Lieneekö tuo kahden koneen malli ollut sellainen, mihin on ennenkään haluttu tietoisesti pyrkiä? Vaikuttaa ennemmin, että siihen on jouduttu koska pitänyt valita useammista leireistä. Kun nyt ei ole nähtävissä samanlaista tarvetta vaan on vara valita, niin kahden koneen malli vaikuttaa epäilyttävältä päähänpinttymältä. Voi vain kuvitella kun käteen pätkähtäisi 2x HN-MLU vastaava kustannus kerralla. Vaikuttaa paljon maltillisemmalta ajatukselta, että uusi Hawk olisi aikanaan mikä tekee tästä "kaksi konetta"-ratkaisun. Salolainen suorastaan yllätti kun vei keskustelua kahden vaihtoehdosta sellaiseksi, että toinen tarkoittaisi miehittämätöntä.
Kahta tai useampaa konetyyppiä ei käytä kuin ne jo erehtynyt useampaan ennen F-35-hankintaa. Tai sellaiset, jotka painii ihan eri sarjassa kuin Suomi. Luonnollisemmat verrokkimaat tekevät toisin.
Erittäin, ylivoimainen. Vaarallista varmuutta nk. asejärjestelmäammattilaiselta. Noin ei puhu yleensä ne, jotka tietää vaan ne, jotka luulee tietävänsä. Mitä Pulkki tietää häiveominaisuuksien ylläpidosta ja sen kustannuksista? Odotan, että tekisi ensin selkoa mitä ratkaisevaa eroa RAM toteutuksessa on F-22 ja F-35 välillä.
Tämä oli vähän samanlainen pettymys kuin aiemmin A-studioon liian hövelisti lupautunut lentokonebongari. Kaikista mustavalkoisimmat lausunnot on nyt kuultu harrastajilta, missä on oma vaaransa. Näkisin mieluusti lisää harkintaa jos saa Ylen välineekseen. Liian moneen menee täydestä kuin väärä raha.