Ilmastopsykoosi -ketju


Helsinki on laskenut liki 20 vuoden ajan myrkyllistä kloorivettä suoraan luontoon Pirkkolan uimapaikalta

HELSINGIN kaupunki on tilanteesta ihmeissään. Pirkkolan liikuntapuistosta ei osata kertoa miksi kloorivedet on kaadettu suoraan luontoon

Vielä 2000-luvun alussa vesi oli tavallista hanavettä, Helsingin liikuntapaikkapäällikkö Petteri Huurre kertoo. Allasvesi johdettiin jo tuolloin viereiseen avo-ojaan.

KÄVI kuitenkin niin kurjasti, että eräänä kesäpäivänä vuonna 2001 yksi uimareiden käyttöön osoitettu siirrettävä käymälä eli bajamaja oli joutunut veden varaan.

Tästä seurasi pienimuotoinen vatsatautiepidemia, jonka johdosta Helsingin ympäristökeskus vaati altaaseen uima-altaan kaltaisia vedenpuhdistusmenetelmiä.

Altaaseen ei kuitenkaan tässä yhteydessä tultu tehneeksi yhteyttä viemäriverkostoon. Käytännössä altaan vettä on siis mahdotonta juoksuttaa jätevesiviemäriin, Huurre kertoo.

Voi vittu! Tuolta suunnasta huudetaan pää punaisena kuinka maatalous saastuttaa ja silti tämän tapahtuman lisäksi on esim ok päästää paskaa suoraan mereen ja kipata saastunutta lunta suoraan mereen, lämmittää kivihiilellä ja maakaasulla. :)
Niinpä, arvaas vaan mihin helsingin kaduilta auratut lumet kipataan, suomen lahteen
 

Helsinki on laskenut liki 20 vuoden ajan myrkyllistä kloorivettä suoraan luontoon Pirkkolan uimapaikalta

HELSINGIN kaupunki on tilanteesta ihmeissään. Pirkkolan liikuntapuistosta ei osata kertoa miksi kloorivedet on kaadettu suoraan luontoon

Vielä 2000-luvun alussa vesi oli tavallista hanavettä, Helsingin liikuntapaikkapäällikkö Petteri Huurre kertoo. Allasvesi johdettiin jo tuolloin viereiseen avo-ojaan.

KÄVI kuitenkin niin kurjasti, että eräänä kesäpäivänä vuonna 2001 yksi uimareiden käyttöön osoitettu siirrettävä käymälä eli bajamaja oli joutunut veden varaan.

Tästä seurasi pienimuotoinen vatsatautiepidemia, jonka johdosta Helsingin ympäristökeskus vaati altaaseen uima-altaan kaltaisia vedenpuhdistusmenetelmiä.

Altaaseen ei kuitenkaan tässä yhteydessä tultu tehneeksi yhteyttä viemäriverkostoon. Käytännössä altaan vettä on siis mahdotonta juoksuttaa jätevesiviemäriin, Huurre kertoo.

Voi vittu! Tuolta suunnasta huudetaan pää punaisena kuinka maatalous saastuttaa ja silti tämän tapahtuman lisäksi on esim ok päästää paskaa suoraan mereen ja kipata saastunutta lunta suoraan mereen, lämmittää kivihiilellä ja maakaasulla. :)
Kylläpä se Vihreiden motittama ihqun ihana metropoli Helsinki onkin niin edistynyttä luontorakkaudessaan ja ympäristön kohtelussaan. Ei siinä mitiä hätiä, vaikka viherituhihhpien pyörittämä lafka välillä myrkkyjä laskee luontoon. Kyllä se syyllinen on kuitenkin loppujen lopuksi se heteromies Pohjanmaalla, joka kehtaa asua 8 kilometrin päässä keskustasta ja ajaa omala autolla töihin, ja vielä illalla sytyttää takan ja puukiukaan päälle ja nauttia vähän pahaa ilmastontuhoajaa punaista lihaa. Hyi hyi moinen. Kyllä trendikkäiden hesalaisten vegaani-ituhippien myrkkypäästöt moiseen verrattuna kalpenee ihan sata-nolla.
 
Edellinen suuri ilmastosankari oli Tsingis Khan.
Kun hän saapui eurooppaan niin hiilidioksiditasot putosivat huomattavasti.


Ei kuitenkaan tapettujen ihmisten vuoksi pelkästään vaan koska tilat autioituivat ja metsittyivät.
 
Edellinen suuri ilmastosankari oli tsingis kan.
Kun hän saapui eurooppaan niin hiilidioksiditasot putosivat huomattavasti.


Ei kuitenkaan tapettujen ihmisten vuoksi pelkästään vaan koska tilat autioituivat ja metsittyivät.
Niin. Ja suurien historiallisten ilmastotekojen listaan pistetään hyväksi kärkiehdokkaaksi 30-vuotinen sota ;)
 
Luin otsikon että Greta ulisee vielä. En klikannut. Nyt nimittäin tehdään monikymmenkertaisesti suurempia ilmastotekoja kuin Suomen hallitus ja Sitran pomot kuvittelivatkaan jo 2020 tapahtuvan.
Juu kun Greta haluaa tuloksia nyt tai mielummin viime viikolla ja EU taas tähtää vuoteen 2050. Siinä on pientä diskrepanssia näkemyksissä.
 
Kohta kun vihervassarit "pakottaa" kaikki toiminnot sähkölle ja vossiiliset raippaverolle. Niin saadaan väkisinkin ilmasto kuumenemaan ja meri metrin pari ylemmäs Hell´sinkiin. Joten soudelkoon golf-virran mukana Grönlantiin koko vv-porukka.
 
Screenshot_20200305_095239_com.instagram.android_crop_92.jpg

Osaako kukaan suoraan kertoa, onko graafin dataa kritisoitu millään tieteellisillä perusteilla?

Lähde: Instagram
 
Taitaa nyt alkaa olemaan niin, että markkinat ovat päättäneet, että tulevaisuudessa ajellaan sähköllä eikä kaasu tähän yhtälöön oikein sovi.

VW:kin lopettaa kaasuautojen kehittämisen.


Volkswagen-ryhmä hylkää kaasun keskittyäkseen sähköautoihin

Markkinat määräävät. Volkswagen-ryhmä ilmoitti maanantaina lopettavansa kaasuautojen kehittämisen niiden vähäisen kysynnän vuoksi. Tekniikka pysyy kuitenkin toistaiseksi tuotannossa.

Volkswagen ilmoitti maanantaina lopettavansa bio- ja maakaasukäyttöisten autojen kehittämisen, kertoo uutistoimisto AFP.
Lähteenään AFP käyttää saksalaista Handelsblatt-sanomalehteä.
Tähän saakka autojätti on ollut ainoa, joka on aktiivisesti kehittänyt CNG-kaasumalleja.

Saksalaisjätti kertoo kehityksen lopettamisen syyksi sähköautojen todennäköisen voiton ympäristötietoisten kuljettajien keskuudessa, CNG-autojen hylkäämisen myötä Volkswagen keskittyy entistä vahvemmin paikallispäästöttömien sähköautojen kehittämiseen.
Vuonna 2019 koko Volkswagen-ryhmä möi maailmanlaajuisesti ainoastaan 110 000 kaasuautoa.

– Jos suhtaudumme vakavasti liikkuvuuden muutokseen ja ympäristötavoitteisiin, meidän on keskityttävä akkukäyttöisiin sähkömoottoreihin.
Kaikki muu on resurssien tuhlausta, kertoi Volkswagenin kehitysjohtaja Frank Welsch.

Vaikka kaasuautojen kehitystyö loppuu Volkswagen-ryhmän osalta, pysyy tekniikka toistaiseksi tuotantolinjoilla.

Suomessa kaasuautojen myynti kasvoi vuonna 2019 lähes 85 prosenttia, joka tarkoitti kappalemäärissä 2 142:a ensirekisteröityä kaasuautoa.
Täyssähköautoja ensirekisteröitiin Suomessa hiukan kaasukäyttöisiä vähemmän, 1 897 kappaletta.

Kaasuautoilijat ry:n mukaan Volkswagenin päätöksen taustalla on EU-direktiivi, joka vaatii autonvalmistajien kaikkien henkilöautomallien keskimääräisten hiilidioksidipäästöjen alittavan 95 grammaa kilometriä kohti. Kaasuautoilijat ry:n mukaan direktiivi voi lopettaa kokonaan biokaasuautojen valmistuksen.
Yhdistyksen tiedotusvastaava Jukka Roinila on lähettänyt aiheesta kirjeen Suomen mepeille ja kirje on ladattavissa yhdistyksen verkkosivuilla.
 
Selvennetään taas pari asiaa, kun näyttää olevan epätietoisuutta joillain palstalaisilla niistä.

Ensinnäkin kaikki ympäristöongelmat eivät liity ilmastonmuutokseen. Ilmastonmuutos johtuu kasvihuonekaasujen määrän kasvusta. On olemassa myös muita ympäristöongelmia kuin ilmastonmuutos ja nämä muut ongelmat eivät välttämättä liity ilmastonmuutokseen.

Toinen asia on se, että uusiutuvat energianlähteet eivät välttämättä ole ympäristöystävällisiä. Täällä jotkut luulevat että turve on uusiutuva, mutta oikeasti turve ei tietenkään ole uusiutuva. Kuvitellaan kuitenkin että turve on uusiutuva. Ratkaiseeko tämä turpeeseen liittyvät ongelmat? Ei ratkaise. Uusiutuvat energianlähteet kuten tuulivoima ovat hyviä siksi, että ne eivät ne eivät lisää kasvihuonekaasujen määrää ilmakehässä, sen sijaan turpeen kohdalla ongelma on sen hiilidioksidipäästöt, minkä takia turpeesta tullaan luopumaan. Vaikka turve olisikin uusiutuva, niin sillä ei ole merkitystä: turve silti kuuluisi historian romukoppaan.
 
Taitaa nyt alkaa olemaan niin, että markkinat ovat päättäneet, että tulevaisuudessa ajellaan sähköllä eikä kaasu tähän yhtälöön oikein sovi.

VW:kin lopettaa kaasuautojen kehittämisen.
General Motors aikoo julkaista 20 sähköautomallia vuoteen 2023 mennessä. Tulossa on mm. sähköinen Hummer ensi vuonna. Väittää kehittäneensä läpimurron akkuteknologiassa, mikä lisää rangea ja tekee latauksesta nopeamman. Saas nähä, mutta kyllä sähköautot tekee tuloaan.
 
Back
Top