Kännitopiikki

Itellä alkoi loma kans, eilen ilmasen viinan perässä...nyt kerätään voimia juhannuksen 2 päivän settiä varten :cool:
 
Täällä on alkanut jussi vähän etuajassa! :cool:

Hyvältähän se känni tuntuu, ainakin hetkellisesti, minkä jälkeen seuraa voitonhuuman jälkeinen krapula, kuten Natollakin. Mutta kuinka monta kertaa viikossa on liikaa, vaikka kohtuukäytön rajoissa pysyttäisiinkin? Onko kolme ottokertaa viikossa liikaa?
 
Tänään ensimmäistä kertaa yksin kotona lähestulkoon vuoteen. Emäntä ja lapset reissussa. Sääennuste lupailee 24 astetta iltapäivälle. Kahtoskohan jonkun tv- sarjan Netflixsistä vai tekiskö jotain muuta ketjuun liitttyvää. :)
 
No nyt on kotiuduttu kaupunkireissulta. Voin sanoa, että tiistai ennen juhannusta ei ole kovinkaan vilkas yöelämältään. Syy, että jaksoin tähän kellonlyömään olla viihteellä, löytyy päiväunista. Ne tuli nautittua 1900 - 2200 välisenä aikana. Luultavasti.
 
Kuten ennen äänestystä kirjoitin, kyllä Eurooppa tästä selviää, mutta heikentyneenä ja köyhempänä. Venäjän suunnalla on korkattu parikin vodkapulloa, kai siitä vodkasta joillekin suomalaisillekin riittää.

Hyvä veli, minä ainakin avaan korkin tänä iltana, vaikka en vodkaa juokaan! Tee se itsekin, kansanäänestyksestä huolimatta, sillä jussi on vain kerran vuodessa.
 
Kysymys juomareille:
10xmG+

Taustalla on Ukrainassa tehtyy vodka, jonka etiketissa lukee "na moloke" eli maidolla.
Kuulemma pehmeä makuinen (en maistanut, mutta haistanut vain)

Mutta miten vodka voi tehdä maidosta??
 
Kysymys juomareille:
10xmG+

Taustalla on Ukrainassa tehtyy vodka, jonka etiketissa lukee "na moloke" eli maidolla.
Kuulemma pehmeä makuinen (en maistanut, mutta haistanut vain)

Mutta miten vodka voi tehdä maidosta??
Kunnon votka on kuin linnunmaitoa. Eli pehmeää, helposti juotavaa ja hyvää. Juomareiden sanonta :D.
Jospa sitä käytetään tässä yhteydessä sielläkin?
 
Harmittaa kun vetäisin haimatulehduksen päälle eilisellä ryyppäämisellä. Kipu tulee aaltoina ja nyt enää puolen tunnin välein. Kyllä se tästä, mutta ei voi ottaa kuppia enää toista päivää.
Netti käskee lähtemään sairaalaan välittömästi, mutta olen minä itsekin niitä hoitanut. Ei sitä voi hoitaa. Ainoastaa nesteyttää ja hoitaa kipua. Sen voi tehdä kotona.
 
Harmittaa kun vetäisin haimatulehduksen päälle eilisellä ryyppäämisellä. Kipu tulee aaltoina ja nyt enää puolen tunnin välein. Kyllä se tästä, mutta ei voi ottaa kuppia enää toista päivää.
Netti käskee lähtemään sairaalaan välittömästi, mutta olen minä itsekin niitä hoitanut. Ei sitä voi hoitaa. Ainoastaa nesteyttää ja hoitaa kipua. Sen voi tehdä kotona.
Mista tiedat etta se on haimatulehdus? Pitaako tassa ruveta juhannuksena huolestumaan...:confused:.
Alahan nyt hyva veli laita kannitopiikkiin noita, itse voin sentaan postailla nyt ihan reilusti viela huomiseen, ketjun reunaehdot tayttyvat reippaasti varmaan viela maanantaiaamuna :)!
 
Mista tiedat etta se on haimatulehdus? Pitaako tassa ruveta juhannuksena huolestumaan...:confused:.
Alahan nyt hyva veli laita kannitopiikkiin noita, itse voin sentaan postailla nyt ihan reilusti viela huomiseen, ketjun reunaehdot tayttyvat reippaasti varmaan viela maanantaiaamuna :)!

kyllä sen muuten huomaa...todellista tuskaa tuottava vaiva... :confused:
Haimatulehduksen oireet
Haimatulehdus liittyy usein, mutta ei aina, rajuun alkoholinkäyttöön. Oireena on voimakas vyömäinen ylävatsakipu, joka usein säteilee selkään. Yleensä on pahoinvointia ja oksennuksia. Oireet jatkuvat useita päiviä. Usein oireet hiljalleen väistyvät itsellään. Joskus haimatulehdus pahenee päivien mittaan, jolloin yleistila laskee, voi esiintyä kuumetta ja muita oireita.


Joskus ja hyvin kohtalokas on hemorraginen haimatulehdus joka on nopeasti tappava.... Emännän isäpuoli kuoli siihen kun ei mennyt ajoissa hoitoon. Mitään ei ollut tehtävissä... :eek:

http://duodecimlehti.fi/web/guest/a...lehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_auth=

Fulminantti haimatulehdus
Haimatulehduksen yleisin etiologinen tekijä on miehillä alkoholi ja naisilla sappikivitauti. Fulminantissa (hemorraginen, nekrotisoiva) haimatulehduksessa paikallinen kudostuho laukaisee hengityksen, munuaisten ja verenkiertoelimistön vajaatoiminnan. Hoito perustuu alkuvaiheen oikeaan diagnoosiin ja taudin vaikeusasteen arviointiin ennustetekijöiden, CRP:n ja varjoainetehosteisen tietokonetomografian avulla. Fulminanttia haimatulehdusta sairastavat kuuluvat tehohoitoon, ja tehokas nesteytys ja antibioottilääkitys on aloitettava heti. Jos haimassa ja sitä ympäröivässä kudoksessa olevat nekroosialueet pysyvät steriileinä, potilaat saattavat parantua tehostetulla konservatiivisella hoidolla. Ne potilaat, jotka eivät reagoi maksimaaliseen tehohoitoon, on leikattava. Tuolloin tehdään nekrosektomia ja huolehditaan devitaalin, infektoituneen kudoksen poistosta postoperatiivisesti lavaatioin ja tarvittaessa reoperaatioin. Asianmukaisella hoidolla kuolevuus on saatu vähenemään noin 10 %:iin.
 
Kun kello on näin ja tässä saunaa odotellessa rommia siemaillessa seuraava "purske" sallittakoon..

Hyvä Toverit!

Viime aikoina (ja jo huomattavasti aikaisemminkin) työni puolesta olen alkanut huolestumaan seuraavasta....

En ole huolestunut Putinin touhuista.
En ole huolestunut Brexitistä
En ole huolestunut Finexitstä

Olen huolestunut tulevien veronmaksajien osaamattomuudesta!

Miksi?

Ne tulevaisuuden taimet, joidenka pitäisi jatkossa ammattitaidolla tätä yhteiskuntaa omalla panoksella pitäisi rakentaa, heidät on pilattu.
Syy on ammatillisella koulutuksella ja peruskoululla.
Ne ketkä ko. asiat ovat päättäneet (poliitikot) eivät SAATANA ole tajunneet minkälaisen karhunpalveluksen he tekevät tälle lafkalle joksi Suomea kutsutaan.

Kaikista ei tule ikinä DI tai ins. Eikä ole tarviskaan...

Tarvitaan niitä kädentaitajia, jotka unelmat rakentavat! Ja he ovat niitä, joidenka laadukkaalla ammattitaidolla me pärjäisimme maailman markkinoilla!

OVER AND OUT.
 
Vino veritas.

Tässäpä tuumailen seuraavaa:

Seuraava pännii.. Ajattelenpa Vihdin tapausta missä kuoli se poliisismies konstaapeli. Turha kuolema kaikenkaikkiaan! Miksi ei käytetty koiraa...? Miksi ei tilattu pv:n Pasia? kuka oli kenttäjohtajana? Miksi moinen päätös? Oltiinko yli-innokkaita tekemään rynnäkkö!? Missä kilpi?

Jopa tämmöinen amatööri voi kyseenalaistaa toiminnan.. Totuus ei valkene ikuna ulkopuolisille. Mutta tutkinnan paikka.


Toivottavasti tappajalle on varattu paikka sieltä kuumasta paikasta!

devil_thresh_skin___lol_by_simonboxer-d6k0k2b.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top