Ilmastopsykoosi -ketju

Mielestäni yksipuolinen näkemys Vihreistä vaikka siinä ehkä totuutta onkin. Vassareiden parissa Vihreiden lempinimi on "Kokoomuksen puisto-osasto". Puolueessa on varsin vahvasti talousliberaali oikeistosiipi joka on viimeisen 20 vuoden aikana selkeästi vahvistunut. Entisiä nusuja meni vihreisiin ja heitä nyt ei kai kukaan nyt stallareiksi voi sanoa?

En minä puhu nykytilasta mitään, kun sanon, että stalikkanaiset ottivat homman käsiinsä silloin ammoin. Täydellinen opportunismi viitoitti näiden oivallisten uusvihreiden toimenpiteet ja osaamista oli hankittu kom. puoluekouluista.

Mitä tänään - ei liity tähän. Jotta voi ymmärtää kehitystä, pitää hoksata, että opportunismi oli ja on se.

Se, että liikkeestä tuli puistopuolue kertoo paljon tosiolevasta sisällöstä. Pyrkimys monopolisoida puoluekentällä -ympäristöasiat- yhdelle puolueelle on ottanut osumaa ja eritoten sitä näkyy tulevan nyt, kun puolue jodlaa ilman toimivaa johtoa. Tosin onhan Suomessa toinenkin puolue, jota etäjohdetaan tuhansien kilometrien päästä käsin.
 
Myöhemmin sitten on tullut tämä oikeistosiipi eli "Helsingin vihreät "jolle vastapainona vasemmistosiipi eli "Tampereen vihreät". Oikeastaanhan vihreät voisi jakautua kahteen uuteen puolueeseen. Saataisiin taas äksöniä politiikan pelikentälle

Tiedä piru vie, vaikka jompikumpi ottaisi oikein tosissaan framille ne asiat, joiden piiristä liike aikoinaan ponnisti tulille.

Mikä hyvänsä kannatettava kansanliike pilataan perustamalla puolue.
 
Mielestäni yksipuolinen näkemys Vihreistä vaikka siinä ehkä totuutta onkin. Vassareiden parissa Vihreiden lempinimi on "Kokoomuksen puisto-osasto". Puolueessa on varsin vahvasti talousliberaali oikeistosiipi joka on viimeisen 20 vuoden aikana selkeästi vahvistunut. Entisiä nusuja meni vihreisiin ja heitä nyt ei kai kukaan nyt stallareiksi voi sanoa?

Tuskin Linkola 30 vuotta sitten kuvasi vuoden 2018 vihreitä.

Linkolan juttu on vuodelta 1988. Etäisyys luontoon on noista ajoista vain kasvanut. Anni Sinnemäki rakastaa betonirakentamista ja tuhoaa Longinojan taimenpuron ja laittaa kirpputoreja lentokentälle. Paperittomien edunvalvonta kuntoon. Yli 30% toimeentulotuen varassa olevista on vieraskielisiä. Siinä Helsingin koko kuva. Tampereesta en tiedä.

Eivät nämä mitään syväekologisia korpijoonaita ole. Luonnontuhoojapuolue.
 
Screen-Shot-2018-10-13-at-07.53.26.png
 
Tuskin Linkola 30 vuotta sitten kuvasi vuoden 2018 vihreitä.

Linkolan juttu on vuodelta 1988. Etäisyys luontoon on noista ajoista vain kasvanut. Anni Sinnemäki rakastaa betonirakentamista ja tuhoaa Longinojan taimenpuron ja laittaa kirpputoreja lentokentälle. Paperittomien edunvalvonta kuntoon. Yli 30% toimeentulotuen varassa olevista on vieraskielisiä. Siinä Helsingin koko kuva. Tampereesta en tiedä.

Eivät nämä mitään syväekologisia korpijoonaita ole. Luonnontuhoojapuolue.

Niin, nykyään vihreä puolue taitaa olla vain kaupunki vihreät, heitä kiinnostaa vain kehäkolmosen sisäpuoli, fillaroiminen , ydinvoiman vastustaminen ja seksuaali vähemmistön asiat. Näin epäilen.
 
Niin, nykyään vihreä puolue taitaa olla vain kaupunki vihreät, heitä kiinnostaa vain kehäkolmosen sisäpuoli, fillaroiminen , ydinvoiman vastustaminen ja seksuaali vähemmistön asiat. Näin epäilen.

Itse käsitän, että oikeisto/vasemmisto tahi konservatiivi/liberaali akselit ovat kuin keppi/porkkana akselia. Vihreät voivat joko valita keskiöön maaseudun (porkkana/keppi) tahi kaupungin (keppi/porkkana), jonka kautta perustellaan heidän omaksuma arwopohja mikä vaihtuu sen mukaan mistä saa eniten tukea vaalikassaan. Täten, eivät Virheät itsekkään tiedä missä heidän arwopohja sijaitsee vaan se on kaupan suurimmalle summalle. Tällä viikolla se on kaupunki/tuulivoimala/fillari/femakot ja ensi viikolla maaseutu/ydinvoima/ratikka/islam. Täten, äänestämällä ainoastaan äänestät tietyn ajanhetken mielipidettä, joka vaihtuu välittömästi kun vaaliuurnat on suljettu.
 
BMW-pomo: Sähköautokeskustelu on ”hieman järjetöntä” – Polttomoottori on 85 prosentissa autoista vielä vuonna 2030


iaa_2017frankfurt_2017_1y7a1814-630x400.png

Klaus Fröhlich vuonna 2017. © WIKIMEDIA COMMONS

Päällepäin näyttäisi siltä, että koko autoala on tullut yhteisymmärrykseen siitä, että sähköautoihin panostaminen on tie eteenpäin.
BMW:n tutkimus- ja kehitysjohtaja Klaus Fröhlich ei nimittäin ole samaa mieltä. Hänellä oli paljon sanottavaa sähköautoihin liittyen Pariisin autonäyttelyssä viime viikolla.

Fröhlich soitti GoAuto-sivuston haastattelussa hälytyskelloa niille, jotka uskovat, että maailmanlaajuinen sähköautoiluun siirtyminen toteutuisi yhdessä yössä.

HÄN KERTOI haastattelussa, että hänen mielestään sähköautoilukeskustelu on ”hieman järjetöntä”. Fröhlich lisäsi, että on optimistista olettaa, että kaikki markkinat omaksuisivat sähköautot yhtä aikaa.

Hän siteerasi ”hyvin optimistista” ennustetta, jonka mukaan vuoteen 2030 mennessä 30 prosenttia bemareista olisi sähkö- tai lataushybridiautoja ja loput polttomoottoriautoja.

”Mikäli oletetaan, että tuosta 30 prosentista puolet on lataushybridejä, on minulla vuoden 2030 portfoliossani polttomoottoriautoja 85 prosentin edestä”, Fröhlich korosti.

VAIKKA BMW on valmistautunut kyseiseen ennusteen mukaiseen tilanteeseen, on Fröhlichin mukaan tosiasia se, että suurin osa maailmasta tulee jatkamaan polttomoottoreiden käyttöä vielä todella pitkään.

Hän korosti myös, että BMW on sitoutunut dieselmoottoreihin ja että BMW valmistaa tällä hetkellä markkinoiden puhtaimpia dieselmoottoreita. Fröhlich kuitenkin myönsi, että tulevaisuudessa BMW:n valikoimassa ei välttämättä nähdä niin paljon dieselversioita.

Tämä ei kuitenkaan estä Euroopan unionia sotimasta kaikkia dieselmoottoreita vastaan, mistä Fröhlich ei pidä. Hänen mielestään EU ei toimi oikein asian suhteen.

BMW-pomo totesi, että Euroopassa on kapeakatseisuuden kierre, jossa jokainen poliitikko näkee vain yhden ratkaisun: dieselmoottoreiden lyttyyn lyömisen.

Fröhlich katsoo, että hiilidioksidipäästöjen ja kuluttajien näkökulmasta moderni dieselmoottori on erittäin hyvä ratkaisu, erityisesti painavien ja tehoa vaativien autojen tapauksessa.

https://tekniikanmaailma.fi/bmw-pom...viela-vuonna-2030/?shared=909958-4aa69994-500
 
 
Merivoimien merkitys tulee kasvamaan entisestään.
UMTuk5yQvjqECXuldMl4AdHaTcDLCsOA-cqDaCKIypM.jpg
 
En minä puhu nykytilasta mitään, kun sanon, että stalikkanaiset ottivat homman käsiinsä silloin ammoin. Täydellinen opportunismi viitoitti näiden oivallisten uusvihreiden toimenpiteet ja osaamista oli hankittu kom. puoluekouluista.

Se ei tietysti ole mitenkään outoa tai ennenkuulumatonta että olemassaolevat puolueet kaappaavat uusia suosittuja platformeja. Siihen tuskin tarvitaan kommunistista koulutusta vaan esimerkkejä löytyy. Jenkeissä teekutsuliikkeelle kävi näin, eli alkujaan puoluekannasta riippumaton protestiliike joutui tuolloin oppositiossa olleiden republikaanien miehittämäksi ja alkoi ajamaan abortin, aselakien yms vastustusta, täysin vesittäen alkuperäisen idean.
 
Laitetaanpa samalla muistutukseksi vielä ihan oikeata tietoa, jos ilmeisesti tätä linkkiä ei luettu.
500.000 kilometriä ja -7,5% akkukapasiteetin pudotus... Ja lukemalla tutkielma, selviää, miksi, ja miten se siitä kehittyy.
Suomen eniten ajettu Tesla?
Nyyssösen mukaan 85 kilowattitunnin akulla varustetun auton toimintasäde uutena oli noin 400 kilometriä. Nyt, lähemmäs puoli miljoonaa kilometriä myöhemmin auto jaksaa miehen mukaan yhdellä latauksella edelleen 370 kilometriä.
Hän ei usko, että Suomesta löytyisi Tesla, jolla olisi ajettu enemmän kuin hänen autollaan.

:D oikeaa tietoa. Lukemat vedetty jostain teslan mittarista, eli ei siis oikeaa tietoa.

Tesla funclub Finlandin jäsen....

"Minun 85kWh Teslassani (vuodelta 2014) on noin 77 500 kilometriä mittarissa ja Nyyssösellä on 260 000 kilometriä, silti meillä on lähes identtinen maksimikantama estimoituna, kun lataamme akun 100%. Minun Teslani maksimikantama on tänä kesänä ollut 380 km (joka nousi viime talven 368 km:stä ilmeisesti jossain ohjelmistopäivityksessä) ja Nyyssösellä on nyt 365 km. Meillä pitäisi olla Nyyssösen kanssa myös hyvin identtiset automallit, joskin akkusarjassa ja valmistumisajankohdissa saattaa olla jotain eroja, mutta autojen ja akkujen valmistumisajalla ei liene tässä lyhyessä ajassa kuitenkaan olevan kovin paljon merkitystä.

"Kävin Nyyssösen kanssa aiemmin toukokuussa 2016 pienen keskustelun, ja tuolloin hänellä oli 215 000 kilometriä ajoa takana ja maksimikantama hänellä oli 378km. Tämä voi myös vaihdella hieman senkin mukaan kuinka autoa lataa ja kuinka tyhjäksi sen ajaa. Teslahan balansoi akussaan jatkuvasti yli 7000 yksittäisen kennon jännitteitä ja laskeskelee kantamaa sen mukaan. Teslan mukaan tämä laskenta voi joskus heitellä hieman, jos autoa lataa jatkuvasti 100% asti. Joka tapauksessa erittäin positiivisia lukuja huolimatta siitä, että Nyyssönen lataa autoaan joka vuorokausi 100% asti! Jotkut sanovatkin, että akun kalenteri-ikä onkin painavammassa roolissa kuin lataussyklien määrä.

Uutena 85kWh autoissa on ”typical range” asetuksella noin 400 km kantamaa. “Typical range” asetuksen lopputulema on lähinnä sitä normaalia arkiajossa tapahtuvaa kantaman laskentatapaa. Tesla ei siis määritä kantamaa ennakoivasti menneen ajotavan mukaan (toisin kuin yleensä polttomoottoriautoissa, joissa kuluttavan ajon jälkeen himmailu tuo kantamaa lisää), vaan kilometrit vain vähenee energiankäytön mukaan. Jos ajat normaalisti ja nopeusrajoitusten mukaan sekä maltillisilla kiihdytyksillä, pääset lähemmäksi estimoitua kantamaa"
https://www.teslaclub.fi/blog/38/tesla-taksina-ajoa-jo-260-000-kilometria/

Nyyssösellä on tullu näköjään iän myötä akkuihin potkua lisää. :p


Nyyssösellä on 260 000 kilometriä, silti meillä on lähes identtinen maksimikantama estimoituna, kun lataamme akun 100%. Minun Teslani maksimikantama on tänä kesänä ollut 380 km (joka nousi viime talven 368 km:stä ilmeisesti jossain ohjelmistopäivityksessä) ja Nyyssösellä on nyt 365 km.

Vs tämä uudempi uutinen

Nyt, lähemmäs puoli miljoonaa kilometriä myöhemmin auto jaksaa miehen mukaan yhdellä latauksella edelleen 370 kilometriä


Olisi kiva tietää kuinka pitkälle sillä teslalla oikeasti pääsee. Tuo "range" näyttö voi olla vaikka kuinka pielessä noin vanhassa akussa kun se on vedetty täyteen.
 
Suomen on aivan turha esittää mitään "napatanssia" tai verobalanssia kannettavaksi ilmastomuutoksen ehkäisyssä. Esim. Kun Jakartassa perheenäidit lähtee paremminansaitsevan keskiluokan kaupunkialueelta kauppoihin aamulla 08.45 niin ette ehkä käsitä miplainen savupilvi siitä poppoosta irtoaa. Nimittäin he cruisaa sellaisilla kiinalaisvalmisteisilla skootterin kaltaisillä mopedeilla ja 2tahtia on erittäin yleinen moottorin tahtimalli edelleen. Että jos suomen kaikki perheenäidit ja isät menisi aamulla kaksitahtituntureilla jonnekkin niin voitte ymmärtää sen ilmaan nousevan paskapilven joka siita sakista lähtee. Mopojen määrä oli jossain lähetystön tietoiskussa n. 7 miljoonaa kappaletta ja kotiäitejä 3.8 miljoonaa ja ne oikeesti päräyttää mopollaan jonnekkin aamupuuhiin joka perkeleen arkiaamu! Suomesta ei löydy edes tuota määrää aamuisin herääviä tyyppejä... Verotus ei tee suomesta yhtään sen vähäpäästöisempää maata kuin nyt ollaan.. Absurdeja uutisia nuo ilmastouutiset mitä yle suoltaa...
 
Mä tartten tollasen Jakartalaismamman liikkuvan ympäristörikoksen. Ihan vaan kostaakseni universumille (ja Bernerille), kun perhevolvoon asennetaan joku kyttäyssiru, jätän sen pihaan ja kaahaan kaasupohjassa horisonttiin peittäen tienoon savupilveen. Ja luultavasti kyllä tukehdun itse siihen savuun sinkouduttuani mopoineni lepikkoon viimeistään kolmannen routakuopan kohdalta.
 
BMW-pomo: Sähköautokeskustelu on ”hieman järjetöntä” – Polttomoottori on 85 prosentissa autoista vielä vuonna 2030

Jos ja kun akkuteknologia kehittyy kymmenessä vuodessa sellaiseksi että auton akusto painaa 1/10 nykyisestä ja siitä riittää virtaa kertalatauksella jopa 1500-2000 km:n ajomatkaan niin todennäköisesti polttomoottorit jäävät aika nopeasti pois markkinoilta. Jää sitten nähtäväksi mitä BMW tekee moottoreilleen?

Tällainen uudistus ei kuitenkaan koske Suomea..Meillä autokannan uusiutuminen tullee kestämään 20-30 vuotta. Suomalaisen henkilöautokannan keski-ikä on n. 12-13 vuotta. Tämä tarkoittaa että Suomen teillä liikkuu aika paljon yli 20 vuotiaita autoja.
 
Niin, suomalaiset ovat köyhä kansa. Harvalla on niin paljon irtonaista että sijoittaa uuteen autoon. Saati sähköautoon, kun on ne pitkät välimatkatkin.

Ja vieläpä se että onko halua sijoittaa autoon. Kyllähän se peränihkeen apsin akkunasta siintävä uusi hiace tai mintunvihreänälvsbysavipellonlaidalla kiiltelevä mersu herättää kateutta (tai ainakin rahansa veholle kantava uskottelee itselleen että naapurit kadehtii, vaikkei niitä vittuakaan kiinnosta) mutta totuus on kai kuitenkin se että näillä rospuuton raiskaamilla, hoitamattomilla kärrypoluilla ajetaan sillä millä on halvinta ja hinta-laatusuhteeltaan paras ajaa. Ja se tuskin on uudella autolla. Oli varaa siihen tahi ei.
 
Jossain peräkylä-lapissa kun menee alkoon niin ei pääse edes takaisin kotiin yhdellä latauksella jos matka rajoittuu 400km;iin.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top