Ilmastopsykoosi -ketju

Piti se tämäkin päivä nähdä, että kun autoilu on saatu sähköistettyä, niin joku tulee valittamaan ettei Saudeille ja ryssille jää enää mitään.

Jos Carunan rikastuminen harmittaa, niin mikään ei estä sua tekemästä sähköä itse tai vaikkapa osuuskunnan voimin, halvemmalla.

Harmittaa toki Caruna, vaikka se itseäni kosketa. Kotimaisuus aste tässä kovimmilleen ottaa. Ja tässä maassa vaan Teslan tasoisia autoja ei kaikki tule koskaan ostamaan, varojen puuttuessa.
 
Ja huvittaa myös se kuinka ruusuinen kuva täällä ja yleensäkin on tuosta akkujen valmistuksesta. Ilmasto ja maailma pelastuu, akkuteollisuus ja kaivokset tuottavat pelkkiä ruusun kukkasia ja iloa ympäristöön.

Kerro nyt yksikin "täällä" olijoista, joka pitää sähköautoilua saasteettomana vaihtoehtona. Se ei ole sitä.

Mutta se on parempi vaihtoehto.
 
Kerro nyt yksikin "täällä" olijoista, joka pitää sähköautoilua saasteettomana vaihtoehtona. Se ei ole sitä.

Mutta se on parempi vaihtoehto.

Miksi se muuten on nimenomaan tällä hetkellä parempi?
Miksi sitä kaupataan ilmastotekona/ ympäristöystävällisenä jos se ei sitä kuitenkaan ole (jos koko tuotantoprosessi huomioidaan, sähköenergian tuotannon lisäys, infra ym?
Jos teknologia ei ole riittävä, ts. se ei pysty korvaamaan polttomoottoria kaikissa olosuhteissa, miksi sitä pakotetaan?
Jos kerran sähköauto on ylivoimainen niin sehän luonnostaan voittaa polttomoottorit vapaassa markkinataloudessa, vai kuinka?
 
Miksi sitä kaupataan ilmastotekona/ ympäristöystävällisenä jos se ei sitä kuitenkaan ole (jos koko tuotantoprosessi huomioidaan, sähköenergian tuotannon lisäys, infra ym?

Tervetuloa todellisuuteen. Liikkuminen, autoilu mukaanlaskettuna, tuottaa aina päästöjä joko suoraan tai epäsuorasti. Sähköautoilun on katsottu tuottavan niitä vähemmän jos verrataan "perinneautoiluun". Siksi sitä pidetään ympäristöystävällisinä vaihtoehtoina.
 
Tervetuloa todellisuuteen. Liikkuminen, autoilu mukaanlaskettuna, tuottaa aina päästöjä joko suoraan tai epäsuorasti. Sähköautoilun on katsottu tuottavan niitä vähemmän jos verrataan "perinneautoiluun". Siksi sitä pidetään ympäristöystävällisinä vaihtoehtoina.

Hyvin valikoivasti taas lainasit/ vastasit.
Ja tietenkin vastaus uupuu.
Niin kuka katsoo, ja kuka pitää ympäristöystävällisenä vaihtoehtona? Miksi aina passiivissa ja sivuuttaen suurimman osan viestistä?
(katsottu, pidetty, tiedetty... jne).
 
Ja edelleen, jos joku teknologia on ylivoimainen, se kyllä voittaa ja lyö itsensä läpi markkinataloudessa.
 
On jo mainittu, mutta nostan silti, sähköautot vähentää riippuvuutta naapurin öljystä. Tosin uhkana on sen korvaaminen toisenlaisella riippuvuudella hanhikiven kautta.
 
On jo mainittu, mutta nostan silti, sähköautot vähentää riippuvuutta naapurin öljystä. Tosin uhkana on sen korvaaminen toisenlaisella riippuvuudella hanhikiven kautta.

Hanhikiven ja Loviisan voimalaistosten ydinpolttoaine voidaan hankkia myös lännestä.
 
  • Tykkää
Reactions: krd
Ei sähköauto ole ratkaisu. Sähköautoilubuumissa,kun ottaa huomioon kuinka helkutin ongelmallinen se on verrattuna vaikka biokaasuun, on jotain todella hämärää. Ehkä selviää meille. Sen verran jo sovitellut foliohattua, että eipä olisi ihme jos osa sähköhysterian rahoituksesta tulisi saudeista. Se vie mukavasti huomion siitä oikeasta ratkaisusta eli polttomoottoreista joissa palaa joku muu kuin fossiilinen. Sähköauto ei pärjää pohjoisilla leveysasteilla ja sen valmistaminen on yhtä hirveyttä. Entäpä se lataaminen. No se myönnettäköön että pienet kompaktit ydinreaktorit tekee nyt tuloaan. Ehkä jatkuva lataus voidaan hoitaa niillä. Täytyy kuitenkin muistaa että aikoinaan pelkät joka kotiin hankitut digiboxit näkyivät suomen sähkön kulutuksessa. Miljoona sähköautoa on mahdoton ajatus Suomessa. Harvinaiset materiaalit on toinen juttu. Ehkä julkiset bussit yms voisi siirtyä sähköön ja ovatkin jo, mutta itse en pärjäisi eikä pärjää yhteiskuntakaan.
 
Hanhikiven ydinpolttoaine voidaan hankkia myös lännestä.

Joo, Ranskalaisilta joka on tuotettu nätisti afrikkalaisella orjatyövoimalla, tai Kanadalaisilta, järkyttävine ympäristökatastrofeineen.

Ei sillä, kannatan ydinvoimaa, mutta vituttaa turha jeesustelu ja valehtelu. Sähköntuotannon lisäämisessä on haittapuolia, ei pelkkiä ruusuja ja kukkasia jos kerran se ilmasto huolettaa.
Suomalainen on vastuussa jääkarhuista, hinnasta viis.
Edelleen sähköauto ei ole ratkaisu suomalaisten liikkumiseen eikä suomalaisten liikkuminen vaikuta ilmastoon mitenkään.
 
Mistä riippuvuuksista nyt puhut?
Naapuri käyttää energiaa vallan pelimerkkinä. Eräänlaista etupiiripolitiikan palauttamista. On nähty mm. Kaasukiistoissa. Rosatom toteuttaa politiikkaa ja saa rahansa käytännössä valtion budjetista.
 
Naapuri käyttää energiaa vallan pelimerkkinä. Eräänlaista etupiiripolitiikan palauttamista. On nähty mm. Kaasukiistoissa. Rosatom toteuttaa politiikkaa ja saa rahansa käytännössä valtion budjetista.

Niin? HK on suomalaisten hallussa, Suomen maaperällä ja se syöttää suomalaiseen sähköverkkoon tuotetun energiansa. HK:ta voidaan ajaa länsimaisella polttoaineella.

HK:ssa venäläistä on reaktori ja pääurakoitsija. Kaikki muu on länsimaalaista tavaraa.

En näe syytä foliohattuiluun.
 
Niin? HK on suomalaisten hallussa, Suomen maaperällä ja se syöttää suomalaiseen sähköverkkoon tuotetun energiansa. HK:ta voidaan ajaa länsimaisella polttoaineella.

HK:ssa venäläistä on reaktori ja pääurakoitsija. Kaikki muu on länsimaalaista tavaraa.

En näe syytä foliohattuiluun.
Rosatomin omistuksen kautta on yhtiö mukana energiapolitiikan ratkaisuissa.
Edit omistus. RAOS Voima Oy on Rusatom Energy Internationalin suomalainen tytäryhtiö, ja se edustaa Rosatomia Suomessa Fennovoiman osakkeenomistajana. RAOS Voima Oy omistaa Fennovoimasta 34 prosenttia.
https://www.fennovoima.fi/fennovoima/omistajat
 
Back
Top