"Both aircraft are based on the Swiss Pilatus PC-9. Both the A-29 and AT-6 are stretched and strengthened version of the PC-9
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Both aircraft are based on the Swiss Pilatus PC-9. Both the A-29 and AT-6 are stretched and strengthened version of the PC-9
Minusta näytöslennossa ei Hornetin ja Gripenin välillä ollut juuri eroja. Jälkipoltolla molemmat möyryävät aikalailla mutta Hawk on hiljaisempi. Tämän erottaa myös kauempaa kun HN menee "kuivalla työnnöllä".Kyllä erottaa. Ääni on selvästi kovempi kuin Hawkilla ja selvästi heikompi kuin Hornetilla.
Terv. kuullut kaikki kolme saman iltapäivän aikana.
Tarkempaan analyysiin tarvittaneen sitten tottuneempi korva...
E: Jaha, tietysti avasin tämän lirpakkeen joskus tunteja sitten ja vastasin nyt tunteja myöhemmin tyhjää löpinää aiempien perään päivittämättä sivua välillä...
Sveitsilaiset tietaa muustakin kuin kakikelloista:
"Both aircraft are based on the Swiss Pilatus PC-9. Both the A-29 and AT-6 are stretched and strengthened version of the PC-9
Minusta näytöslennossa ei Hornetin ja Gripenin välillä ollut juuri eroja. Jälkipoltolla molemmat möyryävät aikalailla mutta Hawk on hiljaisempi. Tämän erottaa myös kauempaa kun HN menee "kuivalla työnnöllä".
Meillä on eri korvat ja eri mielipiteet...Näytöslennosta en tiedä, mutta kun samasta paikasta seurasin peräjälkeen Gripenin ja Hornetin nousua, niin koneiden välillä oli kyllä minunkin tottumattomin korvin havaittava ero.
Lisäys: Paha tietysti sanoa, revittikö ruotsalainen ohjaaja konettaan yhtä paljon kuin suomalainen kollega. Mutta tuskin ruotsalainenkaan tyytyi näyttämään jälkipolttimen liekkiä vain visuaalisista syistä.
Meillä on eri korvat ja eri mielipiteet...
Miksi muuten yhden Hornetin äänessä on sellainen tuulisellakin kelillä kilometrien päästä aivan selvästi erottuvä viheltävä sivuääni, jota muissa Horneteissa ei ole?
for continued development of the AIM-120 Advanced Medium-Range Air-to-Air Missile (Amraam) through fiscal 2032
Luultavasti hydrauliikka tai normaali Air bleed.(Miksi muuten yhden Hornetin äänessä on sellainen tuulisellakin kelillä kilometrien päästä aivan selvästi erottuvä viheltävä sivuääni, jota muissa Horneteissa ei ole?)
Luultavasti hydrauliikka.
Merkittava siina mielessa kun viimeisten piti tulla linjalta 2027; tuo ylla ei edes sano, etta tuotanto loppuisi 5 v myohemmin.
Ostetaan 2025 ja tuotannon loppu 2027 tuntuisvat menemaan yksiin?Tuo sisältää lähinnä SIP-kehitysohjelman jatkoa D-mallille ja ohjelmistokehitystä C3-C7 malleille, ja testaus ja ylläpitopalveluita. Tuotanto loppuu varmaankin silloin kun USAF/Navy lakkaa ostamasta lisää, eikö tällä hetkellä viimeisin suunniteltu eräosto ole Lot 35 n. vuonna 2025? Toki senkin jälkeen voi tulla lisäostoja, riippuen miten uudet ohjusprojektit etenevät.
Harjoituskoneissa merkittävä tekijä nykyään ja tulevaisuudessa on järjestelmäsimulaatio ("lentävä lentosimulaattori") ja nämä vaatimukset on joka ilmavoimilla tietenkin vähän erilaisia.
Ostetaan 2025 ja tuotannon loppu 2027 tuntuisvat menemaan yksiin?
Poimin omani pitkasta dokusta, koka kavi lapi koko ohjelman, tulevaisuus ml. 60v!
- yksi helmi oli, etta kustannus edeltajaan (Sparrow) verrattuna on ollut nelinkertainen, mutta tuo oli kongressin kukkaronvahdeille, eika sen pohjalta oltu tehty maara/ hinta -dekomponointia (oletan, etta Sarrow tuotanto jai selvasti alle Amraam'in)