Itämeren turvallisuustilanne

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jukkis
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Konehuoneessa mahdollisia räjähdyksiä koneiden käynnistämisen yhteydessä ja sen seurauksena vuoto konehuoneeseen jonka takia miehistön evakuointi, alus kuitenkin nyt jo kiinni takaisin laiturissa ja öljypuomeja varuiksi ympärillä. Ei öljyvuotoa. Vaikuttaa tällä hetkellä siltä että selvittiin ympäristön kannalta säikähdyksellä.

 
Konehuoneessa mahdollisia räjähdyksiä koneiden käynnistämisen yhteydessä ja sen seurauksena vuoto konehuoneeseen jonka takia miehistön evakuointi, alus kuitenkin nyt jo kiinni takaisin laiturissa ja öljypuomeja varuiksi ympärillä. Ei öljyvuotoa. Vaikuttaa tällä hetkellä siltä että selvittiin ympäristön kannalta säikähdyksellä.

Jos jotain positiivista niin ei se ryssäkään ole niin typerä että haluaa sotkea pietarin ympäristön rannat öljyyn. Laukaansuusta öljy siis kiertäisi virtausten mukana ensin itään ja kääntyisi sitten pietarin sotkettuaan pohjoiseen ja edelleen länteen.

No kattellaan, ryssän tuntien siellä ei välttämättä ole mitään muuta kuin propagandatoimisto luukuttamassa sitä itseään. Spektaakkelin eteneminen näyttää sitten aikanaan mistä oli kyse. Ainakin täkäläinen lehdistö läväytti heti ryssän viranomaisten "viralliset totuudet" heti etusivulle. Kokemus osoittanut että näissä saa aina vähän katsella että minkäsmoisesta info-operaatiosta olikaan ryssällä nyt otsikot leivottu.
 
Konehuoneessa mahdollisia räjähdyksiä koneiden käynnistämisen yhteydessä ja sen seurauksena vuoto konehuoneeseen jonka takia miehistön evakuointi, alus kuitenkin nyt jo kiinni takaisin laiturissa ja öljypuomeja varuiksi ympärillä. Ei öljyvuotoa. Vaikuttaa tällä hetkellä siltä että selvittiin ympäristön kannalta säikähdyksellä.


Venäläismedian mukaan aluksella on 130 000 tonnia polttoöljyä. Drozdenkon mukaan öljyvuodon riskiä ei kuitenkaan ole. Säiliöaluksissa on yleensä myös useita lastisäiliöitä. Vaikka osa niistä vahingoittuisikin, koko lasti ei välttämättä kuitenkaan pääsisi vuotamaan mereen. Öljyvahingon estämiseksi olisi nyt tärkeää, että sekä alus että satama-allas puomitettaisiin. Puomit estävät öljyn leviämistä mereen. Öljyonnettomuutta on yleensä helpompi torjua satamassa kuin avomerellä.

------------


Laukaansuussa näyttää nyt olevan onneksi tyyntä 0-2 m/s ja vasta tiistaina tulee enemmän. Toivottavasti eivät ryssi ja saavat pumpattua öljyt pois ajoissa.
 
Viimeksi muokattu:
Koala-alusta hallinnoi Lagosmarine, jota Yhdysvallat pitää osana Venäjän varjolaivastoa.


Aleksei Haljavinia pidetään yhtenä suurimmista venäläisen öljyn ostajista sekä hintakaton ja pakotteiden kiertäjistä.
Hän on Latvian kansalainen.

Nyt pitäisi Latvialla tehdä toimia...

 
Kyllä nyt pitäisi haalia öljyntorjuntakalustoa Suomeen maailmalta ja vilkkaasti. Tämä "räjähdys" oli varmasti ryssän 8D shakissa ns. premature ejaculation ja tarkoitus oli toteuttaa tuo jossain helsingin ja tallinnan välissä.

Tai sitten tämä oli tosiaankin vain ryssän 8D shakkia joka on käytännössä lähempänä kimbleä kuin shakkia.
 
Kun merenkulku noin huonokuntoisilla laivoilla sallitaan Itämerellä niin se on vain ajan kysymys, milloin paska lentää tuulettimeen. Ei paljon kannata miettiä siivoamisen järjestämistä, kun pitäisi asettaa rajat sille minkä tasoisilla kuljetusvälineillä kemikaalien siirto Itämerellä sallitaan, ehkäisy aina ennen vahinkojen siivoamista.
 
^
Samaa mieltä. Noiden romukiulujen kulkeminen pitää pysäyttää NYT HETI. Ei mitään asiaa Itämerelle tuollaisilla vanhoilla romuilla. Kaikkien rantavaltioiden pitäisi nyt puhaltaa yhteen hiileen ja auttaa Tanskaa pysäyttämään ne paatit jo heti portille. Asia koskee kaikkia Itämeren rantavaltioita. Yksikin romupaatti uppoaa ja hyvässä lykyssä koko Itämeri on piloilla kymmeniksi vuosiksi. Tää on sen verran pieni lätäkkö ettei tää kestä yhtään tommosta öljylauttaa.

En minä ainakaan halua että joku perkeleen paskaryssä pilaa ikuisiksi ajoiksi mun ja jälkikasvuni juhannussaunan, mereen pulahtamisineen. Saatana. Sotia on aloitettu vähemmästäkin. Siis oikeasti. Jos jotain tollasta tapahtuu, niin tänkin vanhan ukon käsi alkaa hamuamaan rynkkyä.
 
Kun merenkulku noin huonokuntoisilla laivoilla sallitaan Itämerellä niin se on vain ajan kysymys, milloin paska lentää tuulettimeen. Ei paljon kannata miettiä siivoamisen järjestämistä, kun pitäisi asettaa rajat sille minkä tasoisilla kuljetusvälineillä kemikaalien siirto Itämerellä sallitaan, ehkäisy aina ennen vahinkojen siivoamista.
Meinasin vähän samaa tulla sanomaan. Oli Ukrainassa sota tai ei, niin katastroofi Itämerellä on ihan ajan kysymys ollut jo pitkään...ja kaikki johtuu ryssien luokattomasta toiminnasta merikuljetuksissa.
 
Kyllä nyt pitäisi haalia öljyntorjuntakalustoa Suomeen maailmalta ja vilkkaasti. Tämä "räjähdys" oli varmasti ryssän 8D shakissa ns. premature ejaculation ja tarkoitus oli toteuttaa tuo jossain helsingin ja tallinnan välissä.

Tai sitten tämä oli tosiaankin vain ryssän 8D shakkia joka on käytännössä lähempänä kimbleä kuin shakkia.

Jos tässä jotain vilunkia on taustalla, niin veikkaan ukrainaa. Olisi aika veto saada venäjän varjolaivasto ja öljykauppa pysähdyksiin. 💪

Kertoisi siitä että löytyy taitoa toteuttaa peiteoperaatioita vieraalla maalla sekä kylmäpäisyyttä.
Todennäköisesti jäljet on nyt peitelty paremmin kuin kaasuputken tapauksessa.
 
Yritystä laatia uusia lakeja ryssän varjolaivastolle, vakuutuksia paremmilta vakuuttajilta ja toivottavasti ottavat ympäristö syistä laivan kunnon esille.
Voi olla pitkä ja kivinen tie nämä uudet laki luonnonkset pelkään pahoin. Toivottavasti olen väärässä...

 
Back
Top