Ilmastopsykoosi -ketju

Voi taas ennustaa että ens viikolla alkaa ilmaston lämpenemis kauhistelut Suomessa.

Tähän saakka YLE ja ITL on joutunut kauhistelemaan etelä Euroopassa olevaa joka keväistä ilmaston lämpenemää.
Kauhistelivat Espanjassa olevaa jopa 37 astetta. Vaikka ei se sinne paljoaa ole.
 
Puuston merkityksestä ilmastopsykoosissa...


Metsien istuttaminen hiilinieluiksi lähelle napa-alueita ei välttämättä ole hyvä asia. Tummat puut imevät itseensä enemmän auringon säteilyä ja sitä myöten lämmittävät ilmastoa paikallisesti. Lisäksi puut tuottavat aerosoleja, kuten havupuiden tuoksu varmasti on kaikille tuttu, ja näistä voi syntyä mm. metaania sekä otsonia, joka toimii alailmakehässä kasvihuonekaasuna. Erään tulkinnan mukaan metsien hakkaaminen vuosina 1850-2000 aiheutti viilentävän vaikutuksen ilmastoon samaan aikaan kun kasvihuonekaasujen päästäminen kasvoi.

Siitä vihreiden hiilinielufantasioijille vähän mietittävää.
 
Jos ihan joka tarinaa pohtii jonkun ”tulkinnan mukaan” niin pää varmasti sekoaa jollain aikajänteellä. Efekti näkyy hyvin tässä ketjussa, toisilla ”viherpsykoosin” ja joillain ”fossiiliagendan” takia.
 

Jussi Halla-aho

19 m ·

Nopea vihreä siirtymä kuulemma tuo Suomeen miljardien ellei biljoonien teollisuusinvestoinnit. Muissa maissa tätä ei ymmärretä, ja siksi niissä ei pidetä yhtä kovaa kiirettä vihreän siirtymän kanssa.
Tosin miljardeja ja biljoonia ei näy, ja teollisuuskin näyttää lähinnä siirtyvän Suomesta niihin matalamman kunnianhimon maihin.
Mutta tuntuu hyvältä tietää, että miljardit ja biljoonat ovat koko ajan TULOILLAAN. Kohta, ihan kohta, rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Kymmenen pyytä oksalla on melkein kuin kymmenen pyytä pivossa.
Teollisuus kuulemma vaatii vihreää siirtymää. Tämä lienee osittain totta, mutta teollisuuttakin on kahdenlaista:
On perinteistä teollisuutta, joka tuottaa tavaroita ja jossa työskentelee ihmisiä. Sellainen teollisuus on kiinnostunut varsin perinteisistä tekijöistä kuten osaavan työvoiman, raaka-aineiden ja kohtuuhintaisen energian saatavuudesta, verotuksen tasosta, lainsäädäntöympäristön ennustettavuudesta yms. Tällaiset seikat ratkaisevat, mihin tehdas pystytetään ja missä se suljetaan.
Sitten on teollisuutta, jolla ei ole varsinaista tuotantoa, liikevaihtoa tai työntekijöitä mutta sitäkin enemmän suuria suunnitelmia ja lupauksia, jotka toteutuvat ihan KOHTA, kunhan julkinen sektori tekee pikku pikku sijoituksen. Helpot ja mehevät miljardit ja biljoonat roikkuvat tukirahoista päättävän poliitikon silmien edessä, melkein käden ulottuvilla.
Vihreä siirtymä muistuttaa monelta osin 2000-luvun taitteen dotcom-kuplaa, joskin sillä erotuksella, että tuolloin vietiin rahat hyväuskoisilta piensijoittajilta, nyt hyväuskoisilta pikkuvaltioilta. Niin tuolloin kuin nytkin kupla ja hypetys perustuivat asiantuntijalausuntoihin, ja asiantuntijoina esiintyivät ne, jotka hyötyivät taloudellisesti kuplasta ja hypetyksestä.
HS.FI
Kommentti | Akkumateriaalihaaveet valuivat tehtaan sulun myötä Ruotsiin…

 

Koska hiilinielutavoitteeseen ei tulla pääsemään, Ilmastopaneeli on ehdottanut, että Suomen tulee tehdä nieluyksiköidenhankintasuunnitelma. Sen mukaan nieluyksiköitä tulee hankkia muilta mailta, sillä ne tulevat todennäköisesti olemaan halvempia kuin muut vaihtoehdot päästövelan kuittaamiseksi. Nieluyksikötkin tulevat kalliiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Leedsin yliopiston tutkimuksen mukaan suuret ja painavat sähköautot kuluttavat tiestöä lähes 2,5 kertaa polttomoottoriautoja enemmän, yleisimmät mallitkin kaksinkertaisesti.

Mikäköhän on tämän ympäristö- ja ilmastovaikutus autojen elinkaaripäästöihin? Tuotannon ympäristövaikutuksetkin ovat rajusti korkeammat ja vielä kun ainakin toistaiseksi esim. Saksassa suhaavat pitkälti hiilivoimalla tuotetulla sähköllä niin on pistää miettimään, että mikähän näiden ”päästöttömien” ajoneuvojen todellinen vaikutus ympäristöön ja ilmastoon oikeastikin on? Ja onko sitä kukaan oikeasti miettinyt ennen kuin tämä sähkökiima aloitettiin ja kirjattiin lakeihin asti?

Onko todellisena tavoitteena oikeasti edes parantaa ympäristöä vai taas yksi vihreä silmänkääntötemppu, joka vertauskuvallisesti taas kerran lisää betonin kulutusta puun kustannuksella. Ei näiden kokonaisvaikutusten arviointien pitäisi olla rakettitiedettä.

 
Leedsin yliopiston tutkimuksen mukaan suuret ja painavat sähköautot kuluttavat tiestöä lähes 2,5 kertaa polttomoottoriautoja enemmän, yleisimmät mallitkin kaksinkertaisesti.

Mikäköhän on tämän ympäristö- ja ilmastovaikutus autojen elinkaaripäästöihin? Tuotannon ympäristövaikutuksetkin ovat rajusti korkeammat ja vielä kun ainakin toistaiseksi esim. Saksassa suhaavat pitkälti hiilivoimalla tuotetulla sähköllä niin on pistää miettimään, että mikähän näiden ”päästöttömien” ajoneuvojen todellinen vaikutus ympäristöön ja ilmastoon oikeastikin on? Ja onko sitä kukaan oikeasti miettinyt ennen kuin tämä sähkökiima aloitettiin ja kirjattiin lakeihin asti?

Onko todellisena tavoitteena oikeasti edes parantaa ympäristöä vai taas yksi vihreä silmänkääntötemppu, joka vertauskuvallisesti taas kerran lisää betonin kulutusta puun kustannuksella. Ei näiden kokonaisvaikutusten arviointien pitäisi olla rakettitiedettä.

Vihafaktoja..
 
Leedsin yliopiston tutkimuksen mukaan suuret ja painavat sähköautot kuluttavat tiestöä lähes 2,5 kertaa polttomoottoriautoja enemmän, yleisimmät mallitkin kaksinkertaisesti.

Mikäköhän on tämän ympäristö- ja ilmastovaikutus autojen elinkaaripäästöihin? Tuotannon ympäristövaikutuksetkin ovat rajusti korkeammat ja vielä kun ainakin toistaiseksi esim. Saksassa suhaavat pitkälti hiilivoimalla tuotetulla sähköllä niin on pistää miettimään, että mikähän näiden ”päästöttömien” ajoneuvojen todellinen vaikutus ympäristöön ja ilmastoon oikeastikin on? Ja onko sitä kukaan oikeasti miettinyt ennen kuin tämä sähkökiima aloitettiin ja kirjattiin lakeihin asti?

Onko todellisena tavoitteena oikeasti edes parantaa ympäristöä vai taas yksi vihreä silmänkääntötemppu, joka vertauskuvallisesti taas kerran lisää betonin kulutusta puun kustannuksella. Ei näiden kokonaisvaikutusten arviointien pitäisi olla rakettitiedettä.

Sähköautoja määrä alkaa olla riittävä uusien verojen luomiseksi.
Polttomoottoriajoneuvojen määrän vähetessä verokertymä sieltä laskee mutta valtion budjettiin ei saa tulla aukkoja...
 
Leedsin yliopiston tutkimuksen mukaan suuret ja painavat sähköautot kuluttavat tiestöä lähes 2,5 kertaa polttomoottoriautoja enemmän, yleisimmät mallitkin kaksinkertaisesti.

Mikäköhän on tämän ympäristö- ja ilmastovaikutus autojen elinkaaripäästöihin? Tuotannon ympäristövaikutuksetkin ovat rajusti korkeammat ja vielä kun ainakin toistaiseksi esim. Saksassa suhaavat pitkälti hiilivoimalla tuotetulla sähköllä niin on pistää miettimään, että mikähän näiden ”päästöttömien” ajoneuvojen todellinen vaikutus ympäristöön ja ilmastoon oikeastikin on? Ja onko sitä kukaan oikeasti miettinyt ennen kuin tämä sähkökiima aloitettiin ja kirjattiin lakeihin asti?

Onko todellisena tavoitteena oikeasti edes parantaa ympäristöä vai taas yksi vihreä silmänkääntötemppu, joka vertauskuvallisesti taas kerran lisää betonin kulutusta puun kustannuksella. Ei näiden kokonaisvaikutusten arviointien pitäisi olla rakettitiedettä.

Tää onkin suomalaisille hyvä uutinen kun täällä tiet ovat jo entuudestaan niin hyvässä kunnossa :D
 
Back
Top