Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kuinka kauan hävittäjillä kestää nousta lakikorkeuteen ja kiihdyttää huippunopeuteen, jos kone lähtee paikaltaan kentältä? Paljonko tämä vie polttoainetta ja voidaanko nousu sekä kiihdytys suorittaa jälkipoltolla alusta loppuun?
-maailman toistaiseksi nopein hävittäjä, MiG-25 pystyi kiipeämään neljässä minuutissa kiitoradalta 35.000 metrin korkeuteen aseistettuna.
Aika raju lukema. Yleensä hävittäjäversiolle on aseistettuna annettu lakikorkeudeksi vain hitusen yli 20000m ja tiedusteluversiollekin vain 24000-25000m. Oletko varma ettei tuo ole jonkun prototyypin yksittäisen ennätyslennon lukema?
Tai sitten tuossa meni yksiköt sekaisin. Jalkoina tuo 35 000 olisi huomattavasti kätevämpi luku.
Yleisesti ottaen luotettavampi kuin mikään ryssä lähde ja lisäksi tuo on helppo tarkistaa. He nimittäin lainaavat tuota intialaista lehteä.
Tai sitten tuossa meni yksiköt sekaisin. Jalkoina tuo 35 000 olisi huomattavasti kätevämpi luku.
35 000 metriä on oikein (!) mutta kyse on ennätysprototyypistä E-266. Laivuepalveluksessa oleva MiG-25 hävittäjä ei pääsisi 30 kilometriin vaikka sillä olisi koko päivä käytettävissä - yrityskin olisi hengenvaarallinen.
35 000 metriä on oikein (!) mutta kyse on ennätysprototyypistä E-266. Laivuepalveluksessa oleva MiG-25 hävittäjä ei pääsisi 30 kilometriin vaikka sillä olisi koko päivä käytettävissä - yrityskin olisi hengenvaarallinen.
Tuon Migin protolla on saavutettu todella hulppeita lukemia mutta niitä ei tosiaan pidä sekoittaa laivuekäytössä olleeseen malliin.
Onko tuossa kyseessä vaakalennossa otetun nopeuden vetäminen korkeudeksi? Ei kai se oikeasti pystynyt lentämään noin korkealla?
Ymmärtääkseni juuri näin. "Käytännön lakikorkeus" eli normaalilla nousunopeudella saavutettava lakikorkeus lienee E-266:llakin ainakin 5 kilometriä alempi. Tiedusteluversio päässee noin 23-24 kilometriin operatiivisessa käytössä.
Juup näitä ennätyskoneitahan on ollut useammastakin konetyypistä, ja kai näillä on vähän tarkoitus elvistellä... Kone kiinni betonipalikkaan ja moottorit kuumaksi... (samanlainen ennätysverio löytyi muistaakseni F15 koneestakin)Tuon Migin protolla on saavutettu todella hulppeita lukemia mutta niitä ei tosiaan pidä sekoittaa laivuekäytössä olleeseen malliin.
Montakos kertaa Gripen ja Rafale ovat lentäneet S-300:n vaikutuskentässä?
Ranskan ja Israelin koneet ovat harjoitelleet Kreikan S-300:lla. Ruotsi tietääkseni ei.