Ilmatorjunta

Ei voi tietää, mutta Lappi on vertailussa uskottavampi hahmo, kuin Toveri Mikoyan.
Toveri Mikoyan on myös lukenut wikipediaa ja tietää sen pohjalta aikalailla erilaisten ohjusten, kuten myös AMRAAM:in suunnittelusta ja suoritusarvoista. Aikoinaan Sea Sparrowia suunnitellessa törmättiin täsmälleen vastaavantyyppisiin ongelmiin, kuten päätettiin modata ilmataisteluohjuksesta ilmatorjuntaohjus. Koko juttu löytyy tuolta: -> http://en.wikipedia.org/wiki/RIM-7_Sea_Sparrow
 
Mikoyanilla voi olla tietoa....täällä puhutaan nimenomaan low altitude systemsistä; http://www.army-technology.com/projects/surface-launched/

Mutta SL-AMRAAM ER on 40 km RANGE !

Eli ei välttämättä Hornetin ohjus ?
AMRAAM-sarjahan on nimenomaan liito-ominaisuuksia hyödyntävä ohjustyyppi, joka toimii kohtalaisen hyvin matalissa ilmakerroksissa, jos kohdekin on matalalla. Sensijaan jos ammutaan ylöspäin, niin tällöin ohjuksen hyvät ominaisuudet katoavat.

Eikös SL-AMRAAM ER, ole juuri se ohjustyyppi, jonka kehitystyö lopahti kokonaan?
 
Viimeksi muokattu:
No niin. Täällä miggi heittelee taas juttuja jostain rinnakkaistodellisuudesta. Otetaanpa vertailuja. Crotale mk3 ohjus,paino 76kg, korkeusulottuvuus 9km.

Amraam, paino 152kg,korkeusulottuvuus 4km :D

Herää pieni epäilys toveri migin tietojen paikkaansapitävyydestä.
 
No niin. Täällä miggi heittelee taas juttuja jostain rinnakkaistodellisuudesta. Otetaanpa vertailuja. Crotale mk3 ohjus,paino 76kg, korkeusulottuvuus 9km.

Amraam, paino 152kg,korkeusulottuvuus 4km :D

Herää pieni epäilys toveri migin tietojen paikkaansapitävyydestä.
Ja sinä siis kuvittelet että ohjuksen paino kertoo automaattisesti myös moottorin tehon? Jos moottorin teho on matala, niin tällöin painosta on vain haittaa. AMRAAM:in käyttämän moottorin polttoaine palaa varsin hitaasti, suhteessa siihen mitä Crotalen vastaava, josta syystä kone yskii, kun sillä ammutaan ylöspäin.
:)
 
Viimeksi muokattu:
Ja sinä siis kuvittelet että ohjuksen paino kertoo automaattisesti myös moottorin tehon? Jos moottorin teho on matala, niin tällöin painosta on vain haittaa. AMRAAM:in käyttämän moottorin polttoaine palaa varsin hitaasti, suhteessa siihen mitä Crotalen vastaava, tästä syystä moottori tuottaa huomattavasti vähemmän työntöä suhteessa ohjuksen painoon, jos sitä verrataan Crotaleen.

:)

Näinhän asia EPÄILEMÄTTÄ on!
 
Noissa amraameissa on aika isot erot jos verrataan a ja b malleja uudempiin c malleihin ja tulevaan d malliin...
 
Teinpä tässä sellaisen havainnon että aiemmin keskustelussa mainittu RIM 162 ESSM on muuten juuri vastaavanlainen ohjustyyppi, kuin NASAMS-projektin yhteydessä keskeytetty SL-AMRAAM ER, tosin paljon raskaampi.
 
Viimeksi muokattu:
Noissa amraameissa on aika isot erot jos verrataan a ja b malleja uudempiin c malleihin ja tulevaan d malliin...

.... Toimintaetäisyys enemmän kuin tuplaantuu. Kun puhutaan Amraamista on hyvä tietää myös malli, ainakin suurinpiirtein. Muuten on vähän sama kuin toteaisi autosta että se on Mersu. Sekin voi olla mitä tahansa henkilöautosta rekkaan asti....
 
.... Toimintaetäisyys enemmän kuin tuplaantuu. Kun puhutaan Amraamista on hyvä tietää myös malli, ainakin suurinpiirtein. Muuten on vähän sama kuin toteaisi autosta että se on Mersu. Sekin voi olla mitä tahansa henkilöautosta rekkaan asti....
Paitsi ettei lentokorkeus matalassa ilmanalassa juurikaan mallista riippuen kasva, koska moottoria on kehitetty vain liito-ominaisuuksia ja kantamaa silmälläpitäen.
 
Teinpä tässä sellaisen havainnon että aiemmin keskustelussa mainittu RIM 162 ESSM on muuten juuri vastaavanlainen ohjustyyppi, kuin NASAMS-projektin yhteydessä keskeytetty SL-AMRAAM ER, tosin paljon raskaampi.

Ei kai ESSM sen raskaampi ole? Minulle on väitetty täällä aiemmin, että kyseessä olisi käytännössä ESSM Amraamin hakupäällä.
 
Back
Top