Ilmastopsykoosi -ketju

Tosisssasiko väität, että kasvisruoka pelastaa maailman ilmastomuutokselta?

Tämä väite elää joka päivä ja voi paksusti. Kun kasvisruokaa aletaan tuottamaan sillee tehomaatalouden keinoin, niin voi siinä laskutikuista loppua vielä vetovarat, kun arvioidaan kokonaiskuormitusta. Toinen juttu on se, että Eurooppakin pullistelee peltomaita, jotka kyllä sopivat viljan ja heinäntuottamiseen, mutta alappas kasvattaa samoilla aloilla -kasvisruokaraaka-aineita-.....

Mutta en lähde sotkemaan Unelmaa tämän enempää.
 
Pohjois koreassakin on unelma, tosin sielläkin vain Kim:n lähipiirillä, muut kokkaa nuotiolla.
Menisvät kitkemään päästöjä sinne missä niitä syntyy, ihan vaan siksi kun lapsetkin halutaan hakea kaukaa ja oman maan väkeä vaan ruoskitaan verotuksella lisääntyvissä määrin.

Ps. toivon hartaasti että Kepu pettää tenava hallituksen mitä pikimmiten.
 
Tosisssasiko väität, että kasvisruoka pelastaa maailman ilmastomuutokselta?
Näin en ole väittänyt. On syytä lopettaa turpeen poltto ja puhdistaa energiantuotantoa yleisemmin sekä vähentää liikenteen aiheuttamia päästöjä. Selvää kuitenkin on, että kasvisruoka auttaa taistelussa ilmastonmuutosta vastaan.

Lihansyönnin vähentämisellä on tietysti muitakin etuja kuin vain ilmastonmuutoksen torjuminen. On nimittäin niin, että lihansyönnin vähentäminen on monen henkilön kohdalla terveyttä edistävä valinta. Tämä on se syy, miksi olen itsekin vähentänyt lihansyöntiä. Syövät, sydän- ja verisuonisairaudet ja diabetes ei houkuttele.

"Predominantly plant-based diets are key not only for the planet (Chart 2), but also for people, as they slash the risk of cancer, cardiovascular diseases, type 2 diabetes, and obesity "

 
Itse olen toistaiseksi ollut tämän vuoden alun syömättä lainkaan lihaa juurikin terveyteni ja hyvinvointini vuoksi, koska on tullut aiemmin mässäiltyä välillä aivan liian yli suositusten.En kuitenkaan usko hetkeäkään siihen, että mitään ilmastonmuutokseen liittyviä vaikutteita sillä olisi vaikka kaikki maanpuolustus.netin kirjoittelijat, heidän sukulaisensa, ystävänsä ja tutun tuttunsa lopettaisivat kokonaan lihansyönnin.
 
Itse olen toistaiseksi ollut tämän vuoden alun syömättä lainkaan lihaa juurikin terveyteni ja hyvinvointini vuoksi, koska on tullut aiemmin mässäiltyä välillä aivan liian yli suositusten.
Hieno juttu. (y) Myös minä olen vähentänyt lihan syöntiä koska liiallinen lihan mussuttaminen on epäterveellistä, mutta en ole kokonaan luopunut lihasta.

Kannustan ihmisiä tekemään terveellisempiä valintoja, olipa kyse sitten tupakoinnin lopettamisesta, liikunnan lisäämisestä, lihan syönnin vähentämisestä, ylipainosta eroon pääsemisestä...
 
Liiallinen lihansyönti on hieman kuin kannabiksen käyttö. On sinänsä ihan OK, että niin tekee. Mutta eihän se terveellistä ole, vaikka on olemassa epäterveellisempiä asioita. Eikä se ole suositeltavaa.
 
Liiallinen lihansyönti on hieman kuin kannabiksen käyttö. On sinänsä ihan OK, että niin tekee. Mutta eihän se terveellistä ole, vaikka on olemassa epäterveellisempiä asioita. Eikä se ole suositeltavaa.
Liha vs. kannabis vertaus ontuu sillä kannabiksella on terveyttä (lääkinnällisiä) edistäviä, jopa parantavia ominaisuuksia.
 
Liha vs. kannabis vertaus ontuu sillä kannabiksella on terveyttä (lääkinnällisiä) edistäviä, jopa parantavia ominaisuuksia.
Totta! Lääkekannabiksesta olen kyllä kuullut, mutta en ole alan asiantuntija. Viihdekäytössä kannabis voi kuitenkin aiheuttaa terveydelle haittaa, vaikka ei olekkaan päihde pahimmasta päästä. Mutta hyvä huomio aabilta.
 
Tämä väite elää joka päivä ja voi paksusti. Kun kasvisruokaa aletaan tuottamaan sillee tehomaatalouden keinoin, niin voi siinä laskutikuista loppua vielä vetovarat, kun arvioidaan kokonaiskuormitusta. Toinen juttu on se, että Eurooppakin pullistelee peltomaita, jotka kyllä sopivat viljan ja heinäntuottamiseen, mutta alappas kasvattaa samoilla aloilla -kasvisruokaraaka-aineita-.....

Mutta en lähde sotkemaan Unelmaa tämän enempää.
Unelmaa?painajainen pikemminkin
 
Hieno juttu. (y) Myös minä olen vähentänyt lihan syöntiä koska liiallinen lihan mussuttaminen on epäterveellistä, mutta en ole kokonaan luopunut lihasta.

Kannustan ihmisiä tekemään terveellisempiä valintoja, olipa kyse sitten tupakoinnin lopettamisesta, liikunnan lisäämisestä, lihan syönnin vähentämisestä, ylipainosta eroon pääsemisestä...
Mistä ylipainosta, onko täällä semmosiakin :D
 
Mistä ylipainosta, onko täällä semmosiakin :D
Kyllä tällä foorumilla sellaisia taitaa olla. En kuitenkaan tarkoittanut foorumilaisia, vaikka tietysti suosittelen terveitä elintapoja kaikille!
 
Liha vs. kannabis vertaus ontuu sillä kannabiksella on terveyttä (lääkinnällisiä) edistäviä, jopa parantavia ominaisuuksia.
Ontuupa hyvinkin. Lihassa on joitain terveydelle hyödyllisiä hivenaineita ja makroravinteita, jotka puuttuvat kannabiksesta.

Varmaan kumpaakin voi väärinkäyttää.
 
Back
Top