Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tarkkaan tiputtaa tuollaisen ns tyhmän rautapommin.
In St. Petersburg, at the Severnaya Verf, the second corvette of Project 20385 "Provorny", which is being built for the Russian Navy, caught fire.
89 firefighters and 22 pieces of equipment were involved in the elimination of the fire. The fire was assigned the third difficulty number.
Veikkaan, että kyseessä on sääsuojaus laivan ympärillä. Helpompi tehdä kaikkia töitä aluksella, kun kansi ei ole märkä tai luminen.Sanokaapas muuten telakkatoiminnasta enemmän tietävät, onko laivaprojektin vuoraaminen rakennustelineillä vain venäläinen tapa, joka kertoo tekniikan jälkeenjäämisestä? Itselläni on sellainen tuntuma, että lännessä ja Kiinassakin valmiit palikat nostetaan tehokkaasti paikoilleen isoilla nostureilla, joka on ilmeisesti huomattavan kustannustehokasta. Olenko ihan väärässä?
Veikkaan, että kyseessä on sääsuojaus laivan ympärillä. Helpompi tehdä kaikkia töitä aluksella, kun kansi ei ole märkä tai luminen.
Samalla tavalla Raumalle ollaan rakentamassa isoa peltihallia missä LV2030 alukset tullaan kokoamaan jolloin sää alttius ei ole niin suuri. Maalauksen jälkeiset viimeistelyt voidaan tehdä sitten telakka altaassa.
Aika usein ainakin omaan silmään kyseessä ovat nimenomaan rakennustelineet, jotka eivät kauheaa sääsuojaa tarjoa, esim.
Edit. Venäläiseltä telakalta on siis vaikea löytää valokuvia, joissa ei ole mukana tulipaloa.
Täällä Sevmashin telakalla homma on ollut kohtuullisen kunnossa, joten "Admiral Nakhimovin" (Kirov-luokka) kunnostus on jatkunut ilman tulipaloja ja nosturionnettomuuksia (vielä).
Mutta rakennustellinkejä on silläkin totuttuun tapaan ympärillä melkoisesti. Ja päivitys piti olla valmiina v. 2018, joten touhu on levällään tuollakin...
Katso liite: 54954
On siellä ulkopuolella ne levy ja hitsaus työt tehtävä. Jos ei telineiltä niin hekilönostimilta ( mahtaako sujua). Lohkot pitää kuitenkin hitsata toisiinsa ulkonakin. Muutenkin se ulkokuori taitaa jäädä paikalla koottavaksi.Sanokaapas muuten telakkatoiminnasta enemmän tietävät, onko laivaprojektin vuoraaminen rakennustelineillä vain venäläinen tapa, joka kertoo tekniikan jälkeenjäämisestä? Itselläni on sellainen tuntuma, että lännessä ja Kiinassakin valmiit palikat nostetaan tehokkaasti paikoilleen isoilla nostureilla, joka on ilmeisesti huomattavan kustannustehokasta. Olenko ihan väärässä?
Varsinkin läntisellä Venäjällä telakoiden nostokapasiteetti on rajallinen ja sillä on vaikutusta muun muassa uudisrakennusten lohkojen kokoon. Myös laaja lohkovarustelu on varsin tuore juttu. Zvezdalla on tarkoitus ottaa "tuottavuusloikka" ja tuoda Venäläistä laivanrakennusta lähemmäs länsimaita ja Aasiaa.
Nuo Wikipedia-vitsit eivät muuten näin pitkän linjan editoijaa hirveästi naurata. Jonkun ne kuitenkin pitää korjata.
Ei niin, öhö-idiotismia.Nuo Wikipedia-vitsit eivät muuten näin pitkän linjan editoijaa hirveästi naurata. Jonkun ne kuitenkin pitää korjata.
Konepajassa kun olin töissä oli nimenomaan venäläisiltä kaikki nosto hommat kielletty. Syyn arvannette.Ei mennyt dieselmoottorin nosto aivan nappiin:
Olin juuri kirjoittamassa että rakennustyömailta venäläisten työ ja etenkin nostokulttuurin tietäen tuo meni jopa normaalia paremminKonepajassa kun olin töissä oli nimenomaan venäläisiltä kaikki nosto hommat kielletty. Syyn arvannette.