Taitaa nyt alkaa olemaan niin, että markkinat ovat päättäneet, että tulevaisuudessa ajellaan sähköllä eikä kaasu tähän yhtälöön oikein sovi.
VW:kin lopettaa kaasuautojen kehittämisen.
	
	
		
			
				
			
			
				
				Markkinat määräävät, Volkswagen-ryhmä ilmoitti maanantaina lopettavansa kaasuautojen kehittämisen niiden vähäisen kysynnän vuoksi. Kaasuautot pysyvät kuitenkin toistaiseksi tuotannossa.
				
					
						
							
						
					
					moottori.fi
				
 
			 
		 
	 
Volkswagen-ryhmä hylkää kaasun keskittyäkseen sähköautoihin
                                                                                                       
Markkinat määräävät. Volkswagen-ryhmä ilmoitti maanantaina lopettavansa kaasuautojen kehittämisen niiden vähäisen kysynnän vuoksi. Tekniikka pysyy kuitenkin toistaiseksi tuotannossa.
                       
Volkswagen ilmoitti maanantaina lopettavansa bio- ja maakaasukäyttöisten autojen kehittämisen, kertoo 
uutistoimisto AFP.
Lähteenään AFP käyttää saksalaista 
Handelsblatt-sanomalehteä.
Tähän saakka autojätti on ollut ainoa, joka on aktiivisesti kehittänyt CNG-kaasumalleja.
Saksalaisjätti kertoo kehityksen lopettamisen syyksi sähköautojen todennäköisen voiton ympäristötietoisten kuljettajien keskuudessa, CNG-autojen hylkäämisen myötä Volkswagen keskittyy entistä vahvemmin paikallispäästöttömien sähköautojen kehittämiseen.
Vuonna 2019 koko Volkswagen-ryhmä möi maailmanlaajuisesti ainoastaan 110 000 kaasuautoa.
– Jos suhtaudumme vakavasti liikkuvuuden muutokseen ja ympäristötavoitteisiin, meidän on keskityttävä akkukäyttöisiin sähkömoottoreihin.
  Kaikki muu on resurssien tuhlausta, kertoi Volkswagenin kehitysjohtaja 
Frank Welsch.
Vaikka kaasuautojen kehitystyö loppuu Volkswagen-ryhmän osalta, pysyy tekniikka toistaiseksi tuotantolinjoilla.
Suomessa kaasuautojen myynti kasvoi vuonna 2019 lähes 85 prosenttia, joka tarkoitti 
kappalemäärissä 2 142:a ensirekisteröityä kaasuautoa.
Täyssähköautoja ensirekisteröitiin Suomessa hiukan kaasukäyttöisiä vähemmän, 1 897 kappaletta.
Kaasuautoilijat ry:n mukaan Volkswagenin päätöksen taustalla on EU-direktiivi, joka vaatii autonvalmistajien kaikkien henkilöautomallien keskimääräisten hiilidioksidipäästöjen alittavan 95 grammaa kilometriä kohti. Kaasuautoilijat ry:n mukaan direktiivi voi lopettaa kokonaan biokaasuautojen valmistuksen.
Yhdistyksen tiedotusvastaava 
Jukka Roinila on lähettänyt aiheesta kirjeen Suomen mepeille ja kirje on ladattavissa 
yhdistyksen verkkosivuilla.