Muistuu tästä ketjun viimeaikaisesta Typhoon-Rafale hekumaniasta Intian koneseikkailut, siellä mentiin housun etumus pullottaen suorityskyky edellä, joka tarkoitti automaattisesti kaksimoottorista konetta ja näistä ymmärrettävästi Rafalea. Sitten tarjoilija toi laskun, kävi ilmi, ettei Intialla ole ollenkaan varaa 126 Rafaleen, konemäärää alettiin tiputtaa, alemmas ja alemmas, lopulta jouduttiin luopumaan jopa Intian omasta kokoonpanolinjasta, jonka piti teknologian siirtoineen olla keskeinen tekijä kaupassa ja lukumäärä rojahti 36:een erittäin tiukkojen neuvottelujen päätteeksi. Tätäkään kauppaa ei olisi syntynyt, ellei Intialla olisi ollut tulipalokiire saada uutta modernia kalustoa tulevia sotia varten.
Laatu voi toki korvata määrää, mutta ei ihan kaikissa skenaarioissa, nyt Intialla on käynnissä uusi hankinta, johon vahvistamattomien tietojen mukaan kelpaa vain yksimoottoriset koneet, oppivelat on maksettu. Syytä ymmärtää myös Suomen osalta, että kaksimoottoriset Hornetit olivat enemmän poikkeus, kuin kiveen kirjoitettu uusi normi.
Laatu voi toki korvata määrää, mutta ei ihan kaikissa skenaarioissa, nyt Intialla on käynnissä uusi hankinta, johon vahvistamattomien tietojen mukaan kelpaa vain yksimoottoriset koneet, oppivelat on maksettu. Syytä ymmärtää myös Suomen osalta, että kaksimoottoriset Hornetit olivat enemmän poikkeus, kuin kiveen kirjoitettu uusi normi.