inhaa itäkalustoa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja baikal
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
In St. Petersburg, at the Severnaya Verf, the second corvette of Project 20385 "Provorny", which is being built for the Russian Navy, caught fire.
89 firefighters and 22 pieces of equipment were involved in the elimination of the fire. The fire was assigned the third difficulty number.

Sanokaapas muuten telakkatoiminnasta enemmän tietävät, onko laivaprojektin vuoraaminen rakennustelineillä vain venäläinen tapa, joka kertoo tekniikan jälkeenjäämisestä? Itselläni on sellainen tuntuma, että lännessä ja Kiinassakin valmiit palikat nostetaan tehokkaasti paikoilleen isoilla nostureilla, joka on ilmeisesti huomattavan kustannustehokasta. Olenko ihan väärässä?
 
Sanokaapas muuten telakkatoiminnasta enemmän tietävät, onko laivaprojektin vuoraaminen rakennustelineillä vain venäläinen tapa, joka kertoo tekniikan jälkeenjäämisestä? Itselläni on sellainen tuntuma, että lännessä ja Kiinassakin valmiit palikat nostetaan tehokkaasti paikoilleen isoilla nostureilla, joka on ilmeisesti huomattavan kustannustehokasta. Olenko ihan väärässä?
Veikkaan, että kyseessä on sääsuojaus laivan ympärillä. Helpompi tehdä kaikkia töitä aluksella, kun kansi ei ole märkä tai luminen.
Samalla tavalla Raumalle ollaan rakentamassa isoa peltihallia missä LV2030 alukset tullaan kokoamaan jolloin sää alttius ei ole niin suuri. Maalauksen jälkeiset viimeistelyt voidaan tehdä sitten telakka altaassa.
 
Veikkaan, että kyseessä on sääsuojaus laivan ympärillä. Helpompi tehdä kaikkia töitä aluksella, kun kansi ei ole märkä tai luminen.
Samalla tavalla Raumalle ollaan rakentamassa isoa peltihallia missä LV2030 alukset tullaan kokoamaan jolloin sää alttius ei ole niin suuri. Maalauksen jälkeiset viimeistelyt voidaan tehdä sitten telakka altaassa.

Aika usein ainakin omaan silmään kyseessä ovat nimenomaan rakennustelineet, jotka eivät kauheaa sääsuojaa tarjoa, esim.
ap_2fbc46e432a24c6f938bf6f9433dbf99.jpg


Edit. Venäläiseltä telakalta on siis vaikea löytää valokuvia, joissa ei ole mukana tulipaloa. :p
 
Aika usein ainakin omaan silmään kyseessä ovat nimenomaan rakennustelineet, jotka eivät kauheaa sääsuojaa tarjoa, esim.
ap_2fbc46e432a24c6f938bf6f9433dbf99.jpg


Edit. Venäläiseltä telakalta on siis vaikea löytää valokuvia, joissa ei ole mukana tulipaloa. :p

Täällä Sevmashin telakalla homma on ollut kohtuullisen kunnossa, joten "Admiral Nakhimovin" (Kirov-luokka) kunnostus on jatkunut ilman tulipaloja ja nosturionnettomuuksia (vielä).
Mutta rakennustellinkejä on silläkin totuttuun tapaan ympärillä melkoisesti. Ja päivitys piti olla valmiina v. 2018, joten touhu on levällään tuollakin...

Admiral-Nakhimov-750x410.jpg
 
Täällä Sevmashin telakalla homma on ollut kohtuullisen kunnossa, joten "Admiral Nakhimovin" (Kirov-luokka) kunnostus on jatkunut ilman tulipaloja ja nosturionnettomuuksia (vielä).
Mutta rakennustellinkejä on silläkin totuttuun tapaan ympärillä melkoisesti. Ja päivitys piti olla valmiina v. 2018, joten touhu on levällään tuollakin...

Katso liite: 54954

Tässäkään kuvassa ei näy jättimäisiä pukkinostureita, jotka tuntuvat olevan muualla normi. Onko näistä asioista jollakin siis kuvamutuilun lisäksi tarkempaa tietoa?
 
Eräällä suomalaisella korjaustelakalla on telineet pressujen kanssa ja ovat nimenomaan sääsuojien tellinkejä. Tästä omalta osaltani oletus.
 
Varsinkin läntisellä Venäjällä telakoiden nostokapasiteetti on rajallinen ja sillä on vaikutusta muun muassa uudisrakennusten lohkojen kokoon. Myös laaja lohkovarustelu on varsin tuore juttu. Zvezdalla on tarkoitus ottaa "tuottavuusloikka" ja tuoda Venäläistä laivanrakennusta lähemmäs länsimaita ja Aasiaa.

Nuo Wikipedia-vitsit eivät muuten näin pitkän linjan editoijaa hirveästi naurata. Jonkun ne kuitenkin pitää korjata.
 
Sanokaapas muuten telakkatoiminnasta enemmän tietävät, onko laivaprojektin vuoraaminen rakennustelineillä vain venäläinen tapa, joka kertoo tekniikan jälkeenjäämisestä? Itselläni on sellainen tuntuma, että lännessä ja Kiinassakin valmiit palikat nostetaan tehokkaasti paikoilleen isoilla nostureilla, joka on ilmeisesti huomattavan kustannustehokasta. Olenko ihan väärässä?
On siellä ulkopuolella ne levy ja hitsaus työt tehtävä. Jos ei telineiltä niin hekilönostimilta ( mahtaako sujua). Lohkot pitää kuitenkin hitsata toisiinsa ulkonakin. Muutenkin se ulkokuori taitaa jäädä paikalla koottavaksi.
 
Varsinkin läntisellä Venäjällä telakoiden nostokapasiteetti on rajallinen ja sillä on vaikutusta muun muassa uudisrakennusten lohkojen kokoon. Myös laaja lohkovarustelu on varsin tuore juttu. Zvezdalla on tarkoitus ottaa "tuottavuusloikka" ja tuoda Venäläistä laivanrakennusta lähemmäs länsimaita ja Aasiaa.

Nuo Wikipedia-vitsit eivät muuten näin pitkän linjan editoijaa hirveästi naurata. Jonkun ne kuitenkin pitää korjata.

Kiitos! Vaikuttaako "tuottavuusloikan vauhdinoton keskeneräisyys" siihen, että projektit tahtovat venyä?
 
Kolomna, eli se paikka jossa juuri Gremyaschiy-luokan diisselit tehtiin.
Muuten on tsaarin aikainen veturipaja.

Tuo oli ilmeisesti juuri veturidieselgeneraattori. 3000 pollea (hp), 28900 kilogrammaa.
 
  • Tykkää
Reactions: EK

Procurement of 24 Su-35SEs for #IranianAirForce hasn't been a priority of #Iran's Regime & because of that, No direct fund is specified however, they intend to get them in exchange for oil. More details on the #Iran-#Russia negotiations in my report:

 
Back
Top