Ilmastopsykoosi -ketju

Liikenteen tutkimuksia on tehty miljoona enemmän tai vähemmän sekoilevilla tuloksilla. Autoilijat ovat jo aivan sekaisin siitä miten kannattaisi toimia.
Olen myös tutkinut asiaa perusteellisesti ja julkaisen lopputuloksen lyhyenä ohjeena täällä palstalla lukijoiden käyttöön. Olkaa hyvät!

Liikenteen päästöt vähenevät vain vähentämällä fossiilisilla polttoaineilla kulkevien ajoneuvojen kilometrimäärää.
Tähän asiaan on määräyksellä tehtävä rajoitteita valtiojohdon taholta. esim max km per vuosi per ajoneuvo.

Polttoaineen hinnan korottaminen on väärä viesti, eikä johda yllä mainittuun tavoitteeseen niin että ympäristöperustelu on kärjessä. Hinnan korottaminen kertoo rahan hankinnasta eikä ympäristötavoitteista.
Ympäristölliseen tavoitteeseen sen sijaan johtaa se, että firmojen tarjoamat työsuhdeautot voivat olla vain sähköautoja ja samanaikaisesti firmat lisäävät etä-kokousten pitämistä. Molemmilla vähennetään liikenteen ympäristöpäästöjä. Myös verottajan sallimat kilometrikorvaukset tulee hyväksyä vain sähköauton käyttäjille, muilta autoilta (fossiilinen polttoaine) kilometrikorvausta ei enää anneta.

Taxiliikenne määrätään hoidettavaksi vain sähköautoilla.
Kaupallinen liikenne pakettiautoilla määrätään tehtäväksi sähköautoilla.

Tuossa on nopein aloitus. Osa kerrallaan tarkastellaan se, millä autotyypillä kuljetuspalvelut vaihdetaan sähköön. Rekkaliikenne tulee viimeisenä koska sille ei ole vielä pätevää ratkaisua sillä tonnimäärällä mitä kyydissä pitää kuljettaa.

Siinäpä pitkällisen tutkimikseni loppupäätelmä valmiina käyttöön.
.
 
Kyllä tämä matematiikka toimii, jahka pannaan polttonesteet kortille. :cool: Voisimme antaa voimakkaan signaalin maailmalle ja siirtyä säännöstelyyn, kuten Kuuba ja Venezuela. Siinäpä sitten signaloitaisiin kenties oikeassa viiteryhmässä.

Ihan silkkaa haavekuvaroskaahan tuo on, mutta näillä sitä mennä kelkotaan.
Autothan täällä onkin jo valmiiksi liki kuubalaisen auto keski-iässä ;)
 
Kyllä tämä matematiikka toimii, jahka pannaan polttonesteet kortille. :cool: Voisimme antaa voimakkaan signaalin maailmalle ja siirtyä säännöstelyyn, kuten Kuuba ja Venezuela. Siinäpä sitten signaloitaisiin kenties oikeassa viiteryhmässä.

Jos kävisi noin, että päädyttäsiin samaan viiteryhmään tuon tyyppisten maiden kanssa niin tuota noin.. se on varmaan ilon aihe Tehtaankadulla :D

Igor tulee ostoksille ja laskettelemaan Land Cruiserinsa kanssa. Maailmaa parantava Lapinukko ei enää ajele maasturillaan. Sitä tuumailin että mitähän ajattelen, mitkä on fiilikset. Lunta kohta metri ja sähköllä pitäis mennä. Ne on niitä aikoja jolloin ihmiset tulee saamaan monenlaista signaalia. Ristituli, kiirastuli. Minne kukin kääntyy.

Tokipa Suomi ei enää olisi riippuvainen Igorin bensasta mutta on riippuvainen Igorin voimalasta :D

Väärää ajattelua, eihän tuollaisia saisi edes arvailla että mitkä on ihmisten fiilikset. Niidenhän kuuluu tulla poliitikoille ja medialle YLLÄTYKSENÄ

(tuumailin lisää ja totean etten todellakaan osaa sanoa mitkä olisivat fiilikset, varmaan riippuu siitä paljonko on lunta)
 
Viimeksi muokattu:
Siinäpä se suoraan hevosen suusta. Pienillä puroilla viitataan tässä ihmisten omiin tekoihin.

Itse suhtaudun ihmisten omiin valintoihin positiivisemmin, mutta lähinnä siksi, että niillä voi olla muitakin hyviä vaikutuksia kuin vaikutus IM:n torjuntaan. Kokonaiskuvasta olen kuitenkin Puopolon kanssa samaa mieltä.

 
Tässä olisi ratkaisu liikenteen co2-päästöihin ja työttömyyteen
f1f0d055f9465bfef4ff6eafab40f38c650a40c4d5b6fff3f6d1f18eea28b72a.jpg

Työvoimapula voi tosin iskeä

Tässäkin asiassa työvoimapula voidaan varmaan paikata moniosaajilla.

1579768754121.jpeg
 
Halla-aho: Perussuomalaiset hyväksyvät lähtökohdan, että ilmasto lämpenee, ja tämä liittyy ihmisen toimintaan - ”suomalainen tehtaanpiippu on paras ilmastoteko”

Tänään klo 11:14
Perussuomalaisten puheenjohtajan Jussi Halla-ahon mukaan  ilmastonmuutosta torjutaan vähentämällä globaalisti nettopäästöjä sekä ohjaamalla teollisuutta ja liikennettä kohti vastuullisia toimintatapoja.

Jussi Halla-ahon mukaan kansallinen itsekkyys ei todellisuudessa ole ristiriidassa ilmastotavoitteiden kanssa.
Jussi Halla-ahon mukaan kansallinen itsekkyys ei todellisuudessa ole ristiriidassa ilmastotavoitteiden kanssa.

Jussi Halla-ahon mukaan kansallinen itsekkyys ei todellisuudessa ole ristiriidassa ilmastotavoitteiden kanssa. AL

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho kertoi PS:n ilmastopoliittisista linjauksista torstaina puolueen työmiehen tuumaustunnilla.
– Perussuomalaiset hyväksyvät sen lähtökohdan, että ilmasto lämpenee, ja että tämä liittyy ihmisen toimintaan. Me hyväksymme myös sen, että Suomen tulee tehdä oma osuutensa. Sen sijaan peräänkuulutamme suhteellisuudentajua, joka on ollut hakusessa useimmilta keskustelijoilta, Halla-aho sanoi.

Halla-ahon mukaan suurin osa ihmisistä on huolissaan ilmaston ja ympäristön tilasta, ”ja näin pitääkin olla”. Ilman kriisitietoisuutta ei Halla-ahon mukaan saavuteta tavoitteita.
– Perussuomalaisilla, sen enempää kuin useimmilla muillakaan poliitikoilla, ei ole tietotaitoa arvioida monimutkaisia ilmastomalleja, vaan joudumme rakentamaan omat poliittiset linjauksemme asiantuntijatiedon varaan. Samalla on kuitenkin muistettava ja ymmärrettävä, että myös tutkimustieto on moniselitteistä ja vahvasti politisoitunutta.

Halla-aho alleviivaa, että ilmakehä ja ilmasto ovat globaaleja, eivätkä ne tunnista rajoja.
– Päästöjä on vähennettävä siellä, missä niitä tuotetaan. Suomalaisia on promille maailman väestöstä, ja meidän osuutemme hiilidioksidipäästöistä on samaa luokkaa. Energiantuotanto on Suomessa jo nyt erittäin ympäristövastuullista. Ydinvoiman ja uusiutuvien osuus on merkittävä, kivihiilen osuus mitätön. Samalla, kun Suomi kiristää ruuvia omalla kohdallaan ja keksii itselleen yhä mielipuolisempia päästötavoitteita, suuret saastuttajat, kuten Kiina ja Intia, vain lisäävät oma kivihiilikapasiteettiaan.
– Suomen punavihreän hallituksen suuruudenhullut kansalliset tavoitteet ovat paitsi epäoikeudenmukaisia myös ilmaston kannalta merkityksettömiä. Itse asiassa, ne pahentavat tilannetta epäsuorasti.

Energiakustannusten nostaminen, samoin kuin metsäteollisuuden toiminnan vaikeuttaminen, ajavat teollisuutta sinne, missä se saastuttaa kaikkein eniten. Metsäteollisuuden tuotteiden kysyntä kasvaa maailmalla. Tähän Suomi ei voi vaikuttaa. Sen sijaan Suomi voi vaikuttaa siihen, valmistetaanko näitä tuotteita vastuullisesti Suomessa, vai kiihdyttääkö Kiina Kaakkois-Aasian sademetsien parturoimista ja tuotteiden valmistamista kivihiilisähköllä pyörivissä tehtaissaan, Halla-aho sanoi.

Suomalainen tehtaanpiippu
Halla-aho puhuu ”itseruoskintakultista”. Sillä hän viittaa ”Greta Thunbergin ja IPCC:n raportin ympärille rakentuneeseen itseruoskintakulttini, joka on saanut hurmoshenkisen uskonnollisen liikkeen piirteitä”.

– Juuri tämä on ongelmana sekä suomalaisessa että yleensäkin länsieurooppalaisessa ajattelussa. Ilmastotekona pidetään sitä, että me kuritamme ja syyllistämme itseämme. Ei tämä ehkäise ilmastonmuutosta. Se, että teini-ikäiset kärsivät ilmastoahdistuksesta, ei ehkäise ilmastonmuutosta.
– Ilmastonmuutosta torjutaan sellaisella kokonaisvaltaisella politiikalla, joka globaalisti vähentää nettopäästöjä ja ohjaa teollisuutta ja liikennettä kohti vastuullisia toimintatapoja. Me olemme todenneet moneen otteeseen, että suomalainen tehtaanpiippu on paras ilmastoteko, koska vaihtoehto suomalaiselle tehtaanpiipulle on kiinalainen tehtaanpiippu. Ympäristöministerin mielestä Suomessa ei kannata valmistaa vessapaperia. Kyllä kannattaa. On paljon parempi, että se valmistetaan Suomessa, kuin että se valmistettaisiin Kiinassa ja tuotaisiin dieseliä käyttävillä laivoilla sieltä Suomeen, Halla-aho sanoi tuumaustunnilla.

Ns. kansallinen itsekkyys
Halla-ahon mukaan suomalaisten päättäjien on ilmastoimia tehdessään pidettävä huolta, että ”Suomessa on mahdollista elää, liikkua, yrittää ja tehdä työtä”.
– Jos nämä edellytykset tärvellään, loppuu myös Suomen ja suomalaisten kyky tehdä mitään suurempien tavoitteiden hyväksi.
– On helppoa julistaa ilmastosanomaa. Monet puolueet, etenkin keskusta, ovat havainneet, että ylevien tavoitteiden toteuttaminen on paljon vaikeampaa, koska sillä on hintalappu, ja hinnan maksaa tavallinen suomalainen. Kun polttonesteiden hinnat nousevat, sen maksaa autoilija. Sen maksaa myös jokainen kuluttaja, koska kuljetuskustannukset siirtyvät kuljetettavien tuotteiden hintoihin. Kuljetuskustannusten kasvu heijastuu kuljetusalan työllisyyteen, joka taas heijastuu kansalaisten ostovoimaan ja sitä kautta myös palvelualojen menestymisedellytyksiin. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, Halla-aho sanoi.

Halla-ahon mukaan polttoaineiden verotus onkin aivan eri asia ”kuin vaikkapa tupakan, alkoholin ja makeisten verotus”.
– Minä asun Helsingissä. En juurikaan tarvitse enkä käytä omaa autoa. Tilanne on kuitenkin aivan toinen suurimmassa osassa Suomea. Eivät ihmiset aja autolla huvikseen vaan päästäkseen töihin, kauppaan, kouluun ja palvelujen ääreen. Tämä merkitsee sitä, että polttoaineiden hinnan nousu ei vaikuta autoilun määrään eikä näin ollen päästöihin. Se on pelkkää rahastusta. Kun liikkumisen hinta nousee, se vaikuttaa siihen, miten kaukaa kotoa ihmisen kannattaa ottaa työpaikka vastaan. Se vaikuttaa siihen, paljonko hänelle jää tuloistaan käteen.

– Sähköauto on luonnollisesti ratkaisu niille, joilla on millä mällätä. Tosiasia kuitenkin on, että Suomessa auton keskihinta on kolmen ja puolen tonnin paikkeilla. Ihminen, joka ajelee 15 vuotta vanhalla, parin tonnin autolla, ei todellakaan vaihda Teslaan siksi, että polttoaineen hinta nousee. Hän sitten vain maksaa enemmän liikkumisestaan, ja sillä on äsken mainittuja sivu- ja seurannaisvaikutuksia, Halla-aho sanoi.
Halla-ahon mielestä hyvä uutinen on, että ”ns. kansallinen itsekkyys ei todellisuudessa ole ristiriidassa ilmastotavoitteiden kanssa”.

– Taloudellisesti hyvinvoiva Suomi ja menestyvä teollisuus pystyy investoimaan puhtaaseen teknologiaan ja viemään sitä myös ulkomaille. Menestyvä suomalainen teollisuus pystyy viemään markkinoita vähemmän vastuullisilta toimijoilta. Suomi voi olla kokoaan suurempi vaikuttaja, mutta kansallinen kurjistuspolitiikka tekee Suomesta kokoaan pienemmän vaikuttajan, Halla-aho sanoi.

 
16:00 Ylen radiouutisissa oli juttu Fortumin Uniper Dortmundin hiilivoimalasta saksassa.
Tänään oli suuri mielenosoitus ja 5000 henkeä oli odotuksissa.

200-300 oli paikalle saapunut ja toimittajan mielestä hyvin tiedostavaa väkeä, töissä Greenpeacella jne...

Kuuntele Yle Uutiset Yle ajassa 06:10 Areenassa: http://areena.yle.fi/1-50387384
 
Huomasin täällä Lontoossa että jotkut puut ja puskat ovat ruvenneet puskemaan uusia lehtiä ulos, viisi-kuusi viikkoa aikaisessa.
 
"Kuinka vaarallisia ydinjätteet ovat?

Metri betonia tai vettä pysäyttää säteilyn, eikä vaaraa ole."

Onkos Olkiluodossa hieman "ylimitoitettu" suojausrakennus rakenteilla?
 
Kai Olkiluodossa on sitäkin ajateltu ettei niitä jätteitä pääse varastamaan ja käyttämään pahuuksiin kuten nuo maanpäälliset.
 
Suomessa nämä ydinvoima-asiat tehdään vimpan päälle. Standardit on korkealla. Olkiluodon suojarakennus suojaa mm. lentokoneen törmäykseltä, ei siis vain ydinjätteen säteilyltä.
 
Eteläafrikkalainen yrittäjä ammuttiin kuoliaaksi syyskuussa. Kolme intialaista sai surmansa tulitaistelussa elokuussa. Meksikolainen ympäristöaktivisti murhattiin kesäkuussa.

Nämä rikokset ovat tapahtuneet tuhansien kilometrien päässä toisistaan, mutta kaikilla on yhteinen syy: kiihtyvä taistelu hiekasta.



Pelkästään Kiina on käyttänyt viimeisen kymmenen vuoden aikana enemmän hiekkaa kuin Yhdysvallat koko 1900-luvun aikana.

Intiassa rakentamiseen käytetyn hiekan määrä on yli kolminkertaistunut vuodesta 2000 alkaen ja kulutus kasvaa kiihtyvää tahtia.

Hiekka-autiomaan keskellä kohoavassa Dubaissa hiekan kulutus on niin suurta, että sitä tuodaan Australiasta. Joku onnistuu siis myymään hiekkaa arabeille.

2b52ad0bb92ae48567b60116572942added75b1f280f4d4488a980e7595ab154.jpg
 
Suomestakin on myyty hiekkaa Saudeihin, no shit.

Kyseinen tarkoitus taisi kyllä olla vedensuodatus.
 
"JOS autoilija tankkaa pelkkää sataprosenttista uusiutuvaa dieseliä ja kuvittelee siten lisäävänsä biopolttoaineiden käyttöä, todellisuudessa näin ei käy. Valitsemalla pelkkää uusiutuvaa dieseliä autoilija voi vaikuttaa vain omaan hiilijalanjälkeensä mutta samalla hän ikään kuin vapauttaa vastaavan määrän fossiilista polttoainetta tankattavaksi muiden tankkeihin. "

Tämä ei kyllä ihan osu minulle :rolleyes:

Eli kulutuksen rajoittaminen on turhaa? Toisin päin voisi ajatella, että kun käyn nyt tankkaamassa, joku muu ei sen takia käy?

Juuri niin. Suomen polttamatta jättämä kivihiili ja öljy poltetaan jossain muualla teoriassa marginaalisesti halvemmalla.
 
Back
Top