Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onko testattu myös se, että niitä koneita oltaisiin oltu valmiita siirtämään Suomeen ihan oikeassa sotatilanteessa?
Ei ole ei. Toisaalta, eipä ole muitakaan vastaavia soppareita koskaan testattu. Niidenkin toimiminen on ihan uskon & toivon varassa.
Voisko meidän Huurnetit upkreidata ns " Super Horneteiksi" jollain kitillä ?
Tuskin tuo isompi superhornetin moottori mahtuu meidän hornetteihin ja en edes näe selvää hyötyä vahvemmasta moottorista. AESA tutka olisi hyvä, mutta taisi olla aika kallis tuo mini AESA kokoelma .Tarkoitatko tutkaa, moottoria vai mitä?
Juurihan ne on olleet kahdessa isossa päivitysrumbassa.
Tehokkaampi moottori olisi olemassa, sama kuin uudessa Jas:ssa. Myös tutkan voi vaihtaa aesaan.
Moottorin voisi vaihtaa tiedustelukoneeseen, pari sellaista vähän nopeampaa saisi olla.
Muutamaan koneeseen voisi laittaa paremman tutkan. Ei mitään tarvetta vaihtaa kaikkiin, koska eihän nuo tutkaa oikeasti edes tarvitse datalinkin ansiosta.
Rungon puolesta Super Hornet on aivan eri kone, puolet isompi.
Tarkoitatko tutkaa, moottoria vai mitä?
Juurihan ne on olleet kahdessa isossa päivitysrumbassa.
Tehokkaampi moottori olisi olemassa, sama kuin uudessa Jas:ssa. Myös tutkan voi vaihtaa aesaan.
Moottorin voisi vaihtaa tiedustelukoneeseen, pari sellaista vähän nopeampaa saisi olla.
Muutamaan koneeseen voisi laittaa paremman tutkan. Ei mitään tarvetta vaihtaa kaikkiin, koska eihän nuo tutkaa oikeasti edes tarvitse datalinkin ansiosta.
Rungon puolesta Super Hornet on aivan eri kone, puolet isompi.
Mielestäni 2 ( kaksi ) asiaa tulisi pitää mielessä..seuraava kone pitää olla joko stealth tai supercruise ominaisuuksilla varustettu mielellään molemmilla...ja huokea..vaihtoehtoja ei ole montaa; http://en.wikipedia.org/wiki/Supercruise
William Scott writes:
A fuzzy, low-quality photo of an airborne USAF/Lockheed F-117A Nighthawk on the May 1, 1989, cover of Aviation Week & Space Technology marked a milestone event for the magazine. It was the culmination of eyewitness reports AW&ST editors had received for several months, indisputable proof that the "stealth fighter" was being flown on daytime training missions several hundred miles from its Tonopah, Nev., home base.
However, getting that photo of an F-117A had been tough. Since my AW&ST home office was in the California high desert, near Edwards AFB and the nation's civilian flight test center in Mojave, my phone rang every time someone spotted a Nighthawk—day or night. One dedicated "watcher," who worked for an aerospace contractor and lived in Mojave, never hesitated to call in the wee hours, excitedly reporting the latest F-117A flyover.
Itse uskon että kaksi tyyppiä hankitaan, koska yhteen ei ole varaa. Budjettisyistä mukana on tietysti silmänkääntötemppu, eli toinen konetyypeistä on Hawkin korvaaja. Kun 80-luvulla meillä oli tosiasiassa 40+20+50=110 konetta, niin 2030-luvulla ollaan 40+20=60 - tilanteessa. Noista tuo 40 on siis Hornetin korvaaja ja 20 Hawkin, tai ainakin toivon että luvut menevät näin päin. Silmänkääntö tapahtuu tuossa harjoitushävittäjän kohdalla. 80-luvulla Hawkin sodan ajan käyttöä ei voitu rauhansopimussyistä myöntää, mutta yhteismäärän pysyessä alle 60 sille ei olisi estettä vaikka maailma ei olisikaan muuttunut. Niinpä ensilinjan hävittäjämäärämme voidaan väittää pysyneen kuudessakymmenessä.Uskoisin että kahta ei tyyppiä ei ole varaa hankkia.
Itse uskon että kaksi tyyppiä hankitaan, koska yhteen ei ole varaa. Budjettisyistä mukana on tietysti silmänkääntötemppu, eli toinen konetyypeistä on Hawkin korvaaja. Kun 80-luvulla meillä oli tosiasiassa 40+20+50=110 konetta, niin 2030-luvulla ollaan 40+20=60 - tilanteessa. Noista tuo 40 on siis Hornetin korvaaja ja 20 Hawkin, tai ainakin toivon että luvut menevät näin päin. Silmänkääntö tapahtuu tuossa harjoitushävittäjän kohdalla. 80-luvulla Hawkin sodan ajan käyttöä ei voitu rauhansopimussyistä myöntää, mutta yhteismäärän pysyessä alle 60 sille ei olisi estettä vaikka maailma ei olisikaan muuttunut. Niinpä ensilinjan hävittäjämäärämme voidaan väittää pysyneen kuudessakymmenessä.