inhaa itäkalustoa

Videosta näkee että ensimmäinen vaaniva lennokki iski tiehen maalina olleen auton eteen ja auto jäi melko ehjäksi. Toisessa kuvassa maalialueella olleet henkilöt ehtivät supjautua ja pienen taistelukärjen takia ilmeisesti selvisivät iskusta. Vähän on pojilla parantamisen varaan. Ja väite että israelilaiset kopioivat venäläisen nyrkkipajan tuotantoa on kyllä ihan potaskaa.

Liikkuvaan maaliin ei tosiaan ole helppo osua. Tuohon vielä metsikköä tien molemmin puolin niin ei osuta ihan niin vain. Ja metsässä kököttäjä saa olla melko huoleton noiden suhteen.

Syyriassa ja Karabahissa kohteet olivat suurimmaksi osaksi paikallaan olevia kohteita. Eikä muutaman kilon taistelukärki tosiaankaan ole mikään korttelipommi.

Eikä sen puoleen. Syyriassa drooneilla hidastettiin hyökkäystä hetken mutta sitten tuli taas selkään. Joten ei se teho sielläkään ollut kummoinen.

Tähystys on toki toinen asia, eikä drooneja pidä vähätellä mitenkään. Mutta eivät ne maailmaa täysin muuta. Tosin IT:tä tarvitaan kyllä tulevaisuudessa paljon nykyistä enemmän.
 
Eka linjalla tehty Il-76MD-90A testeihin. Tälle pohjalle tehdään A-100 AWACS.
"The first Il-76MD-90A assembled on the assembly line has been submitted for testing"

(tämä on puolestaan aiempi proto)
 
Eka linjalla tehty Il-76MD-90A testeihin. Tälle pohjalle tehdään A-100 AWACS.
"The first Il-76MD-90A assembled on the assembly line has been submitted for testing"

(tämä on puolestaan aiempi proto)
Toivottavasti panostavat kunnolla IFF ja omasuojaan, ettei omat ammu taas alas :D
 
Englannin kielisessä Wikipediassa mainitaan että project 23900 aluksien lentokalustoon kuuluisi helikoptereiden lisäksi neljä Sukhoi S-70 dronea. Ei tule olemaan helppo juttu operoida 20 tonnia painavaa oikean hävittäjän kokoista dronea pienehköltä tukialukselta. S-70 ei ole mikään hidas propellihärveli vaan kunnon suihkumoottorilla varustettu M 0.9 noputta kulkeva kone, ainakin laskeutuminen tulee olemaan haasteellista.
 
Englannin kielisessä Wikipediassa mainitaan että project 23900 aluksien lentokalustoon kuuluisi helikoptereiden lisäksi neljä Sukhoi S-70 dronea. Ei tule olemaan helppo juttu operoida 20 tonnia painavaa oikean hävittäjän kokoista dronea pienehköltä tukialukselta. S-70 ei ole mikään hidas propellihärveli vaan kunnon suihkumoottorilla varustettu M 0.9 noputta kulkeva kone, ainakin laskeutuminen tulee olemaan haasteellista.
Venäjän tukialusosaamisella lasten leikkiä! Huomattavasti haastavampiakin pienoismalleja on viime vuosina kasattu...
 
Jostain syystä tuon uuden suhoin keulan asento on omaan silmään samanlainen kuin pienoismalleissa jalustalla. Ehkä tämä paikallisten merivoimien käytäntö ulottuu jo ilmavoimiinkin. Tuotekehityskuluissa säästää merkittävästi näin.

Lisäksi kun valtaosaa nykyisten koneiden varianteista on myyty ulkomaille, jotta saadaan tuotannolle maksajia niin tämmöinen salaprojekti nyt vaan ei kuulosta uskottavalta...
 
Tuo pöydällä oleva malli ei välttämättä liity projektiin mitenkään. Voi olla jostain paperiprojektista tehty malli joka on annettu Borisoville lahjaksi. Jokainen lentokoneiden suunnittelutoimisto näpertelee paperiprojekteja kaiken aikaa ja tekee niistä malleja.
Ilmeisesti tämä Suhoin projekti on ns. private venture joka voi johtaa johonkin mutta luultavammin ei. "Vähemmän kuin 18 tonnia" on aika lavea painoraami...
 
Gripukastako ottivat vaarin vai F-16/F-35? Kisa kovenee kummasti jos tulee tulosta.
Alkuperäinen uutinen aiheesta.
Käännetty googelilla.


MOSCOW, May 26. / TASS /. Sukhoi (part of the United Aircraft Corporation of the Rostec State Corporation) is developing the first Russian single-engine light tactical fighter with supersonic speed and low radar signature. This was reported to TASS by a source in the aircraft industry.

The Sukhoi company is developing the first single-engine light tactical aircraft in the modern history of Russia with a take-off weight of up to 18 tons. The aircraft will develop a maximum flight speed of more than Mach 2, and also has super-maneuverability and improved take-off and landing characteristics due to the deflected vector of the engine thrust, the thrust-to-weight ratio aircraft at least 1 ", - said the source of the agency.

In December 2020, the head of the Rostec state corporation, Sergei Chemezov, told reporters that Rostec is proactively working on the concept of a promising single-engine aircraft in light and medium classes. According to him, it can be a universal platform in manned and unmanned versions. Development is done proactively without budget funds.

https://tass.ru/armiya-i-opk/11473935
 
Back
Top