Islamistien sota länttä vastaan

Aika taputelta kansakunta on kun tällaisia pohditaan, oman pappani suojeluskunnalla oli tykkejä..

Ja silloin myös satunnaisesti räjähteli kaikenlaista. Oman isoisäni nuoruuden päiväkirjoista jäi mieleen parin viikon pituinen reissu jossa mm.kylän jätkät olivat päättäneet antaa mielestään kommareita mielisteleville näpäytyksen räjäyttämällä paikallisen sillan. Räjähteet saatiin mukaan naapurilta mutta teko jäi kesken kun eivät parin päivän vaelluksella löytäneetkään k. siltaa.

Saari laitettiin palveluksessa syrjään pikaisesti ja ylipäänsä mielenterveysongelmat ja SSRI lääkkeet estävät normaalin palveuksen nykyään joten kukaan noista ei tänä päivänä palvelisi A-luokassa.

Miten sen nyt ottaa, omana aikanani (n. 2007-2010) mm. eräs palvelustoveri oli meinannut kovat piipussa ampua allekirjoittanutta selkään ampumaradalla, toinen meinasi uunomaisesti ampua kessin väärin päin, jolloin ammus olisi lentänyt takana olevaa, taukoa viettävää porukkaa päin. Kuskeista kolmannes jäi kiinni päihteiden käytöstä ja eräs taistelupari puhui joka välissä mm. kouluttajien vieressä mistä saa stadin parasta happoa. Eräs kaveri taas keräsi käyttämäänsä nuuskaa noin kymmenisen kiloa ilmanvaihtokanavaan kun ei jaksanut niitä roskiin asti heittää. Kaikki näistä olivat A-luokkaa ja kaikki tietääkseni vetivät palveluksensa myös loppuun.
 
Miten sen nyt ottaa, omana aikanani (n. 2007-2010) mm. eräs palvelustoveri oli meinannut kovat piipussa ampua allekirjoittanutta selkään ampumaradalla, toinen meinasi uunomaisesti ampua kessin väärin päin, jolloin ammus olisi lentänyt takana olevaa, taukoa viettävää porukkaa päin. Kuskeista kolmannes jäi kiinni päihteiden käytöstä ja eräs taistelupari puhui joka välissä mm. kouluttajien vieressä mistä saa stadin parasta happoa. Eräs kaveri taas keräsi käyttämäänsä nuuskaa noin kymmenisen kiloa ilmanvaihtokanavaan kun ei jaksanut niitä roskiin asti heittää. Kaikki näistä olivat A-luokkaa ja kaikki tietääkseni vetivät palveluksensa myös loppuun.


Jos aines on keskimäärin näin surkeaa kastia kannatan ammattilaisuutta, turhaa ostella kallista kalustoa vajakeille.
Jos nämä ovat vähemmistö kannatan karsintaa pois.
 
Jos aines on keskimäärin näin surkeaa kastia kannatan ammattilaisuutta, turhaa ostella kallista kalustoa vajakeille.
Jos nämä ovat vähemmistö kannatan karsintaa pois.

Samaan tapaan niitä töhöjä riittää muuallakin.


Strip_Age_Progression_II.jpg
 
Ja silloin myös satunnaisesti räjähteli kaikenlaista. Oman isoisäni nuoruuden päiväkirjoista jäi mieleen parin viikon pituinen reissu jossa mm.kylän jätkät olivat päättäneet antaa mielestään kommareita mielisteleville näpäytyksen räjäyttämällä paikallisen sillan. Räjähteet saatiin mukaan naapurilta mutta teko jäi kesken kun eivät parin päivän vaelluksella löytäneetkään k. siltaa.



Miten sen nyt ottaa, omana aikanani (n. 2007-2010) mm. eräs palvelustoveri oli meinannut kovat piipussa ampua allekirjoittanutta selkään ampumaradalla, toinen meinasi uunomaisesti ampua kessin väärin päin, jolloin ammus olisi lentänyt takana olevaa, taukoa viettävää porukkaa päin. Kuskeista kolmannes jäi kiinni päihteiden käytöstä ja eräs taistelupari puhui joka välissä mm. kouluttajien vieressä mistä saa stadin parasta happoa. Eräs kaveri taas keräsi käyttämäänsä nuuskaa noin kymmenisen kiloa ilmanvaihtokanavaan kun ei jaksanut niitä roskiin asti heittää. Kaikki näistä olivat A-luokkaa ja kaikki tietääkseni vetivät palveluksensa myös loppuun.
Oliko mahdollisesti Kaarti/ JK kyseessä, kuulostaa väkevän tutulta :facepalm:? Omassa joukkueessani nämä heppulit hoitivat kyllä palveluksensa loppuun sivareina, noi tappouhkaukset ja hasan/ pirin blisaamiset yms. hoidin henkilökohtaisesti pois. Pari pekonia Fremenille oli pieni hinta siitä että kaikkien palvelus muuttui miellyttävämmäksi ja tehokkaammaksi. Täytyy vieläkin sanoa että skapparien putkinäkö oli omaa luokkaansa näissä huume/ kiusaamis/ uhkailujutuissa silloin, koska en todellakaan ole ikinä ruvennut ketään vasikoimaan niin piti ottaa omat otteet käyttöön.
Ja sitten komppanian eteen "rankaisen tällä päivämäärällä kokelas Fremeniä yhdellä päivällä poistumiskieltoa" (mikä on muuten ihan puhdasta helvettiä kun on maastoharjoitus, kerran tunnissa ilmoittaudut apu-pässille, unohda lounastauko ja muut turhuudet kun viiletät lumihangessa polkupyörällä kuudenkymmenen mintsan välein 06:00 - 22:00)... aika kultaa muistot mutta juuri tätä ei sen pahemmin ole kyllä ajan kello kaunistanut :camo::uzi:
 
Takaisin asiaan.
Varusmiehet ovat allahin sotureille erityisen provosoiva maali, sillä he edustavat yhteiskuntamme kovinta väkivaltakoneistoa, armeijaa. Islamilaisessa kunniakulttuurissa tällainen on lähes ylitsepääsemätön juttu, joka on haastettava tai oma kunnia kärsii. Vähän sama asia jos sanot muslimille "fuck you", se tulee päälle lähes satavarmasti koska kunnia ei salli että alempiarvoinen vääräuskoinen hyppii silmille. Virallinen vääräuskoisten armeijan asepuku on näille yhdenlainen "fuck you" myös, ja sen haastaminen on kova sana heille. Sillä näytetään omaa kovuutta, omaa ylemmyyttä, allahin ylemmyyttä sekä vallataan taas tilaa sekä itselle että allahille ja lisäksi vielä korotetaan omaa kunniaa. Muslimin silmissä tällainen on puhtaasti win-win-tilanne, vaikka saisi turpaansa. Kuffarien armeijan edustaja? Sietämätöntä!

Avainasemassa on sitten se viranomainen, joka päättää reaktion rajuudesta siinä vaiheessa, kun ensimmäinen varusmies puukotetaan. Silloin pitää lyödä takaisin ja kovaa ja kollektiivisesti, niin että iso osa muslimiyhteisöstä tuntee sen nahoissaan. Heidän silmissään kunnia vaatii sitä, ja siten, ja vain siten, voimme saada rispektiä joka mahdollisesti hillitsee jatkoiskuja. Jos taas kerran hyssytellään ja mennään varovaisimman ja pienimmän voiman periaatteella, häviämme kaikin mahdollisin tavoin. Menetämme kansana ja yhteiskuntana taas kerran kasvomme, osoitamme heikkoutemme ja kunniattomuutemme, osoitamme taas kerran olevamme vätyksiä vääräuskoisia ja näin rohkaisemme ja voimaannutamme muslimeja entisestään.

Meidän sivistyksemme ja inhimillisyytemme on omissa silmissämme meidän suurin vahvuutemme, muslimien silmissä suurin heikkoutemme. On täysin luonnollista, että vihollinen hyödyntää sitä minkä näkee vastustajansa heikkoutena.

Ja ei, en olisi aseistamassa varusmiehiä. Siinä on aivan liikaa potentiaalia kaikenlaisiin "vituix meni"- tilanteisiin. Oikeastaan ainoa mitä voidaan tässä tilanteessa tehdä on odottaa ja katsoa. Sitten kun tapahtuu, pitää ottaa Lapuan liikkeen konstit käyttöön. Tekijä ja koko tekijän suku muilutetaan maasta asap. Karua mutta...
 
Viimeksi muokattu:
Tässä on yksi pointti miksi kehitysmaalaiset saavat tilan haltuun helposti.

https://pt-media.org/2018/02/10/pot...olustamassa-ja-kehitysmaalainen-tietaa-taman/
Pottunokka on yksin – ei ole perhettä eikä klaania puolustamassa, ja kehitysmaalainen tietää tämän
PT-MEDIA.ORG TOIMITUS 2 PÄIVÄÄ SITTEN 39 KOMMENTTIA
kuvakaappaus-2018-02-10-22-58-52.png


10.2.2018
Muutama pieni kuvaus, jotka tulevat olemaan Suomessakin tulevaisuutta. Ruotsissa se on jo sitä, ja kaikkialla muuallakin Euroopassa, jossa kolmansista maista tulleiden henkilöiden määrä ylittää tietyn pisteen.


Määrän ei tarvitse olla edes suuri, kun pienen pieni vähemmistö alkaa hallita ympäristöä ja tilaa. Siksi, että ne ovat erilaisia kuin me. Ne eivät ole samanlaisia ihmisiä kuin me.

Jossakin 500 oppilaan koulussa jo 10-20 kehitysmaista tulleen nuorukaisen joukko voi hallita koko koulua kaaoksella, ja pottunokkaiset lapset kärsivät. Nimittäin pottunokat ovat yksin. Kun tällainen kehitysmaista tullut poikalauma käyttäytyy agressiivisesti ja käy jonkun pottunokan kimppuun niin kukaan toinen pottunokka ei puolusta häntä. Pottunokilla ei ole sellaista ryhmälojaalisuutta takanaan kuin kehitysmaista tulleilla.

Mutta taas jos joku pottunokka erehtyy uhkaamaan kehitysmaalaista niin koko kopla on heti puolustamassa veljeä. Vaikka pottunokat olisivat enemmistönä, he ovat silti yksin.

Kun nainen kulkee yksinään maahanmuuttajavoittoisella alueella niin kehitysmaista tulleet miehet huorittelevat häntä, sylkevät eteen ja kiroilevat perään. Kehitysmaalaiset tietävät, että hänellä ei ole klaania tai edes sellaista perhettä takanaan, joka puolustaisi häntä. 80-vuotiasta naista saatetaan törkkiä kuin koiraa. Hän ei ole kehitysmaalaisten silmissä minkään arvoinen. He tietävät. että hän asuu yksin eikä kukaan hänen maanmiehensä puolusta häntä.

kuvakaappaus-2018-02-10-22-58-45.png


Puolitäydessä metrossa tai bussissa istuu hiljaisia pottunokkia keskittyen kännykkäänsä tai sanomalehteensä. Kyytiin astuu lauma nuoria möliseviä kehtiysmaalaisia. Tunnelma pienessä tilassa muuttuu käsinkosketeltavan tukalaksi ja varovaiseksi. Jokainen pottunokka tekee nyt kahta asiaa: ensinnäkin hän ruuvaa korvakuulokkeidensa volyymia hieman isommalle, keskittyy entistä syvemmin sanomalehteensä pitäen katseen tiukasti vain ja ainoastaan lehdessä, tai torkkuu entistä keskittyneemmin. Hän siis keskittyy toden teolla siihen mitä oli juuri ennen kehitysmaalaisten tuloa tekemässä. Pottunokka haluaa olla niin huomaamaton kuin vain ikinä voi. Varsinkin nuoret naiset uppoutuvat aivan omaan ulottuvuuteen. Olisi katastrofi herättää vähäisintäkin huomiota tai antaa ymmärtää, että mölisevä apinalauma häiritsee.

Pottunokka on tilassa yksin, vaikka ovat enemmistö. Jos hän sanoisi mölyävälle apinalaumalle, että voitteko olla hiljaa, niin koko apinalauma hyökkää sanojan kimppuun ja muut pottunokat keskittyvät entistä syvemmin siihen mitä ovat tekemässä. Pottunokka on yksin.

Se toinen tekeminen on sitten sitä, että jokainen pottunokka toivoo koko ajan, että apinalauma jäisi pois seuraavalla pysäkillä. Jos se toiveen ja rukouksen määrä olisi nähtävissä liitelevän ylöspäin, ilma olisi sakena toivomusta kuin lumipyry.

kuvakaappaus-2018-02-10-23-01-36.png


Ruotsalaiset ovat yksinäisiä ja luottaneet tähän asti valtioon, poliisin ja siihen näkymättömään yhteiskuntasopimukseen, jonka mukaan toisten ihmisten annetaan olla rauhassa. Myös yksinäisten on annettu olla rauhassa. Mutta nykyään se ei enää pidä paikkaansa. Nykyään he joutuvat yhä useammin tilanteeseen. Kouluissa, kaduilla, yleisillä paikoilla, julkisissa jne, jossa ennen on voinut kulkea turvallisesti.

Luit juuri Suomen tulevaisuuden kuvaa.
 
Niin kun pottunokka osaa käyttäytyä kuin sivistynyt ihminen, nuo muut ovat eläimen tasolla olevia untermenschen.
 
Tämä. Mikä ihme siinä on, että vastaan sanova suomalainen jää yksin kiusaajan eteen. Muut matelevat paskat housussa taakse tai mielisairaimmat käyvät suomalaisen kimppuun. Lojaliteettiä prkl.
 
Tämä. Mikä ihme siinä on, että vastaan sanova suomalainen jää yksin kiusaajan eteen. Muut matelevat paskat housussa taakse tai mielisairaimmat käyvät suomalaisen kimppuun. Lojaliteettiä prkl.

No itse olen maalta ja oma kylä oli oma klaani, toki suurin osa sukua oikeastikin keskenään, siellä on aivan sama ketä omille kylille ilmestyy kun alkaa tapahtua.
Siksi laittomien siirtolaisten maakuntiin majoittaminen on erittäin kallista touhua turvallisuuden takaamiseksi ja kotoutumisen ennuste on todella huono.
 
Alokkaille en antaisi aseita mukaan, tuossa vaiheessa ei voi olla vielä tarpeeksi aseenkäyttö-/ lähitaistelukoulutusta.
 
Kirja-arvio: ”Yhdestoista vitsaus” on norjalaisen vasemmistotoimittajan hätkähdyttävä kuvaus ääri-islamin leviämisestä Eurooppaan:
https://www.suomenuutiset.fi/aari-islamin-haaste-on-todellinen/

Aika hyytävää luettavaa:
”Kun arabit olivat vähemmistönä, oli tunnelma rauhallinen ja ystävällinen. Koin silloin, että oli mahdollista päästä yhteyteen heidän kanssaan. Muurit eivät tuntuneet ylitsepääsemättömiltä. Vähän ennen vuotta 2010 tilanne muuttui.”
Graffiti julistaa: ”Joka tappaa poliisin, pääsee paratiisiin.”
Englannin 1 700:sta moskeijasta vain kaksi noudattaa nykyaikaista Koraanin tulkintaa. Melkein puolet noudattaa vanhoillista, kovan linjan deobandi-haaraa.
 
Kirja-arvio: ”Yhdestoista vitsaus” on norjalaisen vasemmistotoimittajan hätkähdyttävä kuvaus ääri-islamin leviämisestä Eurooppaan:
https://www.suomenuutiset.fi/aari-islamin-haaste-on-todellinen/

Aika hyytävää luettavaa:
”Kun arabit olivat vähemmistönä, oli tunnelma rauhallinen ja ystävällinen. Koin silloin, että oli mahdollista päästä yhteyteen heidän kanssaan. Muurit eivät tuntuneet ylitsepääsemättömiltä. Vähän ennen vuotta 2010 tilanne muuttui.”
Graffiti julistaa: ”Joka tappaa poliisin, pääsee paratiisiin.”
Englannin 1 700:sta moskeijasta vain kaksi noudattaa nykyaikaista Koraanin tulkintaa. Melkein puolet noudattaa vanhoillista, kovan linjan deobandi-haaraa.
No nyt oli kyllä tiukkaa settiä tuolta Marialta. Vanhat jutut, mutta hyvin kottuina ja muotoiltuna lähdeviitteineen. Mainio kirjoitus.
 
https://www.kansalainen.fi/kristitty-pakolainen-pakeni-islamisteja-itavallasta-syyriaan/
MAAHANMUUTTOKristitty pakolainen pakeni islamisteja Itävallasta Syyriaan
9.3.2018 21:56
Petri Saarela

Spiro Haddad, syyrialainen kristitty pakolainen, palasi Syyriaan Itävallasta. Saksalaisen TV-kanavan haastattelussa Haddad kertoo henkensä olleen uhattuna Itävallassa.
Haddad kertoo päässeensä Itävaltaan maksettuaan 3 000 euroa ihmissalakuljettajille. Aluksi mies halusi jäädä Itävaltaan, mutta hänen mielensä muuttui hänen huomattuaan, kuinka pakolaiset ylistivät Al-Nusraa ja ISIS:ä.
Kristittynä syyrialaisena hän ei tuntenut oloaan turvalliseksi pakolaisten joukossa Itävallassa, ja hänen piti salata kristinuskonsa. Paljastuminen olisi saattanut maksaa hänelle hengen.
Haddad sanoo, että islamistiset extremistit haluavat muuttaa kirkot moskeijoiksi, ja Haddadin piti puhua ja käyttäytyä kuten toiset pakolaiset selviytyäkseen.
Haddad otti yhteyttä Itävallan viranomaisiin, mutta häntä ei otettu vakavasti. Tästä pelästyneenä hän päätti palata, ja nyt hän asuu taas Syyriassa.
Ei ole hyvä, että Eurooppa on avoin kaikille, Haddad varoittaa eurooppalaisia.
ISIS ja Al-Nusra haluavat tuhota kaiken, myös teidän luonanne. Jos ette ymmärrä sitä, olen pessimistinen Euroopan tulevaisuuden suhteen, syyrialainen kristitty toteaa.
 

Syyrian Assadista voidaan olla montaa mieltä, mutta Assadin vallassa olevat alueet ovat melko sekulaareja. Naiset voivat kulkea farkuissa ja hiukset paljaina jos haluavat, eikä Assad juurikaan vaivaudu kiusaamaan kristittyjä tai muita uskontoja.

On tämä kyllä melkoista farssia. Änkyrä-islamistit muka pakenevat Syyriasta turvaan Eurooppaan, ja sen takia sitten kristitty pakenee takaisin Syyriaan koska kokee sen turvallisemmaksi kuin Euroopan. :facepalm:

Kuva Damaskoksesta:
PA070221-2.jpg
 
Syyrian Assadista voidaan olla montaa mieltä, mutta Assadin vallassa olevat alueet ovat melko sekulaareja. Naiset voivat kulkea farkuissa ja hiukset paljaina jos haluavat, eikä Assad juurikaan vaivaudu kiusaamaan kristittyjä tai muita uskontoja.

On tämä kyllä melkoista farssia. Änkyrä-islamistit muka pakenevat Syyriasta turvaan Eurooppaan, ja sen takia sitten kristitty pakenee takaisin Syyriaan koska kokee sen turvallisemmaksi kuin Euroopan. :facepalm:

Kuva Damaskoksesta:
PA070221-2.jpg
Jostain luin että irakissakin on kansanryhmä jota on vainottu vuosikausia. Siis täyttäisivät hyvinkin turvapaikan myöntämisen ehdot. Irakin kristittyä vähemmistöä on kohdeltu kaltoin jo ennen nykyistä konfliktia.
Tarkoitan että on tämäkin farssi kuten tuo syyrian esimerkki. Haluamme auttaa irakin vainottuja , mutta nuo henkilöt eivät uskalla lähteä minnekään vaan turvallisempaa on kestää vaino kotimaassa.
 
Viimeksi muokattu:
https://seura.fi/asiat/ajankohtaist...m-ummistetaan-silmat-kielteisilta-piirteilta/
Atte Kaleva: ”Suomessa valkopestään islamia ja ummistetaan silmät sen kielteisiltä piirteiltä”
Tämä on vaarallista, koska se vahvistaa omaa rasistista ja islamofobista ääripäätämme, väittää jihadismin ja terrorismin tutkija.
Jaa artikkeli | Jaettu (2263)
Sanna Puhto

AJANKOHTAISTA 15.3.2018 07:26

Atte Kaleva kiinnostui jihadismista yhdeltä istumalta syyskuun 11. vuonna 2001.
Katsoessaan WTC-tornien romahtamista televisiosta hän ymmärsi, että tarkkaan orkesteroidut iskut eivät voineet olla mielenvikaisten tekemiä. Eivät, vaikka ne asiantuntijavoimin sellaisiksi tuoreeltaan selitettiin.
Syyskuun 11. päivää on seurannut lukemattomia jihadisti-terroristien tekemiä iskuja niin länsimaissa kuin islamilaisessakin maailmassa.
Jihadismi tarkoittaa väkivaltaa korostavaa ideologiaa, joka on syntynyt sunnalaisuuden eli islamin valtasuuntauksen sisälle.
Sunnalaisuuden äärikonservatiivista ja fundamentalistista alasuuntausta kutsutaan salafismiksi. Salafistien tavoitteena on islamilainen kalifaatti, mutta valtaosa salafisteista ei näe välivaltaa kalifaatin saavuttamisen välineenä.
Jihadistit ovat niitä salafisteja, jotka tavoittelevat kalifaattia nimenomaan väkivalloin. Isis ja monet iskut Euroopassa ovat tämän ideologian viimeaikaisia ilmentymiä.

”Silti törmään usein väitteeseen, että jihadistisella terrorismilla ei ole mitään tekemistä islamin kanssa. Se on kyllä täysin väärä käsitys”, Atte Kaleva sanoo.
Se on Kalevan mukaan harhaluulo jo sen takia, että jihadistit pitävät itseään hurskaina muslimeina. He hakevat teoilleen oikeutuksen Koraanista ja muista islamilaisista lähteistä.
”Meillä on Suomessa ääripää, joka koettaa valkopestä islamia ja ummistaa silmänsä sen kielteisiltä piirteiltä. Islam pitäisi mielestäni ottaa sellaisena kuin se on, monitahoisena uskomusjärjestelmänä. Pitäisi nähdä, että muslimeja on monenlaisia.”
Silmien ummistaminen ääri-islamilaisen ajattelun ongelmilta on Kalevan mielestä vaarallista, sillä se ruokkii sitä toista ääripäätä, islamofobista ja usein rasistista porukkaa.
”On huolestuttavaa, jos viranomaiset tai media eivät suhtaudu vakavasti pelkoihin, joita jihadismi ja islamin ongelmat aiheuttava ihmisissä. Ongelmien kieltäminen pelaa sen ääripään pussiin, joka demonisoi islamia.”
Radikalisoitumisen polku
Kalevan mukaan on vaikea arvioida, kuinka paljon maailmassa on jihadisteja tai minkä osuuden he muodostavat muslimeista.
”Hyvin konservatiivisia fundamentalisteja on aika paljon, enemmän kuin esimerkiksi kristittyjä fundamentalisteja.”
Äärikonservatiivi salafisti ei kuitenkaan ole väkivaltaan tarttuva jihadisti. Tosin tutkimuksissa on havaittu selkeä radikalisoitumisen polku, jota pitkin tavallinen salafisti voi liukua jihadistiksi.
”Ensin salafisti tyytyy vain puhumaan puhtaasta opista, mutta siirtyy siitä poliittiseen aktivismiin. Tästä hän vähitellen liukuu jihadismiin. Mutta: täytyy muistaa, että on iso määrä salafisteja, jotka eivät ryhdy edes poliittisesti aktiivisiksi, saati jihadisteiksi.”
Mikä saa jotkut radikalisoitumaan niin, että ryhtyvät terroristeiksi?
Kalevan mielestä selityksiä ei pidä hakea uskonnon ulkopuolelta.
Suuri päämäärä löytyy
”On tutkijoita, jotka ovat vahvasti sitä mieltä, että uskonnolla ei ole mitään tekemistä jihadistisen terrorismin kanssa. Heidän mielestään terrorismi johtuu pelkästään sosiaalisista syistä.”
”Tässä mennään mielestäni metsään. Silloinhan kaikki syrjäytyneet tai vailla näköalaa olevat ihmiset olisivat potentiaalisia terroristeja.”
Uskonnolla on Kalevan mielestä keskeinen rooli radikalisoitumisprosessissa ja motivaation lähteenä. Mutta uskontokaan ei yksin selitä terroristiksi ryhtymistä – muuten kaikki muslimit olisivat potentiaalisia terroristeja.
”Jihadistinen ideologia vastaa hyvin selkeästi kahteen tärkeään kysymykseen, joihin moni hakee vastausta: haluun kuulua johonkin ja saada elämälleen merkitys.”
Kaleva sanoo, että Euroopassa erityisesti toisen polven maahanmuuttajanuorilla voi olla ongelmana se, että he eivät koe kuuluvansa mihinkään, ja elämä on siksi vailla suuntaa.
Kun liittyy jihadisteihin, liittyy yhteisöön, jossa ollaan veljiä ja siskoja, ja jossa muiden kunnioituksen voi ansaita teoilla. Oma elämäntapa on voinut olla pikkurikollinen ja auktoriteettien kanssa on voinut olla kahnausta.
”Yhtäkkiä hukatulle elämälle tuleekin suuri päämäärä, kalifaatin tavoittelu. Se tuo tunteen merkityksestä. Jos oikein hyvin käy, pääsee kuolemaan marttyyrinä ja saa palkinnon tuonpuoleisessa.”
Iskut mainoksia: katsokaa minua!
Nykyisin radikalisoituminen ei mene enää ylhäältä alaspäin siten, että saarnamies kiertää käännyttämässä kansaa. Suunta on pikemmin ruohonjuuritasolta ylöspäin.
”Omasta kännykästään voi kuunnella saarnoja ja katsoa hyvin tuotettua propagandaa. Kun on itse radikalisoinut itseään riittävästi, voi etsiytyä yhteyksiin jonkin järjestön kanssa tai hakeutua taistelualueelle.”
Nykyään Isisin kalifaattia ei enää ole ja sen hallussa pitämille alueille ei juuri pääse. Radikalisoituneet toteuttava iskuja siellä missä ovat ja innostavat teoillaan muita kaltaisiaan samaan. Iskut toimivat ikään kuin mainoksina myös järjestön suuntaan.
Radikalisoituminen voi olla nopeaakin. Todistetusti nopein prosessi on ollut kaksi viikkoa.
”Neljässätoista päivässä nollasta hard core -jihadistiksi.”
Islamilainen yhteisö avainasemassa
Atte Kaleva on sitä mieltä, että jihadistisen terrorismin valkopesu on lakattava, jotta ylipäätään voi tehdä jotain.
”Jihadistista terrorismia ei voi kitkeä, jos ei hyväksytä, että sillä on juurensa islamissa.”
Jihad tarkoittaa taistelua. Islamissa termi jaetaan kahteen ulottuvuuteen.
Yhtäältä se tarkoittaa vähän samanlaista sisäistä taistelua kuin kilvoittelu kristinuskossa. Toisaalta jihad merkitsee fyysistä taistelua islamin vihollisia vastaan.
Kalevan mielestä islamilainen yhteisö on avainasemassa, sillä vain se voi itse vähentää sosiaalista hyväksyntää, jota vihollisia vastaan taistelevaa jihadia kohtaan tunnetaan.
”Tässä yhteisöjen johtajat ovat tärkeässä roolissa. Radikalisoituneille henkilöille viranomaiset ja poliisi eivät ole mitään auktoriteetteja vaan vääräuskoisia, joita he eivät kuuntele. Siksi muslimijohtajien pitäisi korostaa sitä, että on ok olla hurskas muslimi, mutta väkivallan käyttö ei ole hyväksyttävää missään muodossa.”
Ei kohdella pikkulapsina
Me ei-muslimitkin voimme Atte Kalevan mielestä myös tehdä jotain.
”Voimme suhtautua muslimeihin aivan samalla tavalla kuin suhtaudumme muihinkin ihmisiin. Voimme kritisoida käytäntöjä, jotka ovat Suomessa hyvin ei-toivottuja.”
Kaleva listaa esimerkiksi nuorten tyttöjen pakkonaittamisen ja tyttärien puolta pienemmän perintöoikeuden poikiin verrattuna.
”Nämä käytännöt eivät kuulu tänne, ihan sama, mitä joku uskonto asiasta sanoo. Mikään ei voi mennä Suomen lainsäädännön edelle.”

Olemme hänen mielestään tekopyhiä, kun tuomitsemme vaikeuksitta Jehovan todistajien ja lestadiolaisten karttamiskäytännöt tai äärikristittyjen iskut aborttiklinikoille, mutta katsomme läpi sormien vastaavia ongelmia muslimiyhteisöissä.

”Hyssyttely ei ole järkevä ja normaali tapa suhtautua ongelmiin. Kun meillä on tällainen alentuva ote muslimeihin, niin eivät he silloin voi tulla osaksi tätä yhteiskuntaa.”
”Moni muslimi on sanonut minulle, että kyllä hänen uskontonsa kestää sen, että joku on eri mieltä. Ei tarvitse kohdella kuin pikkulapsia.”

Atte Kaleva on sotatieteiden maisteri ja kokoomuksen kaupunginvaltuutettu Helsingissä. Hänen kirjansa Jihad ja terrori (Otava) ilmestyy 15.3.2018.
 
”Hyssyttely ei ole järkevä ja normaali tapa suhtautua ongelmiin. Kun meillä on tällainen alentuva ote muslimeihin, niin eivät he silloin voi tulla osaksi tätä yhteiskuntaa.”
”Moni muslimi on sanonut minulle, että kyllä hänen uskontonsa kestää sen, että joku on eri mieltä. Ei tarvitse kohdella kuin pikkulapsia.


Lainasin yltä. Tätä olen vuosia kaakattanut. Alentuva suhtautuminen on pahempaa kuin rasismi. Taatusti on. Se on asenne, joka kyllä pilaa parhaankin ternimaitotonkan kuin kesähelle.

Boldasin. Kahtokkee nyt helevetti niitä kotoutuskursseja, missä aikuiset miehet, korjaan, oli minkä ikäisiä tahansa, pannaan leikkimään piirileikkiä ja laulamaan kolme pientä elefanttia....voijee. Tosin ne ovat sitä samaa, mitä tarjotaan kalevalan pitkäaikaistyöttömille eli sikäli kohtelu on tasa-arvoista. :ROFLMAO:
 
Kommentointia jutusta.

« : 15.03.2018, 08:18:15 »

https://www.facebook.com/groups/RASMUSGROUP/permalink/1802306449780571/
Atte Kaleva Kiitos Panu postauksestasi ja kommenteista, hetkisen aikaa ehdin jo odotella milloin Rasmuksessa älähdetään. Pyytäisin arvon kommentoijia kiihkossaan huomioimaan, että tänään julkaistu kirjani käsittelee jihadismin historiaa, kehitystä ja jihadistien logiikkaa yleistajuisesti. Se on siis tarkoitettu keskustelunavaukseksi, jollaisena se näköjään aika hyvin toimiikin. Kiitos siitä kaikille kommentoijille! On hyvä välillä huomata, ettei ad hominen -argumentointi ja olkiukkojen rakentelu mitenkään rajoitu hommafoorumille.
 
Back
Top