Yllättävää miten erikoisissa tapauksissa kannattaa silti merikuljettaa. Jopa naapurimaa Kazakstanista Kiinan kaakkoisrannikolle. Vaikka pitää ensin mennä väärään suuntaan sekä Kaspianmeren että Mustanmeren yli.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Yllättävää miten erikoisissa tapauksissa kannattaa silti merikuljettaa. Jopa naapurimaa Kazakstanista Kiinan kaakkoisrannikolle. Vaikka pitää ensin mennä väärään suuntaan sekä Kaspianmeren että Mustanmeren yli.
Toivottavasti eloapinat muistaa käydä sabotoimassa hiilikuljetukset, ainiin.. Eihän se haittaa kun se on kiinassaYllättävää miten erikoisissa tapauksissa kannattaa silti merikuljettaa. Jopa naapurimaa Kazakstanista Kiinan kaakkoisrannikolle. Vaikka pitää ensin mennä väärään suuntaan sekä Kaspianmeren että Mustanmeren yli.
Juu, rannikoilla on australialaisen laadukkaan hiilen polttamiseen erikoistunut hiilivoimalavyöhyke. Ne on parhaillaan kusessa kun pitäisi pärjätä ilman johtuen maiden välisestä ristivedosta. Omaa hiiltä ei saa tarpeeksi eikä se laadultaan sovi noihin. Tämä yhdistettynä siihen, että myytävällä sähköllä on säännelty hinta on johtanut siihen etteivät tuota sitä osin ollenkaan. Koska tulee turskaa koko ajan enemmän mitä tuottaa.Oletan, että suuri osa Kiinan hiilen käytöstä tapahtuu rannikolla tai jossakin lähellä sitä. Joten kun katsoo miten iso maa Kiina on, niin on oikeastaan ymmärrettävää että bulkkituotetta kuten hiili ei haluta kuljettaa junalla. Menee aika nopeaan kapasiteetti siihen. Hinta on sitten asia erikseen, mutta kaipa hinta heijastaa kapasiteettia.
Juu, rannikoilla on australialaisen laadukkaan hiilen polttamiseen erikoistunut hiilivoimalavyöhyke. Ne on parhaillaan kusessa kun pitäisi pärjätä ilman johtuen maiden välisestä ristivedosta. Omaa hiiltä ei saa tarpeeksi eikä se laadultaan sovi noihin. Tämä yhdistettynä siihen, että myytävällä sähköllä on säännelty hinta on johtanut siihen etteivät tuota sitä osin ollenkaan. Koska tulee turskaa koko ajan enemmän mitä tuottaa.
Onneksi löytyy ystävä läheltä.Juu, rannikoilla on australialaisen laadukkaan hiilen polttamiseen erikoistunut hiilivoimalavyöhyke. Ne on parhaillaan kusessa kun pitäisi pärjätä ilman johtuen maiden välisestä ristivedosta. Omaa hiiltä ei saa tarpeeksi eikä se laadultaan sovi noihin. Tämä yhdistettynä siihen, että myytävällä sähköllä on säännelty hinta on johtanut siihen etteivät tuota sitä osin ollenkaan. Koska tulee turskaa koko ajan enemmän mitä tuottaa.
Tässä tapauksessa junakuljetuksen kustannuksia kohottaa Kiinan (1435mm) ja Kazakstanin (1520mm) erilainen raideleveys. Wikin kartan perusteella Kiinan puolella on hyvätasoinen, 200-299 km/h nopeuden salliva, rata lähes Kazakstanin rajalle saakka. Hyvin mahdollista, että laivakuljetus olisi samallakin raideleveydellä edullisempaa, kivihiilihän on tyypillistä bulkkia, jonka kuljetuksessa on olennaisempaa tasainen tavaravirta kuin esimerkiksi nopeus.Yllättävää miten erikoisissa tapauksissa kannattaa silti merikuljettaa. Jopa naapurimaa Kazakstanista Kiinan kaakkoisrannikolle. Vaikka pitää ensin mennä väärään suuntaan sekä Kaspianmeren että Mustanmeren yli.
Tässä tapauksessa junakuljetuksen kustannuksia kohottaa Kiinan (1435mm) ja Kazakstanin (1520mm) erilainen raideleveys. Wikin kartan perusteella Kiinan puolella on hyvätasoinen, 200-299 km/h nopeuden salliva, rata lähes Kazakstanin rajalle saakka. Hyvin mahdollista, että laivakuljetus olisi samallakin raideleveydellä edullisempaa, kivihiilihän on tyypillistä bulkkia, jonka kuljetuksessa on olennaisempaa tasainen tavaravirta kuin esimerkiksi nopeus.
Vähän nusnus, mutta suurnopeusradoilla ei tyypillisesti sallita tavaraliikennettä lainkaan. Ne raskaat ja hitaat tavarajunat olisivat melkoisia tulppia siellä välissäja käytännössä varaisivat useita suojastusvälejä. Ehkä joillain rataosuuksilla ne sallitaan yöaikaan rajoitetuilla akselipainoilla?Tässä tapauksessa junakuljetuksen kustannuksia kohottaa Kiinan (1435mm) ja Kazakstanin (1520mm) erilainen raideleveys. Wikin kartan perusteella Kiinan puolella on hyvätasoinen, 200-299 km/h nopeuden salliva, rata lähes Kazakstanin rajalle saakka. Hyvin mahdollista, että laivakuljetus olisi samallakin raideleveydellä edullisempaa, kivihiilihän on tyypillistä bulkkia, jonka kuljetuksessa on olennaisempaa tasainen tavaravirta kuin esimerkiksi nopeus.
Mikä Kiina-kuljetusten kanssa meni mönkään?Kouvolaanhan tehtiin oikein Kiina-terminaali rautatiekuljetuksille Kiinasta. Kuraanhan se meni, mutta ei hätää. Nyt Kouvola on rakentamassa yli kilometrin pituista lastauslaituria Venäjän junille. Saas nähdä saadaanko sinne edes yksi juna vuosittain.
Se Kouvolan juna perustui Kiinan tukiaisiin, kun ne kutistuivat niin loppui liikenne.Mikä Kiina-kuljetusten kanssa meni mönkään?
Kiinalaista suurvalta poliitikan vivahdetta nämä Kirkenesin rautatiet olivat.Radasta ei tosiaan olisi hyötyä kuin potentiaalisesti venäläisten sotalogistiikassa sen vallatessa pohjoisimman Lapin. Aivan aivokuollut ajatus kuljettaa siellä mitään kaupallista kun siellä ei ole mitään Suomen todella isoa rannikkokaupunkia. Eli Kiirunaan/Tromssaan vain yhteys jos minnekään. Muurmanniin on jo pieni pisto alempaa.