoonan ihmisen koti EU:ssa. Suomessa ja Ruotsissa turve käytetään yhdistetyssä sähkön ja lämmön tuotannossa. Näissä maissa turvetta käytetään seospolttoaineina edistämään heikkolaatuisen metsä– ja peltoenergian käyttöä. Irlannissa turvetta käytetään talokohtaisessa lämmityksessä ja sähkön tuotannossa. Energiaturpeen kaupan arvo on noin 420 milj €/a ja se työllistää noin 13 000 ihmistä ." Ei enään työllistä kun EU vaatii ajamaan tuotantoa alas.Pienen maan pitää luopua energiaomavaraisuudesta vaikka ilmastomme on maailman puhtainta.
 
Tieteellis-teknisestä näkökulmasta turve on parempaa kuin kivihiili, öljy ja palava kivi. Kansainvälisen keskittämispolitiikan tähden on "nyt pojat ihan pakko" luopua tästä pienen kansan omavaraisuuden osasesta, eikä sillä ole mitään tekemistä ympäristönsuojelun kanssa.

Parempi olis antaa piut paut koko sekoilulle ja kehittää kestävää energiatuotantoamme.
 
Nyt kun nuo vihervassarit kun nyt ajaa sähkökäyttöisyyttä joka paikkaan, niin kohta ollaan uuden haasteen äärellä. Saattaa se ilmasto ruveta tosissaan lämpenemään.
 

Helsinki on laskenut liki 20 vuoden ajan myrkyllistä kloorivettä suoraan luontoon Pirkkolan uimapaikalta

HELSINGIN kaupunki on tilanteesta ihmeissään. Pirkkolan liikuntapuistosta ei osata kertoa miksi kloorivedet on kaadettu suoraan luontoon

Vielä 2000-luvun alussa vesi oli tavallista hanavettä, Helsingin liikuntapaikkapäällikkö Petteri Huurre kertoo. Allasvesi johdettiin jo tuolloin viereiseen avo-ojaan.

KÄVI kuitenkin niin kurjasti, että eräänä kesäpäivänä vuonna 2001 yksi uimareiden käyttöön osoitettu siirrettävä käymälä eli bajamaja oli joutunut veden varaan.

Tästä seurasi pienimuotoinen vatsatautiepidemia, jonka johdosta Helsingin ympäristökeskus vaati altaaseen uima-altaan kaltaisia vedenpuhdistusmenetelmiä.

Altaaseen ei kuitenkaan tässä yhteydessä tultu tehneeksi yhteyttä viemäriverkostoon. Käytännössä altaan vettä on siis mahdotonta juoksuttaa jätevesiviemäriin, Huurre kertoo.

Voi vittu! Tuolta suunnasta huudetaan pää punaisena kuinka maatalous saastuttaa ja silti tämän tapahtuman lisäksi on esim ok päästää paskaa suoraan mereen ja kipata saastunutta lunta suoraan mereen, lämmittää kivihiilellä ja maakaasulla. :)
 
Back
Top