OldSkool
Kapteeni
jmtapio kirjoitti:Tuossa on aika vähän asioita minkä kohdalla tekisin itse toisin. Jos tehtävä on valvoa merisaartoa niin silloin siviilialuksia ei voi päästää siitä läpi tarkastamatta niiden sisältöä pelkästään sillä perusteella että ne ilmoittavat kuljettavansa avustustarvikkeita.
Ja sitten jos sille paatille ollaan menossa ja ensimmäiset ukot alkavat saada kannella turpaansa, niin tilanne on pakko katsoa loppuun saakka eikä sitä köyttä pitkin lähdetä kiipeämään takaisin (eikä noin korkealta hypätä huvin vuoksi täysissä varusteissa mereen).
Ja sitten kun vastapuoli alkaa hakkaamaan puukoilla ja teräsputkilla niin minä ampuisin takaisin.
Sitä minä en käsitä mitä hyötyä on tuosta saarrosta on, Hamas ei lakkaa olemasta sillä että sen resurssit yritetään pitää mahdollisimman tiukoilla ja Länsirannan ongelmat eivät ratkea rakentamalla uusia Berliinin muureja. Mutta niin kauan kuin alueella ylläpidetään eristämispolitiikkaa niin en käsitä mitä vaihtoehtoja Israelilla oli tässä nimenomaisessa provokaatiossa.
Hyvin kirjoitettu :a-smiley: eli siis rimmaa täysin sen kanssa miten minä asian ymmärrän. Tässä hommassa oli taustalla katastrofin resepti valmiina, esim ruotsin lehdistössä haastateltiin saarronmurto-laivoilla olevia henkilöitä ja jos muista pikaisen vilkaisuni oikein, niin mieliala oli "nyt mennään ja murretaan tämä saarto". Toisaalta radiossa joku kommentaattori mainitsi, että Israelilla ei ollut kuin kaksi huonoa korttia kädessä: jos et torju murtoa, olet nössö, ja jos torjut, niin saat näpeillesi. Kummallakin puolella kriisiä kun on tiukan periaatteellinen linja, niin eiköhän ratkaisu taas pitäisi lähteä siitä että rauhoitetaan tilannetta ja löydetään tapa jolla kumpikin puoli voi sisäpoliittisesti hyväksyä muutoksia. Israel kun on tiukentanut eri asioita koko ajan niin luulisi että se tie ei voi jatkua vaan pakko on alkaa hyväksyä jotakin lievennyksiäkin.
Toivon rauhaa ja rakkautta, mutta koko keskipitkän ikäni ei ole sitä tuolta seudulta paljon kuulunut.