Itsenäisyyspäivä

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille.

Koetin katsella sopivaa ketjua ja koska en halunnut uutta aloittaa, niin ehkäpä tämä sopii parhaiten tänne. Itsenäisyyspäivästä nyt kuitenkin on kyse.

Oheinen haaste on TA-killan puolelta, toivottavasti ei käyttäjä LSa:ta haittaa jos linkitän miehen tekstin myös tänne. Tämän foorumin käyttäjät kun tuskin kaikki ta-killan foorumia lukee. Hiukan miestä tuntevana luulisin, ettei haittaa. On hyvä teksti.

Itse sattumalta satuin tekemään kirjoitetunlaista analyysia jo tuossa viitisen vuotta sitten. Suosittelisin kaikille muillekin lukemaan haasteen 2018 ajatuksella ja toimimaan sen mukaan.

Ohessa linkki ja itse teksti.

http://takilta.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&p=95367&sid=77cd340edeaca40d4a671f0303ad8530#p95367
Minä otan haasteen vastaan!
Tilasin juurikin tämän vuoksi yleislääkäritarkastuksen (työpaikan vakuutuksen kautta). Siitä sitten ohjenuorta itselleni.
Monihan tuossa mainituista asioista on tiedossa, ja jopa tehty.
Mutta kun miettii, että yllättävän paljon hammastenkiristystä aiheutuu siitä, mitä mediasta nykyään näkee, niin sen seuraamisen vähentäminen on yksi askel mielenrauhaan. Mäntymaan tapaisia on liikaa... Teksti-TV, jatkossa sinne.
Ja some. Ja koska se tarkoittaa minulla yksinomaan tätä sivustoa, niin näkemisiin kaikille taas joksikin aikaa.
 
https://yle.fi/uutiset/3-10544507

Ilmavoimille kävi harvinainen moka: Itsenäisyyspäivän paraatin ylilento epäonnistui Mikkelissä

Syynä oli Ilmavoimien mukaan osaston johtajan inhimillinen virhe.

Hornet-parven johtaja oli vahingossa siirtänyt koordinaattipistettä sivuun lennon kohteesta, jolloin koneet lensivät sivuun tarkoitetulta lentolinjalta.
Koneen laitteet olivat Ilmavoimien mukaan kunnossa, ja lennon valmistelu oli tehty huolellisesti.
Matalalta paistanut aurinko häiritsi näkyvyyttä eikä osaston johtaja ollut nähnyt kohdealuetta.
Muutoin ulkoisilla tekijöillä ei ollut vaikutusta tapahtuneeseen, Ilmavoimien tiedotteessa kerrotaan.
Itsenäisyyspäivän paraatin juontaja Ahti Kaario yllättyi, että Hornetien ylilento näkyi niin vähän aikaa.
 
https://yle.fi/uutiset/3-10544507

Ilmavoimille kävi harvinainen moka: Itsenäisyyspäivän paraatin ylilento epäonnistui Mikkelissä
Syynä oli Ilmavoimien mukaan osaston johtajan inhimillinen virhe.

Hornet-parven johtaja oli vahingossa siirtänyt koordinaattipistettä sivuun lennon kohteesta, jolloin koneet lensivät sivuun tarkoitetulta lentolinjalta.
Koneen laitteet olivat Ilmavoimien mukaan kunnossa, ja lennon valmistelu oli tehty huolellisesti.
Matalalta paistanut aurinko häiritsi näkyvyyttä eikä osaston johtaja ollut nähnyt kohdealuetta.
Muutoin ulkoisilla tekijöillä ei ollut vaikutusta tapahtuneeseen, Ilmavoimien tiedotteessa kerrotaan.
Itsenäisyyspäivän paraatin juontaja Ahti Kaario yllättyi, että Hornetien ylilento näkyi niin vähän aikaa.
Vastaanottaja ei varmaan kovin hyvin nähnyt mutta kadun toiselle puolelle se näkyi mielestäni ihan hyvin.
 
Vastaanottaja ei varmaan kovin hyvin nähnyt mutta kadun toiselle puolelle se näkyi mielestäni ihan hyvin.
Paraatin vastaanottaja ei nähnyt mitään. Olin vieressä.
 
  • Tykkää
Reactions: jak
Eilen tuli katsottua tuntemattoman sijaan Talvisota elokuva. Katselin heti perään Talvisota kakkosen eli
en.
Hop! Kohdassa 2:07, onko toi alikessu se seksi-mies jota facebookissa ahdistettiin, #metoo, voitti sen keissin niitä muikkeleita vastaan - Abba-musikaali? Tomi jotain?
 
Paraatin vastaanottaja ei nähnyt mitään. Olin vieressä.
Mää olin siinä nostolavan kohdalla. Ihan etu riviin ei ehitty, kun ei viitsitty tulla kovin aikaisin seisoskelemaan.
Ei tullut siinä mitenkään mieleen että ylilento olisi epäonnistunut. Aika harva tuota tuskin olisi itse hoksannutkaan. Iltapäivälehtien kommenttiosiot ovat nyt sitten tietysti täynnä ruikutusta
 
Paraati järjestetään tänä vuonna Tampereella, muita paikalle menijöitä? Täytyy viedä tuo pikkuprinsessa panssarivaunuja katsomaan, kun ne vielä tässä iässä kiinnostavat. :cool:
 
Hop! Kohdassa 2:07, onko toi alikessu se seksi-mies jota facebookissa ahdistettiin, #metoo, voitti sen keissin niitä muikkeleita vastaan - Abba-musikaali? Tomi jotain?
Näytti vähän Metsäkedolta, mutta ei ainakaan lopun nimien mukaan ollut, eikä ainakaan omasta mielestäni ollut tuo jos olisi ollut kreditoimattomana tuo alikessu
 
Paraati järjestetään tänä vuonna Tampereella, muita paikalle menijöitä? Täytyy viedä tuo pikkuprinsessa panssarivaunuja katsomaan, kun ne vielä tässä iässä kiinnostavat. :cool:

Koko perhe haluaa katsomaan kun tapahtuma on ajomatkan sisällä.

Mikään ei tietenkään ole varmaa ennen kuin se on varmaa eikä toisinaan vielä senkään jälkeen.
 
Onnittelut kaikille ylennyksensä ansainneille! :salut:

Ihme kyllä PV:n puolella ylennetyissä ei ollut yhtään minulle tuttua sotilasta.
 
Back
Top