Sarek1
Ylipäällikkö
Oleellista meille kai on kuinka paljon lentosuorituksia saadaan toimiessa hajautettuna eri olosuhteissa.
Tätä myös tarkoitin, sanat oikeat tekstistäni vaan karkoitin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oleellista meille kai on kuinka paljon lentosuorituksia saadaan toimiessa hajautettuna eri olosuhteissa.
(Toinen linkki samoihin teksteihin: https://www.vbs.admin.ch/content/vb...tteilungen-des-vbs.detail.nsb.html/70209.html)in times of heightened tension, keep at least four aircraft permanently on patrol for at least four weeks;
enable the protection of air sovereignty for about six months, in addition to in- struction and training, when borders are closed and spare parts supply to and from Switzerland is not assured.
Tuossa Sveitsin paperissa kiinnittää huomiota vaatimus partiointikyvystä ja huoltovarmuudesta: neljä konetta koko ajan ilmassa neljän viikon ajan, plus toimintakyky saarroksissa kuuden kuukauden ajan. Sen perusteella sitten tarjoajat mitoittamaan lennoston kokoa.
(Toinen linkki samoihin teksteihin: https://www.vbs.admin.ch/content/vb...tteilungen-des-vbs.detail.nsb.html/70209.html)
Ei enempää kuin kahdeksan miljardia, ja sillä pitää saada sekä koneet että ilmatorjunta.
https://www.reuters.com/article/us-...n-8-billion-on-new-fighter-jets-idUSKBN1D82HT
Jos vaihtoehdot on sivuuttaminen tai hylätyksi tuleminen niin se sivuuttaminen ei niin kovin surkea vaihtoehto ole, säästyy rahaa ja mainetta.
Väännän vielä rautalangasta satunnaisten lukijoiden varalla jotka eivät ymmärrä mistä kenkä puristaa:
1)Yksikään ostaja ei ole suorittanut suorituskyky-testejä F-35:llä ennen ostopäätöstä, mitä Sveitsi vaatii ja vieläpä omalla maaperällä
2)Yksikään ostaja ei ole etukäteen päässyt lentämään F-35:llä(suorituskykytestejä) ennen ostopäätöstä, vain maksaneet ja koelento-ohjelman mukaista toimintaa, kaksipaikkaista versiota ei ole
Sveitsin speksit seuraavalle hävittäjähankinnalle:
https://www.newsd.admin.ch/newsd/message/attachments/51786.pdf
"As far as possible, the combat aircraft being evaluated should be test flown by Swiss pilots "
Yllätyn jos LM vastaa tarjouspyyntöön, jos vastaa edes RFI:hin.
Sveitsille riittää että testilennot suoritetaan esim. LM:n testipilottien voimin.
Mitä väliä sillä on kuka ne testilennot lopulta lentää?
Desirable characteristics
Auton ostoa ei kai suositella pelkästään jobbarin suorittaman koeajon perusteella? Liittynee jotenkin Man-machine interfaceen.
Niin mikä liittynee? Kuten tuossa edellä todettiin, Sveitsin ilmavoimat eivät pidä välttämättömänä että koneet lennetään kotimaisten lentäjien toimesta.Auton ostoa ei kai suositella pelkästään jobbarin suorittaman koeajon perusteella? Liittynee jotenkin Man-machine interfaceen.
En edelleenkään tajua. Se jobbarin pilotti laitetaan ajamaan ennalta määritellyt pätkät ennalta määritellyissä olosuhteissa jotta se data voidaan itse analysoida. Ymmärtäisin jos kyse olisi jostain testilennoista simulaattorisssa tai väärennetyistä testituloksista. Ei tässä kait muuten kukaan mistään auton ostosta vanhalle kuskille ole puhunut. Jos vanhan liiton kuskit eivät uudella koneella osaa tai tykkää parhaalla tavalla lentää niin koulutetaan uusia uudesta koulutusputkesta sitä operoimaan (operoinnilla tarkoitetaan myös lentämistä).
Jaa, no tuo selittää miksi jäi ostamatta. Ei uskallettu kun tärinän vaikutusta mittariston luettavuuteen ei oltu verifioitu.DX-hankinnassa Suomessa suoritetut evaluaatiolennot lensi Gripenin tapauksessa Saabin pilotti. Ihan sen takia, että jos tyyppiin tottumaton lentäjä laitetaan lentämään yksipaikkaisen koneen evaluaatiot, niin siitä tuskin saadaan parasta suorituskykyä irti. Ei tuossa ole siis sinänsä mitään ihmeellistä.
On monia asioita, joita voi testata vain lentämällä itse. Tämän pitäisi olla aika helppo uskoa? Esim. vaikka tärinän luonne ja vaikutus tai esim. G-vaikutus ja näkyvyyden ja havainnointikyvyn heikentyminen G-kuormituksen alaisena.
Puhumattakaan kuinka paljon koneella täytyy lentää, jotta voi arvioida tärinöitä ja muita esitettyjä ominaisuuksia?
With the ink barely dry on a deal between France and Germany to develop a new combat jet, Airbus and Dassault are squaring up for leadership of a project that could reshape Europe’s fragmented fighter industry.
.................
On the assumption that the necessary political will is in place, Airbus is offering to drive cooperation with its European partners and to shape this aspect of our common European future,” Dirk Hoke, chief executive of Airbus Defense & Space, wrote in Germany-based defense newsletter Griephan Briefe.
He described his company as “the lead...for a project of this nature.”
Dassault has itself offered to be the “architect” of the Franco-German project and Chief Executive Eric Trappier told Reuters recently that it would be the natural leader due to its experience in building an all-French fighter plane.
Riittäneekö feikki Gripen E:llä (D+E:n avioniikkaa) koelentäminen takapenkillä istuen?Jaa, no tuo selittää miksi jäi ostamatta. Ei uskallettu kun tärinän vaikutusta mittariston luettavuuteen ei oltu verifioitu.