Itämeren turvallisuustilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jukkis
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Tuntuu hyvältä, sen jälkeen, kun Suomessa käydessäni kauppakeskuksessa, HS:n myyntipojat ovat lähes tarttuneet kiinni kaupatakseen Hesaria mulle ja olen tokaissut: Painukaa helvettiin paskalehtenne kanssa, ryssän perseennuolijat!
Mulle yks hesarin trollimyyjä yritti saada myytyä tilausta, niin totesen, ettei kelpaa paskapaperiksi ja eikä takan sytykkeesi, niin kuittas takaisin, ettei ois mulle edes myynyt tilausta. Tais mennä tunteisiin.

No katsoin vähän aikaa ja heti tuli fiilis et yrittää uhriutua kovasti ja sitä linjaa Laura veti heti alussa myös. Oli itse viaton ja auttoi vain vanhempaa toveria töissä ja sit itse joutui "syyttä" ongelmiin?
Halminen on ollut toimittajahistoriansa ajan hyvin PV-myönteinen toimittaja ja ymmärtänyt turvallisuuspolitiikkaa isänmaallisesta ja maanpuolustuksellisesta näkökulmasta. Viestikoelaitosjutun toinen kirjoittaja Pietiläinen on sen sijaan ollut huomattavasti kriittisempi PV:n ja maanpuolustuksen suhteen.

Muistaakseni täällä hyvän aikaa sitten vanhan kaartin kesken pohdittiinkin jotain tällaista kuviota, että "liian maanpuolustusmyönteinen" Halminen olisi haluttu polttaa tällä jutulla.

Kannattaa ehkä kuunnella tämä taustoitukseksi ja palata sitten asiaan...

Niin surkeaa selittelyä, ettei tosiaan.

Olin tätä ennen ajatellut LauraHammerista, että hän sentään otti puolustusvoimiin yhteyttä ja yritti saada tolkkua.

Mutta toimittaja, joka ei lainkaan kykene jäsentelemään asiaa jota on jo käsitelty kai kahdeksan vuotta, ei ole oikein minkään tasalla. Ei juttujen tekemisen tai minkään muunkaan. Ainoa johtopäätelmä on, että hammeria on käytetty hölmönä hyväksi.

Selittelyä kuvaa, kuinka hän pohtii että kenellä on oikeus julistaa että, jotta, koska kun, pilkut ja pisteet salaisiksi. Siitä päätelmä, että ei kellään kai oikeastaan ole oikeutta julistaa kaikkea kokonaisuudessaan salaiseksi.

Itse hän hän on uhrin asemassa, muisti kuitenkin todistella fiksuuttaan, että oli googlannut ettei veteen upottaminen tuhoa kovalevyä, siis sellaisen tietää jos osaa ottaa selvää. Tietoturvaan erikoistunut toimittaja :facepalm:

Mulle yks hesarin trollimyyjä yritti saada myytyä tilausta, niin totesen, ettei kelpaa paskapaperiksi ja eikä takan sytykkeesi, niin kuittas takaisin, ettei ois mulle edes myynyt tilausta. Tais mennä tunteisiin.
Ei sentään käskenyt vetämään käteen 😁 Näin tässä eilettäin tokaisi meikäläiselle liittymämyyjä, kun kerroin soittelevani firman piikkiin ja mulle on aivan sama minkä hintaisella liittymällä.

Tässä mitä tarinoi Blueskyssa:
Cable sabotage suspect VEHZEN dropped her anchor as she was exiting Gulf of Finland. After traveling 304 km or 21 hours with the anchor bouncing on the bottom of Baltic Sea she severed the comms cable LVRTC SE-LV.In her track was SILVER DANIA and they joined at the crime.Story from their AISs.
Cable sabotage suspect VEHZEN dropped her anchor as she was exiting Gulf of Finland. After traveling 304 km or 21 hours with the anchor bouncing on the bottom of Baltic Sea she severed the comms cable LVRTC SE-LV.In her track was SILVER DANIA and they joined at the crime.Story from their AISs.
Animations you see above color the ship tracks from their reported speeds. I have divided the messages based on speed in equal quarters to highlight anomalies.For VEZHEN this matches perfectly with the raising of the anchor by south Gotland and also paint a very suspect deceleration south of Hangö
The owners will of course blame the weather. The weather was identical before and after the deceleration south of Hangö.So, weather is not the explanation. An anchor drop is a very likely explanation.
will soon present similar animations for previous cable saboteurs NEWNEW POLAR BEAR, EAGLE S and YI PENG 3. All of them fit this model, the colorchanges covers known incidents and timespace matches what is known.As always, AIS-caveats apply! (Data might be falsified, incomplete etc)

Edit: Katos, sinitaivas linkitkin nyt upottautuu viestiin

Tässä mitä tarinoi Blueskyssa:

Edit: Katos, sinitaivas linkitkin nyt upottautuu viestiin
Siis toihan jatkoi jotakuinkin siitä missä Eagle S otettiin kiinni? o_O Selkeästi tuossa touhussa on joku suunnitelma taustalla, missä ja milloin yritetään saada kaapeleita poikki. Eri kysymys toki, onko suunnitelmassa järkeä taustalla, vai pelkkää vodkahuurua...

Siis toihan jatkoi jotakuinkin siitä missä Eagle S otettiin kiinni? o_O Selkeästi tuossa touhussa on joku suunnitelma taustalla, missä ja milloin yritetään saada kaapeleita poikki. Eri kysymys toki, onko suunnitelmassa järkeä taustalla, vai pelkkää vodkahuurua...
Mielenkiintoista todellakin tuo, missä ankkuri todennäköisesti lasketaan. Sitten rouhitaan loppupätkä.

Tämä on suunniteltua, silkkaa terrorismia. Tietenkin asia kiistetään operaattorien ja varustamojen puolelta eikä kippari tule helposti tunnustamaan. Pelkää tilaajaa, jonka koura ulottuu kotimaahan.

Mielenkiintoista todellakin tuo, missä ankkuri todennäköisesti lasketaan. Sitten rouhitaan loppupätkä.

Tämä on suunniteltua, silkkaa terrorismia. Tietenkin asia kiistetään operaattorien ja varustamojen puolelta eikä kippari tule helposti tunnustamaan. Pelkää tilaajaa, jonka koura ulottuu kotimaahan.
No aika selkee asia, ei noita voi tapahtua sattumoisin samalla alueella liian usein. Edelleen mielestäni nuo kiulut pitäisi tarkastaa mennen ja tullen juutinrauman kohdilla viimeistään. Toki nytkytekniikalla ankkrin laskun saisi aika helposti näkymään AIS:ssa. Reagointi aika olisi nopea ja panna purtilo parkkiin (takavarikkoon). Keskimäärin esm. brittein kanaalissa kuitu poikki noin 4 kertaa vuodessa, ainakin mitä itse tiedän.

Supo (suora lainaus): "Yleisellä tasolla voidaan arvioida, että konfliktialueella vietetty aika ja taistelukokemus voivat vaikuttaa radikalisoivasti. Tämä tietenkin riippuu myös paljon henkilön motiiveista ja muusta elämäntilanteesta, eikä Ukrainaan mahdollisesti lähtevien tilanne tällä hetkellä lisää sisäisen turvallisuuden uhkaa Suomessa."
Tämmöistä on kuitenkin kertoiltu.
Vaikka Venäjän hyökkäyssota ei ole vetänyt puoleensa merkittävää määrää ääritoimijoita, liittyy yksittäistenkin henkilöiden matkustamiseen potentiaalisia radikalisoitumisuhkia, kertoo Milla Meretniemi Uutissuomalaiselle.

Back