Kyllä, dramaattinen video.
Mulla tuossa videossa pistävät silmään nämä:
- Tausta on matalakontrastinen, juontaja korkeakontrastisempi. Ei voi johtua ilman epäpuhtauksista koska taustan etu- ja taka-alan välillä ei ole suurta makrokontrastieroa.
- Valo tulee juontajaan varjojen perusteella noin horisonttitasolta etuoikealta ja kovana. Taustaan valo tulee hiukan enemmän oikealta.
- Kuvaaja ei käännä kameraa sinne missä taustalla tapahtuu kovin nopeasti. Tämä voisi selittyä sillä että kyseessä olisi puolikylmä kamera. En tiedä kuinka yleistä sellainen on uutiskäytössä.
- Aivan kuin juontaja olisi kuvattu korkeammalla resoluutiolla kuin tausta.
- Juontajan väistyttyä kuvasta kuuluu metallisia ääniä - aivan kuin jalustaa taitettaisiin kokoon.. Äänet eivät kuulu sellaisina ulkoilmassa vaan sellaisissa sisätiloissa, joissa diskantit kimpoilevat seinistä.
- Kameran käännyttyä noin 1:05 savupatsasta kohti ovat kuvassa näkyvät henkilöt täysin erilaisessa valossa kuin juontaja oli.
- Jos kaupungilla näkyvät liikkuvat varjot ovat osumien aiheuttamien savupatsaiden varjoja, niin uutisryhmä on päättänyt kuvata alussa niin että dramaattinen, uutisarvoinen asia ei näy. Omituinen journalistinen valinta.
- Kaupunkiin osuva valaistus muuttuu täydellisesti kohdassa 1:01-1:02 kun kameraa pannataan voimakkaasti. Näyttää kuin aurinko olisi nyt savupatsaan takana, mutta ylempänä kuin videon alussa. Hassusti olosuhteet muuttuvat juuri liikeblurrin aikana eli siinä kohdassa jonka editoija valkkaisi leikkaukselle jos tekisi sellaisen.
Ehkä mä oon vaan liian kyyninen ja epäluuloinen, mutta jokainen voi halutessaan katsoa videolta ovat nuo mun havainnot oikeita vai vääriä.