Inttirolex

Makuasia mutta liian levoton kellotaulu mielestäni.
Esim. G-Shockeista en voi kestää tämän mallisia, tuntuu että saan epileptisen kohtauksen niistä:
GG1000-1A_small.png
Joo, itsekään en oikein innostu noista kronoista. Simppeli taulu nykyään eniten omaan mieleen, jopa ilman päivyriä. Viimeisin ostokseni on tällainen:
TudorBlackBay36-8.jpg
 
@crane yksi huomio laittamastasi kellosta, puhuit uudesta automaatista, nuo solarit on kvartsikoneistolla.
 
Eikös Leijona ole tai ainakin on ollut kotimainen kellomerkki? Vissiin kestänyt hyvin? 21 vuotta on kuitenkin pitkä aika.
On vieläkin. Noissa vanhoissa käytettiin aika laadukkaitaikin sveitsiläisiä koneistoja. Nykyisellään taitavat ikävä kyllä tulla kiinalaisista hikipajoista. Jos tuollaista halajaa, joku vintage-ikäinen olisi oma suositus.
 
Täällä on ryhdytty tuomaan esille hienoja ja osin myös hintavia kelloja. Mm. ystävämme ja huonetoverimme @Gyllis1 on laittanut muutaman kuvan varsin tyylikkäistä aikaraudoista (y), mutta minulla tekee pahaa kuvitella noin hienojen kellojen koettelemuksia ja kolistelua sotaväen hieronta- ja hankaushommissa. Siviilikäyttöön nuo kelpaisivat minulle mennen tullen, etenkin silloin, kun puku- tai pikkutakkihommat kutsuvat.

Inttirolexin pääkäyttäjä on varusmies (tai -henkilö). Kello tulee tällöin oletusarvoisesti rymykäyttöön ja keskimääräinen realiteetti on, että lompakossa ei liika pullota. Sopiva halpiskello tai sitten parempi rymykäyttöön sopiva versio on ehkä realistinen ja optimaalinen ydinkäyttäjäryhmälle.
 
Täällä on ryhdytty tuomaan esille hienoja ja osin myös hintavia kelloja. Mm. ystävämme ja huonetoverimme @Gyllis1 on laittanut muutaman kuvan varsin tyylikkäistä aikaraudoista (y), mutta minulla tekee pahaa kuvitella noin hienojen kellojen koettelemuksia ja kolistelua sotaväen hieronta- ja hankaushommissa. Siviilikäyttöön nuo kelpaisivat minulle mennen tullen, etenkin silloin, kun puku- tai pikkutakkihommat kutsuvat.

Inttirolexin pääkäyttäjä on varusmies (tai -henkilö). Kello tulee tällöin oletusarvoisesti rymykäyttöön ja keskimääräinen realiteetti on, että lompakossa ei liika pullota. Sopiva halpiskello tai sitten parempi rymykäyttöön sopiva versio on ehkä realistinen ja optimaalinen ydinkäyttäjäryhmälle.
Oikeassa olet.
Tässä ketjun henkeen sopiva peli. Sotaisasta ulkonäöstä pluspisteita. Oma valinta olisi enemmin Casio, mutta tämä huokeampi:

https://www.laatukellot.fi/timex-expedition-lcd-kumi-o45-mm-p-291625.html
 
Hemmetisti näkyy ihmisillä Applen älykelloa. Tuntuu että joka toisella. Kello ei saa olla sellainen, että pitää ladata kerran päivässä. Kello on myös miehen koru joten sen pitää olla hieno. Hinta-laatusuhteelta Fossilin kellot ovat mielestäni Ok. Näyttävät hienoilta ja koneisto myös hieman parempi kuin näissä ”brändi” kelloissa kuten Gant. Niissä maksaa ainostaan brändi ja vähän myös nahkaranneke.
 
Mulla on kanssa älykellon suhteen sellainen vaatimus, että se ei saa näyttää älykellolta tai aktiivisuusrannekkeelta. Onneksi nykyään on useampia malleja joista valita. Samoin akun kesto on parantunut huomattavasti; nykyään on useampikin kellomalli joissa luvataan jopa 30 päivän akunkestoa, ja joissa akku oikeastikin kestää useamman viikon.
 
Hemmetisti näkyy ihmisillä Applen älykelloa. Tuntuu että joka toisella. Kello ei saa olla sellainen, että pitää ladata kerran päivässä. Kello on myös miehen koru joten sen pitää olla hieno. Hinta-laatusuhteelta Fossilin kellot ovat mielestäni Ok. Näyttävät hienoilta ja koneisto myös hieman parempi kuin näissä ”brändi” kelloissa kuten Gant. Niissä maksaa ainostaan brändi ja vähän myös nahkaranneke.
Molemmat ovat muotikelloja joten niissä maksaa se merkki.
Samalla rahalla saa mm. Casiolta, Seikolta ja Citizeniltä parempaa laatua.

Jos haluaa kellon joka toimii rymytessä työkaluna ja näyttää siviilissä hienolta niin ranneketta vaihtamalla se onnistuu helpoimmalla ja halvimmalla.
Metalliranneke toimii myös mutta kyllähän se esim. kenkiin mätsäävä nahka näyttää paremmalta.

Kuvassa minun vanha titaanikello, kuvan rannekkeet maksavat 5-10€/kpl cheapestnatostrapsilla.
Noissa nahkaisissa on näppärä salpa jolla kellon ja rannekkeen välisen tapin saa avattua kynnellä painamalla, rannekkeen vaihto siis onnistuu ilman työkaluja alle minuutissa.
Näitä Citizenin kelloja muuten löytyy kirppareilta ihan kympilläkin, 100m vesitiiveys ja safiirilasi.

Citizen.jpg
 
Jos kenttäkelpoista kelloa on vailla niin mä laittaisin speksit näin :
-Halpa.
-Mattaväri
-Kumi- tai Natoranneke
-Riittävän pieni halkaisija jottei kello rajoita käden liikettä
-Viisarit riittävällä lumeella
-Kvartsikoneisto
-Selkeä taulu
-Vedenkestävä
 
Siinä olis kenttäkello mun makuun. Luminox Leatherback Sea Turtle
B8E6746E-3F17-42E3-B1B5-119361CFC094.pngB8E6746E-3F17-42E3-B1B5-119361CFC094.png
 
Back
Top